Huvittavaa sinäänsä, että etuiskareista tuli parempi tulos, mitä viime kesäkuussa
Mullakin Mitsussa oli n. 80% kaikki iskarit (GTI-alusta) mut alustan toimintaan en o kyl tyytyväinen jos vertaa 300e FK High Teciin E30:ssä. Madallusjouset ilmeisesti huonontaa iskareiden toimintaa tällä hetkellä jonkun verran. Jollain oli näyttäny hylsyä uusilla Koneillakin.
E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.
juu tänään pomppas e34 530 -88 ku oli vasen ulompi raidetangonpää väljä,vasen etujarru heikompi,oik.puolen alapallonivel väljä sekä tukitangon nivel väljä..prkl!Onneks on 2 vkoa lomaa ni saa laitettua kuntoon..osat kävin just motonetista ja osat yht.pikkasen vajaa 126 egee
Takarenkaista käytiin keskustelu, kun on 215/40-16 vanteilla, jolla leveyttä 9". Inssi selaili kirjoja ja totes, että tuolle renkaalle saa olla korkeintaan 8,5". Totesi harmikseen, ettei voi vanteen leveyttä tarkastaa kun katsastus pitää kuulemma toimittaa purkamatta auton rakenteita, eli rengasta ei saa ottaa irti. Enkä minäkään tietysti siinä vaiheessa ollu varma minkä levyinen vanne on Totes, että olkoon sitten se 8,5".
Sitten vielä pitäis muutoskatsastaa 16-tuumaisille, kun otteessa on orkkisten lisäksi vaihtoehtoisena vain 17". Alla oleva koko pitää siis näkyä otteessa, vaikka on pienempi.
Menihän se kuitenkin läpi ja otteeseen tuli huomautus puuttuvasta varoituskolmiosta, prkl (oma moka).
Käytin toissapäivänä leimalla autoa, pitkän venkslailun jälkeen läpi kuitenkin meni ilman mukinoita.
Tuntui vähän erillaiselta reissulta tämä käynti, kun oli mustat takavalot ja uusi alustasarja ja ties mitä tingentongelia mitä ei ole ennen katsastettu. Pitkään kyyläs valoja ja hiki valui jo melkein otsalla mutta päätti kuitenkin että "ne on siinä rajoilla".
Putkistonkin kyyläs läpi niin ettei ennen ole noin tarkkaan katottu, kuvitteli varmaan ettei ole kattia.
Saapahan nyt kuitenkin ajaa seuraavaan vuoteen ilman huolia tästä asiasta.
535iA 1989
Tänään käytin leimalla Hatanpään A-katsastuksessa.
42€ makso katsastus ja omat päästölaput mukana.
Muuten kaikki ok, mutta hoksas äijä perkele kalvot etulaseissa,ei hylännyt mutta laittoi rekkarin taakse, että kalvot poistettava.
Eipä muuta kun kotimatkalla piipahdin toisella konttorilla hakemassa puhtaan rekisteriotteen,10,5€.
Edit: Renkaiden Leveydestä pientä keskustelua käytiin, muutoskatsastettu E: 235/40 r18 T: 255/40 r18 Alla on E: 255/40 r17 T:265/40 r17
Siihen sano lopuks vaan että kun sinne noi 18" on kerran hyväksytty niin kyllä nämäkin käyvät vaikka vähän leveemmäät ovatkin.
Samalla muutoskatsastin Eibachin jousilla. Eipä kysellyt/tehnyt muuta kuin mittasi pituuden keskiöistä kaariin. Ei edes maavaraa tarkistettu (vaikka olisihan sitä ollut peräti 1cm yli vaaditun ).
Eikä näistäkään tullut mitään huomauttamista
Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Itselläni on rekisteriotteeseen merkitty taakse rengasleveydeksi 235. Nyt takana pyörii 255/45/17 ja hyvin mahtuuvatkin pyörimään. Tosin suuremman kuorman kanssa (4 henk + laskettelukamat) renkaat ottivat maantieajossa kaariin kiinni suurimmissa "töyssyissä". Tasaisia nuo kainuun tiet..
Kysymys kuuluukin että mitenkä katsastusmies mahtaa 20mm eroon leveydessä suhtautua?
