Kyllä liikennekäytöstäpoisto tulee lopettaa niin että vero ja vakuutukset pyörii jatkuvasti omistussuhteen ja rekisterissä olemisen ajan. Eihän kesämökkiäkään saa ”seisontavakuutukseen” talveksi, kiinteistövero pyörii 365.
Totta. Jos on varaa turhaan harrasteauton, on varaa myös maksaa siitä, ympäri vuoden. Hyvin keksitty.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Museoikäsiä kyllä on Vaan tiiä sit moniko on museoitu. Tuskin monikaan.
Kaksi olisi, kohta kaksi lisää. Näistä taitaa vain olla niin, että vain yksi on tarpeeksi alkuperäinen museoitavaksi.:think
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tarttis ehkä selvittää kuinka monella foorumilaisella oikeasti on museoauto?
Minulla on yksi.
Sitten on niitä seuraavaksi verotettavia pahaa ääntä pitäviä laitteita, kuten, veneitä, jettejä, ruohonleikkureita, moottorisahoja, raivaussahoja, R/C autoja, agrikaatteja, traktoreita, kaikkissa noissa on polttomoottori.... jokaista on useampia, joten hyvää veropohjan laajentamisaluetta ja kun ne loppuu verotetaan sähkökäyttöiset pelit myös.
Osataan sitä muuallakin hauskoja avauksia tehdä Deutsche Bankin ajatushautomo päätynyt sellaiseen ehdotukseen, että etätyötä tulisi verottaa, taisi olla päiväkohtainen 5% vero, eli aikapaljon....
DB perusteli avaustaan sillä, että yhteiskunnan infrastruktuuri on pitkälle rakennettu työpaikoilla tapahtuvan työn tekemisen varaan. Etätyöntekijät eivät osallistu liikenteen kustannuksiin, he eivät käytä työmaaruokaloita ja heidän sosiaalinen rahankäyttönsäkin on todennäköisesti muita pienempää.
DB perusteli avaustaan sillä, että yhteiskunnan infrastruktuuri on pitkälle rakennettu työpaikoilla tapahtuvan työn tekemisen varaan. Etätyöntekijät eivät osallistu liikenteen kustannuksiin, he eivät käytä työmaaruokaloita ja heidän sosiaalinen rahankäyttönsäkin on todennäköisesti muita pienempää.
Ei s....tana
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Jos aihe kiinnostaa, niin tuolta sen osuuden tuosta voi lukaista, kyllä ton jonkun maan poliitikko varmasti pöydälle nostaa, tuossa on ihan riittävästi tekstiä poimittavaksi..... mutta etätyön lisääntyminenhän tukee ilmastatavoitetta, joten vaikeata on
Jos asiaa tarkastelee hieman suuremmassa mittakaavassa niin tällä vuosikymmenellä tulee käytännössä kaikki toiminta, tavalla tai toisella, lisäverojen / -maksujen alaisiksi johtuen varsin kunnianhimoisista päätötavoitteista joita varten mm. EU säätää ensi vuoden aikana erityisen ilmastolain jolla pusketaan "vaikka väkisin" jäsenmaat nollapäästöihin 2050 mennessä. Konkreettisena (ja vaikuttavimpana) välietappina -55% päästötiputus vuoteen 2030 mennessä verrattuna vuoden 1990 tasoon.
Tuon päälle kun lätkäistään tämän vuoden koronakulut (sekä tulevien vuosien vastaavat) niin alkaa olla varsin selvä että männävuosien kulutushysteria & lifestyle alkaa olla - jos ei nyt suoranaisesti historiaa - niin ainakin suurten muutosten edessä monessakin mielessä.
Se on toki jokaisen oma asia miten tähän tulevaan muutokseen / mullistukseen suhtautuu, mutta suosittelen lämpimästi miettimään asioita hieman omaa napaa pidemmälle siinä vaiheessa kun alkaa ahristamaan
Sitten on niitä seuraavaksi verotettavia pahaa ääntä pitäviä laitteita, kuten, veneitä, jettejä, ruohonleikkureita, moottorisahoja, raivaussahoja, R/C autoja, agrikaatteja, traktoreita, kaikkissa noissa on polttomoottori.... jokaista on useampia, joten hyvää veropohjan laajentamisaluetta ja kun ne loppuu verotetaan sähkökäyttöiset pelit myös.
Veropohjan laajentaminen tarkoittaa yleensä sitä, että se kohdistuu suureen joukkoon kansalaisia, ei niinkään suureen joukkoon hyvin erilaisia tuotteita. Jälkimmäinen monimutkaistaisi verotusta ja johtaisi hallintokulujen voimakkaaseen nousuun. Kansallinen moottorisaharekisteri on yhtä älytön kuin sen nimikin. Mikään hallitus ei ole niin tyhmä tai epätoivoinen, että lähtisi pilaamaan kannatustaan moisella. Tietysti persut ajoi tähän maahan MP- ja veneverotusta ja saattaa tehdä niin uudelleenkin, mutta poikkeus vahvistaa säännön.
Osataan sitä muuallakin hauskoja avauksia tehdä Deutsche Bankin ajatushautomo päätynyt sellaiseen ehdotukseen, että etätyötä tulisi verottaa, taisi olla päiväkohtainen 5% vero, eli aikapaljon....
DB perusteli avaustaan sillä, että yhteiskunnan infrastruktuuri on pitkälle rakennettu työpaikoilla tapahtuvan työn tekemisen varaan. Etätyöntekijät eivät osallistu liikenteen kustannuksiin, he eivät käytä työmaaruokaloita ja heidän sosiaalinen rahankäyttönsäkin on todennäköisesti muita pienempää.
Tämä on reipas ehdotus, mutta ei täysin eri maailmasta. Nimittäin eräät kv-teknologiafirmat ovat laskemassa Piilaakson ulkopuolella työskentelevän henkilöstön palkkoja, koska muualla tehtävässä etätyössä elinkustannukset ovat niin paljon alhaisemmat. No, kunhan tästä koronahässäkästä päästään eroon ja takaisin normaalitilaan, niin nämä kuningasajatukset unohtuvat nopeasti.
Jos aihe kiinnostaa, niin tuolta sen osuuden tuosta voi lukaista, kyllä ton jonkun maan poliitikko varmasti pöydälle nostaa, tuossa on ihan riittävästi tekstiä poimittavaksi..... mutta etätyön lisääntyminenhän tukee ilmastatavoitetta, joten vaikeata on
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Veropohjan laajentaminen tarkoittaa yleensä sitä, että se kohdistuu suureen joukkoon kansalaisia, ei niinkään suureen joukkoon hyvin erilaisia tuotteita.
Käsityksesi (kansan)taloudesta on jumittunut menneille vuosikymmenille. Aatteen sumentamat ovat valmiita ihan mihin tahansa verotuksellisiin toimenpiteisiin kunhan se vaan sopii heidän edustamaan ideologiaan, sikäli kun on edes yksiselitteisesti määriteltävissä.
Eiköhän Arvo Pohja & co kaiva kohta naftaliinista vuosien takaiset suunnitelmat asuntotulon verottamisesta, sitä ajatustahan voi jatkojalostaa lähes rajattomasti. Puiden kaadosta moottorisahalla syntyy "metsätyötuloa", velipojan kuskaamisesta linja-autoasemalle "henkilökuljetustuloa" jne. Sinänsä nurinkurista että edes miettivät verojen kannon lisäämistä, vastahan Arhippanmäki kesällä esitteli uuden Sammon: "Eiväthän valtiot koskaan maksa lainojaan pois, ne ottavat uusia lainoja tilalle". Sellaista se on kun marxilaisuus kohtaa modern monetary theory:n. On meillä päättäjät
Käsi pystyyn, kuka uskoo että työssäkäyvien nettomaksajien lukumäärä kasvaa?
Käsityksesi (kansan)taloudesta on jumittunut menneille vuosikymmenille. Aatteen sumentamat ovat valmiita ihan mihin tahansa verotuksellisiin toimenpiteisiin kunhan se vaan sopii heidän edustamaan ideologiaan, sikäli kun on edes yksiselitteisesti määriteltävissä.
Eiköhän Arvo Pohja & co kaiva kohta naftaliinista vuosien takaiset suunnitelmat asuntotulon verottamisesta, sitä ajatustahan voi jatkojalostaa lähes rajattomasti. Puiden kaadosta moottorisahalla syntyy "metsätyötuloa", velipojan kuskaamisesta linja-autoasemalle "henkilökuljetustuloa" jne. Sinänsä nurinkurista että edes miettivät verojen kannon lisäämistä, vastahan Arhippanmäki kesällä esitteli uuden Sammon: "Eiväthän valtiot koskaan maksa lainojaan pois, ne ottavat uusia lainoja tilalle". Sellaista se on kun marxilaisuus kohtaa modern monetary theory:n. On meillä päättäjät
Käsi pystyyn, kuka uskoo että työssäkäyvien nettomaksajien lukumäärä kasvaa?
