Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 1-sarja F40 - keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    #31
    Originally posted by IKa View Post
    Oma kokemus ahdetusta 3-sylinterisestä bensakoneesta rajoittuu vain BMW i8:iin. Kyseisen koeajon perusteella auton B38-moottori yllätti kuulostamalla varsin hauskalta - paremmalta kuin neloskoneet yleensä. En myöskään huomannut mitään häiritseviä värinöitä polttomoottorin käydessä. Speksien mukaan B38-moottorin suurin teho on 231hp kierrosluvulla 5800-6000 ja suurin vääntö 320Nm kierrosluvulla 3700. Käsittääkseni kyseiset moottorit ovat olleet toistaiseksi myös ihan luotettavia laitteita (tosin kaikkien tähän mennessä tehtyjen B38-moottoreiden ajettujen kilometrien keskiarvo on varmasti vielä varsin matala). Todettakoon kuitenkin, että moottorin luonnetta oli koeajossa jokseenkin mahdoton arvioida, koska auton liikuttamiseen osallistui myös sähkömoottori. Joten en siis käytännössä pysty myöskään arvioimaan, kuinka hyvä tuo B38 olisi sellaisen auton moottorina, josta sähkömoottori olisi jätetty kuvioista pois kokonaan.

    Tuskin tuota i8:n moottoria kannattaa kuitenkaan suoraan verrata hinnat-alkaen-automallien 3-sylinterisiin moottoreihin, mutta kyseisen koeajon perusteella uskon kuitenkin vahvasti, että ahdetusta 3-sylinterisestä bensamoottorista pystytään haluttaessa varmasti tekemään hyvä paketti 1-sarjan kokoiseen peruskäyttis-autoon.
    Kyllä tuota konetta melkoinen turboviive (ainakin yhdistettynä laatikkoon) vaivaa. Suoraan ajettaessa sähkön avustuksella sitä ei tosiaan huomaa, mutta sitten kun alkaa heittämään agressiivisesti sivuttain mutkiin on tilanne toinen. Keulan sähkömoottorit saavat auton ensin puskemaan, jonka jälkeen ahdot nousevat ja perä pyrkiikin nopeasti rinnalle. Toki turboviive on kaikissa turbokoneissa, vaikka olisikin kuinka pieni. Rata-ajossa vaatii aina sen kaasun "opettelun" vs. vapaasti hengittävä. Mutta tässä oli jotenkin poikkeuksellisen paljon läsnä.

    Muuten siis ei kyllä mitään 3-sylinteristä vastaan sen enempää, kuin nelisylinteristäkään. Paremmaltahan tuo pariton määrä sylinterejä kuulostaa kierroksilla (fakta, ei mielipide )!
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

    Comment

    • Smistik
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1130
      • Kanta-Häme

      #32
      En ole F-sarjan ykkösillä ajanut, kerran kyydissä ollut. Mutta liekkö millanen äänieristys? Kaverilla on mersun A, pari-kolme vuotta vanha ja äänieristys aika heikko suoritus verrattuna esim. E91. Aika järkyttävä rengasmeteli, varsinkin kun muuten todella laadukkaan oloinen. Ehkä siihen tottuisi ja jos ajelisi kitkoilla vuoden ympäri. :think Liekkö nuo kiat yms nykyään hiljaisempia jopa...tässä suhteessa ei tämmönen bemarin etuvetorimpula paljon houkuttele varsinkaan hinnallaan. Muilta merkeiltä saa ledivaloa jne vakiona halvemmalla.
      Last edited by Smistik; 28-05-2019, 20:31.
      ex E91 320d käsiaskilla
      ex E46 330dat
      japski
      ranu

      ex E30 316i 4d

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19178
        • -

        #33
        Vaikka kuinka neutraalisti yrittää suhtautua, niin väkiselläkin ajatuksena on seuraavat asiat.

        - Itseni BMW:n kuljettajaksi ohjasi aikoinaan takavetoisuus. Uudet pikkumallit ovat etuvetoisia. Miinuspisteitä tulee. Nelivetokin etupainotteinen?
        - BMW:n ulkonäkö on ollut persoonallinen. Tämä uutuus näyttää munuaisia lukuunottamatta joko A/B-sarjan Mersulta tai itämaisilta kilpailijoiltaan. Persoonallisuus ja perinteinen BMW:n ulkonäkö puuttuu. Miinuspisteitä tästäkin.
        - BMW:n hieman parempien mallien moottorit ovat olleet perinteisesti 6-sylinterisiä ja aikoinaan myös 12-sylinterisiä. 1990-luvulla myös 8-sylinteriset saatiin mukaan ja 2000-luvulla 10-sylinteriset. Uuden 1-sarjan huippumalli on 4-sylinterinen. Puhumattakaan perusversioiden 3-sylinterisistä pula-ajan moottoreista. Mitä paskaa?

        Ja vielä kun katson kristallipallostani, että laadullisesti tuotteet on vielä erittäin kyseenalaisia eli erilaiset jakopääongelmat, nelivedon jakolaatikoiden kestävyysongelmat yms saa vielä kaupan päälle niin lopputulemani on: ei kiitos.

        Ei tässä ole taas ajateltu kuin osakkeenomistajia ja voiton maksimointia. Perinteiset BMW:n ostajat kyllä alkaa katsella muiden merkkien tarjontaa tai vanhempia malleja ja en ihmettele yhtään miksi.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • asse21
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2005
          • 1251
          • Tampere

          #34
          Originally posted by Juhis View Post

          Ei tässä ole taas ajateltu kuin osakkeenomistajia ja voiton maksimointia. Perinteiset BMW:n ostajat kyllä alkaa katsella muiden merkkien tarjontaa tai vanhempia malleja ja en ihmettele yhtään miksi.
          Tämä.
          Laatu tietyiltä osin päin metsää. Ehkä tässä nykymeiningissä on katseet suunnattu itämarkkinoille?
          Joskus bmw oli "käsite". Alkaa olemaan liian massavehkeitä.
          Muotoiluakaan ei moni bemareiden kanssa kauan touhunnut enää sulata.
          E39 523i
          i3

          Comment

          • Vibex
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2014
            • 1997
            • Lohja

            #35
            Originally posted by Juhis View Post
            Vaikka kuinka neutraalisti yrittää suhtautua, niin väkiselläkin ajatuksena on seuraavat asiat.

            - Itseni BMW:n kuljettajaksi ohjasi aikoinaan takavetoisuus. Uudet pikkumallit ovat etuvetoisia. Miinuspisteitä tulee. Nelivetokin etupainotteinen?
            - BMW:n ulkonäkö on ollut persoonallinen. Tämä uutuus näyttää munuaisia lukuunottamatta joko A/B-sarjan Mersulta tai itämaisilta kilpailijoiltaan. Persoonallisuus ja perinteinen BMW:n ulkonäkö puuttuu. Miinuspisteitä tästäkin.
            - BMW:n hieman parempien mallien moottorit ovat olleet perinteisesti 6-sylinterisiä ja aikoinaan myös 12-sylinterisiä. 1990-luvulla myös 8-sylinteriset saatiin mukaan ja 2000-luvulla 10-sylinteriset. Uuden 1-sarjan huippumalli on 4-sylinterinen. Puhumattakaan perusversioiden 3-sylinterisistä pula-ajan moottoreista. Mitä paskaa?

            Ja vielä kun katson kristallipallostani, että laadullisesti tuotteet on vielä erittäin kyseenalaisia eli erilaiset jakopääongelmat, nelivedon jakolaatikoiden kestävyysongelmat yms saa vielä kaupan päälle niin lopputulemani on: ei kiitos.

            Ei tässä ole taas ajateltu kuin osakkeenomistajia ja voiton maksimointia. Perinteiset BMW:n ostajat kyllä alkaa katsella muiden merkkien tarjontaa tai vanhempia malleja ja en ihmettele yhtään miksi.

