Originally posted by arben
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen III
Collapse
X
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia tiedosta, eli ei Suomesta siirtokilpiä vaan paikalliselta konttorilta?
Paljonko mahtaa maksaa ja voiko noilla ajaa Baltian läpi? Saako 7vkr ajaksi kilvet?
Onko mahdollista ottaa suomalainen liikennevakuutus autolle, niin olisi helpompi eikä leikkiä sakemannien vakuutuksilla?
Punaisilla turvallisempaa ajella balttian läpi. Keltaisilla voi kuulemma joskus tulla sanomista/kysymistä.
Viikon verran nuo yleensä on voimassa juu.
Minulla yleensä mennyt niin että liike saksan päässä on hommannut nuo kilvet niin en nyt suoralta käsin osaa sanoa mitä kustantaa mutta olisikohan jossain 200€ tietämissä...?
Kaikki liikkeet ei muuten ota suuria summia käteistä enään vastaan saksassa joten sekin kannattaa kyllä varmistaa etukäteen ettei tule tenkkapoo.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostPunaisiin kilpiin ainakin kuuluu vakuutus, mutta itse olen aina ottanut täyskaskon suomesta jo ennen niin on varmasti asiat kunnossa. Tarvitset auton runkonumeron niin sillä saat vakuutuksen voimaan.
Punaisilla turvallisempaa ajella balttian läpi. Keltaisilla voi kuulemma joskus tulla sanomista/kysymistä.
Viikon verran nuo yleensä on voimassa juu.
Minulla yleensä mennyt niin että liike saksan päässä on hommannut nuo kilvet niin en nyt suoralta käsin osaa sanoa mitä kustantaa mutta olisikohan jossain 200€ tietämissä...?
Kaikki liikkeet ei muuten ota suuria summia käteistä enään vastaan saksassa joten sekin kannattaa kyllä varmistaa etukäteen ettei tule tenkkapoo.
Mietin vielä Baltian vai Tanskan/Ruotsin läpi ajamista, kumpi mahtaisi olla "turvallisempi" reittinä?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostMietin vielä Baltian vai Tanskan/Ruotsin läpi ajamista, kumpi mahtaisi olla "turvallisempi" reittinä?
Sen puoleen ainakin turvallisempaa olisi baltian kautta tuleminen. Taitaa myös olla vähän mukavampi reitti ajella...F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia tiedosta, eli ei Suomesta siirtokilpiä vaan paikalliselta konttorilta?
Trafi on muuttanut ohjeistustaan ja siirtoluvat on voimassa myös ulkomailla mutta lupia käyttävän on itse varmistettava että ko. maan viranomainen hyväksyy ne ja vakuutukset on myös siellä voimassa...
Jos auto onkin susi niin sitten meni vakuutukset ja 13€ tarrat hukkaan,
vakuutukset voi katkaista milloin vain...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Viime viikolla ostin M4 munchenistä ja Baltian kautta kotiin. Puolassa tiet suurimmaksi osaksi hyvää uutta motaria jossa tietulleja useampia, mutta hyvästä tiestä mielellään maksaa. Loppupäässä reitille osu huonompaa pikkutietä jossa eteneminen hidasta. Liettua-Viro väli hidasta maantietä jossa nopeudet 70-100 välillä ja rekkoja melkein joka toinen auto. Hitaampi reitti kuin Ruotsin kautta ja vähän pidempikin. Punasilla kilvillä tultiin. Oman kokemuksen mukaan leppoisampaa ajella Ruotsin kautta.BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Comment
-
-
Eli siis on mahdollista ostaa jo siirtokilvet Suomesta jostain katsastuskonttorilta? Ja samalla vakuutukset Suomesta?
Eli välttyy kaikelta paperityöltä Saksassa?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Voi olla, että ongelmana on, että myyjä ei saa autoa pois kilvistä, kun kahden viikon päähän vasta sai tapaamisen paikalliseen katsastuskonttoriin...
Onkohan mahdollista ajaa Saksan kilvillä Suomeen ja lähettää kilvet Suomesta Saksaan? Vai lyödä siirtokilvet päälle ja lähettää kilvet Suomesta?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostEli siis on mahdollista ostaa jo siirtokilvet Suomesta jostain katsastuskonttorilta? Ja samalla vakuutukset Suomesta?
Eli välttyy kaikelta paperityöltä Saksassa?
Punasilla kilvillä tarkoitin Saksan punaisia. Ei ole mahdollista tarrakilvillä tulla ja vaikka olisikin niin en kyllä koittaisi niillä Puolaan yrittää mennä. Meidätkin ohjattiin Puolan rajalla sivuun, katsottiin kaikki dokumentit ja kuulusteltiin. En haluaisi olla tässä tilanteessa selittämässä paikalliselle miliisille että kyllä nämä tarrat tarkoittaa Suomessa rekisterikilpiä.BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Comment
-
-
Nyt on sen verran perusteet hakusessa, että kannattaisi ehkä kääntyä ammattilaisen puoleen.
