Originally posted by Remotion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lunastetun auton arvo vrt ei lunastetun...Z3 coupe pohdinta
Collapse
X
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKannattaako hommata arvonnousun takia ?
.
Loppujen lopuksi semi investointi ihan sama kumman päätyy noista miinoista ostamaan, ratkaisevaa on hankinta hinta ja kuinka nuukasti itse remontoi vuosien aikana + kuinka typerän ostajan ulkomailta löytää.
ps. minulle myös mieluisinta koron nostoa autoissa ja mopoissa on ajaminen.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by ///MJ View PostNäkyy
Tuo #1 kait tämä, ollut täällä Joensuussa harrastajalla (Janza182) ja ainakin silloin hyvin pidetty ja huollettu...
Showroom: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=82825
Mun entinen on tietääkseni täällä itäsuomessa tallissa. Omistaja kyllä kirjoittelee foorumilla mut nimimerkkiä en nyt muista.
Sekin auto kävi silloiselta avk:lta vauhtia. Olikohan niin että bussi moikkas vasenta kylkeä espoon seudulla.
Tais olla 2007 kun haetutin sen saksasta ja kaikkineen kuluineen oli n.18te suomen kilpiin. Tais olla n.150tkm 1998 ja täysin alkuperäinen lukuunottamatta M-kiduksia pellissä.
Mä sit pilasin sen..
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostEikös se ollut topicin aloittajan ajatus Zetan ostamisessa osittain (semi investointi) ?
Loppujen lopuksi semi investointi ihan sama kumman päätyy noista miinoista ostamaan, ratkaisevaa on hankinta hinta ja kuinka nuukasti itse remontoi vuosien aikana + kuinka typerän ostajan ulkomailta löytää.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostKun puhutaan keräiltävistä autoista ja sellaisista millä on pidemmällä tähtäimellä arvoa on tärkeimpänä kriteerinä kilometrimäärä (ainakin suhteessa muihin markkinoilla yleisesti oleviin), alkuperäisyys (tai vähintään miten helposti se voidaan saavuttaa) ja kunto (tarkoittaen kokonaisuutta, johonkinhan on pakko käytetyssä autossa raja vetää). Jos yksikin tekijä on pahasti pielessä menee kokonaisuudesta terävin särmä.Originally posted by 33d View PostNoita malleja jos näkyy myynnissä niin sitä hinnannousua on pyyntiin laitettu jo suht reilusti sisään. Ja jos halvan löytää millä meinaa tiliä tehdä tulevaisuudessa niin aika monta touhutonnia saa lyödä sisään sekä omaa harrasteaikaa töihin. Alkaa olla OEM osillakin hintaa jo ihan kivasti vanhempiin laitteisiin. Ns. juna meni jo jos meinasi tuottoa saada riskittä. Kolmekympin ostamisen itse unohdin jo pari vuotta sitten, kutoseen voisin laittaa vielä paljon rahaa kiinni jos sitä jostain taivaasta ylimääräistä tipahtaisi.
Onko zetat isommassa arvostuksessa jenkeissä? Onhan täälläkin puhetta arvonnousuista mutta aika marginaalissa ne ketkä sellaisen ostoa harkinneet viime vuosina ja vielä vähemmän niitä kenellä on arvonnousu taka-ajatuksena.
- erikoismalli
- vähän ajettu (max pari kymmenttä tkm)
- alkuperäinen kunnoltaan mm. maalipinta ja ongelmaton historia tallessa kaikkine dokumentteineen jne
- virheettömässä kunnossa, tai pienellä huollolla ja fiksauksella sellaiseen palautettavissa
Toinen olisi ostaa joten kuten ehjä ja tärkeimmiltä osiltaan (kone, laatikko tms) alkuperäinen, jolle sitten täysi entisöinti. Ruoste ei välttämättä ole ongelma, jos vaan tehdään oikein. Kolarointia varmasti moni pelkäisi, vaikka tehtäisiinkiin vimpan päälle oikein. Mutta tässä aihio pitäisi saada halvalla, siis ykköstonneja maksimissaan ja entisöintiin menee helposti 20-100k (toisaalta kattoa ei kuluille ole), joten automallin pitäisi olla sellainen jossa hinnat on jo hyvällä tasolla ja mielellään nousussa.
En usko, että topicin autoilla kumpikaan on mahdollista, ainakaan siinä määrin mitä itse ymmärrän arvon nousulla tai sijoituksella. Sen sijaan ymmärrän aloittajan filosofian "semi-investoinnista", eli asiallisella ylläpidolla ja palauttamisella alkuperäiskuntoon saa suht maltillisella panostuksella itselleen harrasteauton, jonka arvo säilyy, ehkä voi hyvässä markkinassa/tilanteessa nousta hieman, siis tyyliin 5-6keur auto vaikka jonnekin 7-10keur luokkaan. Mutta tässäkin ehkä auton hinta ja käytetty ylläpito/korjauskulut olisi about +/- nolla. Mutta eipähän ainakaan taloudellisesti tulisi takkiin pahasti, ja ennen kaikkea tuollaista yksilöä voisi aika huoletta ajaa ja nauttia siitä sen vaikuttamatta arvoon eikä tarvetta pelätä kolaria tms epäonnea mikä romahduttaisi auton arvon kun matalalta ei pahasti putoa
Comment
-
Comment