No, ei nyt varsinaisesti mikään järin eksoottinen käkkylä, mutta alle 12tkm ajettu. Tolleen -88 -vuotiseksi kohtuullisen vähän.
Näyttäisi olevan täys huoltohistoriakin, joskin hirveen montaa kilometriä ei noiden 19 huollon väleissä voi olla
Huh... Mutta missä kunnossa, kun katsoo alustakuvaa, niin voitaneen hyvällä syyllä sanoa, että käyttöönoton jälkeen (1992) tuolla on ajettu tasan yhden kerran lätäkköön
LYHYESTI: katsastussetä voi käyttää päästömittauksen tuloksia ja ottaa mikrofonin käteen ja mitata melun, ja SE RIITTÄÄ. Jos katsastussetä alkaa muuta inttämään, niin helpointa on vaihtaa konttoria (kuten hiljan yhdessä tapauksessa, kun eräällä konttorilla leimasetä oli alkanut mesoamaan että hän ei mitään japanintuonteja hyväksy jos ei ole todistuksia, vaikka sille esitettiin toi trafin tuore ohje ).
Massoista pitää toki olla edelleen joku pruju, mutta koska tyyppikilpi on joka tapauksessa pakollinen katsastusvaruste, niin sekin ongelma ratkeaa oikeastaan kuin itsestään.
Kiitokset kattavasta vastauksesta, jotenkin kuvittelin tuon Nokonzokin aiemman viestin vain muistin virkistykseksi siitä miten on jo aiemmin ollut noiden vanhempien laitteiden osalta. Eikös ne vaatimukset ole vuosituhannen vaihteen tienoille asti olleet hieman kevyemmät jo aiemmin? En ole itse tuonut sen ikäluokan pelejä niin ei ole kokemusta, kaikkiin on pitänyt tähän asti vastaavuustodistukset ostella, nyt vain on haaveissa ettei tarvis.
1.1.2001:tä tuoreemmille siis edelleen tarvii vastaavuustodistuksen, eikä helpotusta ole lähitulevaisuudessa odotettavissa?
Kiitokset kattavasta vastauksesta, jotenkin kuvittelin tuon Nokonzokin aiemman viestin vain muistin virkistykseksi siitä miten on jo aiemmin ollut noiden vanhempien laitteiden osalta. Eikös ne vaatimukset ole vuosituhannen vaihteen tienoille asti olleet hieman kevyemmät jo aiemmin? En ole itse tuonut sen ikäluokan pelejä niin ei ole kokemusta, kaikkiin on pitänyt tähän asti vastaavuustodistukset ostella, nyt vain on haaveissa ettei tarvis.
1.1.2001:tä tuoreemmille siis edelleen tarvii vastaavuustodistuksen, eikä helpotusta ole lähitulevaisuudessa odotettavissa?
Aikaisemmin on vaadittu myös vanhemmille ne todistukset, -96 eteenpäin ainakin, ja jotain myös sitä vanhemmille. -92 mallinen meni kuitenkin ilman mitään prujuja leimaan, kunhan tyyppikilpi oli paikallaan.
1.1.2001 jälkeen käyttöönotetuilta vaaditaan siis edelleen todistukset, ja mulla on sellainen ymmärrys, että 1.1.2010 jälkeen käyttöönotetuilta vaaditaan sitten myös CO2-todistus (sivusta yhtä projektia seuranneena). Eli ainakin 2009-asti on helppo saada kilpiin, kun hommaa ne parit hassut todistukset.
Jos auto on käyttöönotettu välillä 01.01.2001- 31.12.2009, niin riittääkö papereiksi katsastuksessa vaatimustenmukaisuustodistus ja massojen osoittamiseen netistä kopioitu käyttöohjekirjan massat?´
Tietysti myös tyyppikilpi mihin on merkitty edellä mainitut massat.
1.1.2001 jälkeen käyttöönotetuilta vaaditaan siis edelleen todistukset, ja mulla on sellainen ymmärrys, että 1.1.2010 jälkeen käyttöönotetuilta vaaditaan sitten myös CO2-todistus (sivusta yhtä projektia seuranneena). Eli ainakin 2009-asti on helppo saada kilpiin, kun hommaa ne parit hassut todistukset.
