Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XXXIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j-a
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1522
    • PohojosPohojammaa

    Originally posted by _Teemu_ View Post
    Persaukisena pitää saada vanha vaihdossa ja rahoituksellekin on ton hintaiseen tarvetta, siksi liikkeestä.
    Tarttisko kattoa semmosiaki mihin kynnet yltää..:think
    Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

    Ylimääräisenä tarjolla:

    E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

    F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

    Comment

    • _Teemu_
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 87
      • Porvoo/HML

      Originally posted by j-a View Post
      Tarttisko kattoa semmosiaki mihin kynnet yltää..:think
      Voi tulla sulle yllätyksenä, mutta todella suuri osa Suomessa myytävistä autoista ostetaan rahoituksella. Pihassa seisoo 4kpl uudehkoa kiesiä niin valitettavasti yksi niistä pitää antaa vaihdossa.

      Ei tarvitse olla terävin kynä, että osaa laskea kannattaako hyödykettä ostaa käteisellä jos korot pyörii ~2% tuntumassa.

      Edit. on kyllä porukalla pysynyt asenne vuodesta toiseen yhtä hienona tällä foorumilla. Aikoinaan kun ostin tuon ämvitosen, piti siitä erikseen ottaa rekisterikilven kanssa valokuva tänne foorumille kun näiden nakkisoturien mielestä ei ollut kun juliste autosta sängynpäädyssä.
      Last edited by _Teemu_; 16-04-2020, 12:27.
      Harraste: Hymer 588 by Fiat

      Comment

      • _Teemu_
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 87
        • Porvoo/HML

        Originally posted by tiko4tiko View Post
        Jees kokeiltu on. Seiska on hieno peli kuten aina on ollut. Mutta toki kannattaa katsoa takaluukun alle, sillä siellä tila on aika pieni auton muuhun kokoon nähden. 7-sarja ei ole tässä pahin, esim Mersussa on vielä vähemmän tilaan.

        Itse päädyin X5 malliin samalla voimalinjalla. Toki pitkään on jo äksillä tullut ajettua, ja syyt ovat lähinnä käytännölliset - tilat, vetokyky ja maavara. Näillä kriteereillä seiskalla ei ole mahdollisuuksia. Bonuksena hybridi-äksässä on vielä suuri akku .

        Polttomoottori on hieno ja voimaa on yhdessä sähkömoottorin kanssa sen verran, että ajofiilis on aika sama kuin isolla vapaasti hengittävällä kasilla. Tosin äksän iso akku aiheuttaa sen, että polttis ei paljoa ainkaan mun ajossa tapahtumiin osallistu. Tällä hetkellä viimeiset 1000 km on menty pelkästään sähkön voimin.

        5-sarjaan sama voimalinja tulee kesän jälkeen. 5-sarjalainen on varmasti tuolla koneella jo melkoinen sportti, ja noin 800eur ohjelmistopäivityksellä on saatavissa vielä 100 ponia lisää, jos tuntuu uniselta https://www.shiftech.eu/en/reprogram...petrol/45e-394. Jos tämä möhkö liikkuu vakiona mittausten mukaan 0-100kmh runsaassa 5 sekunnissa, niin tuollainen 545e ohjelmistopäivityksellä on jo aika hätänen


        Tämä verotus tekee näistä todella haluttavia, ennen hybridien tuloa maasturista jolla pääse n. 5sek sataseen joutui maksamaan 200k.

        Viime vuonna oli kauppa todella lähellä vanhakoppaisesta 740e, mutta tuo 2.0l oli aivan kauhea kone tuohon autoon, tässä uudessa on ilmeisesti saatu myös äänimaailma kohdalleen?

        X5 oli itselläkin harkinnassa, mutta yksi äksä löytyy jo tallista, jonka takia kelkka kallistui tuohon seiskaan.

        Kuinka nopeasti tuo 45e lataa akun "tyhjästä" täyteen?
        Harraste: Hymer 588 by Fiat

        Comment

        • van cleef
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1879
          • 01830

          Originally posted by _Teemu_ View Post
          Voi tulla sulle yllätyksenä, mutta todella suuri osa Suomessa myytävistä autoista ostetaan rahoituksella. Pihassa seisoo 4kpl uudehkoa kiesiä niin valitettavasti yksi niistä pitää antaa vaihdossa.

          Ei tarvitse olla terävin kynä, että osaa laskea kannattaako hyödykettä ostaa käteisellä jos korot pyörii ~2% tuntumassa.
          Ihme hillopäällikön höpinöitä. Osta tosta soiva e39, niin kaikki on tyytyväisiä.

