Taitaa vaan kirkas aurinko sattua sopivasti siihen jos tota bi-coloria meinaat? Omalle kohdalle sattuneista sanoisin että ainakin puolet on jälkikäteen m-sportattuja, no vähemmän kuin suomessa silti
Pyydä tutustumaan 1.7. Trafin muutoksiin. Oma ässäkin meni uusinnassa läpi heinäkuun alussa ilman papereita vaikka siitä sai hylsyn ekalla (kesäkuun puolella).
Pyydä tutustumaan 1.7. Trafin muutoksiin. Oma ässäkin meni uusinnassa läpi heinäkuun alussa ilman papereita vaikka siitä sai hylsyn ekalla (kesäkuun puolella).
Onko tämä se asiakirja jossa ne muutokset? Voimaantulopäivä tuossa on 1.7.2018
Mielessä pyörinyt hankkia alphard hybridi transportterin tilalle taksiksi. Ajot on pääasiassa taajamassa niin vois mennä pienemmillä polttoainekuluillakin ja e85 asemakin löytyy et silläkin sais kuluja alas eikä joka vuotinen dsg laatikkokaan ole ilmainen. Oikealla oleva ohjauskin vaan helpottaisi työskentelyä.
Mut ongelma tuleekin siinä et miten päästöluokka määräytyy suomessa? Sopimus määrää et auton pitää täyttää vähintään euro 5 päästöluokka.
TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC), riding on the success of its hot-selling hybrid Prius sedan, leaped two more steps ahead of the competition today when it unveiled its new minivan-minded Toyota Hybrid System-CVT (THS-C) and the world's first hybrid 4-wheel-drive powertrain, the "E-Four."
Eikös Alphardia valmistettu hybridinä vain vuosina -04-08?
We make importing cars to Australia quick, easy & cheap. Many great import car options - hybrid, electric, people movers, sedans, sports cars & more...
If the same vehicle year / model / configuration was SOLD NEW in Australia AND it was built in 1989 or later, then IT CANNOT BE IMPORTED.
For normal road use, any vehicle older than December 1988 can be imported virtually without restriction (including left hand drive).
Mielessä pyörinyt hankkia alphard hybridi transportterin tilalle taksiksi. Ajot on pääasiassa taajamassa niin vois mennä pienemmillä polttoainekuluillakin ja e85 asemakin löytyy et silläkin sais kuluja alas eikä joka vuotinen dsg laatikkokaan ole ilmainen. Oikealla oleva ohjauskin vaan helpottaisi työskentelyä.
Mut ongelma tuleekin siinä et miten päästöluokka määräytyy suomessa? Sopimus määrää et auton pitää täyttää vähintään euro 5 päästöluokka.
Kyllä noita hybridejä Suomessa kilvissä on joten rekisteröinti ei ole ongelma jos sen takia päästöluokkaa mietit? Euro5 astui voimaan 2009 joten euro4 riittänee jos mk1 kattelet. En menis takuisiin että se hybridi kovin paljon pienemmällä kulkee mitä bensaversiot. Se 2.4mylly on kohtuu tehoton noin isoon autoon että sen käytännön kulutus on samoja luokkia isomman 3.0v6 kanssa kun joutuu polkee sen verta enemmän. Toki riippuu pitkälti paljon millaista ajoa pääasiassa on tiedossa. Sit kun akut kyykkää, ne on vaan turhaa painoa. Brittien puolella minne noita viedään paljon niin korjaamot eivät suostu hybridiin koskemaan. Toki Suomessa voi olla eri juttu sen osalta. Itte päädyin tuohon 3.0 juurikin näistä syistä. Mut jos alphard muuten kiinnostaa niin jatketaan vaikka privalla. Hienoja vehkeitä.
Edit: jaa taksiksi hmm. ��
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC), riding on the success of its hot-selling hybrid Prius sedan, leaped two more steps ahead of the competition today when it unveiled its new minivan-minded Toyota Hybrid System-CVT (THS-C) and the world's first hybrid 4-wheel-drive powertrain, the "E-Four."
Eikös Alphardia valmistettu hybridinä vain vuosina -04-08?
We make importing cars to Australia quick, easy & cheap. Many great import car options - hybrid, electric, people movers, sedans, sports cars & more...
If the same vehicle year / model / configuration was SOLD NEW in Australia AND it was built in 1989 or later, then IT CANNOT BE IMPORTED.
For normal road use, any vehicle older than December 1988 can be imported virtually without restriction (including left hand drive).
Auto on vain sopimusliikenteessä kehareiden kuskaamiseen ja toimeksiantaja siis vaatii euro 5.
Kyllä noita hybridejä Suomessa kilvissä on joten rekisteröinti ei ole ongelma jos sen takia päästöluokkaa mietit? Euro5 astui voimaan 2009 joten euro4 riittänee jos mk1 kattelet. En menis takuisiin että se hybridi kovin paljon pienemmällä kulkee mitä bensaversiot. Se 2.4mylly on kohtuu tehoton noin isoon autoon että sen käytännön kulutus on samoja luokkia isomman 3.0v6 kanssa kun joutuu polkee sen verta enemmän. Toki riippuu pitkälti paljon millaista ajoa pääasiassa on tiedossa. Sit kun akut kyykkää, ne on vaan turhaa painoa. Brittien puolella minne noita viedään paljon niin korjaamot eivät suostu hybridiin koskemaan. Toki Suomessa voi olla eri juttu sen osalta. Itte päädyin tuohon 3.0 juurikin näistä syistä. Mut jos alphard muuten kiinnostaa niin jatketaan vaikka privalla. Hienoja vehkeitä.
Edit: jaa taksiksi hmm. ��
Vähän luulen et koko Alphard idea lähti kun katselin sun autoa kun laiteltiin bB:n valoja. ps. Luovutin ja laitoin projectorit.
En rekisteröinnin takia tuosta päästöluokasta olekaan huolissaan, vaan ajoista oleva sopimus vaatii euro 5 tai tuoreemman.
Uusin Alphardin korimallikin menisi budjettiin jos se on vain mahdollista rekisteröidä suomeen. Katselin että ainakin sen pitäisi täyttää EURO 6-luokankin joten sen kannalta ei ole ongelmaa, jos se vaan täällä päätyisi auton virallisiin päästötietoihin asti jos siis saa edes rekisteröityä.
Pitää ottaa yhteyttä enemmän autoja japanista tuoviin että onko aivan mahdoton tehtävä.
Ajot on pääasiassa taajamassa lyhyitä 500metristä muutamaan kilsaan ja 9tunnin päivän kilometrit vaihtelee 80-150km välillä.
Vähän luulen et koko Alphard idea lähti kun katselin sun autoa kun laiteltiin bB:n valoja. ps. Luovutin ja laitoin projectorit.
En rekisteröinnin takia tuosta päästöluokasta olekaan huolissaan, vaan ajoista oleva sopimus vaatii euro 5 tai tuoreemman.
Uusin Alphardin korimallikin menisi budjettiin jos se on vain mahdollista rekisteröidä suomeen. Katselin että ainakin sen pitäisi täyttää EURO 6-luokankin joten sen kannalta ei ole ongelmaa, jos se vaan täällä päätyisi auton virallisiin päästötietoihin asti jos siis saa edes rekisteröityä.
Pitää ottaa yhteyttä enemmän autoja japanista tuoviin että onko aivan mahdoton tehtävä.
Ajot on pääasiassa taajamassa lyhyitä 500metristä muutamaan kilsaan ja 9tunnin päivän kilometrit vaihtelee 80-150km välillä.
Ai katos Nokonzok osais varmaan auttaa tässä päästöluokka-asiassa. MK2 Alphardin tuonti ois kyllä kulttuuriteko. Pakko tulla ihmettelemään sitä jos sellaisen hommaat. :think
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Auto on vain sopimusliikenteessä kehareiden kuskaamiseen ja toimeksiantaja siis vaatii euro 5.
Ensimmäinen kysymys varmaan olisi että onko auto euro 5-hyväksytty, vai täyttääkö se ainoastaan japanin päädyn vaatimukset? Jos noita ei ole koskaan tarkoitettukaan euroalueelle tuotavaksi, niin liekö sellaisia testejä tehty - turhaa rahanmenoa.
Toinen homma olisi varmaan, että miten Kela toteaa auton päästötason? Loogiselta tuntuisi, että ne kattoo rekkarilla Trafin järjestelmästä.
Eli:
Mikäli autolle on tehty euro 5-hyväksyntään tarvittavat testit, niin saahan tuon tiedon trafin järjestelmään merkattua, kysymys on vain siitä miten vaatimustenmukaisuuden saa todistettua. Näyttäisi siltä, että esim. hyväksytyn asiantuntijan lausunto riittää.
Mikäli auto ei ole euro 5-hyväksytty, niin sitten ei taida auttaa mikään. Mulla on kuva, että vaikka voitaisiin osoittaa, että auto täyttää tai alittaa kaikki euro 5-vaatimukset (eli on niitä *vastaava*), niin tämä ei kuitenkaan riitä antamaan euro 5-merkintää (*hyväksyntä*).
Mielenkiinnosta - mistä käy ilmi että uudempi Alphard olisi euro 6-hyväksytty? Tuodaanko noita jonnekin tänne wanhalle mantereelle ihan uutenakin? Se, että euromalli täyttää ton luokituksen ei välttämättä tarkoita, että japanimallille saisi saman päästötason.
Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden
Comment