Kumpi oikeassa, virkamies vai asiakas ?
Ruotsin Transport Styrelesen :
Senast godkända besiktning
2017-12-10
Besiktigas senast
2019-02-1
Påställt första gången i Sverige 2007-5-1
Import/införsel
Nej
Käsittääkseni rekisteröintikatsastukseen nyt ei vielä tarvita kuntotarkistusta. Katsastusmies tulkitsi, että kun yli 10v ja katsastus suoritettu yli 1v sitten, tarvitaan myös kuntotarkistus rekisteröintikatsastuksen yhteydessä. Eikö tuon mukaan Ruotsin katsastus ole vielä voimassa 2/2019 asti (eu) ?
Auton haku ruotsista
Collapse
X
-
Nyt ollaan päästy ruotsin myyjän kanssa hintaneuvotteluihin. Hän sanoi että ottaisi perjantain töistä vapaaksi ja lähtisi 100km päähän sitten esittelemään ja myymään autoaan. Väittää että ostaja tuolla 78000SEK hinnalla riittäisi, mutta koska olin kulemma eka "tosiostaja", niin hän sen mulle voi myydä.
Jos maksan lisää ns "vaivanpalkkaa". Sellaista... noh helppohan olisi sanoa että en maksa kruunuakaan lisää. Tai että päin vastoin, alas päin hintaa pitäisi saada. Tai unohtaa koko auton.
Jos nyt kaikesta huolimatta ajatellaan, että haluan oikeasti auton, eikä tuollaisia etenkään kattoluukuttomina juuri liiku, niin paljonko sitä viitsisi ehdottaa, miten suuri ylihinta voisi olla olla kohtuullista?
Kallis auto on jo tolla 78000sek pyynnilläkin...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Samii- View PostMulla on tuo e60 tuotu ruotsista Hässleholm kunnasta tuotu ja voin sanoo että aika pakasta vedetty yhtä naarmua lukuun ottamatta. Auto ollu tallissa ikänsä ja eikä ajettu talvella olenkaa kun moottorinlämmitinki puuttuu eikä talvirenkaita ollu kun ostettiin. Ostan jatkossa auton etelä ruotsista ja seuraava minkä ostan on e46 m3 avo.
Ja eihän niitä kiveniskeämiä kesäautoissa ole.
Tukholmassa suolapaska lentää enemmän kuin Suomessa ja se jos mikä kuluttaa autoa.
Jos kyttää kokoajan ruotsinmarkkinaa, niin varmasti löytyy hyvä yksilö sopivasti. Niiden kans vaan pitää olla nopea.
Monet hyvät harrastepelit menee tunnissa kaupan...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Driver22 View PostTästä sain vähän eri kuvan. Mutta tulostat trafin sivuilta ne kauppakirjat, nehän on myös toisella kotimaisella kielellä. Kun myyjällä on kauppakirja ja kilvet niin mitään riskiä ei jää ja hän saa auton pois vakuutuksista.
Itsehän olen myyjän kilvillä ajanut Suomeen, jotka rajalta sitten lähettänyt takaisin samantien. Vasta sitten myyjä on ongelmissa jos ei saa kilpiä takaisin, joutuu mahdollisesti kuukausikaupalla odottamaan että tiedot tulee Suomen viranomaisilta auton rekisteröinnistä tänne. Ja sehän tieto ei liiku ennenkuin verot yms. on maksettu ja suomikilvet paikallaan.
Postipaketit ulkomaille ovat niin kalliita, että melkein samalla hinnalla saa siirtokilvet vakuutuksineen mukaan.
Originally posted by arben View PostItsekkin muutamaa yritin ostaa,keskustelut loppui aina kuin seinään kun sanoin että auto tulee suomeen.
Noh otin välittäjän avuksi,ei ole suhteessa niin kallis,eikä tartte itse säätää yhtään mitään. Uskon vahvasti myös ettei niistä autoista saa tingittyä itse niin paljoa,jotenka voi olla tulla halvemmaksi ottaa välittäjä.
Tuossa taannoin kyselin f22,”volvo” liike myi,pistin spostia johon myyjä vastasi asiallisesti ja kertoi että hinta on tuo mikä ilmoituksessa lukee.(kyselin myös muuta kuin hintaa)viikkoa myöhemmin välittäjä asialle ja hinnasta lähtikin 1500€.
Muut hyödyt
-en tarttenut siirtokilpiä/3kk kilpiä(ajoin ruottin kilvillä veropäätökseen asti)
-sain autotalliin kilvet koristeeksi seinälle
-sisälsi 2 ihmisen ruuat
-sisälsi mun ja puolison haun satamasta josta lähdettiin hakemaan auto(100km matkaa)
Tämän lystin hinta 500€Last edited by Ihmemies; 12-08-2018, 15:04.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by asse21 View PostJoka viikko näen n. 5-6 Tukholman tuontiautoa. Kyllä niissä tuppaa olemaan tuulilasit halki ja keula hakkaumilla.
Keskimääräiset kilsat n. 100tkm. Ei muualla ruotsissa varmastikaan niin pahasti kivet/suola lennä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ihmemies View PostKai se riippuu autosta. Jotain kalliimpaa autoa jotkut saattavatkin jaksaa huoltaa, koska auto antaa sen verran nautintoa myös ajamisesta ym. eikä ole pelkkä kehonsiirtoväline. Espanjasta katselin paria samanlaista, mutta toisen molemmat ovet oli mutkalla (jo edellisen omistajan jäljiltä!) johonkin vitun betoniporsaaseen ajamisen vuoksi. Sitten ovenkahvojen kohdalta maalit olivat kuluneet paljaalle pellille! Ja ihme naarmuja joka puolella. Toisessa yksilössä katon lakkaus oli huonona ja oikea etulokari mutkalla.. eisss ei Espanjasta kyllä ikinä mitään.
