Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus-thread

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KimmoK
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 555
    • Kontiolahti/Joensuu

    E34 M5 -90
    Määräaikaiskatsastus
    Q katsastus Joensuu
    25€ + 10€ päästöt
    Hyväksytty, ei vikoja tai puutteita havaittu.
    ///M Power

    @colehmaizel

    Comment

    • marcus_108
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2012
      • 578
      • Hyllykallio

      Originally posted by KimmoK View Post
      E34 M5 -90
      Määräaikaiskatsastus
      Q katsastus Joensuu
      25€ + 10€ päästöt
      Hyväksytty, ei vikoja tai puutteita havaittu.
      Pikkusen sitten halvempaa touhua teillä päin kun täällä seinäjoella... Min. 65€(määräaikais + päästöt)
      Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
      Ford Mondeo 1.8 Stw -01

      Ex:
      E39 523i touring -99
      Opel kadett E 1.6 -89
      Seat Toledo 1.8 -92
      Toyota corolla Lb 1.6 -87
      Vw passat farkku 1.8 -99

      Comment

      • Arppa
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1046
        • Lumbriver

        E31 850i -91
        Suomen Laatukatsastus Raahe
        Määräaikaiskatsastus 58,50€ sis. päästöt
        Hyväksytty, kahdella korjauskehoituksella.
        -tuulilasi halki
        -hätävilkkukatkaisia ei toimi

        Asiallista palvelua, ei napistu turhista.
        Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
        Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
        Kauppakassina: Hyundai i30 -21
        -Raahe Connection-
        -Team Kärppä- limited edition

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15214
          • Ajamisen Iloa

          Viidettä kertaa putkeen vein katsastettavaksi Espoon K1 (Suomenoja Finnoonpuisto)
          Ja jonoa ei ollut yhtään, nuori kaveri katsasti ja iloinen mimmi taas tiskin takana. Kaikki meni kivuttomasti ja vartinpäästä "ei huomautettavaa" ja kotia kohti.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • rgaweer
            BTCF Member
            • May 2012
            • 1670
            • Vantaa

            -BMW E28 520i -82
            -Kilometrit: 398500
            -Asema: K1-katsastajat Espoo
            -Hinta: Yht. 55€
            -Katsastuspäätös: Hylätty


            Päästöt tyhjäkäynnillä:
            Co%: 0,19
            CO2: 11
            HC: 262
            O2: 5,5
            Ekoauto, mutta ei jäänyt päästöistä kiinni


            Hylkäyssyyt: Ruostevauriot: koko vasen helma, oikeassa helmasta reikä edessä ja toinen takana, alustan pitkittäiskotelossa reikä, kummankin takaoven alalaita puhkiruostunu, kuskin jalkatilassa reikää.
            Myös kehotuksia onnistuin saamaan: pikkusen vuotavasta pakoputkesta, öljyvuodosta, kuskin puolen ovenkahva ei toimi(?), jarruvalo ja toinen etuvilkku.

            Elikkäs ihan priimakorinen suomiauto. Nyt hihat heilumaan niin saadaan auto syksyllä taas ajoon.
            E34 x2, E12 x2, E30
            E28 520i -82 & 520iA -86
            Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

            Comment

            • Guest's Avatar

              BMW e28 520i -84
              Kilometrit 284000
              Katsastusasema Jyväskylä Keljo K1
              Katsustuspäätös hyväksytty

              Läpi meni huomautuksitta ja autovanhus sai kehutkin kaupan päälle. Hinta klubikortilla 51€, sisältäen päästömittaukset. Palvelu oli asiallista.

