Originally posted by _Teemu_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nettiautosta bongailtua XXXIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
-
-
Originally posted by j-a View PostTarttisko kattoa semmosiaki mihin kynnet yltää..:think
Ei tarvitse olla terävin kynä, että osaa laskea kannattaako hyödykettä ostaa käteisellä jos korot pyörii ~2% tuntumassa.
Edit. on kyllä porukalla pysynyt asenne vuodesta toiseen yhtä hienona tällä foorumilla. Aikoinaan kun ostin tuon ämvitosen, piti siitä erikseen ottaa rekisterikilven kanssa valokuva tänne foorumille kun näiden nakkisoturien mielestä ei ollut kun juliste autosta sängynpäädyssä.Last edited by _Teemu_; 16-04-2020, 12:27.Harraste: Hymer 588 by Fiat
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostJees kokeiltu on. Seiska on hieno peli kuten aina on ollut. Mutta toki kannattaa katsoa takaluukun alle, sillä siellä tila on aika pieni auton muuhun kokoon nähden. 7-sarja ei ole tässä pahin, esim Mersussa on vielä vähemmän tilaan.
Itse päädyin X5 malliin samalla voimalinjalla. Toki pitkään on jo äksillä tullut ajettua, ja syyt ovat lähinnä käytännölliset - tilat, vetokyky ja maavara. Näillä kriteereillä seiskalla ei ole mahdollisuuksia. Bonuksena hybridi-äksässä on vielä suuri akku .
Polttomoottori on hieno ja voimaa on yhdessä sähkömoottorin kanssa sen verran, että ajofiilis on aika sama kuin isolla vapaasti hengittävällä kasilla. Tosin äksän iso akku aiheuttaa sen, että polttis ei paljoa ainkaan mun ajossa tapahtumiin osallistu. Tällä hetkellä viimeiset 1000 km on menty pelkästään sähkön voimin.
5-sarjaan sama voimalinja tulee kesän jälkeen. 5-sarjalainen on varmasti tuolla koneella jo melkoinen sportti, ja noin 800eur ohjelmistopäivityksellä on saatavissa vielä 100 ponia lisää, jos tuntuu uniselta https://www.shiftech.eu/en/reprogram...petrol/45e-394. Jos tämä möhkö liikkuu vakiona mittausten mukaan 0-100kmh runsaassa 5 sekunnissa, niin tuollainen 545e ohjelmistopäivityksellä on jo aika hätänen
Tämä verotus tekee näistä todella haluttavia, ennen hybridien tuloa maasturista jolla pääse n. 5sek sataseen joutui maksamaan 200k.
Viime vuonna oli kauppa todella lähellä vanhakoppaisesta 740e, mutta tuo 2.0l oli aivan kauhea kone tuohon autoon, tässä uudessa on ilmeisesti saatu myös äänimaailma kohdalleen?
X5 oli itselläkin harkinnassa, mutta yksi äksä löytyy jo tallista, jonka takia kelkka kallistui tuohon seiskaan.
Kuinka nopeasti tuo 45e lataa akun "tyhjästä" täyteen?Harraste: Hymer 588 by Fiat
Comment
-
-
Originally posted by _Teemu_ View PostVoi tulla sulle yllätyksenä, mutta todella suuri osa Suomessa myytävistä autoista ostetaan rahoituksella. Pihassa seisoo 4kpl uudehkoa kiesiä niin valitettavasti yksi niistä pitää antaa vaihdossa.
Ei tarvitse olla terävin kynä, että osaa laskea kannattaako hyödykettä ostaa käteisellä jos korot pyörii ~2% tuntumassa.
BMW m340i x-drive -22
Audi q5 sportback 55tfsie -21
Transit custom -18
Lincoln Town car -89
Porsche 911 GT3 -08
Comment
-
-
Originally posted by van cleef View PostIhme hillopäällikön höpinöitä. Osta tosta soiva e39, niin kaikki on tyytyväisiä.
https://www.nettiauto.com/bmw/523/11162728Harraste: Hymer 588 by Fiat
Comment
-
-
Originally posted by _Teemu_ View PostVoi tulla sulle yllätyksenä, mutta todella suuri osa Suomessa myytävistä autoista ostetaan rahoituksella. Pihassa seisoo 4kpl uudehkoa kiesiä niin valitettavasti yksi niistä pitää antaa vaihdossa.
Ei tarvitse olla terävin kynä, että osaa laskea kannattaako hyödykettä ostaa käteisellä jos korot pyörii ~2% tuntumassa.
