https://www.jpctrade.com/announcement/2019-02-06-01/ tämmönen ilmotus ollu jp-c:n sivuilla jonkun aikaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW Japanista XIX (+ muita merkkejä)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by LakuSisämarkkinat :O? Eivät halua korkeinta hintaa :think?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
negottu, ei hintatietoa
Originally posted by BeamR View PostSiinä nyt sitten jeesusversio ALPINAsta. Toivottavasti ketään ei jää harmittamaan jos jää ostamatta.
Sheetti ja keulakuva puuttuu vielä, katsotaan josko tulisi pian esiin.
Originally posted by BeamR View PostJos apinaan ei riitä rahkeet niin sitten hienokorinen M6.
USS Tokyon kuvat on jostain syystä nyt sekaisin, toivottavasti oikenee pian.
Originally posted by BeamR View PostALPINA C1 2.3 manuaali.
Originally posted by BeamR View PostApinoita riittää, Roadster S.
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Itse myös ihmettelin tuota kuvien myöhäistä saapumista Ihan täyttä mutua mutta vaikuttaisi että ulkomailla japanin tuontia harrastavien jobbareitten määrä kasvaisi kokoajan. Esim. toi C1 ALPINA oli just aika monen tuontihommia tekevän nostona. Eksoottisia mersuja tulee joka kanavasta jatkuvasti esille.
Paska homma jos tohon menee, kiinnostaisi tässä joku auto huutaa jos tilaisuus tulisi. Tuntuu myös siltä ettei "halvalla" oikeen löydy mitään mielenkiintoista BMW tai ALPINA osastolta, vai seuraanko ihan vääriä malleja? Puoltoista viiva kaks vuotta sitten oli paljon enemmän valinnan varaa niissä mihin lompakko riitti eli megan ja mieluummin paljon alle autoihin. Toki noi 2000 luvun alun sekä youngtimer ikäiset alkaa olla jo hinnoissaan, mutta että onko pientä tai isompaakin hinnannousua ollut huomattavissa yleisellä tasolla tuolla halvempien päässä?
Mitäs autoja foorumilaiset on huudelleet tänä talvena kun ei niistä ole paljoa puhuttu täällä ainakaan?
Comment
-
-
Originally posted by 33d View Post
Paska homma jos tohon menee, kiinnostaisi tässä joku auto huutaa jos tilaisuus tulisi. Tuntuu myös siltä ettei "halvalla" oikeen löydy mitään mielenkiintoista BMW tai ALPINA osastolta, vai seuraanko ihan vääriä malleja? Puoltoista viiva kaks vuotta sitten oli paljon enemmän valinnan varaa niissä mihin lompakko riitti eli megan ja mieluummin paljon alle autoihin. Toki noi 2000 luvun alun sekä youngtimer ikäiset alkaa olla jo hinnoissaan, mutta että onko pientä tai isompaakin hinnannousua ollut huomattavissa yleisellä tasolla tuolla halvempien päässä?
Tätä voimistaa nykyinen rahansiirron/ostamisen helppous: ennen oli pakko tehdä tilisiirtoja pahimmillaan pankin tiskillä. nyt raha siirtyy tarvittaessa reaaliajassa paypalilla. Sekä rahan seuranta että ostajan turva on ihan erilaisia.
Nyt noi 2000-luvun alun/puolenvälin vehkeet on niitä halpiksia, joskaan ei niitäkään oikein 10kjeneillä saa kuten joskus 10 vuotta sitten halvimmat asialliset oli. Toisaalta inflaatio on rullannut tässä välissäkin, joten osa on ihan luonnollistakin hinnannousua.
Jos nyt niitä edullisia, ruosteettomia autoja haluaa taskurahoilla katsella niin kyllä ne on niitä E6x/E9x -linjan vehkeitä. niissäkin toki hintataso alkaa 100-200kjpy ylöspäin. Ja tätä voimistaa vielä se, että näissä LHD-malleja on merkittävästi vähemmän kuin ysärivehkeissä ja vanhemmissa. Eli ostajia on enemmän, mutta tarjontaa on vähemmän.
