Sama ilman prosentteja: Kaikki jakopäärempat eivät ole kunnolla tehtyjä --> Ei voi luottaa --> ei voi edelleenkään ostaa alkupään N47.
Saatte te ostaa. Itse yritin varoitella tuttua nimimerkkiä foorumilla, ettei ainakaan tietämättömyyttään kaadu tuohon miinaan. Jos tiedostaa asian ja hyväksyy riskit niin antaa mennä.
Huhhuh, tulipa avattua pandoran lipas tässä keskustelussa
Joku kakkosauto me tarvitaan, budjetti alle 10k ja saisi olla BMW. Vaimo ajaa n. 10k vuodessa mutta voi olla dieselkin, koska vääntö ja ajomukavuus dieselissä on jees. Ei oikein tiedä mitä uskaltaisi katsella
Huhhuh, tulipa avattua pandoran lipas tässä keskustelussa
Joku kakkosauto me tarvitaan, budjetti alle 10k ja saisi olla BMW. Vaimo ajaa n. 10k vuodessa mutta voi olla dieselkin, koska vääntö ja ajomukavuus dieselissä on jees. Ei oikein tiedä mitä uskaltaisi katsella
Ja tuossapa se minun varoittelu kiteytyykin. Jos auton hinta on alle 10k niin ei mielellään varmaankaan laita 2k ihan vaan ylläpitoremonttiin, koska "ei se haittaa jos sen jakopään joutuu tekemään". Itse en ainakaan mielellään budjetoi 20% auton arvoisia remontteja, jos toisin vaan valitsemalla sen voi välttää. Mutta eiköhän tämä riitä aiheesta taas hetkeksi (varmaan lyhyeksi)
Ja tuossapa se minun varoittelu kiteytyykin. Jos auton hinta on alle 10k niin ei mielellään varmaankaan laita 2k ihan vaan ylläpitoremonttiin, koska "ei se haittaa jos sen jakopään joutuu tekemään". Itse en ainakaan mielellään budjetoi 20% auton arvoisia remontteja, jos toisin vaan valitsemalla sen voi välttää. Mutta eiköhän tämä riitä aiheesta taas hetkeksi (varmaan lyhyeksi)
En ihan käsitä tätä logiikkaa. Ihan mihin vain yli 2000 luvun autoon voi tulla vuoden sisällä parin tonnin rempat. Sano joku auto 10k€ hintaluokassa minkä uskaltaa ostaa sillä mielellä ettei taatusti ole tulossa vuoden parin sisällä parin tonnin rempat? Itse en keksi.
Sitäpaitsi monella n47 moottorilla on ajettu isojakin kilometrejä orkkis jakopäällä. Jos pelkää / ei ole varaa laittaa pari tonnia remppoihin tarvittaessa niin vaihtoehto lienee silloin 124 mersu tai vanha toyota.
Ja tuossapa se minun varoittelu kiteytyykin. Jos auton hinta on alle 10k niin ei mielellään varmaankaan laita 2k ihan vaan ylläpitoremonttiin, koska "ei se haittaa jos sen jakopään joutuu tekemään". Itse en ainakaan mielellään budjetoi 20% auton arvoisia remontteja, jos toisin vaan valitsemalla sen voi välttää. Mutta eiköhän tämä riitä aiheesta taas hetkeksi (varmaan lyhyeksi)
Ford S-max 2,5T - pakoputkisto katista taaksepäin ei ole rosteria, joten saa vaihtaa 10 vuoden jälkeen
hinta: 1500€, saatavilla vain ja ainoastaan marmoritiskiltä. plus työt tietty. Tosin ei tuota vaihda kuin 30min jos pääsee nosturille.
Teettäminen vois olla halvempaa, tai itse osista kasaaminen. Toki niinhän se on tuon N47 jakopäänkin kanssa; itse tekemällä pääsee rahallisesti halvemmalla.
Joten kyllä sen pari tonnia saa varata auton kuin auton kanssa ylläripylläreihin.
En ihan käsitä tätä logiikkaa. Ihan mihin vain yli 2000 luvun autoon voi tulla vuoden sisällä parin tonnin rempat. Sano joku auto 10k€ hintaluokassa minkä uskaltaa ostaa sillä mielellä ettei taatusti ole tulossa vuoden parin sisällä parin tonnin rempat? Itse en keksi.
Sitäpaitsi monella n47 moottorilla on ajettu isojakin kilometrejä orkkis jakopäällä. Jos pelkää / ei ole varaa laittaa pari tonnia remppoihin tarvittaessa niin vaihtoehto lienee silloin 124 mersu tai vanha toyota.
Juurikin näin. Se on aivan sama minkä auton hankkii tuohon hintaan niin remonttia voi tulla ja tuleekin. Vag-konsernin vehkeissä saattaa joutua pulittamaan ihan hihnanvaihdostakin yli 1000€, mutta eihän sillä ole väliä, kun sen tietää hankkiessa. Itse olen etsimässä pitkälti tuohon kategoriaan sopivaa autoa ja tiedostan kyllä mahdolliset kalliit remontit.
Tuntuu olevan tämä jakopää-case jollekin hiukan liian herkkä asia täällä.
En ihan käsitä tätä logiikkaa. Ihan mihin vain yli 2000 luvun autoon voi tulla vuoden sisällä parin tonnin rempat. Sano joku auto 10k€ hintaluokassa minkä uskaltaa ostaa sillä mielellä ettei taatusti ole tulossa vuoden parin sisällä parin tonnin rempat? Itse en keksi.
Multa voit tulla hakeen 1.0 vapari Fiestan 2015 50 tkm ajetun alle 10 k€...
Tosin eihän se auto ole ;-)
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
En ihan käsitä tätä logiikkaa. Ihan mihin vain yli 2000 luvun autoon voi tulla vuoden sisällä parin tonnin rempat. Sano joku auto 10k€ hintaluokassa minkä uskaltaa ostaa sillä mielellä ettei taatusti ole tulossa vuoden parin sisällä parin tonnin rempat? Itse en keksi.
Sitäpaitsi monella n47 moottorilla on ajettu isojakin kilometrejä orkkis jakopäällä. Jos pelkää / ei ole varaa laittaa pari tonnia remppoihin tarvittaessa niin vaihtoehto lienee silloin 124 mersu tai vanha toyota.
Noh. Jos nyt otetaan vaikka E87 1er esimerkiksi. Halpa käyttis rouvalle. Olisko kuitenkin se M47:lla varustettu varmempi peli? Tottakai vanhaan autoon remontteja voi tulla, mutta miksi ottaisi juuri sen korkeimman riskin yksilön? Konsumies tekee omat valinnat. Halusin vain muistuttaa tuosta.
Nyt kun jakopää tehty-keskustelu ollut pinnalla niin päästään siihen, että tuon "tehty" -sanan käyttö kyllä nyppii kaikissa ilmoituksissa. Esim. jarrut tehty. Siis uusittu palat, levyt, nesteet, ehkä jarruputket tms? Vai pelkät palat? Tai esim. turbot tehty. Sitten tätä viljellään vielä jäätävän pommin yhteydessä niin vastuu on kuulijalla
https://www.nettiauto.com/bmw/m235i/10094568 työpaikan parkkihallissa muutama M235i ja aika rouheat äänet on jo tyhjäkäynnillä. Ensimmäisen kun kuulin niin mietin, että onko putkea vaihdettu mutta kaikissa samanlainen hörinä.
Nyt kun jakopää tehty-keskustelu ollut pinnalla niin päästään siihen, että tuon "tehty" -sanan käyttö kyllä nyppii kaikissa ilmoituksissa. Esim. jarrut tehty. Siis uusittu palat, levyt, nesteet, ehkä jarruputket tms? Vai pelkät palat? Tai esim. turbot tehty. Sitten tätä viljellään vielä jäätävän pommin yhteydessä niin vastuu on kuulijalla
https://www.nettiauto.com/bmw/m235i/10094568 työpaikan parkkihallissa muutama M235i ja aika rouheat äänet on jo tyhjäkäynnillä. Ensimmäisen kun kuulin niin mietin, että onko putkea vaihdettu mutta kaikissa samanlainen hörinä.
On niissä vakioputkillakin aika mukavat hörinät, M- performance/aftermarket- putkistolla vielä asteen kovemmat.
On niissä vakioputkillakin aika mukavat hörinät, M- performance/aftermarket- putkistolla vielä asteen kovemmat.
'Muutama M235i' samassa parkkishallissa:think
Aika orkkishenkisiltä ne vaikuttaa ulkonäön puolesta. Kolme yksilöä olen nähnyt tämän vuoden aikana, ensin luulin että on sama auto kun kahdessa on sama tummanharmaa väri, ja sittemmin bongattu lisäksi yksi valkea. Naiset kuskaa vielä näitä
Juurikin näin. Se on aivan sama minkä auton hankkii tuohon hintaan niin remonttia voi tulla ja tuleekin. Vag-konsernin vehkeissä saattaa joutua pulittamaan ihan hihnanvaihdostakin yli 1000€, mutta eihän sillä ole väliä, kun sen tietää hankkiessa. Itse olen etsimässä pitkälti tuohon kategoriaan sopivaa autoa ja tiedostan kyllä mahdolliset kalliit remontit.
Tuntuu olevan tämä jakopää-case jollekin hiukan liian herkkä asia täällä.
Meillä ollut tollanen 1,5 vuotta. Ei vikoja, automaatti, superhalpa ajaa ja omistaa. Toki ei yhtikäs mitään jännittävää tai hauskaa, paitsi tankilla käyminen 4,4 l/100 km keskikulutuksella.
Comment