Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sisäänajettu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2018
    • 507
    • Helsinki

    Originally posted by arben View Post
    https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/v...uonti-saksasta

    Maksusta kannattaa myös sopia etukäteen etc.
    Jeps, käteisellä mennään, varmaankin helpoin tapa, kun alle 20k€ autosta puhutaan...

    BMW i3 60Ah REx -14
    Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 4978
      • Paimio

      Originally posted by Sisäänajettu View Post
      Kiitoksia tiedosta, eli ei Suomesta siirtokilpiä vaan paikalliselta konttorilta?

      Paljonko mahtaa maksaa ja voiko noilla ajaa Baltian läpi? Saako 7vkr ajaksi kilvet?

      Onko mahdollista ottaa suomalainen liikennevakuutus autolle, niin olisi helpompi eikä leikkiä sakemannien vakuutuksilla?
      Punaisiin kilpiin ainakin kuuluu vakuutus, mutta itse olen aina ottanut täyskaskon suomesta jo ennen niin on varmasti asiat kunnossa. Tarvitset auton runkonumeron niin sillä saat vakuutuksen voimaan.

      Punaisilla turvallisempaa ajella balttian läpi. Keltaisilla voi kuulemma joskus tulla sanomista/kysymistä.

      Viikon verran nuo yleensä on voimassa juu.

      Minulla yleensä mennyt niin että liike saksan päässä on hommannut nuo kilvet niin en nyt suoralta käsin osaa sanoa mitä kustantaa mutta olisikohan jossain 200€ tietämissä...?

      Kaikki liikkeet ei muuten ota suuria summia käteistä enään vastaan saksassa joten sekin kannattaa kyllä varmistaa etukäteen ettei tule tenkkapoo.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • Sisäänajettu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2018
        • 507
        • Helsinki

        Originally posted by TheRipper View Post
        Punaisiin kilpiin ainakin kuuluu vakuutus, mutta itse olen aina ottanut täyskaskon suomesta jo ennen niin on varmasti asiat kunnossa. Tarvitset auton runkonumeron niin sillä saat vakuutuksen voimaan.

        Punaisilla turvallisempaa ajella balttian läpi. Keltaisilla voi kuulemma joskus tulla sanomista/kysymistä.

        Viikon verran nuo yleensä on voimassa juu.

        Minulla yleensä mennyt niin että liike saksan päässä on hommannut nuo kilvet niin en nyt suoralta käsin osaa sanoa mitä kustantaa mutta olisikohan jossain 200€ tietämissä...?

        Kaikki liikkeet ei muuten ota suuria summia käteistä enään vastaan saksassa joten sekin kannattaa kyllä varmistaa etukäteen ettei tule tenkkapoo.
        Kiitoksia tiedosta, yksityiseltä ostan niin koitan sopia jotenkin, jos hän saisi punakilpiset siirtokilvet haettua (7.30-12.30 toimisto auki, ja perillä 17 aikoihin...), jos laitan tarvittavat tiedot omasta päästä.


        Mietin vielä Baltian vai Tanskan/Ruotsin läpi ajamista, kumpi mahtaisi olla "turvallisempi" reittinä?

        BMW i3 60Ah REx -14
        Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 4978
          • Paimio

          Originally posted by Sisäänajettu View Post
          Mietin vielä Baltian vai Tanskan/Ruotsin läpi ajamista, kumpi mahtaisi olla "turvallisempi" reittinä?
          Pääseekö ruotsista jo suomeen? Eikös siellä päin ole rajat kiinni vielä?

          Sen puoleen ainakin turvallisempaa olisi baltian kautta tuleminen. Taitaa myös olla vähän mukavampi reitti ajella...
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7518
            • Jyväshyvä

            Originally posted by Sisäänajettu View Post
            Kiitoksia tiedosta, eli ei Suomesta siirtokilpiä vaan paikalliselta konttorilta?
            Saat kilvet jos tiedät etukäteen valmistenumeron.
            Trafi on muuttanut ohjeistustaan ja siirtoluvat on voimassa myös ulkomailla mutta lupia käyttävän on itse varmistettava että ko. maan viranomainen hyväksyy ne ja vakuutukset on myös siellä voimassa...

            Jos auto onkin susi niin sitten meni vakuutukset ja 13€ tarrat hukkaan,
            vakuutukset voi katkaista milloin vain...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • H3nu
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 252
              • Hämeenlinna

              Viime viikolla ostin M4 munchenistä ja Baltian kautta kotiin. Puolassa tiet suurimmaksi osaksi hyvää uutta motaria jossa tietulleja useampia, mutta hyvästä tiestä mielellään maksaa. Loppupäässä reitille osu huonompaa pikkutietä jossa eteneminen hidasta. Liettua-Viro väli hidasta maantietä jossa nopeudet 70-100 välillä ja rekkoja melkein joka toinen auto. Hitaampi reitti kuin Ruotsin kautta ja vähän pidempikin. Punasilla kilvillä tultiin. Oman kokemuksen mukaan leppoisampaa ajella Ruotsin kautta.
              BMW F82 M4 -16
              BMW F20 116d M-sport -14
              Aprilia Dorsoduro 900 -20
              Sea-Doo RXP300RS -16

              Comment

              • Sisäänajettu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2018
                • 507
                • Helsinki

                Eli siis on mahdollista ostaa jo siirtokilvet Suomesta jostain katsastuskonttorilta? Ja samalla vakuutukset Suomesta?

                Eli välttyy kaikelta paperityöltä Saksassa?

                BMW i3 60Ah REx -14
                Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                Comment

                • Sisäänajettu
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2018
                  • 507
                  • Helsinki

                  Voi olla, että ongelmana on, että myyjä ei saa autoa pois kilvistä, kun kahden viikon päähän vasta sai tapaamisen paikalliseen katsastuskonttoriin...

                  Onkohan mahdollista ajaa Saksan kilvillä Suomeen ja lähettää kilvet Suomesta Saksaan? Vai lyödä siirtokilvet päälle ja lähettää kilvet Suomesta?

                  BMW i3 60Ah REx -14
                  Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                  Comment

                  • H3nu
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 252
                    • Hämeenlinna

                    Originally posted by Sisäänajettu View Post
                    Eli siis on mahdollista ostaa jo siirtokilvet Suomesta jostain katsastuskonttorilta? Ja samalla vakuutukset Suomesta?

                    Eli välttyy kaikelta paperityöltä Saksassa?

                    Punasilla kilvillä tarkoitin Saksan punaisia. Ei ole mahdollista tarrakilvillä tulla ja vaikka olisikin niin en kyllä koittaisi niillä Puolaan yrittää mennä. Meidätkin ohjattiin Puolan rajalla sivuun, katsottiin kaikki dokumentit ja kuulusteltiin. En haluaisi olla tässä tilanteessa selittämässä paikalliselle miliisille että kyllä nämä tarrat tarkoittaa Suomessa rekisterikilpiä.
                    BMW F82 M4 -16
                    BMW F20 116d M-sport -14
                    Aprilia Dorsoduro 900 -20
                    Sea-Doo RXP300RS -16

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6709
                      • PK-seutu

                      Nyt on sen verran perusteet hakusessa, että kannattaisi ehkä kääntyä ammattilaisen puoleen.

                      Annan kuitenkin yhden perus neuvon. Jos ostat yksityiseltä, niin käytännössä neuvottelut alkavat aina siitä, että tarvitset hänet puoleksi päiväksi (arkipäivä) käyttöösi. Eli myyjän pitänee ottaa vapaata töistä tms. Koska sinun on mentävä myyjän kanssa molemmat sinne saksalaiseen kilpikonttoriin (jotka on usein auki vain aamusta puoleen päivään ja tuntien jonot). Hän ei voi sinulle Saksan siirtokilpiä hankkia etukäteen (liikkeet usein voi, ei aina, mutta yksityiset eivät voi).
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • H3nu
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 252
                        • Hämeenlinna

                        Originally posted by pyroz View Post
                        Nyt on sen verran perusteet hakusessa, että kannattaisi ehkä kääntyä ammattilaisen puoleen.

                        Annan kuitenkin yhden perus neuvon. Jos ostat yksityiseltä, niin käytännössä neuvottelut alkavat aina siitä, että tarvitset hänet puoleksi päiväksi (arkipäivä) käyttöösi. Eli myyjän pitänee ottaa vapaata töistä tms. Koska sinun on mentävä myyjän kanssa molemmat sinne saksalaiseen kilpikonttoriin (jotka on usein auki vain aamusta puoleen päivään ja tuntien jonot). Hän ei voi sinulle Saksan siirtokilpiä hankkia etukäteen (liikkeet usein voi, ei aina, mutta yksityiset eivät voi).
                        Tähän voisi vielä lisätä että ei kannata tehdä mitään tarkkaa aikataulua, koska se tuskin tulee toteutumaan. Aikaa kannattaa varata siten, että pystyy jäämään päiväksi tai pariksi odotteleen auton saamista alle. Liikkeessä saattaa joutua huonolla tuurilla odotteleen autoa viikosta kahteen. Itellä kävi tällä kertaa tuuri ja sain BPS takuulla olevan auton kahdessa päivässä. Useampia autoja tullut haettua ja yhtäkään en ole samana päivänä saanut.
                        BMW F82 M4 -16
                        BMW F20 116d M-sport -14
                        Aprilia Dorsoduro 900 -20
                        Sea-Doo RXP300RS -16

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6935
                          • N/A

                          Ja kannattaa katsoa useampi vaihtoehto jos se eka ei miellytä.
                          Auto Saksasta kirja käy hyvin läpi tässä esitetyt kysymykset. Luulisi saavan mailiin pdfnäkin.

                          Comment

                          • Tokenator1000
                            Bimmer Rookie
                            • May 2018
                            • 37
                            • Nokia

                            Hyviä vinkkejä tullut tähän. Itse kaksi autoa hakenut Saksasta ja voi kyllä sanoa, että on tuuria ollut mukana, kun molemmat yksityiset puhuneet todella hyvää englantia ja ovat tulleet mukaan konttorille järjestämään kaiken, vaikka näistä ei oltu alunperin mitään sovittu.

                            Jälkimmäisessä reissussa en ollut itse ymmärtänyt täysin auton ilmoitusta tai sitten se ei vain lukenut siinä, että kuvissa näkyneet 19" BBS LM vanteet eivät kuuluneetkaan kauppaan. Siellä sitten kauppojen jälkeen alettiin tyypin pihassa vaihtamaan talvirenkaita alle, kun ei sakemanni suostunut luopumaan kesävanteistaan vaikka olisin niistä 2000€ maksanut auton päälle. Kannattaa siis varmistaa myös tällaiset asiat selväksi etukäteen. Tuon jälkeen kello olikin jo n. 15-16 ja piti lähteä tekemään rekisteröintiä. Sen kylän (Hersbruck) konttori olikin jo kiinni ja piti lähteä ajamaan kiireesti Nurnbergiin isompaan konttoriin. Siellä tämä auton myyjä järjesti kaiken selittämällä, että hän on juuri myynyt autonsa tälle suomalaiselle tässä ja pyysi ja aneli ja lirkutteli konttorin rouville, että saataisiin tunnissa parissa homma hoidettua. Jollain ihmeen tuurilla se saatiin hoidettua.

                            Siitä prosessista siellä konttorilla, niin siinä tarvitaan yleensä molempia osapuolia myyjää ja ostajaa, jos yksityiseltä ostetaan. Ja itse en kyllä lähtisi edes kokeilemaan selittämään sitä kuviota siellä huonolla tai edes kohtalaisella saksan kielen taidolla, koska sen verran monta vaihetta siinä oli.

                            Eli siis lyhyesti: varmista vielä kertaalleen, että autossa on kaikki niin kuin olet itse olettanut ja varmista, että myyjä tulee konttorille mukaan hoitamaan asioita vähintään pariksi kolmeksi tunniksi. Ja varmista vielä, että juuri sinä kauppapäivänä sen kylän konttori on auki tarpeeksi pitkään.
                            Last edited by Tokenator1000; 20-07-2020, 20:44.
                            Current: E93 335iA M-sport N54
                            Ex: 535DA E61 LCI M-sport, 325iA E90, 330D E46, 325iA E30, 316i E30

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5402
                              • S:t Karins

                              Originally posted by H3nu View Post
                              Tähän voisi vielä lisätä että ei kannata tehdä mitään tarkkaa aikataulua, koska se tuskin tulee toteutumaan. Aikaa kannattaa varata siten, että pystyy jäämään päiväksi tai pariksi odotteleen auton saamista alle. Liikkeessä saattaa joutua huonolla tuurilla odotteleen autoa viikosta kahteen. Itellä kävi tällä kertaa tuuri ja sain BPS takuulla olevan auton kahdessa päivässä. Useampia autoja tullut haettua ja yhtäkään en ole samana päivänä saanut.
                              Miksi autoa ei ole saanut liikkeestä mukaan samana päivänä? Kilpirumban ymmärrän tietysti mutta onko joku muu syy?
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 4978
                                • Paimio

                                Originally posted by H3nu View Post
                                Tähän voisi vielä lisätä että ei kannata tehdä mitään tarkkaa aikataulua, koska se tuskin tulee toteutumaan. Aikaa kannattaa varata siten, että pystyy jäämään päiväksi tai pariksi odotteleen auton saamista alle. Liikkeessä saattaa joutua huonolla tuurilla odotteleen autoa viikosta kahteen. Itellä kävi tällä kertaa tuuri ja sain BPS takuulla olevan auton kahdessa päivässä. Useampia autoja tullut haettua ja yhtäkään en ole samana päivänä saanut.
                                Eipä ole itsellä koskaan ollut tilannetta ettei autoa hakupäivänä olisi ulos saanut. Kolmella kerralla on kilvetkin olleet jo valmiina. Yhden kerran joutui kuulemma muutaman tunnin odottelemaan kun kävivät kilvet hakemassa.

                                Kyllä jos odottelemaan joutuu niin on huonosti etukäteisyhteydenpito hoidettu.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