Edit. on kyllä porukalla pysynyt asenne vuodesta toiseen yhtä hienona tällä foorumilla. Aikoinaan kun ostin tuon ämvitosen, piti siitä erikseen ottaa rekisterikilven kanssa valokuva tänne foorumille kun näiden nakkisoturien mielestä ei ollut kun juliste autosta sängynpäädyssä.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Originally posted by jori View PostHyvin sanottu. Itsellä myös hetki kun olen auton täysin omistanut itse. Porukan mielestä pitäisi ajaa jollain vanhalla 300tkm ajetulla romulla jonka omistaa itse ylpeästi. Sitten sitä korjaat vuodessa sellaisella rahalla jolla jo maksaa hyvää uudehkoa autoa pois joka kk + se vitutuksen määrä kun auto pajalla taas kerran. Hyvin harva auto on mikään sijoitus, arvot tippuu ja omistaminen maksaa.
Siitä olen kuitenkin eri mieltä, että minun kohta 300tkm ajetulla ja käteisellä aikanaan maksetulla F11:llä korjausrahoilla maksaisi et maksaisi kuin 1-2 osamaksuerää vuodessa. Ja ei, auto on ollut hyvin vähän pajalla kuluneen 4 vuoden aikana .Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostOn varmasti niin, että fiksu laittaa käteisen poikimaan ja ostaa osarilla 2% korolla auton.
Siitä olen kuitenkin eri mieltä, että minun kohta 300tkm ajetulla ja käteisellä aikanaan maksetulla F11:llä korjausrahoilla maksaisi et maksaisi kuin 1-2 osamaksuerää vuodessa. Ja ei, auto on ollut hyvin vähän pajalla kuluneen 4 vuoden aikana .F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Turha tuosta on sen enempää vääntää. Toisilla on sen verran pisneksiä, että kannattaa laittaa löysä 100ke muualle tuottamaan enemmän kuin mitä sen auton rahoituskulut ovat. Ei siinä mitään väärää ole, matematiikkaa. Niinkuin ei siinäkään että maksaa käteisellä autot veks.
Siinä on vissi ero, että pystyykö ostamaan käteisellä, vai kannattaako se. Ellei tiedä taustoja niin kommentointi aika turhaa.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by bayerman View PostJoo ja tottakai kikkailemalla 2,5 litraseksi, aikamoista. Autohan on 320i-vuodelta 1983..
Tuossahan ei varmaan ole mitään kanta-autosta jäljellä. Saa melkoisen jännärin kanssa leimalla käyttää. Tosin nykyään kun ei enää kv-autoja tehdä, taitaa niiden kyttääminen olla melkoisen vähäistä.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Lähden nyt vielä sen verran tähän vääntämiseen mukaan, että ymmärtäähän nyt jokainen ettei 120 000€ "sijoittaminen" autoon ole järkiperäistä.
Jokainen tallaa omaa polkuaan niinkun parhaaksi näkee, jotenkin oletin että tän tyylisellä keskustelufoorumilla ymmärretään, että näin juttuja painetaan sydämellä ja fiiliksellä, niinkun joku 5000€ kasattava vannesetti, ei mitää järkeä, mutta onhan se todella hieno.
Mä tykkän että autossa on tehdastakuu voimassa, siellä ei haise edellisen omistajan persehiki, eikä vituta muiden aiheuttamat naarmut.
Mun postauksessa mä kysyin kokemuksia tämmösestä laitteesta, jos kaipaan vinkkejä taloudenpitoon, kysyn ne kyllä toisessa ketjussa. Pitääkö tänne laittaa screenshotti omistuksista, jotta saa kysyä jostain muusta vehkeestä kun ruosteenraiskaamasta e39:sistä?Harraste: Hymer 588 by Fiat
Comment
-
-
Itsellä ollut pari BPS autoa ja ne olleet erittäin huolettomia ja täytynyt vain perushuollot tehdä. Jatkossa pyrin myös siihen että on tehdastakuu ja hyvin huolettu ja hyvällä historialla auto. Yksi reilu 35k€ F11 535 ollut johon laitoin keksimäärin 300€/kk omistus aikana rahaa korjauksiin. Se söi miestä eikä ollut 300tkm mittarissa, ei edes puolta siitä mutta, mistä noista tietää. Ei tullut luvattua dokumenttia mukana kilometreistä vaikka perään kyseli.
Siinä yksi mun vanha BPS auto https://www.nettiauto.com/bmw/activehybrid-3?id_country[]=73Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Originally posted by jori View PostYksi reilu 35k€ F11 535 ollut johon laitoin keksimäärin 300€/kk omistus aikana rahaa korjauksiin.
Omat kokemukset viime vuodelta (35tkm/vuosi):
- EGR venttiilin poisto ja -tulppaus
- Etupuskuri ja sivuhelmat maalattu (ei pakollinen)
- Kartturin etuoven CA-kahva korjattu
- Öljypohja vaihdettu (itse paskonut)
Muutoin normaalihuollot, jotka olisi tehtävä upouuteenkin.
Vuosi 2018:
- Etu- ja keskipohjapanssareiden vaihto (itse paskonut)
- Kuljettajan CA-kahva korjattu
Normaalit suodatin- ja öljyhuollot, jotka olisi tehtävä upouuteenkin.
Ei minusta huono auto :thinkNäillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment