Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14354
    • Oulu

    #46
    Originally posted by mige95 View Post
    Mä lainaan edullisesti ajotustyökalut kun alotat rempan sisältää kaikki tarvittavat, tein n57:skaa niillä remontin
    Haha, vielä ihan nuin pitkällä olla ku autostakaan varmuutta.

    Näyttäs maksavan muutaman kympin ebaystä työkalut, että mahtaa olla halvempi ostaa omat.:think
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • E39Fin
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2013
      • 1761
      • HKI/Orimattila

      #47
      Originally posted by Kanerv4 View Post
      Mulla on ollut lukemattomia ja puolen vuoden virhevastuut päälle. Enemmän mulla on kutoskoneisista jakopäitä levinny kuin N47 moottoreista. Ei noita pelkää kuin Suoli24 lukeneet, btcf approved porukka ja niiden parit kaverit. Kummasti niitä myydään eniten, viimeksi eilen. Ei muutakun jos se ahdistaa ja herää hiestä märkänä öisin ajattelemaan jakopään ketjua eikä koronasta johtuvaa niin vaihtaa sen ja aurinko nousee taas. Ei siitä sen kummemmin kannata noitakäräjiä pitää. Paaliin ne kaikki kuitenkin menee jossain kohtaa jopa uusi i4 joka vasta julkaistiin löytyy romuttamolta jossain kohtaa.
      Tämä käsitys mullekin on vuosien varrella lopulta tullut, vaikkakin jo 2010 pääsin todistamaan ensimmäistä N47 ketjun katkeamista tukkien teollisuuskadun sörnäisten päädyn. Bmw kustansi tämän rempan kun autokin oli vielä takuullinen.
      Oikeasti tuo N47 vaikuttaa olevan N57 vähävikaisempi kone ja ketjuvika N47:ssa pahimmillaan liittynee 07-2010 välisiin tuotantoihin. Toki ei nuo ikuisia ole niin sama se tekijämiehen on laittaa ennen 300tkm uusiin puihin.

      Suurimpana vikana omien kokemusten perusteella N47:ssa on ainakin E60 korissa se, että käytännön säästö kulutuksessa on M57tu2 verrattuna olematon, 0,5-1.0 litran paikkeilla riippuen onko kutoskoneinen nelikko vai takaveto.
      Last edited by E39Fin; 16-02-2022, 14:32.
      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
      E39 523iA Oxfordgreen

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14354
        • Oulu

        #48
        Toistaiseksi kun ei näytä budjettiin olevan muuta kuin tuo yksi auto, niin katselussa on ja kerätään samalla lisää budjettia. Pahimmoilleen nyt viikonloput työntäyteisiä ettei ainakaan kahteen viikkoon kerkeä paikan päälle.

        Ja N47 se varmaan tulee. Säästö äxän kulutukseen on huomattava.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • peLoGo?
          BTCF Member
          • Jul 2012
          • 375
          • Vaasa

          #49
          Originally posted by peLoGo? View Post
          F31 Touring 320d A xDrive 2015 N47-D20C moottorilla.
          117tkm taulussa uhka vai mahdollisuus? Onkos näissä moottoreissa muulla peloteltu kuin ketjulla? Ei vissiin vielä N47 moottorissa tyypillisesti jäät rikkoneet ahdinta? :think

          Niin ja onko nää urealla vai ilman?
          Lisätään myös tänne ihmettelyä F25 kopan Bemareista kun X-sarjan ketju tuntuu olevan hiljainen. Liekö 20d selkeästi kannattavampi ostaa LCI kuin pre-LCI?

          Originally posted by peLoGo? View Post
          Onkos kaikki 2.0d ilman adblueta?
          Kaikissa LCI mallisissa taitaa olla uudempi B47-D20A moottori. Lienee selkeästi parempi jakoketjun osalta kuin alkupään pre-LCI mallit?
          Onkos näissä F25 LCI B47 autoissa samaa vikaa kuin kolmosissa ja nelosissa joissa jää on rikkonut ahtimia?
          BMW G31 540iA xDrive B58 -18
          BMW F31 320iA xDrive LCI -19
          Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
          Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
          Ex. BMW F10 530dA -10
          Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
          Ex. BMW E34 518i M43 Touring
          Ex. BMW E60 525i -04

          BimmerCode & BimmerLink + ENET

          Comment

          • E39Fin
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2013
            • 1761
            • HKI/Orimattila

            #50
            Originally posted by peLoGo? View Post
            Lisätään myös tänne ihmettelyä F25 kopan Bemareista kun X-sarjan ketju tuntuu olevan hiljainen. Liekö 20d selkeästi kannattavampi ostaa LCI kuin pre-LCI?
            Taitaa olla hintaero sen verran jyrkkä (7-10k€) noiden välillä, että riippunee pitkälti haluaako faceliftin muistakin syistä kuin päivitetyn koneen vuoksi.

            Sukulaismiehellä oli tuollainen alkupään 20d N47:lla, jolla päästeli pelkillä huolloilla ja kuluvilla osilla 330tkm paikkeille. Eikä ketju rapissut myytäessäkään. En ehkä itse maksaisi ainakaan pelkän koneen perusteella siis lci:stä enempää, toki onhan se freesimmän näköinen.
            Last edited by E39Fin; 01-03-2022, 10:46.
            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
            E39 523iA Oxfordgreen

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1964
              • Seinäjoki

              #51
              N47 on aika vähävikainen moottori poislukien tuo mahdollinen jakopään uusiminen voi tulla eteen. Kutosessa on neloseen verrattuna vaarana runkolaakereiden pyörähtäminen. Pihassa on molemmat versiot ja kyllä liputan n47 puolesta enempi. Molemmat on kunnossa ollessaan hyviä pelejä mutta moni remontti on 4 pyttyisessä paljon helpompi ja halvempi tehdä. Nelosen jakopään teetin vieraalla ja kutoseen tein ite alakerran ja laakerit, ei se nyt mikään tekemätönpaikka ole jos joskus jotain on ruuvaillut. Suht yksinkertainen tehdä mutta purettavaa on paljon joten työn osuus on aika iso. Osathan ei maksa paljon mitään.
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • peLoGo?
                BTCF Member
                • Jul 2012
                • 375
                • Vaasa

                #52
                Originally posted by E39Fin View Post
                Taitaa olla hintaero sen verran jyrkkä (7-10k€) noiden välillä, että riippunee pitkälti haluaako faceliftin muistakin syistä kuin päivitetyn koneen vuoksi.

                Sukulaismiehellä oli tuollainen alkupään 20d N47:lla, jolla päästeli pelkillä huolloilla ja kuluvilla osilla 330tkm paikkeille. Eikä ketju rapissut myytäessäkään. En ehkä itse maksaisi ainakaan pelkän koneen perusteella siis lci:stä enempää, toki onhan se freesimmän näköinen.
                Joo, nää yksilöt mitä oon itse katsellut on



                Eli pyöreät 5k€ olis hintaeroa niillä. Se on vielä ihan siedettävä hintaero freesimmän ulkonäön kera. Mutta onkos tossa LCI 20d:ssä jotain murheita mitä vanhemmassa ei ole?

                Originally posted by joko View Post
                N47 on aika vähävikainen moottori poislukien tuo mahdollinen jakopään uusiminen voi tulla eteen. Kutosessa on neloseen verrattuna vaarana runkolaakereiden pyörähtäminen. Pihassa on molemmat versiot ja kyllä liputan n47 puolesta enempi. Molemmat on kunnossa ollessaan hyviä pelejä mutta moni remontti on 4 pyttyisessä paljon helpompi ja halvempi tehdä. Nelosen jakopään teetin vieraalla ja kutoseen tein ite alakerran ja laakerit, ei se nyt mikään tekemätönpaikka ole jos joskus jotain on ruuvaillut. Suht yksinkertainen tehdä mutta purettavaa on paljon joten työn osuus on aika iso. Osathan ei maksa paljon mitään.
                Jep. 20d nyt oikeastaan onkin haussa koska tämän tuleva käyttäjä tuskin kutoskonetta arvostaisi niin, että siitä kannattaisi maksaa lisähintaa. Itse arvostan kovasti vitosessani 30d moottoria
                F25 korissa mietiskelyssä siis kumpi on huolettomampi 20d versio N47 vai B47 :think
                BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                Ex. BMW F10 530dA -10
                Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                Ex. BMW E60 525i -04

                BimmerCode & BimmerLink + ENET

                Comment

                • ///Jone
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2009
                  • 1281
                  • HKI

