Shell Kangasala E99+ 1,409/l. Mikä, korvaa v-powerin vai mitä tuo on ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Teboil Drive+ 99E5 vs. Shell V-Power / Pohdintaa ns paremmista bensiineistä
Collapse
X
-
Originally posted by jr66 View PostEtanolia pakko olla 5% ? 98E5:ssäkö ? Siis saa olla 5% ?Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostShell Kangasala E99+ 1,409/l. Mikä, korvaa v-powerin vai mitä tuo on ?
e:AnttiJuhani, vanhan kauramylly M10 kanssa huomaa 98:ssa huomattavia eroja saman kylän sisällä.Last edited by peltone; 07-04-2017, 14:42.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Vähän otsikon aihetta sivuten: Kun porukka tekee näitä vertailujaan persdynolla eri bensojen välillä, kokeiletteko eri asemia?
Tankkasin eräällä ST1:llä joka kerta ennen työreissua. T5 volvo täysin vakio, 98:ia tankkiin aina. Auto jätti välille matka-ajossa usean kerran. Moottorinvikavalo syttyy, tehot häviää. Uudelleenkäynnistys ja meno jatkuu. Tätä menoa jatkui pitkään ja mietitytti että mikähän tässä nyt on autossa vialla. Loppuviimein tajusin että eipäs tulekaan eri paikkakunnan teboililta mitään oireita ja sieltä myös aina 98okt tankkiin. Aina täysiä tankillisia tankatessa. Aika räikeästi jotain on vialla ollut polttoaineen laadussa ja pitkän tovin, kuukauden ehkä kaksikin. Enää en epäile yhtään etteikö voisi olla pienen pieniä eroavaisuuksia asemienkin välillä. En tiedä loppulöylyistä onko kyseisellä asemalla asiaa huomattu, kun suomalaisena olin tuppisuuna asiasta ja vaihoin vain kotikaupungissa asemaa ja ajelin autolla ongelmitta.
Comment
-
-
Originally posted by AnttiJuhani View PostVähän otsikon aihetta sivuten: Kun porukka tekee näitä vertailujaan persdynolla eri bensojen välillä, kokeiletteko eri asemia?
Tankkasin eräällä ST1:llä joka kerta ennen työreissua. T5 volvo täysin vakio, 98:ia tankkiin aina. Auto jätti välille matka-ajossa usean kerran. Moottorinvikavalo syttyy, tehot häviää. Uudelleenkäynnistys ja meno jatkuu. Tätä menoa jatkui pitkään ja mietitytti että mikähän tässä nyt on autossa vialla. Loppuviimein tajusin että eipäs tulekaan eri paikkakunnan teboililta mitään oireita ja sieltä myös aina 98okt tankkiin. Aina täysiä tankillisia tankatessa. Aika räikeästi jotain on vialla ollut polttoaineen laadussa ja pitkän tovin, kuukauden ehkä kaksikin. Enää en epäile yhtään etteikö voisi olla pienen pieniä eroavaisuuksia asemienkin välillä. En tiedä loppulöylyistä onko kyseisellä asemalla asiaa huomattu, kun suomalaisena olin tuppisuuna asiasta ja vaihoin vain kotikaupungissa asemaa ja ajelin autolla ongelmitta.
Ohimainintana pitkäaikaiset adaptaatioarvot mukailevat toki käytettyä oktaanilukua, joten siinä mielessä en itse tankkaisi ainakaan eri oktaaniluvun bensiinejä tyhjästä tankista toiseen. Vaikka kyllä väitän että kaikkien modernien autojen pitäisi osata säätää naku aktiivisesti kohdalleen kun mennään valmistajan oktaanisuositusten mukaan. Kuriositeettina mainittakoon, että perus ei-motorsport BMW:t ainakin syö sisäänsä myös 98 siinä missä ehkä kaikki muut merkit eivät. Motorsportiin en taas tankkaisi edes alle 98.
V-Power / vastaavat keskusteluun otan kantaa vain siinä mielessä, että lisäaineistus on mielestäni se niiden "juttu". Siksi niitä tankkaisin kyllä mieluusti ikivanhoihin romuihin ja toki korkeaviritteisiin uudempiin. Oktaaniluvun kasvatuksella 98->99 tuskin saavuttaa mitään, kun ei noi mitä saksalaista Aralin 102 oktaanista ole kuitenkaan.