Mersulta ostetuissa vastaavuustodistuksissa ainakin on akselimassojen ja melujan lisäksi myös CO2-arvo. Tarkoitatko siis että 2010 ja uudemmille tarvisi vielä jotain erillistäkin prujua tuon vastaavuustodistuksen lisäksi, vai riittääkö että on valmistajan ko.ajoneuvolle yksilöidysti törkeällä hinnalla tuottama lappu jossa CO2-lukema lukee?
Verottaja itse asiassa kyseli 2003-malliseen ajoneuvoon CO2-lukemaa tuossa, kun en sitä veroanomukseen kirjoittanut. Laskeskelin että käyttömaksu olisi halvempi massapohjaisesti. Voiko tuon siis jättää ilmoittamatta tuon ikäiseen? Toki vastaavuustodistuksessahan sekin tieto sitten tulee, jos sellaisen lapun tässä nyt tilailee...
Jos auto on käyttöönotettu välillä 01.01.2001- 31.12.2009, niin riittääkö papereiksi katsastuksessa vaatimustenmukaisuustodistus ja massojen osoittamiseen netistä kopioitu käyttöohjekirjan massat?
Tietysti myös tyyppikilpi mihin on merkitty edellä mainitut massat.
Vaatimuksena on valmistajan dokumentti, ja kyllä mun mielestäni käyttöohjekirja on valmistajan dokumentti. Toki, kokemus on osoittanut, että joillakin katsastusmiehillä on lähtökohtaisesti tosi vittuuntunut asenne näihin juttuihin (mistä lie johtuu), joten kannattaa etsiä asema, jossa on jotain ymmärrystä tuontiautojen katsastamiseen.
Mersulta ostetuissa vastaavuustodistuksissa ainakin on akselimassojen ja melujan lisäksi myös CO2-arvo. Tarkoitatko siis että 2010 ja uudemmille tarvisi vielä jotain erillistäkin prujua tuon vastaavuustodistuksen lisäksi, vai riittääkö että on valmistajan ko.ajoneuvolle yksilöidysti törkeällä hinnalla tuottama lappu jossa CO2-lukema lukee?
ok, en ole mursulta sellaista dokkaria koskaan ostanut, mutta jos ne sen tiedon antaa, niin silloinhan kaikki on hyvin. Sen tiedän, että BMW Suomi ei halua auttaa asiassa ollenkaan (kiitokset vaan Vantaalle #keskisormi), ja noi TUV/DEKRA sun muut instanssit ei niitä tietoja prujuihinsa kirjoittele. Pahimmassa tapauksessa jää viimeiseksi vaihtoehdoksi VTT pussitesti, joka maksaa x-tuhatta euroa.
Eli kyllä uudemmankin saa kilpiin, mutta se voi maksaa mitä tahansa 0-3000€ (tai enemmän, en tiedä mitä VTT testeistään haluaa).
Verottaja itse asiassa kyseli 2003-malliseen ajoneuvoon CO2-lukemaa tuossa, kun en sitä veroanomukseen kirjoittanut. Laskeskelin että käyttömaksu olisi halvempi massapohjaisesti. Voiko tuon siis jättää ilmoittamatta tuon ikäiseen? Toki vastaavuustodistuksessahan sekin tieto sitten tulee, jos sellaisen lapun tässä nyt tilailee...
Jos auto on EU-alueelta, niin kyllä ne sen CO-arvon vaatii. jos auto on EU-alueen ulkopuolelta, niin ei se verottaja sille mitään mahda että niillä ei sitä arvoa ole, joten joutuvat taipumaan ja laskuttamaan painoperusteista käyttömaksua. Siitäs saivat, verovirkamiehet.
Huh... Mutta missä kunnossa, kun katsoo alustakuvaa, niin voitaneen hyvällä syyllä sanoa, että käyttöönoton jälkeen (1992) tuolla on ajettu tasan yhden kerran lätäkköön
Tuohon ois mukava heittää Kalajoella pötkölleen
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Tossa autossa on se riski että sieltä ei pääse enää jaloilleen Kaikki tuonne pitkälleen päätyneet on tähän mennessä työnnetty tuolta suoraan multiin...
Comment