                  #53
                  Originally posted by peLoGo? View Post
                  Jep. 20d nyt oikeastaan onkin haussa koska tämän tuleva käyttäjä tuskin kutoskonetta arvostaisi niin, että siitä kannattaisi maksaa lisähintaa. Itse arvostan kovasti vitosessani 30d moottoria
                  F25 korissa mietiskelyssä siis kumpi on huolettomampi 20d versio N47 vai B47 :think

                  B47 on ainakin tietyissä kopissa turbot kertakäyttökamaa. 120d:stä meni talvenaikana 2 kpl. Tosin BPS-takuuseen. GW:tä taitaa olla myös jos ei kauheasti ajettu.
                  ______________________
                  Nykyinen:
                  Model 3

                  BMW:t vuodesta 2009:
                  i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1964
                    • Seinäjoki

                    #54
                    Jos pitöis valita loppupään n47 tai alkupään b47 niin en antaisi suurta merkitystä tuolle tekniikalle eli muu kokonaisuus ratkaisisi hinta, varusteet ja mahdollinen vaihtoauton hyvitys. Kummatkin on kokolailla perusvarmoja moottoreita, vahingon sattuessa n47 osia on käytettynä paremmin tarjolla järkevämpään hintaan. Mut jos miettii kappalemäärittäin niin edes prosentti n47 moottoreista ei katkaise ketjuaan. Niitä menee mutta yleensä se varoittelee jo vähän ennemmin jolloin on aikaa toimia.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • peLoGo?
                      BTCF Member
                      • Jul 2012
                      • 375
                      • Vaasa

                      #55
                      Originally posted by ///Jone View Post
                      B47 on ainakin tietyissä kopissa turbot kertakäyttökamaa. 120d:stä meni talvenaikana 2 kpl. Tosin BPS-takuuseen. GW:tä taitaa olla myös jos ei kauheasti ajettu.
                      Joo, tämä ongelma on sellainen jonka kanssa ei huvittais tapella. Vitosessahan B47 ei syö Turboja, mutta miten on F25 tapauksessa?
                      BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                      BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                      Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                      Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                      Ex. BMW F10 530dA -10
                      Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                      Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                      Ex. BMW E60 525i -04

                      BimmerCode & BimmerLink + ENET

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5418
                        • Oulu

                        #56
                        Originally posted by peLoGo? View Post
                        Joo, tämä ongelma on sellainen jonka kanssa ei huvittais tapella. Vitosessahan B47 ei syö Turboja, mutta miten on F25 tapauksessa?
                        Muistelen että zakspeedin mukaan on ongelma myös X3 ja X4.

                        Comment

                        • peLoGo?
                          BTCF Member
                          • Jul 2012
                          • 375
                          • Vaasa

                          #57
                          Originally posted by rizzo View Post
                          Muistelen että zakspeedin mukaan on ongelma myös X3 ja X4.
                          Tätä vähän pelkäsinkin. 3 ja 4-sarjaan taitaa olla joku setti minkä pitäis poistaa ongelma? Poistaakohan se ongelman oikeasti, mitä se maksaa ja onko sama saatavilla myös X3:seen?
                          BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                          BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                          Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                          Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                          Ex. BMW F10 530dA -10
                          Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                          Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                          Ex. BMW E60 525i -04

                          BimmerCode & BimmerLink + ENET

                          Comment

                          • rizzo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2007
                            • 5418
                            • Oulu

                            #58
                            Originally posted by peLoGo? View Post
                            Tätä vähän pelkäsinkin. 3 ja 4-sarjaan taitaa olla joku setti minkä pitäis poistaa ongelma? Poistaakohan se ongelman oikeasti, mitä se maksaa ja onko sama saatavilla myös X3:seen?
                            En valitettavasti osaa sanoa. Itse olen omistanut N47 ja B47 koneiset autot. Kyllä tuo jälkimmäinen on kaikin puolin parempi pl. tuo turbo-ongelma. Käyntiääni on nätimpi, pienemmät päästöt (verot) ja kuluttaa hieman vähemmän ainakin vakiona. Mulla itsellähän levisi turbo aiemmasta F31:sta 170 tkm kohdilla ja kaverilla lasahti pari viikkoa sen jälkeen samoilla kilsoilla. Itsellä ei ole aikaa eikä mielenkiintoa seisottaa autoa pajalla pari kertaa talvessa, vaikka kuinka saisi takuuseen tms.

