Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autotallin oven valinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Neppo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 721
    • Laihia

    #31
    Meille tuli uuteen talliin 2 kpl ihan perus kokoisia Turnerin ovia. Ovet/kiskot oli pakko kasata itse pystyseinän osalta, että saa tuulelta suojaan nopskaan.

    Soittelin asentajan perään, mutta ei tullut, koska toinen ovi tuli paja-tilaan, missä saxikattoristikot ja ovikiskot katossa on siis 15° kulmassa.

    Asensin kiskot itse ja muokkasin liukukiskon nurkkapaloja pajan puolella niin, että ovi avautuu moitteitta.

    Kevyin automatiikka jaksaa vallan hyvin vetää sen 15° ja muutenkin jännitin asennusta liikaa. Oli lopuksi arki-ilta per ovi.

    Automatiikassa on hidastin.

    Ei ollut halvin, mutta olen tyytyväinen ostokseen.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #32
      Laitetaan vaikka tämän ketjun jatkoksi.
      Saako näitä surullisen kuuluisia Novoferm kahvoja edullisemmin muualta kuin Turnerilta?


      Alumiiniversio kiinostaisi enemmän mutta jos pelkästä kahvasta maksaa posteineen melkeen satkun niin voisi harkita sähköistä avaajaa jo :think
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1832
        • Karjaa

        #33
        Ketju on ymmärrettävästi tähän asti käsitellyt pelkkiä nosto-ovia, mutta mites perinteiset pariovet, miltä toimittajalta saisi kohtuuhintaan siedettävää laatua, jos itse asennan? Ulospäin mielellään puupinnalla. Alkuperäiset vm. -57 ovet joutaisi jo uusia, painavat turkasen paljon ja tiivistys on mallia ei ole = paistaa päivä läpi useammastakin kohtaa. Sinänsä ovet ovat kyllä ihan ehjät, mutta ei tuosta kokonaisuudesta edes suht tiivistä taida saada kyllä oikein mitenkään päin.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • QUASIMODO
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2542
          • Pirkkala

          #34
          Kuinkas hyvällä u-arvolla nosto-ovia on saatavilla koossa 2500x2100?
          Äkkiseltään en löytänyt kuin arvolla 1,4...:think
          sigpic

          Comment

          • Vibex
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2014
            • 1996
            • Lohja

            #35
            Originally posted by QUASIMODO View Post
            Kuinkas hyvällä u-arvolla nosto-ovia on saatavilla koossa 2500x2100?
            Äkkiseltään en löytänyt kuin arvolla 1,4...:think
            Hörrellä SPU 67 thermo ilman käyntiovea näyttäis olevan 0,62, ja eiköhän tuohonkin kokoon saa. Käyntiovella 0,82. On toki ihan teollisuusovi, muttei se autotallikäyttöä estele.
            Husqvarna Svartpilen
            BMW e36 318iA

            Ex:

            BMW e85 Z4 3,0
            BMW e36 316ti
            MINI Cooper S
            BMW Z3 Coupé
            BMW e46 325iA
            BMW Z3 Roadster
            BMW e46 328ci
            BMW e36 316ti

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #36
              Originally posted by QUASIMODO View Post
              Kuinkas hyvällä u-arvolla nosto-ovia on saatavilla koossa 2500x2100?
              Äkkiseltään en löytänyt kuin arvolla 1,4...:think
              Lämpöarvon asemesta kiinnittäisin enemmän huimiota valmistajaan, mesvak cravford tms merkkiovi joille löytyy vielä vuosien kuluttua varaosia ja tarvittaessa huoltoa. Itselle ostin renecon merkkisen oven joka on kadonnut maailmasta ilmeisesti pysyvästi, olisi tarve yhdelle kaukosäätimelle mutta en ole firmaa enää löytänyt. Tuota ovea on tullut lämpökameralla katseltua ja ei se muualta vuoda kuin karmien kohdalta ja hitusen alatiivisteestä, esim lamellien välistä tuskin yhtään.

              Oma valinta osui siksi ko toimittajaan että muilta tuntui olevan hankala löytää L2550 k2750 ja katosta 10cm irti.

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2027
                • Riihimäki

                #37
                Niin, eikö noi ilmoitetut lämpöarvot ole sille paneelille tavallaan keskeltä mitattuna(laskettuna)? Todellisuudessa laatu (liitoksien tiiviys), karmit ja tiivisteet on ne mitkä vuotaa.

                Comment

                • Vibex
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2014
                  • 1996
                  • Lohja

                  #38
                  Originally posted by racing02 View Post
                  Niin, eikö noi ilmoitetut lämpöarvot ole sille paneelille tavallaan keskeltä mitattuna(laskettuna)? Todellisuudessa laatu (liitoksien tiiviys), karmit ja tiivisteet on ne mitkä vuotaa.
                  Lämpöarvot on oven kokonaisuudelle, paremmilla arvoilla olevissa on tiivisteet tuplana ja ikkunoissa lämpökatkot, johteet eristetty rungosta yms.
                  Husqvarna Svartpilen
                  BMW e36 318iA

                  Ex:

                  BMW e85 Z4 3,0
                  BMW e36 316ti
                  MINI Cooper S
                  BMW Z3 Coupé
                  BMW e46 325iA
                  BMW Z3 Roadster
                  BMW e46 328ci
                  BMW e36 316ti

                  Comment

                  • Tomba87
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 4029
                    • Imatra

                    #39
                    Originally posted by Wespa View Post
                    Ketju on ymmärrettävästi tähän asti käsitellyt pelkkiä nosto-ovia, mutta mites perinteiset pariovet, miltä toimittajalta saisi kohtuuhintaan siedettävää laatua, jos itse asennan? Ulospäin mielellään puupinnalla. Alkuperäiset vm. -57 ovet joutaisi jo uusia, painavat turkasen paljon ja tiivistys on mallia ei ole = paistaa päivä läpi useammastakin kohtaa. Sinänsä ovet ovat kyllä ihan ehjät, mutta ei tuosta kokonaisuudesta edes suht tiivistä taida saada kyllä oikein mitenkään päin.


                    Itselle tulee ensi kuussa tuon valmistajan ovet. U-arvo 0,56–0,87 niin ei pitäisi lämpöä mennä ihan samalla tavalla harakoille kuin nykyisillä vm. 1963 ovilla. Nosto-ovea en halunnut kun pääasiassa käyntiovena tuo autotallin ovi.
                    Luukku auki ja risut kyytiin

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1832
                      • Karjaa

                      #40
                      Juu Päijänne onkin oikeastaan ainoa potentiaalinen minkä nopeasti löysin, jokin halvempikin varmasti ajaisi asiansa, mutta tuo nyt ainakin olisi hyvä.
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        #41
                        Originally posted by Wespa View Post
                        Juu Päijänne onkin oikeastaan ainoa potentiaalinen minkä nopeasti löysin, jokin halvempikin varmasti ajaisi asiansa, mutta tuo nyt ainakin olisi hyvä.
                        Korjaat ne vanhat, niissä on yleensä hyvät rungot jos on teräksestä tehty. Verhoilu, eristys ja kumisuikaleet.

                        Comment

                        • Wespa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2016
                          • 1832
                          • Karjaa

                          #42
                          Ei kun ne on ihan puuta, mutta hyvät silti sinänsä. No ehkä vielä tämän kesän tutkin saisiko ne muokattua suht tiiviiksi, jos ei niin sitten Päijänneoville tilausta syssyllä. Ulkonäössäkään ei ole mitään vikaa, ainoa ongelma on tosiaan se että ovista vetää pahasti kun varsinkin kynnykseltä päivä paistaa läpi.
                          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                          Porsche 944 -86 (DE)
                          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                          Comment

                          • racing02
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2027
                            • Riihimäki

                            #43
                            Originally posted by Vibex View Post
                            Lämpöarvot on oven kokonaisuudelle, paremmilla arvoilla olevissa on tiivisteet tuplana ja ikkunoissa lämpökatkot, johteet eristetty rungosta yms.
                            No hyvä, sitten niissä on järkeä. Muistelin vaan jotain lukuja omista ovista vuosien takaa.

                            Comment

                            • MPV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1193
                              • Muhos

                              #44
                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Lämpöarvon asemesta kiinnittäisin enemmän huimiota valmistajaan, mesvak cravford tms merkkiovi joille löytyy vielä vuosien kuluttua varaosia ja tarvittaessa huoltoa...
                              Mulla on nykyisessä tallissa olleet Crawfordin nosto-ovet nyt jotain 16-17 vuotta. Päivittäin kai noita availlaan, mutta varaosia ei ole tarvittu vielä kertaakaan. Naapuri laittoi samoihin aikoihin omaan talliinsa jotkin "merkittömät" ovet, ja jo parin vuoden kuluttua tiivisteet oli riekaleina ja kahva reistasi. Varaosia niihin ei löytynyt.

                              Uuteen talliin on tulossa Turnerin ovet. Toivottavasti kestävät yhtä hyvin kuin Crawfordit.

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1832
                                • Karjaa

                                #45
                                Eipä ole vielä tullut uutta autotallin pariovea tilattua, ja pyysin nyt sitten tarjouksen yhdeltä ovelta ovelle -kaupustelijalta huvikseni, tiesin kyllä että heillä on katteet kohdillaan mutta enpä arvannut että ihan noin ronskisti sentään. Päälle 3000 euroa ihan perusovesta, kaupustelija vinkui että kun on niin matala niin mittatilaushommiksi menee ja sen takia on niin kallis. No kysyin sitten vastaavilla spekseillä tarjousta Sysmän suunnalta (ei Päijänneovet vaan se toinen) niin ihan samoilla spekseillä reipas tonni sis. kotiinkuljetuksen. Päijänteeltä ei ainakaan verkkokaupan konfiguraattorista jostain syystä saa noin leveää ovea mikä meille tarvitaan, joten hinta varmaan menisi jo lähemmäs kahta tonttua ellei ylikin.
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