Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalipinnan keraamipinnoitteet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonto!
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 205
    • Hausjärvi

    #16
    Omaan kesäautoon laitatutin viimekesän lopulla tuon Korrekin Curen, ei toistaiseksi mitään valittamista siitä, tosin ajot on ollu pelkkää kesäajoa, eikä kilometrejäkään vielä montaa tuhatta oo tullut. Samoihin aikoihin Kmn hieroi nanolexin tuohon sigun X5:seen. Se on ollut ympärivuotisessa käytössä, kerran pessyt liukkarilla talvenjäljiltä ja edelleen toimii mainiosti
    e39 523iA -97
    e87 120d -10
    e30 M-tech II v8 cabrio -93
    Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
    Ex e30 325 M-tech II m52 -89
    Ex e60 530i -03
    Ex e39 528 Touring -97
    Ex e39 540iA -97
    Ex e36 328 Coupe -96
    Ex e34 535 -91

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6750
      • PK-seutu

      #17
      Originally posted by Juspa View Post
      Osoittakaa sellainen pinnoite, josta suolapaska irtoaa pesuaineen (ihan sama mikä liuotin-/hiilivetyaine) levityksellä ja painepesurilla, jos autoa pitää lämpimässä tallissa. Ei varmasti löydy.
      Tuollaisen tarjoava ihmeaina kiinnostaa itseäkin!
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • ssamuu
        BTCF Member
        • Jul 2013
        • 161
        • Lieto

        #18
        Originally posted by Tomi_L View Post
        Tervehdys Korrekilta,



        Sanoisin tähän että jos Korrek Professional Cure antautuu 13tkm ja vuoden käytön jälkeen on paras olla kyseiseen asentamoon yhteydessä.

        Oikein asennettuna Cure ei antaudu 13tkm jälkeen ellei tässä välissä olla ajettu viikoittain harjapesun läpi tai muuten pidetty erityisen heikosti huolta. Tuskin tästä kyse.
        Pinnoitteet menee myös ajankanssa ns. "tukkoon" jolloin tarvitaan esim. hiilivetypesu, raudanpoisto joita kannattaa kokeilla.



        Pinnoitteiden kesto on yleensä on hyvin tapauskohtaista, siihen vaikuttaa moni asia joista kannattaa aina käydä keskustelu valtuutetun asentamon kanssa.



        Myös pinnoitteen asennuksessa on monta asiaa joiden pitää olla tehty ohjeiden mukaan tai kestonpituus vaihtelee huomattavasti jolloin kyseessä ei ole varsinaisesti pinnoite vaan olosuhteet.


        Tomi L
        On oltu yhteydessä asentamoon ja korrekin tuotevastaavaan, jota ei asia loppujen lopuksi hirveesti tuntunut kiinnostavan. Homma on kuitenkin näillä näkymin asentamon toimesta hoidossa ja syksyllä laitetaan autoon uus pinnote.
        E36 ///M3 Cabrio
        E30 318iS

        Comment

        • 4llu-
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1061
          • Esbo

          #19
          Oma kikkare kiilloitettiin ja laitettiin nanolex si3d, ja ei kyllä ole valittamista! Tuntuu ettei paska tartu pintaan oikeen mitenkään näillä kesäkeleillä. Oli auto tossa kuukauden päivät pesemättä ja käytiin baltian reissut, ajettu kunnon vesisateissa ym. Ei vielä edes näyttänyt että olisi pesun tarpeessa. Toki talvella varmasti erijuttu tiesuolan ym kanssa, mutta tuota si3d:tä voin kyllä suositella!
          Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
          Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
          Harley Davidson Dyna Streetbob -08

          Ex. M140i -17
          Ex. 430D -14
          Ex. F20 M135i -15

          Comment

          • Krister
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 227
            • PK-seutu

            #20
            Eli tällaisen pinnoitteen alle ei tule vahaa? Entäs voiko / pitääkö vahata ajoittain päälle vai onko seuraava käsittely sitten joskus uudestaan pinnoitteella kun se on kulunut?
            Supra MKIV 6spd lhd
            W212 E350CDI

            Ex: E39 530d

            Comment

            • mixoo
              BTCF Member
              • Mar 2012
              • 579
              • Tuusula

              #21
              Originally posted by Krister View Post
              Eli tällaisen pinnoitteen alle ei tule vahaa? Entäs voiko / pitääkö vahata ajoittain päälle vai onko seuraava käsittely sitten joskus uudestaan pinnoitteella kun se on kulunut?
              Keraamisten pinnoitteiden asennuspohja pitää olla täysin puhdas eli pohjalla ei saa olla vahaa tms. Ja sitten myöskään pinnoitteen asentamisen jälkeen ei tarvitse vahailla tai mitään.
              Toki lähes jokaisella valmistajalla on omille pinnoitteilleen omat suoja-/hoitoaineet (nanolexilla Si3D päälle SiFinish, Ceramic Prolla säännölliset ylläpito pesut jnejne). Nuita kyllä kannattaa lähes poikkeuksetta käyttää. Erityisesti itse tykkään tuosta SiFinishistä sen helppouden ja keston takia.