            Hyvin kiteytit.. Vaikka kohdeyleisö ei 116i:llä nyt olekkaan se s-moottoriporukka, niin kyllä kolahtaa brändiin kovasti tällaiset ratkaisut. Kun miellytetään massaa niin tiet täyttyy keskinkertaisesta paskasta, ja sitähän nuo nyt alkaa jo olemaan. Sielukkaimpien bemareiden kulta-aika taitaa olla täyttä historiaa minun kristallipalloni mukaan. Aina esimerkiksi mersua ja bemaria verratessa on ollut hyvä muistaa, miten hienosti bmw tallissa ei ole etuvetoisiin sorruttu. Se karvalakeinkin ykkönen on takavetoisena vetänyt kilpailijoihin verrattuna pitkää kortta. Nyt puhuu vain raha.
            Husqvarna Svartpilen
            BMW e36 318iA

            Ex:

            BMW e85 Z4 3,0
            BMW e36 316ti
            MINI Cooper S
            BMW Z3 Coupé
            BMW e46 325iA
            BMW Z3 Roadster
            BMW e46 328ci
            BMW e36 316ti

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11720
              • Kouvola

              #36
              Omaan makuun 1-sarjalainen on ollut se ruma ankanpoikanen BMW:n mallisarjassa. Siinä mielessä totesin, että omaan makuun uusi 1-sarja näyttää jopa positiiviselta. Valtaosa kuitenkin näiden 1-sarjalaisten omistajista ei edes tiedä mitä eroa on etuvedolla tai takavedolla. Tai jos joku ehdottaa takavetoista autoa, niin tulee ne uhkakuvat kevytperäisestä arvaamattomasta ajokäytöksestä jostain vuosikymmenten takaa. Moniko 1-sarjalaisen omistaja tunnistaa ajokäytöksestä onko auto etu vai takaveto? Entä sylinterimäärän tai tai vaikka käytettävän polttoaineen auton käyntiäänestä? Maailma muuttuu ja autot sen mukana.

              Comment

              • MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6220
                • Helsinki

                #37
                Originally posted by Juhis View Post
                Vaikka kuinka neutraalisti yrittää suhtautua, niin väkiselläkin ajatuksena on seuraavat asiat.

                - Itseni BMW:n kuljettajaksi ohjasi aikoinaan takavetoisuus. Uudet pikkumallit ovat etuvetoisia. Miinuspisteitä tulee. Nelivetokin etupainotteinen?
                - BMW:n ulkonäkö on ollut persoonallinen. Tämä uutuus näyttää munuaisia lukuunottamatta joko A/B-sarjan Mersulta tai itämaisilta kilpailijoiltaan. Persoonallisuus ja perinteinen BMW:n ulkonäkö puuttuu. Miinuspisteitä tästäkin.
                - BMW:n hieman parempien mallien moottorit ovat olleet perinteisesti 6-sylinterisiä ja aikoinaan myös 12-sylinterisiä. 1990-luvulla myös 8-sylinteriset saatiin mukaan ja 2000-luvulla 10-sylinteriset. Uuden 1-sarjan huippumalli on 4-sylinterinen. Puhumattakaan perusversioiden 3-sylinterisistä pula-ajan moottoreista. Mitä paskaa?

                Ja vielä kun katson kristallipallostani, että laadullisesti tuotteet on vielä erittäin kyseenalaisia eli erilaiset jakopääongelmat, nelivedon jakolaatikoiden kestävyysongelmat yms saa vielä kaupan päälle niin lopputulemani on: ei kiitos.

                Ei tässä ole taas ajateltu kuin osakkeenomistajia ja voiton maksimointia. Perinteiset BMW:n ostajat kyllä alkaa katsella muiden merkkien tarjontaa tai vanhempia malleja ja en ihmettele yhtään miksi.
                Tää on kiteytetty niin hyvin kun voi..
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                Comment

                • GameOver
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3029
                  • Sjundeå

                  #38
                  Originally posted by Esko View Post
                  Omaan makuun 1-sarjalainen on ollut se ruma ankanpoikanen BMW:n mallisarjassa. Siinä mielessä totesin, että omaan makuun uusi 1-sarja näyttää jopa positiiviselta. Valtaosa kuitenkin näiden 1-sarjalaisten omistajista ei edes tiedä mitä eroa on etuvedolla tai takavedolla. Tai jos joku ehdottaa takavetoista autoa, niin tulee ne uhkakuvat kevytperäisestä arvaamattomasta ajokäytöksestä jostain vuosikymmenten takaa. Moniko 1-sarjalaisen omistaja tunnistaa ajokäytöksestä onko auto etu vai takaveto? Entä sylinterimäärän tai tai vaikka käytettävän polttoaineen auton käyntiäänestä? Maailma muuttuu ja autot sen mukana.
                  Tuossa kohderyhmässä on pointtia. Meidänkin naapurustossa löytyy pari 1-sarjalaista rouvien käytöstä. Ja heitä luultavasti ei voisi vetotapa vähempää kiinnostaa. Sen verran kuitenkin haluavat että se bemarin merkki löytyy keulalta.
                  -25 Toyota Proace City Verso
                  -23 Nissan Leaf

                  ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #39
                    1,2 ja 3 luokan bmw:t on aina olleet pyrkyriluokan brändi, pois luettuna näiden M moottoriset. Oikeat bemarit alkaa vitos sarjasta.

                    123 sarjan bemareita parempia autoja on kaikilla merkeillä puoleen hintaan. Pikkubemareilla kerätään kolikot keskiluokkan pyrkyreiltä kun kotiäidit kilpailee kynsinhampain leikkikentän parkkipaikan herruudesta.

                    Comment

                    • Jii_Koo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 785
                      • Jkl

                      #40
                      Originally posted by GameOver View Post
                      Sen verran kuitenkin haluavat että se bemarin merkki löytyy keulalta.
                      Ei roundelin tarvii löytyä, kuin ratista, niin saa otettua ne rakennekynsikuvat "vahingossa" ratin edessä sinne instagram-storyyn. Selkeä säästökohde jättää turhat logot pois
                      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                      Comment

                      • E39Fin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2013
                        • 1761
                        • HKI/Orimattila

                        #41
                        Nää on näitä bränditekstejä merkittävämpiä asioita - siis niille jota ajaminen kiinnostaa eikä pelkkä naapuruston kurkouden hakeminen materialla. Yhtä hyvin sopii tuon 1-sarjan kulimallin takalasiin perinteinen "ajamisen iloa" kuin juuri kauppalehden sivuilla näkemäni mainoksen audi A5:seen varustetaso "business sport comfort". Lopputulos on sama, apinaa koijataan.

                        Harmi vaan, että valtavirralle nämä business sport comfortit on tärkeitä asioita joilla voidaan keulia - vaikka olis se mallisarjan halvin tuotos noin muuten. Jäin miettimään tuonkin audin kohdalla että mitähän sporttista tuossakin on nimen lisäksi. Vaan kyllähän nämä mallisarjojen halpikset myyvät, juurikin sen näennäisen statusarvonsa vuoksi.
                        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                        E39 523iA Oxfordgreen

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #42
                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          1,2 ja 3 luokan bmw:t on aina olleet pyrkyriluokan brändi, Oikeat bemarit alkaa vitos sarjasta.

                          Pikkubemareilla kerätään kolikot keskiluokkan pyrkyreiltä
                          Kun on tullut vasta vaatimattomat 30-vuotta harrastettua BMW-merkkistä autoa ja pääsiassa 300-sarjan ajopelejä, niin tässä vaiheessa on tosi mukava huomata olevansa pyrkyri, ajavansa epä-BMW:llä ja sitäkautta ilmeisesti kuuluvansa joidenkin inhokkiluokan kärkipäähän

                          Oikeasti, olisi joskus hienoa nähdä, jos sinäkin esittelisit tällä foorumilla oman harraste/käyttöautosi, niin saisimme kaikki vuolaasti kehua sitä sinun "parempaa valintaa". Vaan haaveeksi taitaa jäädä. Sensijaan päivästä toiseen, useita postauksia, ihan tyhjänpäiväistä lässytystä.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • rizzo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2007
                            • 5418
                            • Oulu

                            #43
                            Originally posted by Esko View Post
                            Omaan makuun 1-sarjalainen on ollut se ruma ankanpoikanen BMW:n mallisarjassa. Siinä mielessä totesin, että omaan makuun uusi 1-sarja näyttää jopa positiiviselta. Valtaosa kuitenkin näiden 1-sarjalaisten omistajista ei edes tiedä mitä eroa on etuvedolla tai takavedolla. Tai jos joku ehdottaa takavetoista autoa, niin tulee ne uhkakuvat kevytperäisestä arvaamattomasta ajokäytöksestä jostain vuosikymmenten takaa. Moniko 1-sarjalaisen omistaja tunnistaa ajokäytöksestä onko auto etu vai takaveto? Entä sylinterimäärän tai tai vaikka käytettävän polttoaineen auton käyntiäänestä? Maailma muuttuu ja autot sen mukana.
                            No tämä. En muutenkaan nyt ihan ymmärrä tätä keskustelua, ihan kun kaikki BMW:t olisivat yhtäkkiä etuvetoisia ja 3-sylintereisiä Ja kuinkahan moni täältäkin oikeasti ajaa tai haluaa ajaa 1-sarjalaisella? Se on omalle kohderyhmälleen tehty. Eiköhän jatkossa 3-sarjasta eteenpäin saa kulkuvälineitä mieluisilla varusteilla ja moottorilla.

                            Originally posted by T3 View Post
                            Oikeasti, olisi joskus hienoa nähdä, jos sinäkin esittelisit tällä foorumilla oman harraste/käyttöautosi, niin saisimme kaikki vuolaasti kehua sitä sinun "parempaa valintaa". Vaan haaveeksi taitaa jäädä. Sensijaan päivästä toiseen, useita postauksia, ihan tyhjänpäiväistä lässytystä.
                            +1. Kaikki postit 100% paskaa.

                            Comment

                            • pikkuvermo
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2008
                              • 134
                              • PKS

                              #44
                              Originally posted by E39Fin View Post
                              Nää on näitä bränditekstejä merkittävämpiä asioita - siis niille jota ajaminen kiinnostaa eikä pelkkä naapuruston kurkouden hakeminen materialla. Yhtä hyvin sopii tuon 1-sarjan kulimallin takalasiin perinteinen "ajamisen iloa" kuin juuri kauppalehden sivuilla näkemäni mainoksen audi A5:seen varustetaso "business sport comfort". Lopputulos on sama, apinaa koijataan.

                              Harmi vaan, että valtavirralle nämä business sport comfortit on tärkeitä asioita joilla voidaan keulia - vaikka olis se mallisarjan halvin tuotos noin muuten. Jäin miettimään tuonkin audin kohdalla että mitähän sporttista tuossakin on nimen lisäksi. Vaan kyllähän nämä mallisarjojen halpikset myyvät, juurikin sen näennäisen statusarvonsa vuoksi.
                              Mainoslauseseen ottamatta kantaa, niin tuo A5:n maintisemasi "business sport comfort" on ihan suora vastine BMW Sport/Luxury/Moderlinelle -varustetasoille. Erona näissä on se, että Audilla ovat enemmän maakohtaisia ja BMW:llä varustetasot kansainvälisiä.

                              Yleisesti näissä paketeissa voittaa loppukäyttäjä, paketissa saat enemmän varusteita samalla rahalla. Se, että ovatko kaikki tingen tangelit tarpeellisia, onkin toinen keskustelu.


                              Uusi ykkönen on ihan hienon näköinen. Harmillisesti autossa on siirrytty etuvetoon, vaikka tämäkin taitaa vaikuttaa enemmän fiilikseen kuin ajamiseen. Pitänee käydä koeajamassa, vaikka veikkaampa ettei auto perustele hintaansa mukavuudella, ajettavuudella tai laadulla.

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19178
                                • -

                                #45
                                Kyllä itse ymmärrän varsin hyvin tätä keskustelua.

                                1. BMW M3/M4 malleista hävisi todelliset vapaastihengittävät BMW Motorsport moottorit. Aiempi 8-sylinterinen mestariteos S65 korvattiin ahdetulla 6-sylinterisellä. Omissa silmissäni vain 335i / 340i mallin tehoversio. Vaikka hieno auto onkin.

                                2. BMW M5/M6 malleista menetettiin samalla tavalla hieno V10 moottori ja tyytyminen on ahdettuun V8 moottoriin.

                                BMW i8 mallissa kolmepyttyinen kone. Samoin BMW 3-sarjan hinnat alkaen malleissa. Tulevaan 1-sarjaan saa huippumalliinkin vain 4 sylinterisen moottorin.

                                BMW 2 sarja Active Tourer on etuveto. Samoin tulevan 1-sarjan perusversio. Uusissa malleissa 10 vuoden päästä ajovalotkin on varmaan jo munuaisien sisällä.

                                Luotettavuus on myös laskenut kuin lehmän häntä. Jos jakopää ei petä, niin vähintään auto syttyy kesken ajon palamaan. Eiköhän tässä ole kyse muustakin, kuin yhdestä uudesta mallisarjasta.
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