Paljon myös henkimaailmanjuttujaE30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostJuuri näin 98E5 on maksimissaan 5% ja 95E10 puolestaan 10%...tai näin on autolehdissä kerrottuE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Bikessä oli silloin testi kun 95e10 tuli.
Testissä oli 95e5, 95e10 ja 98e5.
Eniten tehoa ja pienin kulutus noista oli 95e5:lla.
Testipyörä oli 2007 hayabusa.Last edited by JJT; 08-04-2017, 09:15.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Töidenpuolesta, kun tulee "voimalaitoksessa" pyöritettyä noin 5,5tn löpöä päivässä. Voin kyllä todeta että on aikapaljon myös erästä kiinni mitä tavaraa on ja kuinka paljon menee läpi. Mutta jos suomessa ollaan otettu polttoainetta niin kyllähän se aina on tasalaatuista ja hyvää ollut. Jotenkin kuulostaa kyllä oudolta asemakohtaiset erot voin toki olla väärässä.
Täytyi nyt vähän offtopiccina tulla toteamaan että suomessa on kyllä todella hyvät öljynjalostamot.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostJuuri näin 98E5 on maksimissaan 5% ja 95E10 puolestaan 10%...tai näin on autolehdissä kerrottu
Comment
-
-
Internet sanoo, että se v-power nitro+ olisi noiden lisäaineiden vuoksi hyvää tavaraa. Kaupan päälle sitten oktaanit. Puristus tais olla 12:1 tässä n53:ssa.
Lähde:
Ois aika hienoa jos joku riippumaton tekisi perusteellisen tutkimuksen näistä, kun nyt mennään valmistajan markkinointilupauksilla :-)325i e92 2011
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostPakko olla, alkuun oli että saa olla.
Teboilin sivuillakin sanotaan E5 bensoista että "Suomessa on myynnissä enintään 5 prosenttia etanolia sisältävää 98 E5 -bensiiniä" http://www.teboil.fi/tuotteet/bensiini/ eli max 5% etanolia.
Nesten bensiinioppaassa (toki kaksi vuotta vanha) puhutaan myös että etanolia maksimissaan 5%. https://www.neste.com/sites/default/...iopas_2015.pdf
Tuon oppaan sivulta 19 löytyy muuten taulukko 2, jossa viitataan standardiin SFS EN 228:2012 ja bensiinin lakisääteisiin vaatimuksiin. Eikös suurin osa noitten tuoteselosteiden arvoista olekin juuri noiden vaatimusten, eli tuon taulukon mukaisia? Rikkipitoisuus taisi olla vaatimuksia pienempi... mahtaa tuossa taulukossa olla kuitenkin heti ensimmäisellä rivillä virhe, kun väittää että RON oktaaniluku pitäisi olla 98:llekin min95...
Nuo tuoteselosteet tuskin sitten tosiaankaan kertovat noiden bensiinien lisäaineistuksien tms eroista, jos ovat jotain muuta kuin noita vaatimuksien määrittelemiä tai menevät vaadittuihin arvoihin.
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostRemotion voi kaivaa tuolta väitteelleen jotain perusteita :
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070446
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostKiinnostaa ku kilo kiviä kaivaa mitään. Soittakaa itse sinne ja kysykää jos minun puhelu ei ollut validi, onhan siitä jo aikaakin.
Jakelija tarkoittaa tässä tapauksessa esim ST1, Neste, Teboil etc ja jokainen varmaankin valitsee itselleen edullisimman tavan toteuttaa em biovelvoite.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Kuinka moni "Jakelija" hakee oman firman rekallaan sen (perus)bensan sieltä Nesteen jalostamolta ja lorauttaa sekaan omat lisäaineet ennen kuorman purkamista jakeluasemien säiliöihin?
Onko näistä nykyisistä bensoista missään mitään yhteistä "testiä",mistä selviäisi todelliset koostumukset? Eikä pelkästään valmistajan ilmoittamia arvoja.
Comment
-
Comment