          BMW m340i x-drive -22
          Audi q5 sportback 55tfsie -21
          Transit custom -18
          Lincoln Town car -89
          Porsche 911 GT3 -08

          Comment

          • _Teemu_
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 87
            • Porvoo/HML

            Originally posted by van cleef View Post
            Ihme hillopäällikön höpinöitä. Osta tosta soiva e39, niin kaikki on tyytyväisiä.

            https://www.nettiauto.com/bmw/523/11162728
            Näin se pitää tehdä. Tilaan Teippilabrasta osarilla tuohon kylkeen "OMA JA MAKSETTU!"
            Harraste: Hymer 588 by Fiat

            Comment

            • van cleef
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1879
              • 01830

              Originally posted by _Teemu_ View Post
              Näin se pitää tehdä. Tilaan Teippilabrasta osarilla tuohon kylkeen "OMA JA MAKSETTU!"
              Joo, ja EIKÄ MIKÄÄN ISILEASING
              BMW m340i x-drive -22
              Audi q5 sportback 55tfsie -21
              Transit custom -18
              Lincoln Town car -89
              Porsche 911 GT3 -08

              Comment

              • Flamen
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2011
                • 582
                • Kuopio

                https://www.nettiauto.com/bmw/325/11279213

                Siinä on massipäälliköille :think
                Ruosteeton Karmann

                Comment

                • jori
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1010
                  • Vantaa

                  Originally posted by _Teemu_ View Post
                  Voi tulla sulle yllätyksenä, mutta todella suuri osa Suomessa myytävistä autoista ostetaan rahoituksella. Pihassa seisoo 4kpl uudehkoa kiesiä niin valitettavasti yksi niistä pitää antaa vaihdossa.

                  Ei tarvitse olla terävin kynä, että osaa laskea kannattaako hyödykettä ostaa käteisellä jos korot pyörii ~2% tuntumassa.

                  Edit. on kyllä porukalla pysynyt asenne vuodesta toiseen yhtä hienona tällä foorumilla. Aikoinaan kun ostin tuon ämvitosen, piti siitä erikseen ottaa rekisterikilven kanssa valokuva tänne foorumille kun näiden nakkisoturien mielestä ei ollut kun juliste autosta sängynpäädyssä.
                  Hyvin sanottu. Itsellä myös hetki kun olen auton täysin omistanut itse. Porukan mielestä pitäisi ajaa jollain vanhalla 300tkm ajetulla romulla jonka omistaa itse ylpeästi. Sitten sitä korjaat vuodessa sellaisella rahalla jolla jo maksaa hyvää uudehkoa autoa pois joka kk + se vitutuksen määrä kun auto pajalla taas kerran. Hyvin harva auto on mikään sijoitus, arvot tippuu ja omistaminen maksaa.
                  Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                  Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17500
                    • Turku

                    Originally posted by jori View Post
                    Hyvin sanottu. Itsellä myös hetki kun olen auton täysin omistanut itse. Porukan mielestä pitäisi ajaa jollain vanhalla 300tkm ajetulla romulla jonka omistaa itse ylpeästi. Sitten sitä korjaat vuodessa sellaisella rahalla jolla jo maksaa hyvää uudehkoa autoa pois joka kk + se vitutuksen määrä kun auto pajalla taas kerran. Hyvin harva auto on mikään sijoitus, arvot tippuu ja omistaminen maksaa.
                    On varmasti niin, että fiksu laittaa käteisen poikimaan ja ostaa osarilla 2% korolla auton.

                    Siitä olen kuitenkin eri mieltä, että minun kohta 300tkm ajetulla ja käteisellä aikanaan maksetulla F11:llä korjausrahoilla maksaisi et maksaisi kuin 1-2 osamaksuerää vuodessa. Ja ei, auto on ollut hyvin vähän pajalla kuluneen 4 vuoden aikana .
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Laku View Post
                      On varmasti niin, että fiksu laittaa käteisen poikimaan ja ostaa osarilla 2% korolla auton.

                      Siitä olen kuitenkin eri mieltä, että minun kohta 300tkm ajetulla ja käteisellä aikanaan maksetulla F11:llä korjausrahoilla maksaisi et maksaisi kuin 1-2 osamaksuerää vuodessa. Ja ei, auto on ollut hyvin vähän pajalla kuluneen 4 vuoden aikana .
                      Kukin valitsee millä autonsa maksaa mutta en ikä päivänä ostaisi enää käytettyä autoa rahoituksella tai pankkilainalla. Se se vasta syö miestä kun teet molempia eli maksat osamaksuerää ja niitä korjauskuluja. Jotenkin järkeeni käy että rahoituksen viimeinen erä on maksettu kun takuu loppuu. Ompa se vaan huoletonta kun maksaa hakiessa suoralla rahalla pois ja jos toimii suhteellisen ongelmitta niin on 5 vuoden päästä taas rahat seuraavaan tilillä - ellei sitten pussin pohjassa ole iso reikä kuten esimerkiksi Suomella on
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6707
                        • PK-seutu

                        Turha tuosta on sen enempää vääntää. Toisilla on sen verran pisneksiä, että kannattaa laittaa löysä 100ke muualle tuottamaan enemmän kuin mitä sen auton rahoituskulut ovat. Ei siinä mitään väärää ole, matematiikkaa. Niinkuin ei siinäkään että maksaa käteisellä autot veks.

                        Siinä on vissi ero, että pystyykö ostamaan käteisellä, vai kannattaako se. Ellei tiedä taustoja niin kommentointi aika turhaa.
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • jani
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 5151
                          • Kuopio

                          Originally posted by bayerman View Post
                          Joo ja tottakai kikkailemalla 2,5 litraseksi, aikamoista. Autohan on 320i-vuodelta 1983..
                          Saa kyllä melkoisesti kikkailla, rekisteröidä ensin Viroon tms.

                          Tuossahan ei varmaan ole mitään kanta-autosta jäljellä. Saa melkoisen jännärin kanssa leimalla käyttää. Tosin nykyään kun ei enää kv-autoja tehdä, taitaa niiden kyttääminen olla melkoisen vähäistä.
                          F33 435d Mineral-grau metallic
                          K40 K1200s sondermodell

                          Comment

                          • _Teemu_
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 87
                            • Porvoo/HML

                            Lähden nyt vielä sen verran tähän vääntämiseen mukaan, että ymmärtäähän nyt jokainen ettei 120 000€ "sijoittaminen" autoon ole järkiperäistä.

                            Jokainen tallaa omaa polkuaan niinkun parhaaksi näkee, jotenkin oletin että tän tyylisellä keskustelufoorumilla ymmärretään, että näin juttuja painetaan sydämellä ja fiiliksellä, niinkun joku 5000€ kasattava vannesetti, ei mitää järkeä, mutta onhan se todella hieno.

                            Mä tykkän että autossa on tehdastakuu voimassa, siellä ei haise edellisen omistajan persehiki, eikä vituta muiden aiheuttamat naarmut.

                            Mun postauksessa mä kysyin kokemuksia tämmösestä laitteesta, jos kaipaan vinkkejä taloudenpitoon, kysyn ne kyllä toisessa ketjussa. Pitääkö tänne laittaa screenshotti omistuksista, jotta saa kysyä jostain muusta vehkeestä kun ruosteenraiskaamasta e39:sistä?
                            Harraste: Hymer 588 by Fiat

                            Comment

                            • jori
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 1010
                              • Vantaa

                              Itsellä ollut pari BPS autoa ja ne olleet erittäin huolettomia ja täytynyt vain perushuollot tehdä. Jatkossa pyrin myös siihen että on tehdastakuu ja hyvin huolettu ja hyvällä historialla auto. Yksi reilu 35k€ F11 535 ollut johon laitoin keksimäärin 300€/kk omistus aikana rahaa korjauksiin. Se söi miestä eikä ollut 300tkm mittarissa, ei edes puolta siitä mutta, mistä noista tietää. Ei tullut luvattua dokumenttia mukana kilometreistä vaikka perään kyseli.

                              Siinä yksi mun vanha BPS auto https://www.nettiauto.com/bmw/activehybrid-3?id_country[]=73
                              Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                              Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17500
                                • Turku

                                Originally posted by jori View Post
                                Yksi reilu 35k€ F11 535 ollut johon laitoin keksimäärin 300€/kk omistus aikana rahaa korjauksiin.
                                Sulla on ollut huono yksilö tai tuuri. Toisaalta olisiko sinun korjauksiesi jälkeen sillä ajanut auringonlaskuun?

                                Omat kokemukset viime vuodelta (35tkm/vuosi):
                                - EGR venttiilin poisto ja -tulppaus
                                - Etupuskuri ja sivuhelmat maalattu (ei pakollinen)
                                - Kartturin etuoven CA-kahva korjattu
                                - Öljypohja vaihdettu (itse paskonut)
                                Muutoin normaalihuollot, jotka olisi tehtävä upouuteenkin.

                                Vuosi 2018:
                                - Etu- ja keskipohjapanssareiden vaihto (itse paskonut)
                                - Kuljettajan CA-kahva korjattu
                                Normaalit suodatin- ja öljyhuollot, jotka olisi tehtävä upouuteenkin.

                                Ei minusta huono auto :think
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