Esimerkki:
- Kymmenen vuotta sitten suomessa oli myynnissä E30 C1 tax freenä 5k€ tjsp. KETÄÄN ei kiinnostanut silloin ja se on vissiin virossa nyt.
- Neljä vuotta sitten oli huutokaupassa tuollainen C1 E30, ja vähän himoitsin sitä ja kirosin kun hinta kiipesi megaan.
- Nyt sellainen myytiin 3,5 megaa.
Esimerkki 2:
Muutama vuosi sitten sai ostaa ainoana tarjoajana lähtöhinnalla 6tkm ajetun E36 325 coupen, ja sitten olla se jota pidettiin pöljänä.
Nyt ei siistiä kolmekutosta saa ostettua alle 200kjpy.
Esimerkki 3:
Muutama vuosi sitten oli haavissa 50tkm ajettu erittäin siisti E34 525ia. Vasarahinta 53kjpy. No se pentele peruuntui kun oli joku fiba auton papereissa. Mutta se oli se hintataso.
Nyt ei oikein minkäänlaista kolmenelkkua saa alle 200kjpy.
Esimerkki 4:
Z3:a on mielin määrin tarjolla LHD-versiona, kaikilla konetyypeillä 1.8-3.2, manuaalina ja automaagina.
Z4:a on todella vähän tarjolla LHD-versiona, yleensä kyseessä on 3.0 SMG tai Z4M. Mikä tarkoittaa että ostajia on enemmän kuin tarjontaa, ja niiden hinnatkin sitten kiipeää.
Tiivistettynä omat tunnot: ostajia on moninkertainen määrä globaalisti, ostaminen on älyttömän helppoa ja turvallista, ja tarjonta pienenee.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postmistään en mitään tiedä, mutta onkos tää Sport Evo, tilavuus ainakin on 2,5 litraa ja hintakin viittaisi siihen? Myyty 11,5MJPY.
Originally posted by BeamR View PostEsimerkki:
- Kymmenen vuotta sitten suomessa oli myynnissä E30 C1 tax freenä 5k€ tjsp. KETÄÄN ei kiinnostanut silloin ja se on vissiin virossa nyt.
- Neljä vuotta sitten oli huutokaupassa tuollainen C1 E30, ja vähän himoitsin sitä ja kirosin kun hinta kiipesi megaan.
- Nyt sellainen myytiin 3,5 megaa.
2. Ruotsista "ostattelin" yhtä valkoista, ei myynyt koska en luvannut maksaa pyyntiä, muistaakseni hp taisi olla 10. Jätti auton itselleen ja myi parin vuoden päästä 20.Last edited by nullzwei; 28-02-2019, 14:44.
Comment
-
-
Välillä hirvittää ja välillä hauskuutta noi hintamuistelot. Pari esimerkkiä mitä itsellä tulee mieleen:
1. Vuosia sitten pohdittiin kannattaisiko Lancia Delta Integrale Evoa tuoda n. 15k€ tax free hintaan. Jäi ajatuksen asteelle kun oli niin kallis. Nyt ei taida saada mitään alle 40k euron.
2. Vanhoja papereita kaivellessa tuli vastaan kauppakirja vuodelta 2009, jossa oli kaupatta RX-7 Mazda reilulla viidellä tuhannella eurolla. Oli erittäin siistissä kunnossa ja pysynytkin sellaisena, nyt Nettiautossa 18900 pyynnillä.
3. R32 Getareita tuli konttitolkulla alle 10k€ tax free hintaan, nyt ei taida tulla oikein mitään alle 1,5 megan huutohintojen.
4. R33 Getareita tuli kymmenkunta 10k€ tax free molemmin puolin.
5. Ilmajäähdytteisiä 911 Possuja tuli monta n. 15k € euron hinnalla.
Enkä viitsi edes aloittaa E30 M3 hinnoista...
Comment
-
Comment