              Sitten taas tulee jossain vaiheessa se että pinnoite rupeaa olemaan tiensä päässä vaikka kuinka sitä yrittäisi elvytellä niin ei se vain toimi enää. Ja kyllä lähes poikkeuksetta auto kuin auto kaipaa jo siinä vaiheessa uudestaan myllyä niin silloin kannattaa lätkiä uudet pinnoitteet niskaan

              Nyt:
              - E91 330D M-Sport
              - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

              Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2553
                • Kirkkonummi

                #22
                Originally posted by pyroz View Post
                Tuollaisen tarjoava ihmeaina kiinnostaa itseäkin!
                +1

                Autossa on ..öh.. joku 3k-keraaminen/900€ -päällyste ja kun piti käydä paikkauttamassa 18pv vanha lasi (hiton lakaisemattomat avolavakuorma-autot!), niin näytin pintaa joka oli tehty edelliskesänä. Siihen oli pesun jäljiltä jäänyt hiukan harsomainen pinta, ei pisaroitumista konepellin, katon eikä takakontin päältä ja kiiltokaan ei ollut ihan OK.

                No, testattiin vähän, sitten jotain liuotinta (Autodude) rättiä ja kas kummaa kun alkoikin kiiltää, pinta muuttui myös sileämmäksi! Käyttämäni liuottimet eivät siis olleet liuottaneet tarpeeksi. Mikä on avuksi, Würthin Pineline tms? Vaahdotin käyttöön heti?

                Myönnettäköön, että nyt on pesut jääneet vähäisemmäksi, mutta on kuitenkin pyritty edes kerran kuussa talvisinkin pesemään. Näyttää vain siltä, että pöly, siitepöly ja aurinko muodostavat melkoisen ongelmapinnan.
                Last edited by Petteri75; 27-06-2019, 10:05.
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  #23
                  Siis noita keraamisia pinnotteita pitää pestä kunnon aineilla jos ne on menny tukkoon. Hiilivetyliuotinta.



                  Tuo sumuna pintaan, hetken odottelee ja pesee huolella pois.
                  Sen jälkeen kinnas/shampoopesu.
                  Jos tällä ei lähde puhtaaksi, sitten vaikka nuudelikintaalla pesee tolla liuottimella.

                  Comment

                  • arben
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1123
                    • suomi

                    #24
                    Onkos sellasta pinnoitetta joka kestää helmalinjassa?eli oven puolesta välistä alaspäin?

                    Comment

                    • mixoo
                      BTCF Member
                      • Mar 2012
                      • 579
                      • Tuusula

                      #25
                      Originally posted by arben View Post
                      Onkos sellasta pinnoitetta joka kestää helmalinjassa?eli oven puolesta välistä alaspäin?
                      Yleisesti kaikki laadukkaat pinnoitteet kestää mutta kyljet ja perä menevät nopeasti ns "tukkoon" jolloin se pinnoitteen pinta pitää tavallaan avata uudestaan. Mutta ceramic pro 9h+light sekä nanolexin si3d hd on hyviä vaihtoehtoja. CP kestää paremmin

                      Nyt:
                      - E91 330D M-Sport
                      - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

                      Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17529
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by Antti O View Post
                        Siis noita keraamisia pinnotteita pitää pestä kunnon aineilla jos ne on menny tukkoon. Hiilivetyliuotinta.



                        Tuo sumuna pintaan, hetken odottelee ja pesee huolella pois.
                        Sen jälkeen kinnas/shampoopesu.
                        Jos tällä ei lähde puhtaaksi, sitten vaikka nuudelikintaalla pesee tolla liuottimella.
                        Jaa, että tuota uskaltaa laittaa maalipintaakin. Mietin juuri viime viikolla sitä käsissäni, hiilivetyliuotinta aina suosinut, sitä ei vaan monesta ekopaikasta enää saa. Tuo moottorinpesu-nimi vaan arvelutti.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2553
                          • Kirkkonummi

