Originally posted by HC91
View Post
Nettiautosta bongailtua XXXV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Luulen että compacti on e46 mallisarjaa kuten ”coupe, touring ja sedan” ja käsitellään mallisarjana e46.
-
Tuntematta voimassaolevia määräyksiä ja niiden tarkennuksia, mutuilen että nikotusta voisi aiheuttaa mm.:Originally posted by BMW525Xda View PostMarjatsalon topicissa kyselin näiden pienien muutoskatsastamisesta isolle moottorille. Mutta eihän tuossa ole mitään ongelmaa, prosentit riittää. E46 on mallisarjan tehokkain on 330ci (M sarjaa ei lasketa mukaan) 3.0L 231hv tehollaan, tähän saa lisätä 20% tehoa eli 260hv on laillinen ja litrat ok, mallisarjasta löytyy Xi joten sekin ok. Mikäs tuossa estäisi laillisen katsastamisen, ei mikään jos saastelaitteet on paikallaan koska 2001 vuosimallia.
-tehokkain compact on 192hv
-compact:ia ei tehtaalta nelivetoisena
-sedan/touring nelivetojen korit eri osanumerolla kuin takavetoiset
-akselimassojen kasvu
Hieno vompatti silti
Leave a comment:
-
Joo, ei harhaanjohtavaa vaan ihan puhtaasti kuluttajan tietämättömyyttä
Leave a comment:
-
Eikös nää 330i ja 530i ole olleet tuon tehoisia 2.0-turboja jo pitempään: https://www.nettiauto.com/bmw/330/11701560Originally posted by BMW525Xda View PostMikä 2.0 bensamalli on 252hv ? (Harhaanjohtava merkintä toi 530)
https://www.nettiauto.com/bmw/530/11866837
Leave a comment:
-
Originally posted by bmw323it View PostRespect, mutta miten tuollaisen on saanut kilpiin? Eikö neliveto aiheuta ihmetystä konttorilla?Marjatsalon topicissa kyselin näiden pienien muutoskatsastamisesta isolle moottorille. Mutta eihän tuossa ole mitään ongelmaa, prosentit riittää. E46 on mallisarjan tehokkain on 330ci (M sarjaa ei lasketa mukaan) 3.0L 231hv tehollaan, tähän saa lisätä 20% tehoa eli 260hv on laillinen ja litrat ok, mallisarjasta löytyy Xi joten sekin ok. Mikäs tuossa estäisi laillisen katsastamisen, ei mikään jos saastelaitteet on paikallaan koska 2001 vuosimallia.Originally posted by E39Fin View PostEi ookkaan. Papereissa näkyis ainakin vielä olevan perus 316i ilman mitään muutoksia.
Mikä 2.0 bensamalli on 252hv ? (Harhaanjohtava merkintä toi 530)
https://www.nettiauto.com/bmw/530/11866837Last edited by BMW525Xda; 13-01-2021, 07:23.
Leave a comment:
-
Ei ookkaan. Papereissa näkyis ainakin vielä olevan perus 316i ilman mitään muutoksia.
Leave a comment:
-
Respect, mutta miten tuollaisen on saanut kilpiin? Eikö neliveto aiheuta ihmetystä konttorilla?Originally posted by Coupe-Fan View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/316/11865853
Joku laittanut e46 Compactiin 3l dieselin ja nelivedon, ei paha
Leave a comment:
-
https://www.nettiauto.com/bmw/316/11865853
Joku laittanut e46 Compactiin 3l dieselin ja nelivedon, ei paha
Leave a comment:
-
No itse nopeasti oston jälkeen oppineena, niin etuvetarit(tai näiden ulommat murrokset) on semmoisia mitkä hajoaa. Ei välttämättä naputa ihan pienellä kääntelyllä/kaasuttelulla.Originally posted by MT6 View Posthttps://m.nettiauto.com/bmw/550/1185...unt=7&vifNav=Y
Onkos kyseisestä yksilöstä tai näistä m550d malleista ollut täällä jo paljon juttua? Mitä näiden katsomisessa kannattaa ottaa huomioon ja onko edellä mainitusta mitään historiatietoja (hyviä tai huonoja) kenelläkään?
Edc-iskunvaimentimet, suojakumit kannattaa tarkistaa(näkee kyllä osittain vanteen välistä ainakin takana, riippuen vanteen mallista). Mutta pelkkä suojakumin kunto ei toki kerro koko totuutta, itselläni toimi nollakelissä normaalisti. Mutta jo -5 asteen pakkasella takaiskarit aivan jäässä, eli rikki ja vettä sisässä.
M550d malliin ei käy samat edc-iskarit kuin ns. Normimalleihin.
Ilmajouset takana hajoaa varmasti joskus, tästä ensioireina perän laskeminen tonttiin auton seisoessa. Nämä toki halvat ja helppo vaihtaa.
Nuo kaikki edellemainitut toki on ongelmia kaikissa f1x xdriveissä.
Leave a comment:
-
https://m.nettiauto.com/bmw/550/1185...unt=7&vifNav=Y
Onkos kyseisestä yksilöstä tai näistä m550d malleista ollut täällä jo paljon juttua? Mitä näiden katsomisessa kannattaa ottaa huomioon ja onko edellä mainitusta mitään historiatietoja (hyviä tai huonoja) kenelläkään?
Leave a comment:
-
-
Esimerkiksi tässä on jo ketju vaihdettu https://www.nettiauto.com/bmw/320/11800185
Mutta ei silti tulisi mieleenkään ostaa lättäpenkeillä
Leave a comment:
-
Originally posted by Zeta View PostTästä oli siis puhe, eli onko tässä nyt tuo n20 ja vanhoilla sisuskaluilla? Tekeekö tälläiseen tonnilla täyden jakopäänrempan kunnollisella korjaamolla eikä missään Jaskan pajalla, kuulostaa melko edulliselta...:think
https://www.nettiauto.com/bmw/320/11846851
Riippuu vaihdetaanko mitä kaikkea,tuo mikä on ns jaskan paja,tiiän monta pien korjaamoa ketä tekee varmasti yhtä hyvin kuin merkkiliike. Hatara muistikuva että ilman nokkapyöriä se ois 1000€ paikkeilla.
Leave a comment:
-
Tästä oli siis puhe, eli onko tässä nyt tuo n20 ja vanhoilla sisuskaluilla? Tekeekö tälläiseen tonnilla täyden jakopäänrempan kunnollisella korjaamolla eikä missään Jaskan pajalla, kuulostaa melko edulliselta...:thinkOriginally posted by arben View PostTuolla aikaisemmin olikin mainintaa n20 ettei sellasta uskalla ostaa..nii riippuen millon se on tehty.
1/15 tulleissa muistaakseni uus öljypumppu/suuttimet/jakopää mitkä myös tuntuneet kestävän ihan ok..
https://www.nettiauto.com/bmw/320/11846851
Leave a comment:
Leave a comment: