Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpina B3 / B3S E9x rekisteröinti Suomeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    #46
    Originally posted by Benzino View Post
    Noniin, B3 BiTurbo Cabrio kilpien väliin onnistui saada tilaamalla TÜV Nord Finlandilta katsastuksessa vaadittu todistus missä mainittu BMW:n kanta-auton variantti ja versio sekä maininta että kys. Alpina vastaa vaatimuksiltaan kanta-auton tietoja. Eli rahalla selvisi (~120€).. Nyt Cabrion voi peitellä talvilevolle hyvin mielin
    Menikö verot myös kanta-auton mukaan?
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • Benzino
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 1402
      • EFHK

      #47
      Originally posted by Carbonfiber View Post
      Menikö verot myös kanta-auton mukaan?
      Eipä tietenkään
      Verrokkiautona käytetty E93 M3 ja niistä 5-6kpl M3:sta sitten laskettu jonkinmoisen kaavan mukaan keskimääräinen jälleenmyyntiarvo.
      Toki veroprosentti on M3 avoa pienempi johtuen päästöistä...

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        #48
        Originally posted by Benzino View Post
        Eipä tietenkään
        Verrokkiautona käytetty E93 M3 ja niistä 5-6kpl M3:sta sitten laskettu jonkinmoisen kaavan mukaan keskimääräinen jälleenmyyntiarvo.
        Toki veroprosentti on M3 avoa pienempi johtuen päästöistä...
        No huh. Tosta voisi kyllä valituksen saada aikaiseksi. Lähempänä pitäisi olla osiensa puolesta ja sitä kautta verottajan näkökulmastakin 335:sta. M3:set kuitenkin selkeästi kalliimpia kuin Alpinat pitkin Eurooppaa.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • 928 GTS
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1561
          • Helsinki

          #49
          Valitusta sisään myös verrokkien määrän perusteella. Jo vuosien takaa löytyy KHO päätös jossa 13 verrokkia oikeutti n. 10% lisäaleen. Siitä sitten vaan arpomaan onko 5 tai 6 verrokkia 20% tms.

          Ihan ensimmäisenä kannattaa selvittää onko kaikki verrokit edes todellisia eli oikeasti Suomen kilvissä ja ettei pari eri autoksi merkittyä ole oikeasti yksi ja sama tapaus. Todellisten verrokkien määrä voi helposti olla 3-4 kpl ja aleprosenttia voi sen perusteella vaatia lisää. Samaten jos pois putoavat on kalliimmasta päästä settiä voi sitäkin käyttää apuna.

          Kannattaa selvittää myös mitä ulkomaan ostohinnasta verotusarvon johtaminen ns. takaisinlaskenta kaavalla tuottaisi markkina-arvoksi. Kun kyseessä on vielä M3:sta poikkeava auto on valitukselle tavallista enemmän perusteita. Jos intoa riittää tuosta saa tuotettua paljon tekemistä verottajan lakimiehille.
          -92 928 GTS
          -98 550 Maranello

          Comment

          • nokonzok
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2013
            • 826
            • Espoo

            #50
            Originally posted by 928 GTS View Post
            Valitusta sisään myös verrokkien määrän perusteella. Jo vuosien takaa löytyy KHO päätös jossa 13 verrokkia oikeutti n. 10% lisäaleen. Siitä sitten vaan arpomaan onko 5 tai 6 verrokkia 20% tms.

            Ihan ensimmäisenä kannattaa selvittää onko kaikki verrokit edes todellisia eli oikeasti Suomen kilvissä ja ettei pari eri autoksi merkittyä ole oikeasti yksi ja sama tapaus. Todellisten verrokkien määrä voi helposti olla 3-4 kpl ja aleprosenttia voi sen perusteella vaatia lisää. Samaten jos pois putoavat on kalliimmasta päästä settiä voi sitäkin käyttää apuna.

            Kannattaa selvittää myös mitä ulkomaan ostohinnasta verotusarvon johtaminen ns. takaisinlaskenta kaavalla tuottaisi markkina-arvoksi. Kun kyseessä on vielä M3:sta poikkeava auto on valitukselle tavallista enemmän perusteita. Jos intoa riittää tuosta saa tuotettua paljon tekemistä verottajan lakimiehille.
            Jaksaisitko kaivaa jossain välissä tuon mainitsemasi KHO:n päätöksen, en muista moisesta kuulleen.

            Mitä valituksiin yleisesti tulee niin ihan ensin kannattaa arvioida onko verotusarvo linjassa auton todellisen arvon kanssa. Verotusarvon laskennassa metodilla ei ole itseisarvoa jos lopputulos on reilassa.

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17543
              • Turku

              #51
              Jaha. E31:ssäni oli toisessa 3 ja toisessa 4 verrokkeja - kaikki vääriä variantteja.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • 928 GTS
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1561
                • Helsinki

                #52
                Originally posted by nokonzok View Post
                Jaksaisitko kaivaa jossain välissä tuon mainitsemasi KHO:n päätöksen, en muista moisesta kuulleen.


                Tullipiiri oli ottanut arvonmäärityksessä huomioon myös muista lähteistä saadun hintatietoselvityksen, jonka perusteella ei ollut päädytty tilastollista menetelmää soveltamalla saatua arvoa alempaan arvoon. Ajoneuvon verotusarvoksi oli autoverotusta toimitettaessa vahvistettu 26 447 euroa.

                102. Edellä esitetyt seikat huomioon ottaen korkein hallinto-oikeus toteaa johtopäätöksinään, että A:n ajoneuvolle määritetyn verotusarvon voidaan katsoa jääneen samanlaisen täällä jo rekisteröidyn käytetyn ajoneuvon arvoon nähden liian suureksi. Korkein hallinto-oikeus arvioi, että A:n ajoneuvon ensiverotushetken mukainen yleinen vähittäismyyntiarvo on 24 000 euroa, joka määrä on verotuksen perusteena oleva syrjimätön arvo ja näin ollen ajoneuvon verotusarvo.

                Päätös kannattaa lukea läpi ajatuksella ja poimia sieltä kaikki mitä irti saa. Verottaja yrittää varmasti väittää vastaan vaikka millä perusteilla. Vetoavat todennäköisesti päätöksen antopäivän jälkeen tehtyihin lakimuutoksiin jne. Tuon päätöksen taustalla olevat ajatukset on kuitenkin edelleen täysin valideja.


                Mitä valituksiin yleisesti tulee niin ihan ensin kannattaa arvioida onko verotusarvo linjassa auton todellisen arvon kanssa. Verotusarvon laskennassa metodilla ei ole itseisarvoa jos lopputulos on reilassa.
                Esim. yli 25v vanhojen verot on hyvin usein vähintään riittävän pienet. Siitä huolimatta metodi millä niihin päästään ei todellakaan ole ongelmaton. Todellisuudessa verot ei ole oikein peritty ennen kun kaikki veron määrän laskennassa käytetyt tiedot on ensinnäkin avoimesti kerrottu ja toiseksi oikein valittu. Monelle tuskin kelpaisi lottokoneella arvottu tulovero vaikka se välillä sattuisi olemaan sentilleen sama tai jopa alhaisempi kun oikein laskettu lakiin perustuva tuloveropäätös. Väärin tehtyä päätöstä ei pidä koskaan hyväksyä.
                -92 928 GTS
                -98 550 Maranello

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