                          #27
                          Originally posted by Laku View Post
                          Jaa, että tuota uskaltaa laittaa maalipintaakin. Mietin juuri viime viikolla sitä käsissäni, hiilivetyliuotinta aina suosinut, sitä ei vaan monesta ekopaikasta enää saa. Tuo moottorinpesu-nimi vaan arvelutti.
                          +1

                          Lapsuudessa haisteltiin Covaria aivan tarpeeksi paljon autonpesujen yhteydessä, jälkeenpäin on kyllä tullut mieleen, että mitähän sekin teki 80-lukuisten autojen maalipinnalle (joita allekirjoittanut kyllä sitten vahasikin varmasti alaikäisenä). Tähän asti on tullut kuviteltua, että bio-tavarakin riittäisi, jos sen vain saa liuottamaan hyväkoosteisena vaahtona maalipinnalle tarpeeksi pitkään?

                          Omalla kohdalla ongelmat olivat siis tasopellit, eli konepelti, katto ja takaluukun kansi. Kaikki pystyssä olevat olivat OK, vesi pisaroi hyvin ja taisivat ne kiiltääkin.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • arben
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1123
                            • suomi

                            #28
                            Originally posted by mixoo View Post
                            Yleisesti kaikki laadukkaat pinnoitteet kestää mutta kyljet ja perä menevät nopeasti ns "tukkoon" jolloin se pinnoitteen pinta pitää tavallaan avata uudestaan. Mutta ceramic pro 9h+light sekä nanolexin si3d hd on hyviä vaihtoehtoja. CP kestää paremmin
                            Tukkiiko hiekkapöly sen? Vai voisiko olla että se onkin kulunut vaan pois?

                            Itse ”asennutin” viime kesänä polymatriksin kokeilumielessä.
                            Yksi reissu turku-hanko-turku vesisateessa,seuraava päivänä ei ollut tietoakaan pinnoitteesta (helmalinja)vaikka millä yritti pestä auki
                            Toki tuo ei ole kunnon pinnoite.

                            Keväällä pistin jonkun meguairs spray carnabaun pintaan,oisko ollut 8€ purkki.
                            Tähän päivään mennessä se on edelleen kiinni muualla kuin helmalinjassa,parin viikon välein heittää uuden kiepin helmalinjoihin.

                            Ainakin Kesäautoon näkisin 500€ pinnoitteen olevan täysin turhaa?
                            Last edited by arben; 27-06-2019, 22:01.

                            Comment

                            • mixoo
                              BTCF Member
                              • Mar 2012
                              • 579
                              • Tuusula

                              #29
                              Originally posted by arben View Post
                              Tukkiiko hiekkapöly sen? Vai voisiko olla että se onkin kulunut vaan pois?


                              Ainakin Kesäautoon näkisin 500€ pinnoitteen olevan täysin turhaa?
                              Hiekkapöly ei tuki sitä pintaa vaan se käytännössä "hio" sen ns mataksi jolloin vesi ei esim helmeile samalla tavalla kuin vaikka katossa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita etteikö pinnoitetta olisi edelleen pinnassa. Keraamisten pinnoitteiden ainoat tarkoitukset eivät siis ole pelkästään hydrofobisuus sekä hyvä lian hylkivyys. Itselleni pinnoitteen tärkein ominaisuus on se että se tuo lakkapinnan PÄÄLLE mahdollisimman paksun ja kestävän pinnan jolloin esimerkiksi kun pestään auto (käsin tietysti) niin pesun yhteydessä tulevat mikronaarmut ovat pelkästään pinnoitteessa eivätkä itse lakkapinnassa harmi vain näin "ammattilaisen" näkökulmasta tätä ei asiakaskunta aina ymmärrä vaan 90% ihmisistä tärkein ominaisuus on vain hydrofobisuus joka voidaan saavuttaa vaikkapa halvemmilla pesuvahoillakin....


                              Ja 500€ pinnoite ei välttämättä ole turha kesäautoon jos sen näkee siihen tarpeelliseksi. Jonkun mielestä se on ehdoton valinta mutta tiedän tapauksia jotka vetävät kesäautoihin vain pesuvahaa tms pintaan. Pelkkä vaha kun ei suojaa itse maalipintaa naarmuilta samalla tavalla kuin oikeat keraamiset pinnoitteet...

                              Nyt:
                              - E91 330D M-Sport
                              - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

                              Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

                              Comment

                              • Ceeray
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1400
                                • Kuopio

                                #30
                                Omalla asenteella nää kaikki on turhia, kun käyttis menee jossain vaiheessa vaihtoon kuitenkin niin ei sitä kukaan välitä jos nyt ei ihan mataksi ole konepesussa hinkannut..
                                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