Tää keskustelu tuntuu rönsyävän hieman muihin suuntiin kuin alkuperäinen ajatus oli. mutta kyllä verotus vielä tänä päivänä aidosti perustuu ajatukseen laaja veropohja = paljon maksajia. Meillä jää usein kovin vähäiselle huomiolle se, että arvonlisävero on tasavero ja sitä ei voida muuksi muuttaa, siksi sen pienetkin muutokset vaikuttavat verokertymään huomattavasi paljon enemmän kuin mitkään muut näpertelyt veroprosenttein, uusien verotettavien kohteiden jne osalta. Mutta jos julkisen talouden osuus bkt:stä on nykytasolla, niin pakkohan sitä on hakea uutta tuloa sieltä mistä sitä saa ja alv:n korotus ei sovi kenenkään pirtaan, ennemminkin sille on laskupainetta, mutta kun se tuottaa, niin ei voi. Ainoa kestävä tapa on karsia julkisia menoja ja se on arvo- sekä poliittinen kysymys. Tuo Paavon lausunto, "valtio ei maksa velkojaan on itseasissa muistaakseni 80 luvulta Raeganin kauden valtionvarainminsiterin lausunnon sitatti. Jos katsoo sikäläistä liittovaltion velka-astetta tänäkin päivänä, niin se käppyrä on juuri sellainen, mutta silti Amerikka saa lainaa saa ja se on halpaa. Siitä olen samaa mieltä, meille se sovi, meidän yhteiskunnallinen ja väestörakenteellinen kehitys ei kestä suurta julkista velkaa.
Käsityksesi (kansan)taloudesta on jumittunut menneille vuosikymmenille. Aatteen sumentamat ovat valmiita ihan mihin tahansa verotuksellisiin toimenpiteisiin kunhan se vaan sopii heidän edustamaan ideologiaan, sikäli kun on edes yksiselitteisesti määriteltävissä.
Eiköhän Arvo Pohja & co kaiva kohta naftaliinista vuosien takaiset suunnitelmat asuntotulon verottamisesta, sitä ajatustahan voi jatkojalostaa lähes rajattomasti. Puiden kaadosta moottorisahalla syntyy "metsätyötuloa", velipojan kuskaamisesta linja-autoasemalle "henkilökuljetustuloa" jne. Sinänsä nurinkurista että edes miettivät verojen kannon lisäämistä
Kerrotko vielä missä ja kuka suunnittelee veronkannon lisäämistä? Käytä esimerkkinä vaikka museoautojen verotusta ja henkilökuljetustuloa. Kysyn kun en ole itse sellaista havainnut.
vastahan Arhippanmäki kesällä esitteli uuden Sammon: "Eiväthän valtiot koskaan maksa lainojaan pois, ne ottavat uusia lainoja tilalle". Sellaista se on kun marxilaisuus kohtaa modern monetary theory:n. On meillä päättäjät
En tunne Arhinmäen ajattelua, mutta yleensä ajatellaan, että talouskasvu ja inflaatio auttavat pitkällä tähtäimellä julkista velanhallintaa. Toki valtionkin saa ajattua maksukyvyttömäksi, jos taloutta ei saa tasapainoon (vrt. tapaus Kreikka). On naiivia ajatella, että valtionvelka pitäisi painaa nollaan. Karpaattien nerohan siinä onnistui, mutta en pitäisi sitä meille esikuvana, vaikka olisimme kuinka sielultamme protestantteja.
Käsi pystyyn, kuka uskoo että työssäkäyvien nettomaksajien lukumäärä kasvaa?
Suomen aktiivisen työvoiman määrä vähenee ihan demografisista syistä. Työllisyysaste kehittyi myönteisesti Sipilän aikana ja myös Rinteen/Marinin aikana ennen koronaa. Eiköhän se saada hinattua samalle tasolle muiden pohjoismaiden kanssa 2030-loppuun mennessä, kun siitä on tullut poliittinen mantra. Onko kyse nettomaksajista riippuu varmaan siitä, mitä kaikkea laskuyhtälössä otetaan huomioon. Osaaminen ja onni eivät jakaudu tasaisesti eivätkä kaikki kerää hyviä tienestejä, mutta heilläkin on oikeus olla olemassa.
alotukseen piti sanoo et jos saa ajaa sen 30 päivää vuodessa, ni joku tuol laski et ois joku 10e lisää vuodes maksettavaa ni eikai se nyt niin paha oo :think
Comment