Olkaahan varovaisia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8284
    • Järvikylä (Nakkila)

    #46
    Originally posted by petrolhead View Post
    Kirjoituksesi argumentti on pätevä mutta se on vain kaksi riviä pitkä
    taisi olla liian pätevä kun loppu kommentointi.. niinhän se menee että kun totuus satuttaa niin ollaan hiljaa ja vetäydytään maakuoppaan kun ei pysty omaa virhettä myöntämään vaikka tässäkään nyt ei ole kuin nettikeskustelusta kyse :think

    ei herneitä
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Noppe
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 535
      • Veneen alla

      #47
      Originally posted by peto2 View Post
      taisi olla liian pätevä kun loppu kommentointi.. niinhän se menee että kun totuus satuttaa niin ollaan hiljaa ja vetäydytään maakuoppaan kun ei pysty omaa virhettä myöntämään vaikka tässäkään nyt ei ole kuin nettikeskustelusta kyse :think

      ei herneitä
      Sen enempää puuttumatta tuohon ajoneston turvallisuuteen, eikö Hemi puhunut juuri ohittamisesta, eikä korvaamisesta? Eli auto laitetaan omalla boksilla käymään, eikä jollain megalla?

      Comment

      • Bemu500
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2992
        • INvaLA

        #48
        Originally posted by peto2 View Post
        taisi olla liian pätevä kun loppu kommentointi.. niinhän se menee että kun totuus satuttaa niin ollaan hiljaa ja vetäydytään maakuoppaan kun ei pysty omaa virhettä myöntämään vaikka tässäkään nyt ei ole kuin nettikeskustelusta kyse :think

        ei herneitä
        Vaan nykyaikanahan pitää seisoa sanojensa takana kirjoitti ne sitten netissä tai höpisi livenä. Tässäkin tapauksessa haluaisin vain Hemiltä hieman tarkemmat selitykset miksi kyseistä estoa ei ole mahdollista purkaa? Mihin se perustuu? Onko tieto salattua minkä avain lähettää autolle?

        Mutta paranee olla kyselemettä sen enempää ettei Hemi hälyytä koko maailman vakuutusyhtiöitä minun kimppuun
        -Official member of BTCF-Sauna team-


        e91 325i -06

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8284
          • Järvikylä (Nakkila)

          #49
          Originally posted by Noppe View Post
          Sen enempää puuttumatta tuohon ajoneston turvallisuuteen, eikö Hemi puhunut juuri ohittamisesta, eikä korvaamisesta? Eli auto laitetaan omalla boksilla käymään, eikä jollain megalla?
          no minä olen puhunut vai auton varastamisesta ajamalla.. sen myönnän että sen alkuperänen purkkin kanssa aika mahdottomuus kuten tuossa aikasemmin totesin

          Originally posted by peto2 View Post
          toki auton varastaminen ei onnistu enää periaatteella "varastampas tuon auton" vaan etukäteen pitää rakentaa juuri kyseiseen automalliin sopiva moottorinohjaus tai kehittää laite joka huijaa alkuperäistä moottorinohjausta antamaan käynnistysluvan (tämän näkisin olevan vaikeampi vaihtoehto)..
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Noppe
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 535
            • Veneen alla

            #50
            Originally posted by peto2 View Post
            no minä olen puhunut vai auton varastamisesta ajamalla.. sen myönnän että sen alkuperänen purkkin kanssa aika mahdottomuus kuten tuossa aikasemmin totesin
            No joo, sori, en ollu tarpeeksi kartalla.

            Joskus näky joku dokumentti jenkeissä olevasta "ammattiliigasta" mikä varasti jumalattomasti autoja. Ainakin ohjelmassa puhuttiin juurikin, että läppärillä auto käymään ja talliin vaihtamaan VIN-koodit joka paikkaan ja ulkomaille myyntiin...

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #51
              Originally posted by Bemu500 View Post
              Tässäkin tapauksessa haluaisin vain Hemiltä hieman tarkemmat selitykset miksi kyseistä estoa ei ole mahdollista purkaa? Mihin se perustuu? Onko tieto salattua minkä avain lähettää autolle?
              Älä minulta kysele tuollaisia kun minulla ei todelakaan ole mitään hajua miten tai miksi nykyisiä ajonestoja voi tai ei voi purkaa?
              Se nyt vain ei ole tässä olellistakaan, koska niin kauan kunnes ensimmäinen viranomaistaholta tutkittu=todettu=tiedettä/ei mutua.... onnistunut ajoneston purku on tapahtunut, meidän täytyy elää siinä todellisuudessa että näin ei ole ainakaan vielä tapahtunut.
              Vasta sitten kun ensimmäinen tapaus missä tahansa päin maailmaa on todettu+todennettu, on ajoneston purku mahdollinen.
              Eli minä perustan vain toteamukseni samaan kuin tuhannet vakuutusyhtiöt ympäri maailman: Niin kaan kunnes yksikin todistettu tapaus ajoneston purusta löytyy, niin kauan niitä vain EI OLE PURETTU YHTÄÄN.
              Ymmärrätkö?

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8284
                • Järvikylä (Nakkila)

                #52
                Originally posted by Hemi View Post
                Älä minulta kysele tuollaisia kun minulla ei todelakaan ole mitään hajua miten tai miksi nykyisiä ajonestoja voi tai ei voi purkaa?
                Se nyt vain ei ole tässä olellistakaan, koska niin kauan kunnes ensimmäinen viranomaistaholta tutkittu=todettu=tiedettä/ei mutua.... onnistunut ajoneston purku on tapahtunut, meidän täytyy elää siinä todellisuudessa että näin ei ole ainakaan vielä tapahtunut.
                Vasta sitten kun ensimmäinen tapaus missä tahansa päin maailmaa on todettu+todennettu, on ajoneston purku mahdollinen.
                Eli minä perustan vain toteamukseni samaan kuin tuhannet vakuutusyhtiöt ympäri maailman: Niin kaan kunnes yksikin todistettu tapaus ajoneston purusta löytyy, niin kauan niitä vain EI OLE PURETTU YHTÄÄN.
                Ymmärrätkö?
                hmm.. mistä lähtien virallinen totuus on ollut sinulle ainoa totuus?

                aivan kuin välttelisit jotain
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #53
                  Originally posted by Taky View Post
                  ......"Poliisi tai vakuutusyhtiöt eivät ole kertaakaan aiemmin havainneet, että käynnistyksenesto olisi onnistuttu murtamaan Suomessa"....
                  Eli juuri tämä on se tieto mikä meillä kaikilla on juuri tällä hetkellä käytettävissä ja kaikki muu on 100% puhdasta uskomusta/hokkuspokkusta/mutuilua siitä kuinka niitä ohitellaan.
                  Tämähän tarkoittaa sitä että Suomessa EI OLE ohitettu minkään tyypin ajonestoa, mkaanlukien nuo 90-luvun aatamin aikuiset EWS tikkuaskit.
                  Nyt kuitenkin puhuttiin ihan eri mittaluokan laitteistoista joita nämä uudemmat joka puolelle integroidut muuttuvakoodiset oikein on.
                  Nämä ulkomailla tapahtuneet purut ovat nimenomaan esim."Tallinnadekooderilla" näitä vanhoja kiinteäkoodisia jonka nyt hyvällä laitteistolla ja hyvällä ammatitaidolla olisi periaatteessa pystytty ohittamaan täälläkin.
                  Näiden uudempien esim.Ruotsissa ja Venäjällä varastettujen "amerikkalaisvalmisteisten" X5:n takaa taas löytyy aina nimenomaan pääsy "takaoven kautta" porstuaan, eli homma käynnistyy aina jo BMW huoltoliikkeessä.
                  Eli niissäkään ei ole milloinkaan huomattu itse ajoneston koodipurkua, vaan näissäkin taustalla on muunlaiset keinot hallita itse ajonestoa.
                  Kuitenkin jokainen maailmassa varastetuksi ilmoitettu ajonestollinen
                  ja poliisin huostaan palautunut ajoneuvo tutkitaan nimenomaan ajonestonsa osalta, miten ja millä auto oikeasti on käynnistetty.
                  Otanta on kuitenkin miljoonissa, eikä ainakaan vielä ole yhtäkään ajoneston ohitusta/purkua vielä tapahtunut.
                  Se miksi ei, en tiedä, enkä välitäkkään.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Originally posted by peto2 View Post
                    hmm.. mistä lähtien virallinen totuus on ollut sinulle ainoa totuus?

                    aivan kuin välttelisit jotain
                    ?????? Siis miten niin "virallinen totuus"?
                    Ei tässä ole mitään "virallista totuutta", vaan FAKTA joka on punnittu tuhansissa ja taas tuhansissa oikeusistuimissa ympäri maailman?
                    En vain oikein usko että kymmenet tuhannet oikeusistuimet ja niiden käyttämät miljoonat ihan oiket asiantuntijat ympäri maailman voisivat todeta nykyisten ajonestojen olevan mahdoton purkaa/ohittaa, ainakin juuri tasan siihen asti kunnes se on todistetusti jossain päin maailmaa tehty.
                    Tieteelliseen maailmankuvaan kun nyt vain kuuluu se tosisekka että jotta jokin asia olisi tosi, pitää todisteet jonkun pystyä aidosti esittää ja ne ovat koeolosuhteissa toistettavissa!
                    Kaikki muu on puhdasta spekulaatiota/BS:ssää ja hokkuspokkusta.
                    Uskon auliisti heti kun näen, ihan niin kuin tuhannet vakuutusyhtiöt ympäri maailman.

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8284
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #55
                      Originally posted by Hemi View Post
                      ?????? Siis miten niin "virallinen totuus"?
                      Ei tässä ole mitään "virallista totuutta", vaan FAKTA joka on punnittu tuhansissa ja taas tuhansissa oikeusistuimissa ympäri maailman?
                      En vain oikein usko että kymmenet tuhannet oikeusistuimet ja niiden käyttämät miljoonat ihan oiket asiantuntijat ympäri maailman voisivat todeta nykyisten ajonestojen olevan mahdoton purkaa/ohittaa, ainakin juuri tasan siihen asti kunnes se on todistetusti jossain päin maailmaa tehty.
                      Tieteelliseen maailmankuvaan kun nyt vain kuuluu se tosisekka että jotta jokin asia olisi tosi, pitää todisteet jonkun pystyä aidosti esittää ja ne ovat koeolosuhteissa toistettavissa!
                      Kaikki muu on puhdasta spekulaatiota/BS:ssää ja hokkuspokkusta.
                      Uskon auliisti heti kun näen, ihan niin kuin tuhannet vakuutusyhtiöt ympäri maailman.
                      mitä helvettiä sä lässytät..

                      lainaa mulle vaikka mainittu X6, tonni rahaa ja anna viikko aikaa niin näytän kuinka se varastetaan ja ajetaan pihasta ilman avaimia
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #56
                        Originally posted by peto2 View Post
                        mitä helvettiä sä lässytät..

                        lainaa mulle vaikka mainittu X6, tonni rahaa ja anna viikko aikaa niin näytän kuinka se varastetaan ja ajetaan pihasta ilman avaimia
                        Ja siis nimenomaan purat/ohitat ja korvaat ko.auton olemassaolevan ajonestokoodin?

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8284
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #57
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Ja siis nimenomaan purat/ohitat ja korvaat ko.auton olemassaolevan ajonestokoodin?
                          korvaan koko moottorinohjauksen..

                          jos ei vieläkään mene yläkertaan asti niin tämä tarkoittaa ettei muutoksen jälkeen autossa ole laitetta joka ymmärtää mitään mistään ajonestokoodeista
                          Last edited by peto2; 04-09-2010, 00:28.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #58
                            Originally posted by peto2 View Post
                            korvaan koko moottorinohjauksen..

                            jos ei vieläkään mene yläkertaan asti niin tämä tarkoittaa ettei muutoksen jälkeen autossa ole laitetta joka ymmärtää mitään mistään ajonestokoodeista
                            Ymmärrän toki tämän, mutta sitten ei lainkaan puhuta samasta asiasta.
                            Minä. oikeusistuimet, poliisi ja vakuutusyhtiöt olemme koko ajan puhuneet nimenomaan olemassa olevan ajaneston purusta/ohituksesta, jota ei siis oikeasti ole vielä kukaan onnistunut tekemään.
                            Toki mikä tahansa kiulu saadaan liikkelle vaikka uudella höyrymoottorilla kun on ensin auto saatu jollain talliin ja aikaa, mielenkiintoa ja rahaa rakennella?
                            Toki noin niin kuin varkauden hyötymisnäkökulmasta tällainen hypoteetti ei ole toteuttamiskelpoinen, mutta ajatusleikkinä toki.

                            Eli: Minä puhun nyt ja aina tätä ennen AUTON OMAN OLEMASSA OLEVAN AJONESTOJÄRJESTELMÄN DEAKTIVOINNISTA/OHITTAMISESTA NIIN ETTÄ AUTON HALTUUNOTTO ONNISTUU.
                            Eli lue tämä koristettu lause pari kertaa ajatuksella ennen uutta kommenttia. Please.

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8284
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #59
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Ymmärrän toki tämän, mutta sitten ei lainkaan puhuta samasta asiasta.
                              Minä. oikeusistuimet, poliisi ja vakuutusyhtiöt olemme koko ajan puhuneet nimenomaan olemassa olevan ajaneston purusta/ohituksesta, jota ei siis oikeasti ole vielä kukaan onnistunut tekemään.
                              Toki mikä tahansa kiulu saadaan liikkelle vaikka uudella höyrymoottorilla kun on ensin auto saatu jollain talliin ja aikaa, mielenkiintoa ja rahaa rakennella?
                              Toki noin niin kuin varkauden hyötymisnäkökulmasta tällainen hypoteetti ei ole toteuttamiskelpoinen, mutta ajatusleikkinä toki.

                              Eli: Minä puhun nyt ja aina tätä ennen AUTON OMAN OLEMASSA OLEVAN AJONESTOJÄRJESTELMÄN DEAKTIVOINNISTA/OHITTAMISESTA NIIN ETTÄ AUTON HALTUUNOTTO ONNISTUU.
                              Eli lue tämä koristettu lause pari kertaa ajatuksella ennen uutta kommenttia. Please.
                              HUOH. kun pitää olla vaikea.. kyllähän mootorinohjauksen vaihtaminen on AUTON OMAN OLEMASSA OLEVAN AJONESTOJÄRJESTELMÄN OHITTAMISTA ja DEAKTIVOINTIA siinä missä alkuperäisen purkin kräkkääminenkin ja kummassakin tapauksessa lopputulos on sama.


                              Originally posted by peto2 View Post
                              toki auton varastaminen ei onnustu enää periaatteella "varastampas tuon auton" vaan etukäteen pitää rakentaa juuri kyseiseen automalliin sopiva moottorinohjaus tai kehittää laite joka huijaa alkuperäistä moottorinohjausta antamaan käynnistysluvan (tämän näkisin olevan vaikeampi vaihtoehto)..
                              Last edited by peto2; 04-09-2010, 00:51.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #60
                                Originally posted by peto2 View Post
                                HUOH. kun pitää olla vaikea.. kyllähän mootorinohjauksen vaihtaminen on OHITTAMISTA ja DEAKTIVOINTIA siinä missä alkuperäisen purkin kräkkääminenkin ja kummassakin tapauksessa lopputulos on sama.
                                Ei, ei todellakaan ole sama asia.

                                Comment

                                Working...
                                X