Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XXIX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 4944
    • Paimio

    Originally posted by AnttiJuhani View Post
    Suurin osa kuitenkin ajelee tyytyväisenä. En kehu tuota n47 ketjua yhtään mutta ei se itseäni estäisi ostamasta autoa joka on muuten priima ja varsinkin jos ketju on tehty kertaalleen. On niitä muissakin autoissa tonnin remppoja. Ja se että uusi ketju on yhtä ohut ei tarkota sitä etteikö olis tehty kunnolla remonttia tai olisi osittain tehty.
    No ei tarkoita ei, mutta ei se myöskään tarkoita että siitä moottorista tulisi yhtään sen kestävämpi remontin jälkeen.

    Originally posted by Jebbunen View Post
    Mitä sitä nettiautoo on tarkkaillut niin enemmän siellä on esim e9x koppasia m47 koneella ollut rikkinäisenä ollut myynnissä kuin n47 ...ihmetyttää toi morkkaaminen ja itse saan ainakin jos tarvetta joskus tulee niin Jakopää rempan alle 1k .

    Jos joku pystyy tekemään jakopäärempan N47 alle tonnilla niin siitä kaverista kannattaa pitää kiinni. Ottaen huomioon että moottori täytyy hommaa varten irroittaa on tuo jo käytännössä puoli-ilmaista!

    Eihän tässä kukaan mitään morkkaa...moottorissa on ongelma sen on BMW itsekin myöntänyt. Eiköhän täällä vain nyt yritetä asiasta ihmisiä informoida että osaavat varautua tilanteeseen jos tuolla koneella olevan auton ostaa.



    Jokseeskin siisti vanhus:
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7506
      • Jyväshyvä

      Originally posted by TheRipper View Post
      Jos joku pystyy tekemään jakopäärempan N47 alle tonnilla niin siitä kaverista kannattaa pitää kiinni. Ottaen huomioon että moottori täytyy hommaa varten irroittaa on tuo jo käytännössä puoli-ilmaista!
      Yksi puolituttu on noita vaihtanut 5 autoon eikä ole kertaakaan käyttänyt moottoria irti... Ja vaihtaa kaikki 3 ketjua.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5220
        • Pirkkala

        Kaikenmoista sitä taas jauhetaan tästä n47 ongelmista.

        Sanon aivan suoraan että on semmosta fobiaa nyt että voi taivas.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5220
          • Pirkkala

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Yksi puolituttu on noita vaihtanut 5 autoon eikä ole kertaakaan käyttänyt moottoria irti... Ja vaihtaa kaikki 3 ketjua.

          Kyllähän sen alakautta saa tehtyä, mutta riippuen korista väitän että hyvissä olosuhteissa koneen nosto on niin nopea homma, että itse teen ihan työasennon takia koneen pois nostamalla. Siinä saa ajaa nosturin ylös alas varmaan 30 kertaa jos alakautta tekee.

          En ole alakautta tehnyt mutta aion kyllä kokeilla senkin ihan että tietää minkälainen homma.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7485
            • Kotona

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Kaikenmoista sitä taas jauhetaan tästä n47 ongelmista.
            Paljos otat itse rahaa jos remppaat n47 jakopään? Ja kaikkine kilkkeineen, ei pelkkä ketjun vaihto :think

            Hyvillä myyntikuvilla tämäkin audi https://www.nettiauto.com/audi/a4/10147468
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
            Myydään: HP 14" kannettava tietokone **170e**
            -

            Comment

            • AnttiJuhani
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 2056
              • Kittilä

              Originally posted by TheRipper View Post
              No ei tarkoita ei, mutta ei se myöskään tarkoita että siitä moottorista tulisi yhtään sen kestävämpi remontin jälkeen.




              Jos joku pystyy tekemään jakopäärempan N47 alle tonnilla niin siitä kaverista kannattaa pitää kiinni. Ottaen huomioon että moottori täytyy hommaa varten irroittaa on tuo jo käytännössä puoli-ilmaista!

              Eihän tässä kukaan mitään morkkaa...moottorissa on ongelma sen on BMW itsekin myöntänyt. Eiköhän täällä vain nyt yritetä asiasta ihmisiä informoida että osaavat varautua tilanteeseen jos tuolla koneella olevan auton ostaa.



              Jokseeskin siisti vanhus:
              https://www.nettiauto.com/bmw/528/9814152
              Varmasti tekee monikin ja osathan ei maksa niinkään mitään. Joissakin autoissa on kalliimmat hihnatkin vaihtaa. Ja ei kai siitä vahvempaa saa mutta suurin osa kuitenkin kestänyt ihan kiitettävästi kilometrejä. Pelkää ken haluaa. On olemassa paljon paskempiakin asioita maailmassa.

              Nyt loppuu mun höpinät ketjuista.

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5220
                • Pirkkala

                Originally posted by Zeta View Post
                Paljos otat itse rahaa jos remppaat n47 jakopään? Ja kaikkine kilkkeineen, ei pelkkä ketjun vaihto :think

                Hyvillä myyntikuvilla tämäkin audi https://www.nettiauto.com/audi/a4/10147468

                Yv.llä tarkemmat tiedustelut mutta alle kahdesta tonnista puhutaan kevyesti. Riippuu jonkinverran käytetäänkö orkkistavaraa vai tarviketta. Mutta tämä ei liene mainostustopic ja lisäksi kädet on aivan täynnä työtä.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7485
                  • Kotona

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Yv.llä tarkemmat tiedustelut mutta alle kahdesta tonnista puhutaan kevyesti. Riippuu jonkinverran käytetäänkö orkkistavaraa vai tarviketta. Mutta tämä ei liene mainostustopic ja lisäksi kädet on aivan täynnä työtä.
                  Joo en ole teettämässä, tuohon aiempaan hetki sitten mainittuun "tonninremppaan" vain kysyin mitä sinulla maksaa
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                  Myydään: HP 14" kannettava tietokone **170e**
                  -

                  Comment

                  • -TPI-
                    Bimmer Rookie
                    • May 2013
                    • 193
                    • JNS

                    Noniin kiitoksia nyt vihdoin selvisi. Noihin hintoihin ei kyllä kampiakseli vaihdu.. Moottoria irroittamatta varsinkaan.

                    Hieno varustelista : https://www.nettiauto.com/mercedes-b...5-amg/10055918

                    Comment

                    • arben
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1116
                      • suomi

                      Originally posted by -TPI- View Post
                      Noniin kiitoksia nyt vihdoin selvisi. Noihin hintoihin ei kyllä kampiakseli vaihdu.. Moottoria irroittamatta varsinkaan.

                      Hieno varustelista : https://www.nettiauto.com/mercedes-b...5-amg/10055918
                      Miksi se kampura tarttee vaihtaa?netin legendaa.

                      Comment

                      • -TPI-
                        Bimmer Rookie
                        • May 2013
                        • 193
                        • JNS

                        Originally posted by arben View Post
                        Miksi se kampura tarttee vaihtaa?netin legendaa.

                        En oo muualta netistä katellu muuta, kuin varaosakuvia. Ihan omaa päättelyä, voin olla täysin hakoteilläkin, mutta se vain itseäni askarrutti ja siksi kysyin. Mun käsityksen mukaan kampuraan on koneistettu se hammaspyörä ja samalla tavalla se kuluu kuin muutkin hammaspyörät kun ketju venyy.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5220
                          • Pirkkala

                          Täällä ihan kohta tietomiehet kertoo että se kampura PITÄÄ vaihtaa.

                          Ne ketkä vähänkään ymmärtää asioista tajuaa että jos rattaassa ei ole silmämääräisesti MITÄÄN kulumaa, sen vaihtaminen on turhaa. Ja tottakai se ratas vaihdetaan niissä tapauksissa joissa se on irtonainen.

                          Ja kyllä minä tiedän että näissä on joskus ollut aivan hirveään kuntoon ajettuja jakopäitä.

                          Puhutaan ketjusta... siellä on 3 ketjua.

                          No se siitä. Onhan se ongelmainen. Mulla istuu tässä vieressä pari jamppaa jotka myy työkseen vaihtoautoja. Kertoivat että 2 vuoden sisään liikkeen piikkiin alle 5 jakopäätä. Myyntimäärät n. 2300 autoa/vuosi ja tämä liike KANTAA vastuunsa.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • -TPI-
                            Bimmer Rookie
                            • May 2013
                            • 193
                            • JNS

                            Eli harvinaista on. Kyllä tämä omia pelkoja vähensi. Kiitoksia tästä

                            Comment

                            • protoni
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2008
                              • 1358
                              • Tampere

                              Toisaalta eipä se liikkeen vastuu kata kuin puolisen vuotta ja jokusen tuhat kilsaa. Eihän se kilahdus todennäköisesti siihen rakoon osu ellei edellinen omistaja ole varta vasten vienyt jakopäävaivaista vaihtoon.

                              Comment

                              • Topi08
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 4450
                                • .



                                postataan välillä linkki, missä ei oo mitään jakopää vikaista mottia, uskoakseni.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