Onkos tuolla miten nelikkoja ollut tarjolla? Mamman seuraava auto voisi olla e46 330xia sedan, mihinhän hintaan tuollainen voisi olla suomen kilvissä kaikkine kuluineen..?
BMW Japanista XV (+ muita merkkejä)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No siinä tapauksessa en osaa antaa mielipidettä, enkä oikein näe tuon kyseisen asian pohdintaa millään tavalla bmw japanista topikkiin kuuluvaksi. Ei herneitäOriginally posted by Oodi View PostSiis järkevä moottori käyttikseen ylläpitokustannuksiltaan polttoaine/huollot/korjaukset. Se harrastepeli on siis jo tallissa. Tuo E500 kuuluu tietenkin samaan sarjaan 545/550 kanssa ylläpidossa ja mieluisin mersulta onkin E320/E300.
Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Harvemmin, mutta kyllä niitä läpi menee silloin tällöin. Viimeisen kahden kuukauden aika ollut yksi, joka myyty mielestäni yllättävän halvalla, 265k JPY. Eli noin 5200€ tax freenä.Originally posted by Tomba87 View PostOnkos tuolla miten nelikkoja ollut tarjolla? Mamman seuraava auto voisi olla e46 330xia sedan, mihinhän hintaan tuollainen voisi olla suomen kilvissä kaikkine kuluineen..?
Comment
-
Mites japanin maalla on 1-sarjalaisia? Pitäisi emännälle ostaa synttärilahja marraskuulle..
Ja pikkukauppakassi hyvillä varusteilla kiinnostaa ainaF15 X5 40e -17
G30 530e -20
Honda CBR XX
EX:
E38 730
E34 525
E36 325
Honda CBR 1000F
206 GTI
E60 lci 530D 08
F20 114i Msport
E30 320i Cabrio 90 old school
F30 330e M-Sport -17
Comment
-
Näkyy noita olevan. Vasureita vähemmistö näissä pienissä.Originally posted by Mohko View PostMites japanin maalla on 1-sarjalaisia? Pitäisi emännälle ostaa synttärilahja marraskuulle..
Ite 130i katellu, mutta ovat järjestään automaatteja ja väärän puoleisella ohjauksella suurin osa. Oisko kuukausi sitten ollu manuaali 130i vasurina, hinta taisi nousta jonkun verran.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Ja sitten suomiverotus voi olla aika korkea, kun jostakin syystä 130 on aina ollut suomessa ylihinnoitelty esim. vs 330i.Originally posted by bemmeri View PostNäkyy noita olevan. Vasureita vähemmistö näissä pienissä.
Ite 130i katellu, mutta ovat järjestään automaatteja ja väärän puoleisella ohjauksella suurin osa. Oisko kuukausi sitten ollu manuaali 130i vasurina, hinta taisi nousta jonkun verran.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
Näyttäis näihinki saavan erikeen lasia umpioihin.Originally posted by huupi View PostSain 30.9. huudetun E60:n kotiin menneellä viikolla. Valoumpioiden lasit ovat kellertävät, toivottavasti kirkastuvat myllyllä.
https://dl.dropbox.com/s/7yfvdv69kle...1.57.jpeg?dl=0
Comment
-
Nyt tulee sanomista, mutta sanon kuitenkin
Alkupään Leaf ei ole enää hinnan kiroissa. Tämä yksilö on ajettu 48tkm ja korkeimmalla varustetasolla(mm. aurinkopaneeli katolla)
Myyty 505 kJPY
Eli about 8000 tullattuna. Ja nyt kun Suomessa on tämä päästöperusteinen autoverotus, nin autovero taitaa olla tälle luokkaa 4%?
Paska range näissä on ja postiautoja kaikki. Mutta aika kova kauppakassi silti tuohon hintaan.
Comment
-
E500 m113 -koneella aiheuttaa (potentiaalisesti) varmasti vähemmän murheita koneen puolesta kuin 545i. Vastaavaa kallista vikapaikkaa ei ole siinä kuin 545i:n venttiilivarrenkumit ja se öljy-yhdysputki. M113 ja M113k -koneiden sekä M112-koneen kokemuksella muussa kopassa sanoisin että merkittävää eroa polttoaineen kulutuksessa ei niiden välillä ole ainakaan 722.6-laatikon kanssa. Ei toki ihan järisyttävää eroa (ahtamattomien) kulkupuolessakaan, mutta on se M113 noista itsestäni parempi valinta.Originally posted by Oodi View PostSiis järkevä moottori käyttikseen ylläpitokustannuksiltaan polttoaine/huollot/korjaukset. Se harrastepeli on siis jo tallissa. Tuo E500 kuuluu tietenkin samaan sarjaan 545/550 kanssa ylläpidossa ja mieluisin mersulta onkin E320/E300.
Mainitsemasi E300 ja E350 taitaa mennä sen verran tuoreempiin W211-koppaisiin että mahtaako noita olla järkevää uittaa? En ole seurannut. Montaa tonnia säästöä ei kyllä tule myöskään E320 4Maticin uittamisesta, mutta jos uskoo sen olevan kunnoltaan ylivertainen niin kannattaahan se sitten.
[unpopular opinion] Oman kokemuksen perusteella en usko että kunto säännönmukaisesti on ylivertainen tuollaisissa täkäläisiin nähden muussa kuin maalipinnassa ja yleisessä siisteydessä. Puslat ja pallonivelet on monesti käsittämättömän riekaleina ja jotain muutakin jännää niiden mainittujen touhutonnien kuluksi löytyy. Mutta ollaanhan me lottokansaa, ja lottoan itsekin. Mutta en uskottelekaan itselleni muuta.
[/unpopular opinion]
Last edited by j-a; 15-01-2018, 09:21.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
Eihän tuossa mitään yllättävää ole, kyllä jokaisen kanssa on sen tonnin saanut palamaan tuontyyppisiin korjauksiin.Originally posted by j-a View Post
[popular opinion] Oman kokemuksen perusteella en usko että kunto säännönmukaisesti on ylivertainen tuollaisissa täkäläisiin nähden muussa kuin maalipinnassa ja yleisessä siisteydessä. Puslat ja pallonivelet on monesti käsittämättömän riekaleina ja jotain muutakin jännää niiden mainittujen touhutonnien kuluksi löytyy. Mutta ollaanhan me lottokansaa, ja lottoan itsekin. Mutta en uskottelekaan itselleni muuta.
[/popular opinion]
Kyse lienee ehkä jokaisen henkilökohtaisesta arvotuksesta, itse tykkään kun ei ole ruostetta ja jokaisen pultin irrotukseen ei tarvitse tohoa. Kyllä nyt jonkun puslan ja pallon aina vaihtelee kun aikaa ei mene kuin vartti.
Joku jossain nettiautothreadissa kirjoitti, että ajettuja kilsoja ei saa takaisin, siihen voisin lisätä että leviämään lähteneestä ruosteesta ei enää pääse eroon.
Itse rakentelen kyllä mielelläni tekniikkaa, mutta peltihommia ei kyllä huvita tehdä (enkä kyllä osaakaan). Onhan tuohon omaan koliysiin joutunut vaihtamaan valomodulin, puslia, palloja jne, mutta pientähän se nyt on. Samoja juttuja joutuu tekemään ihan suomessa jo oleviin (yleensä saksasta uitettuihin) autoihin. Ja niiden lisäksi vielä korjaamaan ovien alareunoja ja takaluukkuja ja kiillottelemaan hiekan sumentamia umpioita sun muuta pohjoiselle maalle spesifiä.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Totta, kyllä ne muutaman osan vaihdot yleensä aina helpompia ja halvempia on kuin hitsailut ja maalailut, ja jos perusmalleista puhutaan niin osat ei ihmeitä maksa eikä niiden vaihtaminenkaan yleensä ole hankalaa. Kai se omassa takaraivossa vähän sävyttää näkemystä kun erääseen japsituontiin tarvi mm. ylätukivartta ja sitä ei ollut tarvikkeena olemassakaan, merkkarin tiski äkkiseltään ainoa paikka mistä sen olisi saanut, 650€:llä. Onneksi löytyi loppujenlopuksi Latvialaiselta romikselta satasella. Vaihto ei kyllä ollut vaikeaa.Originally posted by BeamR View PostEihän tuossa mitään yllättävää ole, kyllä jokaisen kanssa on sen tonnin saanut palamaan tuontyyppisiin korjauksiin.
Kyse lienee ehkä jokaisen henkilökohtaisesta arvotuksesta, itse tykkään kun ei ole ruostetta ja jokaisen pultin irrotukseen ei tarvitse tohoa. Kyllä nyt jonkun puslan ja pallon aina vaihtelee kun aikaa ei mene kuin vartti.
Joku jossain nettiautothreadissa kirjoitti, että ajettuja kilsoja ei saa takaisin, siihen voisin lisätä että leviämään lähteneestä ruosteesta ei enää pääse eroon.
Itse rakentelen kyllä mielelläni tekniikkaa, mutta peltihommia ei kyllä huvita tehdä (enkä kyllä osaakaan). Onhan tuohon omaan koliysiin joutunut vaihtamaan valomodulin, puslia, palloja jne, mutta pientähän se nyt on. Samoja juttuja joutuu tekemään ihan suomessa jo oleviin (yleensä saksasta uitettuihin) autoihin. Ja niiden lisäksi vielä korjaamaan ovien alareunoja ja takaluukkuja ja kiillottelemaan hiekan sumentamia umpioita sun muuta pohjoiselle maalle spesifiä.
Eikös siellä nettiautothreadissa ole viime aikoina keskusteltu yritteliäistä tahoista jotka nimenomaan on kyenneet saamaan niitä ajettuja kilometrejä pois?
Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
Näitä kyllä tulee vastaan melko usein, kiitos modernin ajan ja netissä vapaasti saatavilla olevat katsastustiedot/mahti-tiedot.Originally posted by j-a View Post
Eikös siellä nettiautothreadissa ole viime aikoina keskusteltu yritteliäistä tahoista jotka nimenomaan on kyenneet saamaan niitä ajettuja kilometrejä pois?
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Mä näkisin tämän japanista ostamisen ytimen kulminoituvan siihen, että pitää osata suhteuttaa se hinta millä ostetaan sen ostettavan kohteen mukaan.
Itse kun sen sieltä ostaa, niin se on ihan juuri siinä kunnossa kuin se on ostaessa ollut ja siitä on maksanut juuri sen verran kuin on itse maksanut. Tilanteessa missä on tarvetta epäillä sen oman japanintuonnin ylivertaisuutta, on siis hyvä kurkkaista peiliin, onko tullut maksettua liikaa, tarkastaa samalla ne omat odotukset ja mielikuvat suhteessa auton ikään/hintaan/kuntoon.
Esimerkiksi voin ottaa tuon Beamr postaaman 150tkm ajetun 328:n, tiedoista jo näkee että räppäilty on. Sitten on sen jälkeen jokaisen oma näkemys mikä on se hinta millä voi sitten suitsuttaa tämän kyseisen japsituonnin "ylivertaisuutta", joku voi olla tyytyväinen 5000eur/taxfree, toinen 3000eur/taxfree, minä olen noilla tiedoilla ja oman kokemuksen pohjalta tyytyväinen jos se jäisi multa japaniin.
Japanista, uskokaa pois, on myös silkkaa paskaa tarjolla laari kaupalla... ei tämä varmaan yllätys ole tuon ikäisissä ja hintaisissa autoissa. Tähän topikkiin on aika tiukalla kammalla kuitenkin postailtu niitä paremman pään laitteita.Elämä on pihakivestä.
Comment
Comment