Tämä ruotsiauto mitä katselen vaikuttaa ainakin hyvältä, ettei pitäisi olla mitään damagea tai paljoa kiveniskemiä. Auto tosin on länsirannikolla pienemmässä kaupungissa, ehkei siellä ole niin raaka peli kuin Tukholmassa. Harmi vaan että myyjän into katosi sen jälkeen, kun kerroin miten tää auton myynti exporttiin menisi... eli että käytännössä hänelle jäisi riski vielä siitä, saako hän tiedon minulta/trafilta auton rekisteröimisestä Suomeen, jotta hän voi itse poistaa auton ruotsin rekisteristä.
Sanoin kyllä että voidaan tehdä Blocketin antama kauppakirja ja luovari ja kaikki laput mitä hän haluaa, ja lupaan että rekkaan auton ASAP kun pääsen Suomeen. Toivottavasti myynti ei Ruotsissa vedä, niin ehkä myyjän mieli vielä tuosta muuttuu.
Noh otin välittäjän avuksi,ei ole suhteessa niin kallis,eikä tartte itse säätää yhtään mitään. Uskon vahvasti myös ettei niistä autoista saa tingittyä itse niin paljoa,jotenka voi olla tulla halvemmaksi ottaa välittäjä.
Tuossa taannoin kyselin f22,”volvo” liike myi,pistin spostia johon myyjä vastasi asiallisesti ja kertoi että hinta on tuo mikä ilmoituksessa lukee.(kyselin myös muuta kuin hintaa)viikkoa myöhemmin välittäjä asialle ja hinnasta lähtikin 1500€.
Muut hyödyt
-en tarttenut siirtokilpiä/3kk kilpiä(ajoin ruottin kilvillä veropäätökseen asti)
-sain autotalliin kilvet koristeeksi seinälle
-sisälsi 2 ihmisen ruuat
-sisälsi mun ja puolison haun satamasta josta lähdettiin hakemaan auto(100km matkaa)
Tämän lystin hinta 500€Last edited by arben; 12-08-2018, 14:28.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ihmemies View PostJuu sitä ehdotinkin ekana, että tuun omien kilpien kanssa ja sä saat pitää omasi. Ehkä se tosta vielä lämpenee...Originally posted by Ihmemies View PostHarmi vaan että myyjän into katosi sen jälkeen, kun kerroin miten tää auton myynti exporttiin menisi... eli että käytännössä hänelle jäisi riski vielä siitä, saako hän tiedon minulta/trafilta auton rekisteröimisestä Suomeen, jotta hän voi itse poistaa auton ruotsin rekisteristä.
Itsehän olen myyjän kilvillä ajanut Suomeen, jotka rajalta sitten lähettänyt takaisin samantien. Vasta sitten myyjä on ongelmissa jos ei saa kilpiä takaisin, joutuu mahdollisesti kuukausikaupalla odottamaan että tiedot tulee Suomen viranomaisilta auton rekisteröinnistä tänne. Ja sehän tieto ei liiku ennenkuin verot yms. on maksettu ja suomikilvet paikallaan.Last edited by Driver22; 12-08-2018, 14:38.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostKyllä hajontaa tietysti on joka paikassa. Mutta Saksassa aika usein on vielä 10 vuotiastakin autoa huollettu ihan oikeasti. Siellä myös näkee miten perheen sunnuntaipäivän aktiviteetti on käydä auto pesemässä ja imuroimassa sisältä jne. Ruotsalaista ei kyllä kiinnosta auton ylläpito pätkääkään siihen verrattuna.
Tämä ruotsiauto mitä katselen vaikuttaa ainakin hyvältä, ettei pitäisi olla mitään damagea tai paljoa kiveniskemiä. Auto tosin on länsirannikolla pienemmässä kaupungissa, ehkei siellä ole niin raaka peli kuin Tukholmassa. Harmi vaan että myyjän into katosi sen jälkeen, kun kerroin miten tää auton myynti exporttiin menisi... eli että käytännössä hänelle jäisi riski vielä siitä, saako hän tiedon minulta/trafilta auton rekisteröimisestä Suomeen, jotta hän voi itse poistaa auton ruotsin rekisteristä.
Sanoin kyllä että voidaan tehdä Blocketin antama kauppakirja ja luovari ja kaikki laput mitä hän haluaa, ja lupaan että rekkaan auton ASAP kun pääsen Suomeen. Toivottavasti myynti ei Ruotsissa vedä, niin ehkä myyjän mieli vielä tuosta muuttuu.Last edited by Ihmemies; 12-08-2018, 12:36.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juice View PostTotta, mutta ihan sama se on Suomessa ja Saksassa, halvimmat on 90% paskaa. Kyllä Ruotsistakin löytyy hyviä, vain merkkihuollettuja yksilöitä. Pitää vain unohtaa jobbarit ja halvimmat kolhuset romut.
Leave a comment:
-
-
Totta, mutta ihan sama se on Suomessa ja Saksassa, halvimmat on 90% paskaa. Kyllä Ruotsistakin löytyy hyviä, vain merkkihuollettuja yksilöitä. Pitää vain unohtaa jobbarit ja halvimmat kolhuset romut.
Leave a comment:
-
-
Ja tuo huoltamattomuus on myös ihan tosiasia valitettavan usein. "Täys huoltokirja" on aina, ja sitten löytyy kuitenkin konehuoneesta moottorin ilmanputsarista 5 vuotta vanha aikaleima... Todella yleistä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juice View PostTästä suurempiakin kokemuksia ?
Keskimääräiset kilsat n. 100tkm. Ei muualla ruotsissa varmastikaan niin pahasti kivet/suola lennä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: