Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teboil Drive+ 99E5 vs. Shell V-Power / Pohdintaa ns paremmista bensiineistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16464
    • Asikkala

    #31
    Shell Kangasala E99+ 1,409/l. Mikä, korvaa v-powerin vai mitä tuo on ?

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6204
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by jr66 View Post
      Etanolia pakko olla 5% ? 98E5:ssäkö ? Siis saa olla 5% ?
      Juuri näin 98E5 on maksimissaan 5% ja 95E10 puolestaan 10%...tai näin on autolehdissä kerrottu
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #33
        Originally posted by jr66 View Post
        Shell Kangasala E99+ 1,409/l. Mikä, korvaa v-powerin vai mitä tuo on ?
        Aika hyvä hinta?

        e:AnttiJuhani, vanhan kauramylly M10 kanssa huomaa 98:ssa huomattavia eroja saman kylän sisällä.
        Last edited by peltone; 07-04-2017, 14:42.
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • AnttiJuhani
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 2056
          • Kittilä

          #34
          Vähän otsikon aihetta sivuten: Kun porukka tekee näitä vertailujaan persdynolla eri bensojen välillä, kokeiletteko eri asemia?

          Tankkasin eräällä ST1:llä joka kerta ennen työreissua. T5 volvo täysin vakio, 98:ia tankkiin aina. Auto jätti välille matka-ajossa usean kerran. Moottorinvikavalo syttyy, tehot häviää. Uudelleenkäynnistys ja meno jatkuu. Tätä menoa jatkui pitkään ja mietitytti että mikähän tässä nyt on autossa vialla. Loppuviimein tajusin että eipäs tulekaan eri paikkakunnan teboililta mitään oireita ja sieltä myös aina 98okt tankkiin. Aina täysiä tankillisia tankatessa. Aika räikeästi jotain on vialla ollut polttoaineen laadussa ja pitkän tovin, kuukauden ehkä kaksikin. Enää en epäile yhtään etteikö voisi olla pienen pieniä eroavaisuuksia asemienkin välillä. En tiedä loppulöylyistä onko kyseisellä asemalla asiaa huomattu, kun suomalaisena olin tuppisuuna asiasta ja vaihoin vain kotikaupungissa asemaa ja ajelin autolla ongelmitta.

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17845
            • PKS

            #35
            Originally posted by AnttiJuhani View Post
            Vähän otsikon aihetta sivuten: Kun porukka tekee näitä vertailujaan persdynolla eri bensojen välillä, kokeiletteko eri asemia?

            Tankkasin eräällä ST1:llä joka kerta ennen työreissua. T5 volvo täysin vakio, 98:ia tankkiin aina. Auto jätti välille matka-ajossa usean kerran. Moottorinvikavalo syttyy, tehot häviää. Uudelleenkäynnistys ja meno jatkuu. Tätä menoa jatkui pitkään ja mietitytti että mikähän tässä nyt on autossa vialla. Loppuviimein tajusin että eipäs tulekaan eri paikkakunnan teboililta mitään oireita ja sieltä myös aina 98okt tankkiin. Aina täysiä tankillisia tankatessa. Aika räikeästi jotain on vialla ollut polttoaineen laadussa ja pitkän tovin, kuukauden ehkä kaksikin. Enää en epäile yhtään etteikö voisi olla pienen pieniä eroavaisuuksia asemienkin välillä. En tiedä loppulöylyistä onko kyseisellä asemalla asiaa huomattu, kun suomalaisena olin tuppisuuna asiasta ja vaihoin vain kotikaupungissa asemaa ja ajelin autolla ongelmitta.
            Kuulostaa sille että naku ei adaptoidu oikein oktaaniluvuille.

            Ohimainintana pitkäaikaiset adaptaatioarvot mukailevat toki käytettyä oktaanilukua, joten siinä mielessä en itse tankkaisi ainakaan eri oktaaniluvun bensiinejä tyhjästä tankista toiseen. Vaikka kyllä väitän että kaikkien modernien autojen pitäisi osata säätää naku aktiivisesti kohdalleen kun mennään valmistajan oktaanisuositusten mukaan. Kuriositeettina mainittakoon, että perus ei-motorsport BMW:t ainakin syö sisäänsä myös 98 siinä missä ehkä kaikki muut merkit eivät. Motorsportiin en taas tankkaisi edes alle 98.

            V-Power / vastaavat keskusteluun otan kantaa vain siinä mielessä, että lisäaineistus on mielestäni se niiden "juttu". Siksi niitä tankkaisin kyllä mieluusti ikivanhoihin romuihin ja toki korkeaviritteisiin uudempiin. Oktaaniluvun kasvatuksella 98->99 tuskin saavuttaa mitään, kun ei noi mitä saksalaista Aralin 102 oktaanista ole kuitenkaan.

            Paljon myös henkimaailmanjuttuja
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
            ½
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #36
              Originally posted by MikeDry View Post
              Juuri näin 98E5 on maksimissaan 5% ja 95E10 puolestaan 10%...tai näin on autolehdissä kerrottu
              Jep. Sitä saa olla maksimissaan, mutta voi myös olla että siinä ei ole etanolia ollenkaan
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #37
                Bikessä oli silloin testi kun 95e10 tuli.
                Testissä oli 95e5, 95e10 ja 98e5.
                Eniten tehoa ja pienin kulutus noista oli 95e5:lla.
                Testipyörä oli 2007 hayabusa.
                Last edited by JJT; 08-04-2017, 09:15.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Joma
                  BTCF Member
                  • Feb 2011
                  • 1320
                  • Masku

                  #38
                  Töidenpuolesta, kun tulee "voimalaitoksessa" pyöritettyä noin 5,5tn löpöä päivässä. Voin kyllä todeta että on aikapaljon myös erästä kiinni mitä tavaraa on ja kuinka paljon menee läpi. Mutta jos suomessa ollaan otettu polttoainetta niin kyllähän se aina on tasalaatuista ja hyvää ollut. Jotenkin kuulostaa kyllä oudolta asemakohtaiset erot voin toki olla väärässä.

                  Täytyi nyt vähän offtopiccina tulla toteamaan että suomessa on kyllä todella hyvät öljynjalostamot.
                  E30 M52b28 M122h Amme
                  E28 x monta
                  E23 728i Ministeri
                  E10 1600-2 Garret

                  VW LT50 Huoltoajoneuvo
                  HD lapio jätskikruiseri

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15255
                    • Ajamisen Iloa

                    #39
                    Originally posted by MikeDry View Post
                    Juuri näin 98E5 on maksimissaan 5% ja 95E10 puolestaan 10%...tai näin on autolehdissä kerrottu
                    Pakko olla, alkuun oli että saa olla.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • kapupetri
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2012
                      • 92
                      • Vantaa

                      #40
                      Internet sanoo, että se v-power nitro+ olisi noiden lisäaineiden vuoksi hyvää tavaraa. Kaupan päälle sitten oktaanit. Puristus tais olla 12:1 tässä n53:ssa.

                      Lähde:



                      Ois aika hienoa jos joku riippumaton tekisi perusteellisen tutkimuksen näistä, kun nyt mennään valmistajan markkinointilupauksilla :-)
                      325i e92 2011

                      Comment

                      • MPV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1193
                        • Muhos

                        #41
                        Originally posted by Remotion View Post
                        Pakko olla, alkuun oli että saa olla.
                        Tälle olisi kiva saada lähde.

                        Teboilin sivuillakin sanotaan E5 bensoista että "Suomessa on myynnissä enintään 5 prosenttia etanolia sisältävää 98 E5 -bensiiniä" http://www.teboil.fi/tuotteet/bensiini/ eli max 5% etanolia.

                        Nesten bensiinioppaassa (toki kaksi vuotta vanha) puhutaan myös että etanolia maksimissaan 5%. https://www.neste.com/sites/default/...iopas_2015.pdf
                        Tuon oppaan sivulta 19 löytyy muuten taulukko 2, jossa viitataan standardiin SFS EN 228:2012 ja bensiinin lakisääteisiin vaatimuksiin. Eikös suurin osa noitten tuoteselosteiden arvoista olekin juuri noiden vaatimusten, eli tuon taulukon mukaisia? Rikkipitoisuus taisi olla vaatimuksia pienempi... mahtaa tuossa taulukossa olla kuitenkin heti ensimmäisellä rivillä virhe, kun väittää että RON oktaaniluku pitäisi olla 98:llekin min95...

                        Nuo tuoteselosteet tuskin sitten tosiaankaan kertovat noiden bensiinien lisäaineistuksien tms eroista, jos ovat jotain muuta kuin noita vaatimuksien määrittelemiä tai menevät vaadittuihin arvoihin.

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #42
                          Remotion voi kaivaa tuolta väitteelleen jotain perusteita :

                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15255
                            • Ajamisen Iloa

                            #43
                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            Remotion voi kaivaa tuolta väitteelleen jotain perusteita :

                            http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070446
                            Kiinnostaa ku kilo kiviä kaivaa mitään. Soittakaa itse sinne ja kysykää jos minun puhelu ei ollut validi, onhan siitä jo aikaakin.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #44
                              Originally posted by Remotion View Post
                              Kiinnostaa ku kilo kiviä kaivaa mitään. Soittakaa itse sinne ja kysykää jos minun puhelu ei ollut validi, onhan siitä jo aikaakin.
                              No suomennetaan sen verran: Jakelijalla on vastuu että myydystä kokonaismäärästä tietty prosentti on biopolttoainetta, eli sen biovelvoitteen voi täyttää vaikka myymällä biodieseliä/E85 tietty määrä kokonaisvolyymistä. Jakelija itse määrittää millä sekoituksella / tuotteella tuon velvoitteensa täyttää.

                              Jakelija tarkoittaa tässä tapauksessa esim ST1, Neste, Teboil etc ja jokainen varmaankin valitsee itselleen edullisimman tavan toteuttaa em biovelvoite.
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10055
                                • KVLA

                                #45
                                Kuinka moni "Jakelija" hakee oman firman rekallaan sen (perus)bensan sieltä Nesteen jalostamolta ja lorauttaa sekaan omat lisäaineet ennen kuorman purkamista jakeluasemien säiliöihin?

                                Onko näistä nykyisistä bensoista missään mitään yhteistä "testiä",mistä selviäisi todelliset koostumukset? Eikä pelkästään valmistajan ilmoittamia arvoja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