E31 850i -91
Suomen Laatukatsastus Raahe
Määräaikaiskatsastus 58,50€ sis. päästöt
Hyväksytty, kahdella korjauskehoituksella.
-tuulilasi halki
-hätävilkkukatkaisia ei toimi
Viidettä kertaa putkeen vein katsastettavaksi Espoon K1 (Suomenoja Finnoonpuisto)
Ja jonoa ei ollut yhtään, nuori kaveri katsasti ja iloinen mimmi taas tiskin takana. Kaikki meni kivuttomasti ja vartinpäästä "ei huomautettavaa" ja kotia kohti.
Päästöt tyhjäkäynnillä:
Co%: 0,19
CO2: 11
HC: 262
O2: 5,5
Ekoauto, mutta ei jäänyt päästöistä kiinni
Hylkäyssyyt: Ruostevauriot: koko vasen helma, oikeassa helmasta reikä edessä ja toinen takana, alustan pitkittäiskotelossa reikä, kummankin takaoven alalaita puhkiruostunu, kuskin jalkatilassa reikää.
Myös kehotuksia onnistuin saamaan: pikkusen vuotavasta pakoputkesta, öljyvuodosta, kuskin puolen ovenkahva ei toimi(?), jarruvalo ja toinen etuvilkku.
Elikkäs ihan priimakorinen suomiauto. Nyt hihat heilumaan niin saadaan auto syksyllä taas ajoon.
BMW E39 530d 04/00
Aika: 24.4.2013 (seuraava katsastus viimeistään 2.6.2014)
Kilometrit: 284 tkm
Katsastuskonttori: Lempäälän autokatsastus (Sääksjärvi)
Hinta: 40€ + päästöt 27 € = 67 €
Päätös: Hyväksytty
Harvoin sitä tulee katsastuksessa sanomista, eikä tullut tälläkään kertaa. Kaikki iskarit täydessä tikissä, alustaan on vuoden sisällä vaihdettu lähes kaikki tukivarret ja jarrutkin on tullut huollettua hiljattain. Päästöt myös hyvässä kunnossa, eikä korkeillakaan kierroksilla puske ketunhäntää.
BMW e46 323 -98
277tkm
Vuosikatsastus
Katsastus Kovalainen Joensuu
Vikoja ja puutteita ei havaittu
Hintaan 29€ (pakokaasutestin otin töissä joten siitä ei kustannuksia)
Helppo katsastus, heikinlaakso, Helsinki.
Potilaana e39, 215 tkm, vm 2000.
Hintaan 54 erkkiä
Hylsy tuli kun tiesin, että toinen iskari on märkä ja narinahelat takaa loppu.
Katsuri ei kuitenkaan saanut rengasta väännettyä asentoon, josta narinoiden väljyys olisi tuntunut. Iskaritestistäkin meni läpi vaikka pumppu oli kostea.
Niistä taaemmista alapalloista sen sijaan löytyi väljää.
vitutti kyllä tänään katsastuksessa kun inssi hakemalla oikein haki replicasta vikaa..
noh käsijarru ei ottanut dynossa riittävästi ja sanoin sille sitten että kokeileppas tuossa nosturin rampissa sitä jarrua ja sanoin että varmasti pysyy paikoillaan vaikka dyno toista väittääkin.
sanoi että en usko mutta kokeili silti ja tuumi vaan että dyno tietää paremmin
sitten päästöt.
kokeiltiin aikasemmin aamulla eräällä pajalla saada päästölappua, mutta koska autossa ei ole leimaa ei sitä uskaltanut hirveästi käydä kenkimässä joten eipä onnistunut. sitten varasin katsastusajan ja ajoin konttorille ja annoin kunnolla kenkää tuolle että varmasti lämpiää katti.
sanoin tullessa että ottakaa heti sisään että pääsee kuumalla koneella heti mittaamaan päästöt. katsuri siihen tokasi että ei tässä kiirettä pitää sen mennä läpi muutenkin jos on kunnossa mulkku tiesi aivan saletisti että nämä pitää ajaa lämpimäksi että menee "oikeisiin" arvoihin
minulla oli siis aika varattuna 8.30 ja 8.45 herra insinööri päätti stten lyllertää kahvikupin kanssa autolle
no eihän se läpi mennyt. pari kertaa yritti mutta ei
sitten renkaat ja vanteet
45min pyöri auton ja toimiston väliä pykäläkirjaansa lukemassa ja mittanauhan kanssa auton ympärillä pyörien. katseli joka asennossa että ei ota kiinni mihinkään missään tilanteessa ja vanteiden kehäpulttejakin kokeili sormilla että ovatko kireellä kysellen että onko nämä lailliset nämä tämmöset? siis mitä vittua sanoin että on tietenkin. onko tässä nyt joku ongelma?
lopulta se sitten mittasi raidevälin ja sanoi sen kasvaneen liikaa vakioon nähden ja tästäkin merkintä
ei kuulemma ole tieliikenteeseen sopivat vanteet ja renkaat..
huhhuh mitä paskaa..
noh maanantaina uudestaan toisilla vanteilla ja renkailla ja valmiilla päästölapulla
vitutti kyllä tänään katsastuksessa kun inssi hakemalla oikein haki replicasta vikaa..
noh käsijarru ei ottanut dynossa riittävästi ja sanoin sille sitten että kokeileppas tuossa nosturin rampissa sitä jarrua ja sanoin että varmasti pysyy paikoillaan vaikka dyno toista väittääkin.
sanoi että en usko mutta kokeili silti ja tuumi vaan että dyno tietää paremmin
sitten päästöt.
kokeiltiin aikasemmin aamulla eräällä pajalla saada päästölappua, mutta koska autossa ei ole leimaa ei sitä uskaltanut hirveästi käydä kenkimässä joten eipä onnistunut. sitten varasin katsastusajan ja ajoin konttorille ja annoin kunnolla kenkää tuolle että varmasti lämpiää katti.
sanoin tullessa että ottakaa heti sisään että pääsee kuumalla koneella heti mittaamaan päästöt. katsuri siihen tokasi että ei tässä kiirettä pitää sen mennä läpi muutenkin jos on kunnossa mulkku tiesi aivan saletisti että nämä pitää ajaa lämpimäksi että menee "oikeisiin" arvoihin
minulla oli siis aika varattuna 8.30 ja 8.45 herra insinööri päätti stten lyllertää kahvikupin kanssa autolle
no eihän se läpi mennyt. pari kertaa yritti mutta ei
sitten renkaat ja vanteet
45min pyöri auton ja toimiston väliä pykäläkirjaansa lukemassa ja mittanauhan kanssa auton ympärillä pyörien. katseli joka asennossa että ei ota kiinni mihinkään missään tilanteessa ja vanteiden kehäpulttejakin kokeili sormilla että ovatko kireellä kysellen että onko nämä lailliset nämä tämmöset? siis mitä vittua sanoin että on tietenkin. onko tässä nyt joku ongelma?
lopulta se sitten mittasi raidevälin ja sanoi sen kasvaneen liikaa vakioon nähden ja tästäkin merkintä
ei kuulemma ole tieliikenteeseen sopivat vanteet ja renkaat..
huhhuh mitä paskaa..
noh maanantaina uudestaan toisilla vanteilla ja renkailla ja valmiilla päästölapulla
Paska konttori, kun ei rikkinäistä autoa päästä läpi.
Miten se muuten määritteli sen raidevälin muutoksen?
Ei sillä etteikö se luultavasti ole muuttunukin paljon, mutta ihan teknisessä mielessä kiinnostaa.
Paska konttori, kun ei rikkinäistä autoa päästä läpi.
Miten se muuten määritteli sen raidevälin muutoksen?
Ei sillä etteikö se luultavasti ole muuttunukin paljon, mutta ihan teknisessä mielessä kiinnostaa.
no joo ymmärrän minä sen jarruletkun ja vanteista napisemisestakin oli pienoinen aavistus, mutta ne päästöt vituttaa eniten kun ei voinut heti ottaa sisään.. olis varmaan mennyt läpi jos olis kuumana päässy mittaamaan:think ajon puutteestahan nuo päästöt on liian korkeat..
raidevälistä:
joitain numeroita se esitteli paperilappuselta mihin oli kirjoittanut muistiin niitä ilmeisesti jostain netistä/pykäläkirjastaan ja sanoi että tuon ja tuon verran on yli sallitun muutoksen.. ja väitti että renkaan reuna ei saa tulla yli kaaresta? siis mitä vittua eikö se ole kulutuspinta mikä ei saa tulla yli? oli kuulemma katsonut leveimmän mahdollisen vastaavan mallin raidevälit jostain ja nuo meni niistä heittämällä yli.. mielestäni se mittauskohtakin oli kyllä kyseenalainen kun mittasivat renkaan kulutuspinnan ulkoreunasta toiseen??:think mistä tommonen edes mitataan?
en muista kuinka paljon olisi saanut olla muutosta siinä raidevälissä ja siinä vaiheessa ei enää hirveästi kiinnostanutkaan koko homma. sanoin vaan sille että selvä homma allekirjota nyt se lappu ja käyn uusinnassa toisilla vanteilla ja renkailla..
pakko oli päästä pois sieltä äkkiä kun olisin saattanu muuten vaikka sanoa sille rumasti tai lyödä
no joo ymmärrän minä sen jarruletkun ja vanteista napisemisestakin oli pienoinen aavistus, mutta ne päästöt vituttaa eniten kun ei voinut heti ottaa sisään.. olis varmaan mennyt läpi jos olis kuumana päässy mittaamaan:think ajon puutteestahan nuo päästöt on liian korkeat..
raidevälistä:
joitain numeroita se esitteli paperilappuselta mihin oli kirjoittanut muistiin niitä ilmeisesti jostain netistä/pykäläkirjastaan ja sanoi että tuon ja tuon verran on yli sallitun muutoksen.. ja väitti että renkaan reuna ei saa tulla yli kaaresta? siis mitä vittua eikö se ole kulutuspinta mikä ei saa tulla yli? oli kuulemma katsonut leveimmän mahdollisen vastaavan mallin raidevälit jostain ja nuo meni niistä heittämällä yli.. mielestäni se mittauskohtakin oli kyllä kyseenalainen kun mittasivat renkaan kulutuspinnan ulkoreunasta toiseen??:think mistä tommonen edes mitataan?
en muista kuinka paljon olisi saanut olla muutosta siinä raidevälissä ja siinä vaiheessa ei enää hirveästi kiinnostanutkaan koko homma. sanoin vaan sille että selvä homma allekirjota nyt se lappu ja käyn uusinnassa toisilla vanteilla ja renkailla..
pakko oli päästä pois sieltä äkkiä kun olisin saattanu muuten vaikka sanoa sille rumasti tai lyödä
Comment