Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 - antiikkiako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    #16
    Originally posted by TJJ View Post
    Eikös tuo eka E34 bemari lähtenyt käsistä moottoritiellä? Haluat siis virkistää muistoja...
    Lähti. Alla kiiltävät saksankitkat ja loota vaihto pienemmälle kovassa pakkasessa. En ehtiny tehä mitään :(. Mutta sellasta se on.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Lukkoperä kaupasta ja hyvät nastarenkaat. Muutenhan e34 on selkeästi museoauto mutta jos pystyy elämään sen kanssa niin antaa mennä. Mä en enää kestänyt museofiilistä harrasteessa ja vaihdoin uudempaan.

      Comment

      • cojama
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1421
        • www.e30m3.fi

        #18
        Hyväkuntoinen e34 laadukkailla renkailla on hyvä valinta.
        Itse ajoin viime talven -92 vuosimallin W124 Mersulla ja oli kyllä stressitöntä auton omistamista.
        Lisätään vielä se, että arvon alenema oli kokolailla 0€
        Last edited by cojama; 03-07-2019, 12:28.

        Comment

        • mikae34
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 4983
          • Forssa

          #19
          Se on sitä järkevää ajelemista. Mutta kohtahan tähän tulee joku sanomaan kuinka maksaa mielellään siitä huolettomuudesta jne...

          Omat kokemukset oli e34:stä kyllä sellaiset, että huolettomampaa bemaria saa hakea. Sitten, jos hieman uudempaa halajaa niin e39, tietysti. Sen jälkeen suunta onkin alaspäin.
          Auto on liikkumaväline.

          Comment

          • JH.
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 779
            • PKS

            #20
            Jos ei haittaa että joskus silloin tällöin on muuttujia matkassa niin mikä jottei! Aina noissa vanhuksissa jotain näpräämistä tulee.

            Itse oon linjannu, että harrasteet erikseen ja käyttis pitää olla suht tuore ja vähän tylsempi peli .
            MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
            Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
            BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

            Käyttis i4 eDrive40
            Kesällä E36 M3
            Radalla E36 325i track day tool

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2816
              • Kuusankoski

              #21
              Pari kesää nyt menny ton e34 kunnostuksessa, tavote loppukesäks ajoon taas, käyttiksinä toimii hyvin 2x e39.ä
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • Dalglish
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 468
                • Ylöjärvi

                #22
                Ilman muuta vaihdat.Paljon parempi auto.

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10494
                  • Saaressa

                  #23
                  Kyllä vanhoista vitosista valkkaisin kyllä E39 ennemmin käyttikseksi. Mutta miks ei 34:lla jos haluaa fiilistellä. Lukkoperä vaan ja menoksi kohti äärentöntä ja sen yli

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #24
                    Voi olla että hankin sen e34 vaan kesäautoksi ja pidän tuon öljynpolttimen talviautona... mutta eipä sitä tiiä!

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • j-a
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1522
                      • PohojosPohojammaa

                      #25
                      Originally posted by teropa View Post
                      Voi olla että hankin sen e34 vaan kesäautoksi ja pidän tuon öljynpolttimen talviautona... mutta eipä sitä tiiä!

                      Tero
                      Ei kai sitä tiijä, mistäpä sitä tietää, en kai sitä minäkään voi kaikkee tietää...

                      Tainnut kaikki perusteet jo tulla tässä esitettyä puolesta ja vastaan, mutta itse en tuohon lähtisi jo ihan siitä syystä minkä joku muukin jo sanoi; huonoa ei kukaan ehdi/jaksa parsia, ja hyvää noin vanhaa autoa ei raski talven raiskattavaksi laittaa.
                      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                      Ylimääräisenä tarjolla:

                      E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                      F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                      Comment

                      • nullzwei
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 11056
                        • ?

                        #26
                        Originally posted by cojama View Post
                        Hyväkuntoinen e34 laadukkailla renkailla on hyvä valinta.
                        Itse ajoin viime talven -92 vuosimallin W124 Mersulla ja oli kyllä stressitöntä auton omistamista.
                        Lisätään vielä se, että arvon alenema oli kokolailla 0€
                        Niin faktaa kuin olla ja voi.

                        Muutaman tonnin hyvin speksattu kolminepa ei millään ilveellä voi tulla "kalliimmaksi" kuin joku uudempi käyttöpeli mistä ei saa oikeastaan mitään muita kuin... ...kuluja...

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Originally posted by nullzwei View Post
                          Niin faktaa kuin olla ja voi.

                          Muutaman tonnin hyvin speksattu kolminepa ei millään ilveellä voi tulla "kalliimmaksi" kuin joku uudempi käyttöpeli mistä ei saa oikeastaan mitään muita kuin... ...kuluja...
                          Maalaa sävyerot pois, penkin verhoilu, talvirenkaat, lämppärit, perus huollot ja kuluvat osat uusiksi niin liki 12ke auto. Ajaa vaikka 5v/150tkm niin jälleenmyynti arvo nolla. Lisäksi bensaa menee tuplamäärä nyky autoon verrattuna, vakuutukset verot ja katsastukset lisää kuluja. Lopputulema uudella perusautolla ajat halvemmalla, mukavammin ja turvallisemmin. Toki oishan tuossa tyyliä...

                          Comment

                          • Scitso
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 2816
                            • Kuusankoski

                            #28
                            Itsellä ny ollut toi e34 13vuotta tuona aikana auton kaikki huollot katastukset renkaat vanteet jne yhteensä 8055€ (kerran maalattu tuossa summassa) kilometrejä tullut vähä 107tkm. Bensaa kulunut noin 14437€.lla
                            Tähän tietty päälle verot(n250€)/vuosi ja vakuutukset (150€/vuosi)
                            E34 525i Touring -96 "Iris"
                            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                            E61 530d Touring -04

                            ex. E39 520ia Touring -98
                            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                            ex. E28 520i -82

                            Comment

                            • Jormuli
                              BTCF Member
                              • Feb 2013
                              • 735
                              • Helsinki

                              #29
                              Rhodrylta varmaan kannattaa kysäistä mielipidettä, vinkeistä en tiedä.
                              Exät:
                              Lupo Gti
                              Mazda 6 MPS
                              e46 330dA Individual Touring M-Sport II -02[/B][/SIZE]

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                #30
                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Maalaa sävyerot pois, penkin verhoilu, talvirenkaat, lämppärit, perus huollot ja kuluvat osat uusiksi niin liki 12ke auto. Ajaa vaikka 5v/150tkm niin jälleenmyynti arvo nolla. Lisäksi bensaa menee tuplamäärä nyky autoon verrattuna, vakuutukset verot ja katsastukset lisää kuluja. Lopputulema uudella perusautolla ajat halvemmalla, mukavammin ja turvallisemmin. Toki oishan tuossa tyyliä...
                                Käyttöauto on mielestäni eri asia kuin harraste. Kai tuolla linkin autolla pari vuotta ehtisi päästellä ennen kuin Kuusakoski kutsuu...

                                Muutoin pääosin samaa mieltä, tosin ajamisen ilo aivan toista luokkaa, pysyy kädetkin notkeina koska E34:ssa ohjauksen tekninen toteutustapa on mitä on .

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