Annan kuitenkin yhden perus neuvon. Jos ostat yksityiseltä, niin käytännössä neuvottelut alkavat aina siitä, että tarvitset hänet puoleksi päiväksi (arkipäivä) käyttöösi. Eli myyjän pitänee ottaa vapaata töistä tms. Koska sinun on mentävä myyjän kanssa molemmat sinne saksalaiseen kilpikonttoriin (jotka on usein auki vain aamusta puoleen päivään ja tuntien jonot). Hän ei voi sinulle Saksan siirtokilpiä hankkia etukäteen (liikkeet usein voi, ei aina, mutta yksityiset eivät voi).S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostNyt on sen verran perusteet hakusessa, että kannattaisi ehkä kääntyä ammattilaisen puoleen.
Annan kuitenkin yhden perus neuvon. Jos ostat yksityiseltä, niin käytännössä neuvottelut alkavat aina siitä, että tarvitset hänet puoleksi päiväksi (arkipäivä) käyttöösi. Eli myyjän pitänee ottaa vapaata töistä tms. Koska sinun on mentävä myyjän kanssa molemmat sinne saksalaiseen kilpikonttoriin (jotka on usein auki vain aamusta puoleen päivään ja tuntien jonot). Hän ei voi sinulle Saksan siirtokilpiä hankkia etukäteen (liikkeet usein voi, ei aina, mutta yksityiset eivät voi).BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Comment
-
-
Hyviä vinkkejä tullut tähän. Itse kaksi autoa hakenut Saksasta ja voi kyllä sanoa, että on tuuria ollut mukana, kun molemmat yksityiset puhuneet todella hyvää englantia ja ovat tulleet mukaan konttorille järjestämään kaiken, vaikka näistä ei oltu alunperin mitään sovittu.
Jälkimmäisessä reissussa en ollut itse ymmärtänyt täysin auton ilmoitusta tai sitten se ei vain lukenut siinä, että kuvissa näkyneet 19" BBS LM vanteet eivät kuuluneetkaan kauppaan. Siellä sitten kauppojen jälkeen alettiin tyypin pihassa vaihtamaan talvirenkaita alle, kun ei sakemanni suostunut luopumaan kesävanteistaan vaikka olisin niistä 2000€ maksanut auton päälle. Kannattaa siis varmistaa myös tällaiset asiat selväksi etukäteen. Tuon jälkeen kello olikin jo n. 15-16 ja piti lähteä tekemään rekisteröintiä. Sen kylän (Hersbruck) konttori olikin jo kiinni ja piti lähteä ajamaan kiireesti Nurnbergiin isompaan konttoriin. Siellä tämä auton myyjä järjesti kaiken selittämällä, että hän on juuri myynyt autonsa tälle suomalaiselle tässä ja pyysi ja aneli ja lirkutteli konttorin rouville, että saataisiin tunnissa parissa homma hoidettua. Jollain ihmeen tuurilla se saatiin hoidettua.
Siitä prosessista siellä konttorilla, niin siinä tarvitaan yleensä molempia osapuolia myyjää ja ostajaa, jos yksityiseltä ostetaan. Ja itse en kyllä lähtisi edes kokeilemaan selittämään sitä kuviota siellä huonolla tai edes kohtalaisella saksan kielen taidolla, koska sen verran monta vaihetta siinä oli.
Eli siis lyhyesti: varmista vielä kertaalleen, että autossa on kaikki niin kuin olet itse olettanut ja varmista, että myyjä tulee konttorille mukaan hoitamaan asioita vähintään pariksi kolmeksi tunniksi. Ja varmista vielä, että juuri sinä kauppapäivänä sen kylän konttori on auki tarpeeksi pitkään.Last edited by Tokenator1000; 20-07-2020, 20:44.Current: E93 335iA M-sport N54
Ex: 535DA E61 LCI M-sport, 325iA E90, 330D E46, 325iA E30, 316i E30
Comment
-
-
Originally posted by H3nu View PostTähän voisi vielä lisätä että ei kannata tehdä mitään tarkkaa aikataulua, koska se tuskin tulee toteutumaan. Aikaa kannattaa varata siten, että pystyy jäämään päiväksi tai pariksi odotteleen auton saamista alle. Liikkeessä saattaa joutua huonolla tuurilla odotteleen autoa viikosta kahteen. Itellä kävi tällä kertaa tuuri ja sain BPS takuulla olevan auton kahdessa päivässä. Useampia autoja tullut haettua ja yhtäkään en ole samana päivänä saanut.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by H3nu View PostTähän voisi vielä lisätä että ei kannata tehdä mitään tarkkaa aikataulua, koska se tuskin tulee toteutumaan. Aikaa kannattaa varata siten, että pystyy jäämään päiväksi tai pariksi odotteleen auton saamista alle. Liikkeessä saattaa joutua huonolla tuurilla odotteleen autoa viikosta kahteen. Itellä kävi tällä kertaa tuuri ja sain BPS takuulla olevan auton kahdessa päivässä. Useampia autoja tullut haettua ja yhtäkään en ole samana päivänä saanut.
Kyllä jos odottelemaan joutuu niin on huonosti etukäteisyhteydenpito hoidettu.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Comment