Läpi meni uusintakatsastuksesta 26.5, vaihdettuani takajarruputket ja oikeanpuolen raidetangon
Eikä ikinä oo tota buimuria varmasti noin tarkasti tutkittu kun tuola (ennen tätä aina käynyt konalan autokatsastuksessa) testasi jopa turvavöiden toiminnan ja mittasi jarrulevyjen paksuuden.. Ei kumminkaan valittanut auton korkeudesta vaikkei meinannut saada autoa ajettua siihen nostureille.. otti öljypohjasta ja pakoputken kiinnikkeestä kiinni siihen nostovekottimeen, mitä auton alla liikutellaan
Tämänhetkinen kauppakassi: Opel Insignia Sport Tourer 2.0 cdti -09
Ex:
Honda Accord Tourer DSL 2.2 i-CTDi Sport -06
VW Passat Variant Highline 1.8T -99
Renault Megane Coupe -98
Bmw 316 1.8 -87
Itselläni on rekisteriotteeseen merkitty taakse rengasleveydeksi 235. Nyt takana pyörii 255/45/17 ja hyvin mahtuuvatkin pyörimään. Tosin suuremman kuorman kanssa (4 henk + laskettelukamat) renkaat ottivat maantieajossa kaariin kiinni suurimmissa "töyssyissä". Tasaisia nuo kainuun tiet..
Kysymys kuuluukin että mitenkä katsastusmies mahtaa 20mm eroon leveydessä suhtautua?
Mikä sulla on otteessa suurin merkitty rengaskoko? siis alkuperäsistä merkityistä, ei muutoskatsastuksissa merkityistä. Jos sieltä löytyy esimerkiksi koko 225/60-15, niin no problem sillä rengasta saa leventää 3 senttiä suurimmasta ALKUPERÄISESTÄ rengaskoosta ilman muutoskatsastusta.
Mutta jos otteessa on merkitty ainoastaan esimerkiksi 205/65-15 + sitten jos olet muutoskatsastanut tuohon esim. 235/45-17, niin saattaa ruveta kitisemään, sillä jos rengasta suurennetaan niin pitäis aina leimata sille uudelle, suuremmalle koolle uudestaan..... eli siis tota 30 mm hommelia ei lasketa muutoskatsastetuista renkaista, vaan suurimmasta alkuperäisestä.
Tulikohan nyt riittävän epäselväksi ehkä tosta nyt jotain tajuaa, tai sitte just ei...
540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Kyseessä vuosi- ja muutoskatsastus ja paikkana Iisalmen Kivirannan A-katsastus. Renkaille(215/40 r 17) muutoskatsastus onnistui (ei tosin älynnytkään spacereita edessä). Mutta sitten tässä vuosikatsastuksessa ilmeni jo jotain:
Edessä vasemmalla pyöränkotelossa ruostevaurio
Takana oikealla pyöränkotelossa ruostevaurio
Vasemmalla ja oikealla helmokotelossa ruostevaurio
Pakoputken kiinnitys kahdesta kohti irti
Sumuvalon lasi edessä halki
Eli -----> Hitsi käteen ota
Lisäksi pakokaasujen osalta tuo HC eli hiilivetyarvo oli 985 kun sallittu 1000. Eli sielläkin sitten jotain vikaa. Lisäksi itse ainakin olen huomannut vikana tuon useimpien bemareiden tyyppivian, että bensavalo palaa turhan usein. On se tuo katsastus kallista hommaa; 82€ +jälkitarkastus 18€.
Originally posted by tomi
Kysymys kuuluukin että mitenkä katsastusmies mahtaa 20mm eroon leveydessä suhtautua?
Tuohon vielä, että pitää muutoskatsastaa, jos renkaan leveys kasvaa yli 30mm TAI vanteen nimellishalkaisija kasvaa yli 26mm. Eli jos otteessa lukee 15t vanteet, niin 17t vanteille pitää muutoskatsastaa. Toisaalta ittellä otteessa luki lisämaininnassa että vaihtoehtoiset renkaat 205/55/15(silloiset renkaat)--->niihin voi kuulemma verrata, jolloin olisi ollut mahd. laittaa 235/40/16 renkut (ilman muutoskats). Mutta kyllä tosiaan jos sulla otteessa on se muutoskatsastettu leveys 235, niin pitää uudelleen muutoskatsastaa niille 255 kumeille.
Comment