BimmerCode iOS / Android applikaatio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• alpine3
    replied
    Originally posted by MarkusM View Post
    Bimmercode + Unicarscan hommattu.
    Tarkoituksena oli että saisin start-stopin ohjelmoitua pois ja samalla mahdollisuuden vikakoodin lukuun tarvittaessa.

Mutta ohjelmapa ei toimi, koodaus onnistuu täysin normaalisti, mutta start-stop jää silti päälle käynnistyksessä. Edes ohjelma kehittäjä ei tiennyt mistä voisi johtua.

Onko täällä kenellekään käynyt samalla tavalla, ainoa mikä itselle tuli mieleen että aiemmin kun autoa on ohjelmoitu tehon puolesta niin joku bitti on mennyt vinoon?
    Mikä auto ja minkä vuotinen? Onko auton softia päivitelty?

Leave a comment:

• Jupi
    replied
    Originally posted by fransesco View Post
    E88-malliin sain sen vain muistamaan viimeisen asetuksen.
    Muistatko minkä nimistä parametria muutit? Vai miten tuo carlyssä näkyy? Itsellä on Bimmergeeksin Protool jolla olen yrittänyt löytää koodia jolla saisi tuon muistin päälle.

Leave a comment:

• fransesco
    replied
    Tarkoituksena oli että saisin start-stopin ohjelmoitua pois ja samalla mahdollisuuden vikakoodin lukuun tarvittaessa.

Mutta ohjelmapa ei toimi, koodaus onnistuu täysin normaalisti, mutta start-stop jää silti päälle käynnistyksessä. Edes ohjelma kehittäjä ei tiennyt mistä voisi johtua.

Onko täällä kenellekään käynyt samalla tavalla, ainoa mikä itselle tuli mieleen että aiemmin kun autoa on ohjelmoitu tehon puolesta niin joku bitti on mennyt vinoon?
    Mihin autoon yritit Start/Stopin poistoa?

Olen tehnyt tuon muutamaan eri autoon, ja se toimii hieman eri tavalla. E88-malliin sain sen vain muistamaan viimeisen asetuksen. F10-autossa sai appissa konffattua sekä muistiasetuksen, että pysyvän offiin, mutta vain muisti toimi. F34-autossa toimi nuo kaikki.

Eli tuossa kannattaa kokeilla eri konfiguraatioita. Äppi selkeästi antaa asettaa asetuksia joita auto ei tottele.

Leave a comment:

• MarkusM
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Ei ole tuttua, meneekö siis niin että koodaus ei mene perille vai auto ei käyttäydy koodauksen mukaisesti? Entä jos yrität koodata jonkun muun moduulin juttuja?
    Koodaus onnistuu normaalisti, mutta auto ei käyttäydy koodauksen mukaisesti.
    En ole muita moduuleita kokeillut koska ei muille muutoksille ole ollut tarvetta.
    Jotenkin aloin epäilemään että tuo unicarscan olisi ongelmana, mutta ainakin bimmercoden kehittäjä sanoi että koodaus on logi tiedoston mukaan onnistunut mutta ei jostain syystä vaan toimi autossa.

Leave a comment:

• kooma
    replied

Ei ole tuttua, meneekö siis niin että koodaus ei mene perille vai auto ei käyttäydy koodauksen mukaisesti? Entä jos yrität koodata jonkun muun moduulin juttuja?

Leave a comment:

• MarkusM
    replied

Leave a comment:

• Samppale
    replied

Itsellä tämä ja tuntuu toimivan.

Leave a comment:

• Krampus
    replied
    Mulla myös vgate wifi palikka ja hyvin toimii. Piuhalla se saanut toimimaan ja kahdella eri piuhalla yritin. Onko sitten oma puhelin+nämä kaksi eri piuhaa epäyhteensopivat :think

Leave a comment:

• Deeki
    replied
    Mulla on nimenomaan vgaten palikka ja toimii kuin junan vessa. Näköjään kyseinen adapteri ei ole enää suositeltu Bimmercodella. Olen käyttänyt sitä varmaan jo pari vuotta ilman ongelmia.
    No tätäpä juuri tässä ihmettelen. Ennen kun suositeltiin nimenomaan tuota vgaten palikkaa. Se kun on edullisimmasta päästäkin... Mikähän mahtaa olla syy...:think

Leave a comment:

• fransesco
    replied
    Originally posted by Deeki View Post
    Kiitos! Ilmeisesti tuota vgate palikkaa ei enää jostain syystä suositella. Pitääkö se olla tuo veepeak:n palikka?
    Mulla on nimenomaan vgaten palikka ja toimii kuin junan vessa. Näköjään kyseinen adapteri ei ole enää suositeltu Bimmercodella. Olen käyttänyt sitä varmaan jo pari vuotta ilman ongelmia.
    Last edited by fransesco; 10-04-2020, 16:20.

Leave a comment:

• mikkod
    replied
    Mä käytän kaapelilla, on muuten nopea kaapelin kanssa. Suosittelen

Leave a comment:

• Deeki
    replied
    Amazon.de.
    Kiitos! Ilmeisesti tuota vgate palikkaa ei enää jostain syystä suositella. Pitääkö se olla tuo veepeak:n palikka?

Leave a comment:

• fransesco
    replied
    Originally posted by Deeki View Post
    Mistäs porukka on hommaillut tuota Bluetooth palikkaa Bimmercodea varten? Oisko kellään heittää vinkkiä? Tai jos lojuu ylimääräisenä voin myös ostaa poies
    Amazon.de.

Leave a comment:

• Deeki
    replied
    Mistäs porukka on hommaillut tuota Bluetooth palikkaa Bimmercodea varten? Oisko kellään heittää vinkkiä? Tai jos lojuu ylimääräisenä voin myös ostaa poies

Leave a comment:

• kooma
    replied
    Samoilta tekijöiltä löytyy Bimmerlink tuohon tarkoitukseen mutta siitä on käsittääkseni vain iOS versio. Käyttökokemuksia ei ole siitä itsellä, teen nuo hommat ISTAn kanssa.

Leave a comment:

Working...
X