Ongelma on yksinkertainen: konttorit jotka leimaa vaan niitä mummojen fiestoja ei edes tiedä kaikista säädöksistä, puhumattakaan että osaisivat niitä etsiä tai lukea niihin liitettyjä ohjeita.
Siksi ei voi mennä ihan mille tahansa halvimmalle konttorille kun niiden kanssa tulee vaan hermoromahdus.
Tämä ei liity tuonteihin nyt mitenkään, mutta ton e38:sin käytin q-katastuksella normileimalla. nousi tie pystyyn 2013 laitetuista -20mm etujousista. Onneksi on tuvin-laput tms. ja kuitit ja 4-pyöräsuuntausraporitit ym näiltä menneiltä kaikilta vuosilta. Heillä ei voi nyt muutoskatsastaa, koska " täällä vaan leimaillaan" mutta jollain toisella luukulla sitten muutoskatsastaa ja jälkitarkastus taas sitten heillä
Tämä ei liity tuonteihin nyt mitenkään, mutta ton e38:sin käytin q-katastuksella normileimalla. nousi tie pystyyn 2013 laitetuista -20mm etujousista. Onneksi on tuvin-laput tms. ja kuitit ja 4-pyöräsuuntausraporitit ym näiltä menneiltä kaikilta vuosilta. Heillä ei voi nyt muutoskatsastaa, koska " täällä vaan leimaillaan" mutta jollain toisella luukulla sitten muutoskatsastaa ja jälkitarkastus taas sitten heillä
Menisin kyllä muualle suorittamaan tuon jälkitarkistuksen.
Tämä ei liity tuonteihin nyt mitenkään, mutta ton e38:sin käytin q-katastuksella normileimalla. nousi tie pystyyn 2013 laitetuista -20mm etujousista. Onneksi on tuvin-laput tms. ja kuitit ja 4-pyöräsuuntausraporitit ym näiltä menneiltä kaikilta vuosilta. Heillä ei voi nyt muutoskatsastaa, koska " täällä vaan leimaillaan" mutta jollain toisella luukulla sitten muutoskatsastaa ja jälkitarkastus taas sitten heillä
Jälkinäytön saa tehdä ihan millä konttorilla haluat nykyään. Ei ole enää pakko mennä auton hylänneelle konttorille
Onkohan Autolinkille normaalia etteivät kuittaa tai vastaa sähköpostiin? Perjantaina laitoin dokumentit että saavat lunastettua satamasta ja kysyin arvioitua aikataulua, mutta ei ole tullut mitään kuittausta. Olenko yli-innokas ärsyttävä asiakas jos soitan jo perään?
W&W:n trackingiin ilmestyi eilen aamulla kohta "Delivered from ", tarkoittaako tuo että se on lunastettu ulos satamasta vai toimitettu vain satamaan?
Sua kiinnostaa sivu 11. En saa pihelimella copy pastettua pdf:stä, mutta siellä todetaan alemman taulukon soveltuvan ei-tyyppihyväksytyille, ja taulukon kohdassa 2 (päästöt) on E kohdassa M1. Taulukon alta löytyy tuon E:n selvitys.
Eli päästöt voidaan mitata asemalla ja jos ovat rajoissa niin hyvä.
Kaikki muut oleelliset kohdat (kuten melu) on I, eli riittää todistus siitä että auto on ensirekisteröintiajankohtana täyttänyt alkuperämaan vaatimukset (export certificate on se todistus).
Vaihda konttoria....
Kiitos erittäin paljon!
Kyllä nuo osoittamasi kohdat tuosta löytyy ja ovat ymmärrettäviä, mutta entä tuo vuosimallijuttu? Siihen en pääse kiinni...
Että missä kohtaa määräystä sanotaan, että ennen 2001 valmistetuissa autoissa voidaan käyttää esitettyjä taulukoita?
Hauska nähdä pystyykö katsurit muuttamaan kantaansa vai onko asia heille jo periaatteellinen... "Minkä päätin sen päätin"
Keskusteluissa mainittiin, että jälkitarkastuksen voisi tehdä millä asemalla tahansa. Voisiko pitää paikkansa näissä Japanin tuontikatsastuksissa, kun maksaa kuitenkin alun perin sen n. 300€ ja jälkitark. sen 15€? :think
Kyllä nuo osoittamasi kohdat tuosta löytyy ja ovat ymmärrettäviä, mutta entä tuo vuosimallijuttu? Siihen en pääse kiinni...
Että missä kohtaa määräystä sanotaan, että ennen 2001 valmistetuissa autoissa voidaan käyttää esitettyjä taulukoita?
Hauska nähdä pystyykö katsurit muuttamaan kantaansa vai onko asia heille jo periaatteellinen... "Minkä päätin sen päätin"
Keskusteluissa mainittiin, että jälkitarkastuksen voisi tehdä millä asemalla tahansa. Voisiko pitää paikkansa näissä Japanin tuontikatsastuksissa, kun maksaa kuitenkin alun perin sen n. 300€ ja jälkitark. sen 15€? :think
Kyllä tästä vielä hyvä tulee!
Sinänsähän tuo dokkari on yksiselitteinen: japanintuonnin vaatimustenmukaisuus voidaan tarkistaa Liitteen 1 (se taulukko) mukaisesti. Mä palaan lopuksi siihen 1.1.2001 päivämäärään, selitetään asiaa taustoilla ensin:
Tuossa dokumentissa viitataan selitteeseen 6 päästöjen E-kirjaimen kanssa, ja siinä selitteessä 6 lukee: "Rekisteröinti- ja muutoskatsastuksessa voidaan soveltaa auton ja sen perävaunun rakenteen muuttamisesta annetun
määräyksen TRAFI/66404/03.04.03.00/2015 kohdan 2.3 vaatimuksia."
Ja kun avataan tuo dokumentti: https://www.finlex.fi/data/normit/42...uuttaminen.pdf
Niin siellä kohdassa 2.3 sanotaan seuraavaa:
"Ajoneuvon, joka on hyväksytty Euro 3- tai Euro III -päästöluokkaa lievempien pakokaasupäästövaatimusten mukaan, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää muutoskatsastuksen testissä alkuperäistä ajoneuvoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästövaatimukset."
Eli lyhyesti: japanintuonnista voidaan todeta päästöt ihan aseman mittarilla, kunhan se on Euro 2 tai lievempi päästövaatimuksiltaan.
Se 1.1.2001 muuttuu ongelmaksi, koska silloin on pakko täyttää Euro 3, joten pitää olla myös jonkinlainen todistus siitä. Sitä ennen ei.
Sinänsähän tuo dokkari on yksiselitteinen: japanintuonnin vaatimustenmukaisuus voidaan tarkistaa Liitteen 1 (se taulukko) mukaisesti. Mä palaan lopuksi siihen 1.1.2001 päivämäärään, selitetään asiaa taustoilla ensin:
Tuossa dokumentissa viitataan selitteeseen 6 päästöjen E-kirjaimen kanssa, ja siinä selitteessä 6 lukee: "Rekisteröinti- ja muutoskatsastuksessa voidaan soveltaa auton ja sen perävaunun rakenteen muuttamisesta annetun
määräyksen TRAFI/66404/03.04.03.00/2015 kohdan 2.3 vaatimuksia."
Ja kun avataan tuo dokumentti: https://www.finlex.fi/data/normit/42...uuttaminen.pdf
Niin siellä kohdassa 2.3 sanotaan seuraavaa:
"Ajoneuvon, joka on hyväksytty Euro 3- tai Euro III -päästöluokkaa lievempien pakokaasupäästövaatimusten mukaan, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää muutoskatsastuksen testissä alkuperäistä ajoneuvoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästövaatimukset."
Eli lyhyesti: japanintuonnista voidaan todeta päästöt ihan aseman mittarilla, kunhan se on Euro 2 tai lievempi päästövaatimuksiltaan.
Se 1.1.2001 muuttuu ongelmaksi, koska silloin on pakko täyttää Euro 3, joten pitää olla myös jonkinlainen todistus siitä. Sitä ennen ei.
Voi apua!
Nyt en tiedä miten kiittää...
Mutta tässä voin luvata, että pizzakebabolut on varma jos jossain törmätään!
Onkohan Autolinkille normaalia etteivät kuittaa tai vastaa sähköpostiin? Perjantaina laitoin dokumentit että saavat lunastettua satamasta ja kysyin arvioitua aikataulua, mutta ei ole tullut mitään kuittausta. Olenko yli-innokas ärsyttävä asiakas jos soitan jo perään?
Mulle kuittasivat heti perjantaina kun välitin heille Steve Döringin ilmoituksen hakea auton avaimet Länsisataman konttorista sekä mun export certificaten mikä meni vahingossa heille.
Sitten olikin tiistaihin asti hiljaista ja varovasti tiedustelin iltapäivästä jotain infoa mailitse minä päivänä pitäisi olla varuillaan irtoamaan töistä. Vastasivat parin tunnin päästä että auto noudettu aamusta, katsotaan josko huomenna saatas sulle. Mulla oli tosin alihankkija siinä kuljetuksessa sitten loppuvälin hoitamassa, heiltä tuli hyvissä ajoin tiedustelua että otatko auton puoliltapäivin vai neljän jälkeen.
Jännäilin itsekkin soittoa kun jouduttiin olemaan puhelimessa pariin otteeseen ennen auton saapumista suomeen ton alihankkija kuvion takia. Oli välillä aika kiireisen oloinen kaveri toi järjestelijä ja välillä taas ei. Perusmeininki siis. En sitten ottanu hirveetä stressiä ja kaikki meni hyvin. Osalla tainnut kyllä kestää tai soiteltu 5min ennen kun ollaan pihassa jos oikeen muistan?
Pistä mailia kohta ja soita iltapäivästä jos ei vastausta?
Kiitos vinkistä, näinpä teen. W&W:ltä en tosin ole saanut viestiä avainten hakemisesta, tullaukseen tarvittavat tiedot vain silloin kun oli tulossa maahan, mutta sen jälkeen ei ole sieltä tullut enää mitään.
Märssy kotioutunut. Auto oli parempi kuin ajattelin ja sheetissä näkyneitä maalivikojakaan ei löytynyt.
Auto tuli SE Mäkisellä heidän toimipisteeseensä tuohon Klaukkalan kupeeseen josta kävin hakemassa sen. SE Mäkisellä toimi homma ihan hyvin, tein perjantaina tilauksen ja maanantaina tuli auto. Akku oli totaalisen tyhjä ja ne kävin tänään ostamassa uudet.
Jaa. On outoa ettei mitään vastaile. Yleensä jos ei ole ehtinyt, jos on käännöstä pyytänyt, niin on pyydellyt anteeksi ettei ole saanut käännöstä tehtyä.
Comment