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                BMW E39 530d 04/00
                Aika: 24.4.2013 (seuraava katsastus viimeistään 2.6.2014)
                Kilometrit: 284 tkm
                Katsastuskonttori: Lempäälän autokatsastus (Sääksjärvi)
                Hinta: 40€ + päästöt 27 € = 67 €
                Päätös: Hyväksytty

                Harvoin sitä tulee katsastuksessa sanomista, eikä tullut tälläkään kertaa. Kaikki iskarit täydessä tikissä, alustaan on vuoden sisällä vaihdettu lähes kaikki tukivarret ja jarrutkin on tullut huollettua hiljattain. Päästöt myös hyvässä kunnossa, eikä korkeillakaan kierroksilla puske ketunhäntää.

                Comment

                • Slazha
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2284
                  • Joensuu/Syvyys

                  BMW e46 323 -98
                  277tkm
                  Vuosikatsastus
                  Katsastus Kovalainen Joensuu
                  Vikoja ja puutteita ei havaittu
                  Hintaan 29€ (pakokaasutestin otin töissä joten siitä ei kustannuksia)
                  Last edited by Slazha; 24-04-2013, 12:51.
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  E36 318is class II, e30 turpo

                  Comment

                  • MGUarto
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2012
                    • 192
                    • Vantaa-Nissas

                    - e39 523
                    - 298tkm 1996
                    - vuosikatsastu
                    - Kehän autokatsastus (vantaa)

                    - Hylätty päästöistä hc yli 600, uusintatarkastusmaksua ei peritty kun oli päästölappu messissä, siitä kiitos.

                    Comment

                    • Jaanis
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2012
                      • 50
                      • Vanda

                      Helppo katsastus, heikinlaakso, Helsinki.
                      Potilaana e39, 215 tkm, vm 2000.
                      Hintaan 54 erkkiä

                      Hylsy tuli kun tiesin, että toinen iskari on märkä ja narinahelat takaa loppu.

                      Katsuri ei kuitenkaan saanut rengasta väännettyä asentoon, josta narinoiden väljyys olisi tuntunut. Iskaritestistäkin meni läpi vaikka pumppu oli kostea.

                      Niistä taaemmista alapalloista sen sijaan löytyi väljää.

                      Comment

                      • pmtk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 1559
                        • Iisalmi

                        BMW E39 535i -97
                        Aika: 3.6.2013
                        Kilometrit: 220 tkm
                        Katsastuskonttori: Marjahaan autokatsastus oy (Iisalmi)
                        Hinta: 35€ + päästöt 15 € (Jarmat oy) = 50 €
                        Päätös: Hyväksytty, ilman korjauskehoituksia
                        E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                        Comment

                        • dumppi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 4351
                          • sotkamo

                          vitutti kyllä tänään katsastuksessa kun inssi hakemalla oikein haki replicasta vikaa..

                          noh käsijarru ei ottanut dynossa riittävästi ja sanoin sille sitten että kokeileppas tuossa nosturin rampissa sitä jarrua ja sanoin että varmasti pysyy paikoillaan vaikka dyno toista väittääkin.
                          sanoi että en usko mutta kokeili silti ja tuumi vaan että dyno tietää paremmin

                          sitten päästöt.

                          kokeiltiin aikasemmin aamulla eräällä pajalla saada päästölappua, mutta koska autossa ei ole leimaa ei sitä uskaltanut hirveästi käydä kenkimässä joten eipä onnistunut. sitten varasin katsastusajan ja ajoin konttorille ja annoin kunnolla kenkää tuolle että varmasti lämpiää katti.
                          sanoin tullessa että ottakaa heti sisään että pääsee kuumalla koneella heti mittaamaan päästöt. katsuri siihen tokasi että ei tässä kiirettä pitää sen mennä läpi muutenkin jos on kunnossa mulkku tiesi aivan saletisti että nämä pitää ajaa lämpimäksi että menee "oikeisiin" arvoihin
                          minulla oli siis aika varattuna 8.30 ja 8.45 herra insinööri päätti stten lyllertää kahvikupin kanssa autolle

                          no eihän se läpi mennyt. pari kertaa yritti mutta ei

                          sitten renkaat ja vanteet

                          45min pyöri auton ja toimiston väliä pykäläkirjaansa lukemassa ja mittanauhan kanssa auton ympärillä pyörien. katseli joka asennossa että ei ota kiinni mihinkään missään tilanteessa ja vanteiden kehäpulttejakin kokeili sormilla että ovatko kireellä kysellen että onko nämä lailliset nämä tämmöset? siis mitä vittua sanoin että on tietenkin. onko tässä nyt joku ongelma?

                          lopulta se sitten mittasi raidevälin ja sanoi sen kasvaneen liikaa vakioon nähden ja tästäkin merkintä

                          ei kuulemma ole tieliikenteeseen sopivat vanteet ja renkaat..

                          huhhuh mitä paskaa..

                          noh maanantaina uudestaan toisilla vanteilla ja renkailla ja valmiilla päästölapulla
                          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                          e36 325i coupé R.I.P
                          e30 316 2d
                          e36 318is coupé
                          e36 323i 4d ac schnitzer replica


                          Käyttis: e39 523i 4d
                          Originally posted by rizzo
                          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                          |Sotkamo Connection|

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            Originally posted by dumppi View Post
                            vitutti kyllä tänään katsastuksessa kun inssi hakemalla oikein haki replicasta vikaa..

                            noh käsijarru ei ottanut dynossa riittävästi ja sanoin sille sitten että kokeileppas tuossa nosturin rampissa sitä jarrua ja sanoin että varmasti pysyy paikoillaan vaikka dyno toista väittääkin.
                            sanoi että en usko mutta kokeili silti ja tuumi vaan että dyno tietää paremmin

                            sitten päästöt.

                            kokeiltiin aikasemmin aamulla eräällä pajalla saada päästölappua, mutta koska autossa ei ole leimaa ei sitä uskaltanut hirveästi käydä kenkimässä joten eipä onnistunut. sitten varasin katsastusajan ja ajoin konttorille ja annoin kunnolla kenkää tuolle että varmasti lämpiää katti.
                            sanoin tullessa että ottakaa heti sisään että pääsee kuumalla koneella heti mittaamaan päästöt. katsuri siihen tokasi että ei tässä kiirettä pitää sen mennä läpi muutenkin jos on kunnossa mulkku tiesi aivan saletisti että nämä pitää ajaa lämpimäksi että menee "oikeisiin" arvoihin
                            minulla oli siis aika varattuna 8.30 ja 8.45 herra insinööri päätti stten lyllertää kahvikupin kanssa autolle

                            no eihän se läpi mennyt. pari kertaa yritti mutta ei

                            sitten renkaat ja vanteet

                            45min pyöri auton ja toimiston väliä pykäläkirjaansa lukemassa ja mittanauhan kanssa auton ympärillä pyörien. katseli joka asennossa että ei ota kiinni mihinkään missään tilanteessa ja vanteiden kehäpulttejakin kokeili sormilla että ovatko kireellä kysellen että onko nämä lailliset nämä tämmöset? siis mitä vittua sanoin että on tietenkin. onko tässä nyt joku ongelma?

                            lopulta se sitten mittasi raidevälin ja sanoi sen kasvaneen liikaa vakioon nähden ja tästäkin merkintä

                            ei kuulemma ole tieliikenteeseen sopivat vanteet ja renkaat..

                            huhhuh mitä paskaa..

                            noh maanantaina uudestaan toisilla vanteilla ja renkailla ja valmiilla päästölapulla
                            Paska konttori, kun ei rikkinäistä autoa päästä läpi.

                            Miten se muuten määritteli sen raidevälin muutoksen?

                            Ei sillä etteikö se luultavasti ole muuttunukin paljon, mutta ihan teknisessä mielessä kiinnostaa.
                            Olli.

                            Comment

                            • dumppi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 4351
                              • sotkamo

                              Originally posted by Rocla View Post
                              Paska konttori, kun ei rikkinäistä autoa päästä läpi.

                              Miten se muuten määritteli sen raidevälin muutoksen?

                              Ei sillä etteikö se luultavasti ole muuttunukin paljon, mutta ihan teknisessä mielessä kiinnostaa.
                              no joo ymmärrän minä sen jarruletkun ja vanteista napisemisestakin oli pienoinen aavistus, mutta ne päästöt vituttaa eniten kun ei voinut heti ottaa sisään.. olis varmaan mennyt läpi jos olis kuumana päässy mittaamaan:think ajon puutteestahan nuo päästöt on liian korkeat..

                              raidevälistä:
                              joitain numeroita se esitteli paperilappuselta mihin oli kirjoittanut muistiin niitä ilmeisesti jostain netistä/pykäläkirjastaan ja sanoi että tuon ja tuon verran on yli sallitun muutoksen.. ja väitti että renkaan reuna ei saa tulla yli kaaresta? siis mitä vittua eikö se ole kulutuspinta mikä ei saa tulla yli? oli kuulemma katsonut leveimmän mahdollisen vastaavan mallin raidevälit jostain ja nuo meni niistä heittämällä yli.. mielestäni se mittauskohtakin oli kyllä kyseenalainen kun mittasivat renkaan kulutuspinnan ulkoreunasta toiseen??:think mistä tommonen edes mitataan?

                              en muista kuinka paljon olisi saanut olla muutosta siinä raidevälissä ja siinä vaiheessa ei enää hirveästi kiinnostanutkaan koko homma. sanoin vaan sille että selvä homma allekirjota nyt se lappu ja käyn uusinnassa toisilla vanteilla ja renkailla..
                              pakko oli päästä pois sieltä äkkiä kun olisin saattanu muuten vaikka sanoa sille rumasti tai lyödä
                              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                              e36 325i coupé R.I.P
                              e30 316 2d
                              e36 318is coupé
                              e36 323i 4d ac schnitzer replica


                              Käyttis: e39 523i 4d
                              Originally posted by rizzo
                              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                              |Sotkamo Connection|

                              Comment

                              • Fallu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 1780
                                • oulu

                                Originally posted by dumppi View Post
                                no joo ymmärrän minä sen jarruletkun ja vanteista napisemisestakin oli pienoinen aavistus, mutta ne päästöt vituttaa eniten kun ei voinut heti ottaa sisään.. olis varmaan mennyt läpi jos olis kuumana päässy mittaamaan:think ajon puutteestahan nuo päästöt on liian korkeat..

                                raidevälistä:
                                joitain numeroita se esitteli paperilappuselta mihin oli kirjoittanut muistiin niitä ilmeisesti jostain netistä/pykäläkirjastaan ja sanoi että tuon ja tuon verran on yli sallitun muutoksen.. ja väitti että renkaan reuna ei saa tulla yli kaaresta? siis mitä vittua eikö se ole kulutuspinta mikä ei saa tulla yli? oli kuulemma katsonut leveimmän mahdollisen vastaavan mallin raidevälit jostain ja nuo meni niistä heittämällä yli.. mielestäni se mittauskohtakin oli kyllä kyseenalainen kun mittasivat renkaan kulutuspinnan ulkoreunasta toiseen??:think mistä tommonen edes mitataan?

                                en muista kuinka paljon olisi saanut olla muutosta siinä raidevälissä ja siinä vaiheessa ei enää hirveästi kiinnostanutkaan koko homma. sanoin vaan sille että selvä homma allekirjota nyt se lappu ja käyn uusinnassa toisilla vanteilla ja renkailla..
                                pakko oli päästä pois sieltä äkkiä kun olisin saattanu muuten vaikka sanoa sille rumasti tai lyödä
                                oisit sotkamossa tonilla käyttäny
                                |Sotkamo Connection|

                                Originally posted by Eetu
                                Dry vodka auttaa tähänkin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