                            Jos olisin sinä, niin jos välttämättä sen X3 haluaa (eikä esim. F1X nelivetona) niin ostaisin N47 ja ketjuremppa vaan heti, iha sama mitkä kilsat. Noissahan hankintahinnatkin on selkeästi faceliftia halvempi. Tinkaa vaan hintaa sen verran alaspäin, että kattaa suurinpiirtein sen ketjurempan. Siinä on mielenrauha ja kestää sitten auton loppuiän. Tai sitten vaihtoehtoisesti vaan ajaa niin pitkään että alkaa rallattamaan, paljonhan noita on myynnissä jo 300+tkm kilsoillakin eikä mihinkään ole tarvinnut vaihtaa. Itse ehkä vain olisin valmis maksamaan mielenrauhasta.
                            Last edited by rizzo; 02-03-2022, 09:43.

                            Comment

                            • peLoGo?
                              BTCF Member
                              • Jul 2012
                              • 375
                              • Vaasa

                              #59
                              Originally posted by rizzo View Post
                              En valitettavasti osaa sanoa. Itse olen omistanut N47 ja B47 koneiset autot. Kyllä tuo jälkimmäinen on kaikin puolin parempi pl. tuo turbo-ongelma. Käyntiääni on nätimpi, pienemmät päästöt (verot) ja kuluttaa hieman vähemmän ainakin vakiona. Mulla itsellähän levisi turbo aiemmasta F31:sta 170 tkm kohdilla ja kaverilla lasahti pari viikkoa sen jälkeen samoilla kilsoilla. Itsellä ei ole aikaa eikä mielenkiintoa seisottaa autoa pajalla pari kertaa talvessa, vaikka kuinka saisi takuuseen tms.

                              Jos olisin sinä, niin jos välttämättä sen X3 haluaa (eikä esim. F1X nelivetona) niin ostaisin N47 ja ketjuremppa vaan heti, iha sama mitkä kilsat. Noissahan hankintahinnatkin on selkeästi faceliftia halvempi. Tinkaa vaan hintaa sen verran alaspäin, että kattaa suurinpiirtein sen ketjurempan. Siinä on mielenrauha ja kestää sitten auton loppuiän. Tai sitten vaihtoehtoisesti vaan ajaa niin pitkään että alkaa rallattamaan, paljonhan noita on myynnissä jo 300+tkm kilsoillakin eikä mihinkään ole tarvinnut vaihtaa. Itse ehkä vain olisin valmis maksamaan mielenrauhasta.
                              Hyvää pohdintaa

                              Tuon nykyisen F11 nelikon kaveriksi koitan keksiä jotain muuta kuin F11, jotenkin tuntuisi mielikuvituksettomalta olla 2*F11 vierekkäin

                              Noi hajoavat turbot tuntuu kyllä ajatuksena todella rasittavalta ongelmalta käyttöautossa. Toinen ominaisuus mitä ei välttämättä tarvitsisi olla on AdBlue. Itseasiassa voisi olla myös joku muu kuin Diesel, mutta sitten alkaa tarjonta kaventua kovasti pitkäselkäisissä nelivedoissa.
                              BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                              BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                              Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                              Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                              Ex. BMW F10 530dA -10
                              Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                              Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                              Ex. BMW E60 525i -04

                              BimmerCode & BimmerLink + ENET

                              Comment

                              • melperri
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2011
                                • 246
                                • espoo

                                #60
                                Originally posted by peLoGo? View Post
                                Hyvää pohdintaa

                                Tuon nykyisen F11 nelikon kaveriksi koitan keksiä jotain muuta kuin F11, jotenkin tuntuisi mielikuvituksettomalta olla 2*F11 vierekkäin

                                Noi hajoavat turbot tuntuu kyllä ajatuksena todella rasittavalta ongelmalta käyttöautossa. Toinen ominaisuus mitä ei välttämättä tarvitsisi olla on AdBlue. Itseasiassa voisi olla myös joku muu kuin Diesel, mutta sitten alkaa tarjonta kaventua kovasti pitkäselkäisissä nelivedoissa.

                                Ei taida missään F25 olla adblue , todella iso plussa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