Originally posted by Tommix
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen III
Collapse
X
-
Last edited by H3nu; 20-07-2020, 21:22.BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
-
-
Originally posted by TheRipper View PostEipä ole itsellä koskaan ollut tilannetta ettei autoa hakupäivänä olisi ulos saanut. Kolmella kerralla on kilvetkin olleet jo valmiina. Yhden kerran joutui kuulemma muutaman tunnin odottelemaan kun kävivät kilvet hakemassa.
Kyllä jos odottelemaan joutuu niin on huonosti etukäteisyhteydenpito hoidettu.
Asia toki eri jos näkemättä ostaa auton...BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Sea-Doo RXP300RS -16
Comment
-
-
Originally posted by H3nu View PostMiten kilvet voi olla autossa valmiina, jota ei ole edes vielä ostanut?
Asia toki eri jos näkemättä ostaa auton...
Näin se ainakin minulla on merkkiliikkeissä sujunut. Toki jos autoa ei olisi ostanut niin siinä tapauksessa varmaankin kilpien hinnan olisi joutunut maksamaan ellei autossa jotain selkeää ilmoittamatonta virhettä tms olisi ollut. Mutta näin ei ole sattunut ja autot aina lähteneet mukaan.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostEipä ole itsellä koskaan ollut tilannetta ettei autoa hakupäivänä olisi ulos saanut. Kolmella kerralla on kilvetkin olleet jo valmiina. Yhden kerran joutui kuulemma muutaman tunnin odottelemaan kun kävivät kilvet hakemassa.
Kyllä jos odottelemaan joutuu niin on huonosti etukäteisyhteydenpito hoidettu.
Comment
-
-
Nimenomaan tuo H3nun mainitsema C) vaihtoehto on se aikaavievä. Itse olen ostanut useita autoja merkkiliikkeistä takuulla. Nytkin on yksi F31 LCI M-sport tulossa, josta sovin kaupat jo pari viikkoa sitten ja tulevana torstaina vasta on noudettavissa. Kyseisessä Niederlassungissa on 600 vaihtoautoa varastossa, joten jonoakin voi ollaS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostPaskapuhetta.F10 523iA 2010
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostAnnan kuitenkin yhden perus neuvon. Jos ostat yksityiseltä, niin käytännössä neuvottelut alkavat aina siitä, että tarvitset hänet puoleksi päiväksi (arkipäivä) käyttöösi. Eli myyjän pitänee ottaa vapaata töistä tms. Koska sinun on mentävä myyjän kanssa molemmat sinne saksalaiseen kilpikonttoriin (jotka on usein auki vain aamusta puoleen päivään ja tuntien jonot). Hän ei voi sinulle Saksan siirtokilpiä hankkia etukäteen (liikkeet usein voi, ei aina, mutta yksityiset eivät voi).E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostSama lopputulos oli myös yhdessä merkkiliikkeessä, vaikka kauppasumma oli kokonaisuudessaan maksettu etukäteen. (Keltaisten) kilpien saamiseksi halusivat itse mennä konttorille yhdessä ostajan kanssa, jossa homma hoidettiin kuntoon. Ihan samalla tavalla ravattiin myyjän kanssa konttorin ja pajan väliä kuin yksityisten kanssa on aiemmin bruukattu. Samapa tuo, tämänkin kuvio toimi ihan hienosti, tosin oli varattava aikaa useampi tunti vielä auton noutoa varten.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostNyt on sen verran perusteet hakusessa, että kannattaisi ehkä kääntyä ammattilaisen puoleen.
Annan kuitenkin yhden perus neuvon. Jos ostat yksityiseltä, niin käytännössä neuvottelut alkavat aina siitä, että tarvitset hänet puoleksi päiväksi (arkipäivä) käyttöösi. Eli myyjän pitänee ottaa vapaata töistä tms. Koska sinun on mentävä myyjän kanssa molemmat sinne saksalaiseen kilpikonttoriin (jotka on usein auki vain aamusta puoleen päivään ja tuntien jonot). Hän ei voi sinulle Saksan siirtokilpiä hankkia etukäteen (liikkeet usein voi, ei aina, mutta yksityiset eivät voi).
Vaikka olisi ajanvaraus, niin silti kilpien saaminen voi kestää vuorokauden. Eli esim. maanantaina viedään paperit konttorille ja kilvet saa vasta seuraavana arkipäivänä.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostLisäksi kannattaa huomioida, että tällä hetkellä koronavirusepidemian vuoksi suurimmalla osalla paikkakunnista kilpikonttorit eivät ole auki normaalisti vaan ainostaan ajanvarauksella. Tavalliset yksityishenkilöt eivät voi välttämätä mennä lainkaan asioimaan konttorille ilman ajanvarausta. Ja joillakin paikkakunnilla vapaan ajan saa vasta kahden viikon päähän.
Vaikka olisi ajanvaraus, niin silti kilpien saaminen voi kestää vuorokauden. Eli esim. maanantaina viedään paperit konttorille ja kilvet saa vasta seuraavana arkipäivänä.
Itselläkin ajatuksena tuossa kuun vaihteen jälkeen autoa katsella jos löytyisi kun kaveri voisi päästä hakemaan, mutta tuo kilpien saanti voi tuottaakin hankaluuksia enemmän kuin ennen. Eli täytynee surutta budjetoida ainakin yksi hotelliyö lisää jos tuo kilpihomma venähtääkin päivällä... :thinkF10 523iA 2010
Comment
-
-
Originally posted by H3nu View PostPunasilla kilvillä tarkoitin Saksan punaisia. Ei ole mahdollista tarrakilvillä tulla ja vaikka olisikin niin en kyllä koittaisi niillä Puolaan yrittää mennä. Meidätkin ohjattiin Puolan rajalla sivuun, katsottiin kaikki dokumentit ja kuulusteltiin. En haluaisi olla tässä tilanteessa selittämässä paikalliselle miliisille että kyllä nämä tarrat tarkoittaa Suomessa rekisterikilpiä.
Vai tarkoitatko saksalaisia punakilpiä?
Originally posted by MajorDrake View PostSaat kilvet jos tiedät etukäteen valmistenumeron.
Trafi on muuttanut ohjeistustaan ja siirtoluvat on voimassa myös ulkomailla mutta lupia käyttävän on itse varmistettava että ko. maan viranomainen hyväksyy ne ja vakuutukset on myös siellä voimassa...
Jos auto onkin susi niin sitten meni vakuutukset ja 13€ tarrat hukkaan,
vakuutukset voi katkaista milloin vain...
Itse haen ensi viikolla käyttöauton suomalaisilla tarrakilvillä.Last edited by nullzwei; 21-07-2020, 21:56.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostEntäs sitten? Mitä kuulusteluissa kyseltäisiin? Joutuisitteko maksamaan sakkoja? Tai hankkimaan puolalaisia siirtokilpiä? Siis mikä olisi lopputulos?
Vai tarkoitatko saksalaisia punakilpiä?
Marco Grilli C12/02
Itse haen ensi viikolla käyttöauton suomalaisilla tarrakilvillä.BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Sea-Doo RXP300RS -16
Comment
-
-
Originally posted by H3nu View PostEn tiedä mitä esim. Puolan viranomaiset tähän sanoisivat. Totesin vain että itseä ei ainakaan kiinnosta joutua tilanteeseen, jossa matka mahdollisesti pysähtyy tarrakilpien takia.
Itse Olen Suomen tarrakilvillä ajanut Saksan ja Tanskan rajalta Suomeen. Saksassa en ole niillä itse ajanut.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
Comment