Luulen että ostajalla on toinen tekniikka joka swappaa tuohon ?
Kyllähän kaikelle yksi ostaja aina löytyy, mutta mua hämmentää se, että tässä on ollut vähintään kaksi huutajaa jotka on olleet valmiita maksamaan sen 20k€ tuosta (eihän se muuten olisi noin ylös noussut). Ei kait noita tekniikoita niin kovin joka tallin perällä ole tyhjänpanttina että niille kilvan etsittäisiin koreja?
Kyllähän kaikelle yksi ostaja aina löytyy, mutta mua hämmentää se, että tässä on ollut vähintään kaksi huutajaa jotka on olleet valmiita maksamaan sen 20k€ tuosta (eihän se muuten olisi noin ylös noussut). Ei kait noita tekniikoita niin kovin joka tallin perällä ole tyhjänpanttina että niille kilvan etsittäisiin koreja?
Tuolla viankuvauksella motti palasiksi ja uudet männät/kansityö/jakopää/suuttimet ja se on kunnossa (ei bemarin hyllyltä haetuilla osilla tietenkään). Sitten käytetty hybridiakku Baltiasta ja taas mennään. Mitä tuollaiset maksaa kunnossa? Siitähän sen näkee onko järkeä
Kyseinen auto on meikäläisen entinen auto. Myyjäliike suostui lopulta kaupan purkuun, kuluttajariitalautakunnan yksimielisen päätöksen saatuaan. Lokakuussa 2019 alkoi kyseisen casen läpikäynti. Pitkä tie oli kyllä, mutta lopputulos oli parempi kuin olisin koskaan voinut kuvitella.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Kyseinen auto on meikäläisen entinen auto. Myyjäliike suostui lopulta kaupan purkuun, kuluttajariitalautakunnan yksimielisen päätöksen saatuaan. Lokakuussa 2019 alkoi kyseisen casen läpikäynti. Pitkä tie oli kyllä, mutta lopputulos oli parempi kuin olisin koskaan voinut kuvitella.
Mikä sen noin huonoon kuntoon on saanut? Onko uinut vedessä, jätetty huoltamatta vai muuten vain väärinkäytetty?
Saitpa nopeasti päätöksen lautakunnasta. Tällä hetkellä jono on 18kk.
Saitpa nopeasti päätöksen lautakunnasta. Tällä hetkellä jono on 18kk.
Kyllä. Kesäkuun alussa tuli jo päätös. N. 7 kk meni. Arvio oli alunperin, että vähintään vuosi menee KRILissä. Tosiaan itse kerkesin autolla ajaa n. 15 tkm, ennen vikoja. Mielestäni järkevästi tuli autoa käytettyä tuo aika. Tarkoitus oli tällä autolla mennä vuosia, väliöljynvaihdot tehden jne. Tämä jäi kuitenkin haaveeksi. Toki mitään tietoa ei ole käytöstä ennen minua (n. 150 tkm).
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Eräässä (Kamux:n) huutokauppa ilmoituksessa (halpis Bemari) oli ilmoitettu,kyseessä "EI OLE" tuontiauto. Mutta kun katsoi huoltokirjan kuvia,niin 0-160tkm huollot oli tehty Ruotsissa. Tästä eteenpäin vasta Suomi-leimat. Ja jos olisi ns.muuttoauto,niin sen voisi ainakin mainita. Tuontiautohan sekin on,tavallaan.
Kyllä. Kesäkuun alussa tuli jo päätös. N. 7 kk meni. Arvio oli alunperin, että vähintään vuosi menee KRILissä. Tosiaan itse kerkesin autolla ajaa n. 15 tkm, ennen vikoja. Mielestäni järkevästi tuli autoa käytettyä tuo aika. Tarkoitus oli tällä autolla mennä vuosia, väliöljynvaihdot tehden jne. Tämä jäi kuitenkin haaveeksi. Toki mitään tietoa ei ole käytöstä ennen minua (n. 150 tkm).
Juu itsellä oli sama malli, öljyt vaihdettiin kaksi kertaa tiheämmin kuin huoltoohjelma vaatii. Öljypumpun moduulin ketju oli vaihtokunnossa 70tkm ajon jälkeen. Ja tusta matkasta sähköllä oli ajettu 25tkm. Tämä vaan on tuon koneen tyyppivika. Jos ajoa jatkaa, vaikka modulin ketju vinkuu, lopputulema on varmaankin ruo voitelun loppuessa. Eli ei liity hybridiin vaan ongelma on N20.
Tekniikan swappaus taitaa olla vähän ylimitoitettu operaatio. Toimivat käytetyt osat auton korjaamiseen saa noin 6keurilla, jos ei tarvii vaihtokonetta vieläkin halvemmalla. Tuo 30keur arvio on uusi tehdaskone ja akku marmorihinnalla.
Niin kuin jo tuonne aiemmin kirjoitin niin tuon öljynvaidothan oli vedetty alusta asti yli virallisten suositusten. Ei se enään tilannetta olisi pelastanut vaikka niitä öljyjä olisi kuinka tiuhaan loppumetreillä vaihtanut..
Ja eiköhän tuosta nosteta motti pois ja peruskunnostus, tai joku valmis "tehdaskorjattu" (ei BMWeeltä) keulalle suoraan. Jos itse tekee eikä töille / käytetylle ajalle laske mitään niin ei se nyt niin montaa tonnia maksa, eri asia on sitten miten toi lataus-akkuvika saadaan kunoon.
Comment