Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lunastetun auton arvo vrt ei lunastetun...Z3 coupe pohdinta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

Originally posted by Remotion View Post

Sijoitustason autoa ostaakseen pitää ostaa se kallein mikä euroopasta löytyy tai ainakin top5. Ja Z3 Coupeissa puhutaan silloin 50-60k ja M Coupeissa 80-120k.
    No huh huh.

Comment

• jani
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 5175
      • Kuopio

Originally posted by BMW525Xda View Post
      Kannattaako hommata arvonnousun takia ?
      .
      Eikös se ollut topicin aloittajan ajatus Zetan ostamisessa osittain (semi investointi) ?

Loppujen lopuksi semi investointi ihan sama kumman päätyy noista miinoista ostamaan, ratkaisevaa on hankinta hinta ja kuinka nuukasti itse remontoi vuosien aikana + kuinka typerän ostajan ulkomailta löytää.

ps. minulle myös mieluisinta koron nostoa autoissa ja mopoissa on ajaminen.
      F33 435d Mineral-grau metallic
      K40 K1200s sondermodell

Comment

• Janza182
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4988
        • 013

Originally posted by ///MJ View Post
        Näkyy

Tuo #1 kait tämä, ollut täällä Joensuussa harrastajalla (Janza182) ja ainakin silloin hyvin pidetty ja huollettu...

Showroom: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=82825
        Ei kumpikaan ole mun entinen

Mun entinen on tietääkseni täällä itäsuomessa tallissa. Omistaja kyllä kirjoittelee foorumilla mut nimimerkkiä en nyt muista.

Sekin auto kävi silloiselta avk:lta vauhtia. Olikohan niin että bussi moikkas vasenta kylkeä espoon seudulla.

Tais olla 2007 kun haetutin sen saksasta ja kaikkineen kuluineen oli n.18te suomen kilpiin. Tais olla n.150tkm 1998 ja täysin alkuperäinen lukuunottamatta M-kiduksia pellissä.
        Mä sit pilasin sen..

Comment

• ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3667
          • Raisio

Tuon auto85 autoista ollut moni aika maailmanlopun miinoja, joten kannattaa kyllä kunto paikanpäällä tutkia, muuten voi tulla pettymyksiä.

Sijoitusta jos miettii, onhan siellä yksi e46 M3, tosin tais toisesta liikkeestä tulla pikaisesti, joten joku syy siihenkin miksi tälläinen vaihtoliike.

Comment

• hartge e46
            BTCF Member
            • Aug 2006
            • 777
            • e-pohjanmaa

Originally posted by jani View Post
            Eikös se ollut topicin aloittajan ajatus Zetan ostamisessa osittain (semi investointi) ?

Loppujen lopuksi semi investointi ihan sama kumman päätyy noista miinoista ostamaan, ratkaisevaa on hankinta hinta ja kuinka nuukasti itse remontoi vuosien aikana + kuinka typerän ostajan ulkomailta löytää.
            Oman ostamises ratkaisi hinta.. ja sillä saikin sitten sellaisen mihin oli käytetty niitä halvimpia ratkasuja... tonnin oon itse joka talvi autoon laittanu ja pyrkiny käyttämään sellaisia osia ettei niitä tarvisi jatkossa vaihdella.. myynnissä ei tällä hetkellä ole, mutta jos joku haluaa sen ulkomaille viedä, niin tarjouksia voi esittää...
            z3 coupe
            Pari tojotaa
            ex.e36 wompatti alpinweissIII
            ex.e46 titansilber x2
            ex."//HARTGE E46"

Comment

• Turder
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 465
              • Suomi

Originally posted by Dualfun View Post
              Kun puhutaan keräiltävistä autoista ja sellaisista millä on pidemmällä tähtäimellä arvoa on tärkeimpänä kriteerinä kilometrimäärä (ainakin suhteessa muihin markkinoilla yleisesti oleviin), alkuperäisyys (tai vähintään miten helposti se voidaan saavuttaa) ja kunto (tarkoittaen kokonaisuutta, johonkinhan on pakko käytetyssä autossa raja vetää). Jos yksikin tekijä on pahasti pielessä menee kokonaisuudesta terävin särmä.
              Originally posted by 33d View Post
              Noita malleja jos näkyy myynnissä niin sitä hinnannousua on pyyntiin laitettu jo suht reilusti sisään. Ja jos halvan löytää millä meinaa tiliä tehdä tulevaisuudessa niin aika monta touhutonnia saa lyödä sisään sekä omaa harrasteaikaa töihin. Alkaa olla OEM osillakin hintaa jo ihan kivasti vanhempiin laitteisiin. Ns. juna meni jo jos meinasi tuottoa saada riskittä. Kolmekympin ostamisen itse unohdin jo pari vuotta sitten, kutoseen voisin laittaa vielä paljon rahaa kiinni jos sitä jostain taivaasta ylimääräistä tipahtaisi.

Onko zetat isommassa arvostuksessa jenkeissä? Onhan täälläkin puhetta arvonnousuista mutta aika marginaalissa ne ketkä sellaisen ostoa harkinneet viime vuosina ja vielä vähemmän niitä kenellä on arvonnousu taka-ajatuksena.
              Joo o samoja ajatuksia. Kun seurailee maailmalla joitain yksilöitä, ei siis välttämättä Z Bemari vaan yleisesti, niin parhaan tuoton näyttää saavan yksilöllä, joka on:
              - erikoismalli
              - vähän ajettu (max pari kymmenttä tkm)
              - alkuperäinen kunnoltaan mm. maalipinta ja ongelmaton historia tallessa kaikkine dokumentteineen jne
              - virheettömässä kunnossa, tai pienellä huollolla ja fiksauksella sellaiseen palautettavissa

Toinen olisi ostaa joten kuten ehjä ja tärkeimmiltä osiltaan (kone, laatikko tms) alkuperäinen, jolle sitten täysi entisöinti. Ruoste ei välttämättä ole ongelma, jos vaan tehdään oikein. Kolarointia varmasti moni pelkäisi, vaikka tehtäisiinkiin vimpan päälle oikein. Mutta tässä aihio pitäisi saada halvalla, siis ykköstonneja maksimissaan ja entisöintiin menee helposti 20-100k (toisaalta kattoa ei kuluille ole), joten automallin pitäisi olla sellainen jossa hinnat on jo hyvällä tasolla ja mielellään nousussa.

En usko, että topicin autoilla kumpikaan on mahdollista, ainakaan siinä määrin mitä itse ymmärrän arvon nousulla tai sijoituksella. Sen sijaan ymmärrän aloittajan filosofian "semi-investoinnista", eli asiallisella ylläpidolla ja palauttamisella alkuperäiskuntoon saa suht maltillisella panostuksella itselleen harrasteauton, jonka arvo säilyy, ehkä voi hyvässä markkinassa/tilanteessa nousta hieman, siis tyyliin 5-6keur auto vaikka jonnekin 7-10keur luokkaan. Mutta tässäkin ehkä auton hinta ja käytetty ylläpito/korjauskulut olisi about +/- nolla. Mutta eipähän ainakaan taloudellisesti tulisi takkiin pahasti, ja ennen kaikkea tuollaista yksilöä voisi aika huoletta ajaa ja nauttia siitä sen vaikuttamatta arvoon eikä tarvetta pelätä kolaria tms epäonnea mikä romahduttaisi auton arvon kun matalalta ei pahasti putoa

Comment

• Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15284
                • Ajamisen Iloa

Originally posted by huupi View Post
                Olisko sulla rekkaria tälle, kun puuttuu mun kirjanpidosta, missä vähiten ajettu tällä hetkellä 77tkm?
                Olihan siinä kirjanpidossa aiemmin minunkin auton väri alpine valkoiseksi laitettu.
                Laitoin privaviestiä
                Last edited by Remotion; 19-03-2021, 23:42.
                Z3 coupé individual

F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