Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OVi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2016
    • 514
    • Oulu

    #76
    Tuon ikäisessä voi jo olettaakkin saavansa pientä kolhua ovissa yms, kuten tuossakin yksilössä on. Harmaat penkitkin menettelee, mutta kuskin penkin näyttäessä 400 tkm ajetulta alkaa hiukkasen tökkimään. Ja muutenkin mun silmään tuo on ylimaalattu auto.

    Eli vastaus on A, kymppi liikaa hintaa.
    Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

    Comment

    • JarppiR
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2010
      • 285
      • Pori

      #77
      Originally posted by OVi View Post
      Tuon ikäisessä voi jo olettaakkin saavansa pientä kolhua ovissa yms, kuten tuossakin yksilössä on. Harmaat penkitkin menettelee, mutta kuskin penkin näyttäessä 400 tkm ajetulta alkaa hiukkasen tökkimään. Ja muutenkin mun silmään tuo on ylimaalattu auto.

      Eli vastaus on A, kymppi liikaa hintaa.
      Eli jos kuskinpenkki ei ole saanut vähään aikaan kissasaippuaa osakseen ja maalipinta on liian hyvän näköinen, on hintapyynnössä kymppitonni liikaa? Okei
      BMW 325i E91 LCI "330i" -09
      BMW 530i E39 M-Sport -01
      Alfa Romeo GT 3.2 -05

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3517
        • Raisio

        #78
        Originally posted by JarppiR View Post
        Eli jos kuskinpenkki ei ole saanut vähään aikaan kissasaippuaa osakseen ja maalipinta on liian hyvän näköinen, on hintapyynnössä kymppitonni liikaa? Okei

        Jollainhan se on perusteltava hyvän yksilön huonous, vaikka kuluneella avainperällä.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • OVi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2016
          • 514
          • Oulu

          #79
          Originally posted by JarppiR View Post
          Eli jos kuskinpenkki ei ole saanut vähään aikaan kissasaippuaa osakseen ja maalipinta on liian hyvän näköinen, on hintapyynnössä kymppitonni liikaa? Okei
          Joo, ei se ole homma eikä mikään pitää 400 tkm ajettu auto noin siistissä kunnossa. Itse asiassa meillä on pihassa kaksi vuotta uudempi 375 tkm ajettu Pemari, joka on siistimmässä kunnossa. Eikä se edes näytä uudelleen maalatulta, vaikka sitä on osittain maalattukin.

          Kurkkaisitko vielä muutaman viestin ylemmäksi niin huomaat, että siellä ei ollut vaihtoehtona muita ylihintoja kuin kymppi.
          Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

          Comment

          • hataki
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 119
            • Finland, Kuusamo

            #80
            Mutta kyllä loppu peleissä tuosta autosta jos maksaa ton pyynnin, niin saa todella hieno kyytiin hiljaisen auton, jolla alkaa olemaan klassikko status. E39 on varmasti parhaimpia bmw tä mitä on tehty. Uudemmillakin olen ajanut niin eine anna sellaista kyytiä , kuin hieno kuntoinen tuollainen on parasta mitä autoilulta voi nautinnon puolella toivoa.

            Comment

            • skt
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2013
              • 348
              • Etelä-Pohjanmaa

              #81
              Originally posted by bmw323it View Post
              Polttelisi ostaa kakkosautoksi 330e tai 225xe, 2016-2018 haarukassa.

              Itseä kiinnostaisi enemmän 330e. Vaimon mielestä taas 225xe olisi kiinnostavampi, koska se on hiukan korkeampi ja nelivetoinen. Lisäksi 330e on aika samankaltainen (sedan) kuin e90 tai g30.

              Range ja kulutus noissa lienee samaa luokkaa keskenään. Melutasokin lienee suunnilleen samanlainen? Mites takapenkin ja takakontin hyödynnettävyys käytännössä?

              Onkos raadille argumentteja puoleen tai toiseen? Tai vaihtoehtoja?
              Ei liene enää ajankohtainen.

              225xe argumentteja:
              - korkeampi ja helpompi nousta kyytiin, jos on tarve kyyditä iäkkäitä.
              - ei näytä niin BMW:lta, jos on tarve mennä enemmän huomiota herättämättä.
              - lyhyempi ja helpompi pysäköidä. Etuylitys on pieni.
              - neliveto.
              - kolmisylinterinen kone on pienempi, joten voi olla aavistuksen pieniruokaisempi kaupungissa, mutta maantiellä korkeampi otsa-ala varmaan syö hyödyn. Kolmisylinterisen äänimaailma on hieman erilainen.

              Vaihtoehtoina Minin vastaava Countryman.
              F11 LCI 520d -14
              F45 225xe -17
              Ex. E61 LCI 520d -08,
              Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

              Comment

              • ZNI
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 802
                • Kontiolahti

                #82
                Originally posted by hataki View Post
                E39 on varmasti parhaimpia bmw tä mitä on tehty. Uudemmillakin olen ajanut niin eine anna sellaista kyytiä , kuin hieno kuntoinen tuollainen on parasta mitä autoilulta voi nautinnon puolella toivoa.
                En ihan pysty olemaan samaa mieltä, mutta ainakin oma bemarin ostamisen sietämätön vaikeus liittyy kyllä vahvasti juuri e39:siin. Kun on ajanut sellaisella 6 vuotta ja 100 tkm, niin huonompaa ei voi ostaa, mutta mitään ja järkikäyttisbudjettiin sopivaa ja omistushaluja herättävääkään ei kyllä sen jälkeen ole valmistettu Ongelma on se, että kymppitonnilla ei saa mitään, mutta kahdellakympillä alkaa löytyä jo mielenkiintoisia vaihtoehtoja, mutta ne eivät sitten menekään enää siihen "järkevä käyttis"-kategoriaan
                E39 528i ///M-sport
                E30 "316"
                E38 740iA
                E34 M5


                ex.

                E34 525iA touring
                E34 525i
                E30 316


                Originally posted by beemers
                sanoo nainen joka ajaa e30:llä
                Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3517
                  • Raisio

                  #83
                  Koska kymppi budjetti, siloin pakko tyytyä kompromisseihin ja lopulta tuurista kiinni saako hyvän yksilön vai lompakon tyhjentäjän.

                  Välillä tekee hyvää kattoa avoimin silmin vieraitakin merkkejä jos pää kestää sen.
                  G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                  Comment

                  • ZNI
                    BTCF Member
                    • Jan 2011
                    • 802
                    • Kontiolahti

                    #84
                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Koska kymppi budjetti, siloin pakko tyytyä kompromisseihin ja lopulta tuurista kiinni saako hyvän yksilön vai lompakon tyhjentäjän.

                    Välillä tekee hyvää kattoa avoimin silmin vieraitakin merkkejä jos pää kestää sen.
                    Sillä kymppitonnilla ei vaan saa mitään mielenkiintoista miltään muultakaan merkiltä. Sitten sitä vasta saisikin laittaa euroja jonoon, koska yhtäkään AMG-mersua ei saa kymppitonnilla Ja sitten onkin jo sama katsoa niitä itselle tutumpia bemareita... Mutta niitä kiinnostavia käyttiksiä spekseillä bensa/manuaali/M-sport/~200hp/sedan/coupe näyttäisi löytyvän vasta lähempänä 20t€ vaikkei tarkoitus ole tavoitella mitään kuuta taivaalta.

                    Kahden viimeisimmän käyttiksen budjetti on ollut 5 000€ ja eipä noissa juuri ole yllätyksiä tullut kun on lähtökohtaisesti etsinyt myyntikuvien perusteella siistin yksilön ja käynyt syynäämässä paikan päällä. Huonosti pidetyn näköinen auto on yleensä sitä miltä näyttää ja niissä hintakin on optimistisesti usein hiukan yläkanttiin.
                    E39 528i ///M-sport
                    E30 "316"
                    E38 740iA
                    E34 M5


                    ex.

                    E34 525iA touring
                    E34 525i
                    E30 316


                    Originally posted by beemers
                    sanoo nainen joka ajaa e30:llä
                    Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

                    Comment

                    • TKG
                      Newbiemmer
                      • Nov 2005
                      • 21

                      #85
                      Originally posted by ZNI View Post
                      ... koska yhtäkään AMG-mersua ei saa kymppitonnilla...
                      Ai ei vai:
                      https://www.nettiauto.com/mercedes-b...5-amg/13059763

                      Comment

                      • Kraftwerk
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2022
                        • 133
                        • Joensuu area

                        #86
                        Jos on läpikäyty auto, varsinkin hyvä ja kunnolla suunniteltu auto, kuten E39, niin ajaisin entisellä.


                        Suurin osa käytetyistä autoista on aika romuja. Ehkä muutama prosenttin myynnissä olevista hyviä yksilöitä. Aika kova väite toki, mutta väittäisin, että melkein kaikissa menty maksiöljynvaihtoväleillä, kaikki ennakoivat huollot (laatikkoöljynvaihdot yms.) tekemättä, kaikki nesteet vaihtamatta, tuulilasit kuluneita, paskat vääntyneet tarvikevanteet huonoilla kumeilla, alustassa väljää, aina jotakin piileviä vikoja, rääkätty kylmänä jne.


                        Aika monesta jopa 3-4 v vanhoista noin 100 tkm ajetuista löytyy yllätyksiä, joista joutuu oston jälkeen vääntämään myyjäliikkeen tai maahantuojan kanssa. Joten summattuna, jos on omaan autoonsa tyytyväinen, niin taloudellisesti yleisesti järkevintä ajaa edellisellä.
                        F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3517
                          • Raisio

                          #87
                          Järkeehän näissä autojen vaihdoissa harvemmin mukana, fiiliksellä eteenpäin, oli e39 tai Corolla ja sen mahdollisesti hätäpäissään tehdyn väärän ostoksen saa helposti hävitettyä kun taas avaa hiukan kukkaroa.

                          Turhaan tekee itselle vaikeaksi, buranaa vaan kuluu...
                          Last edited by ritariässä; 18-08-2022, 18:30.
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1682
                            • vihti

                            #88
                            Vanha bemari ja järkikäyttis ei minun mielestä ole edes mahdollista, sama juttu muidenkin ns. ”premium brändin” tuotteiden kanssa. Harrastekäyttis ehkä osuvampi koska tekniikka on jokseenkin luotettava, pientä laitettavaa löytyy aina mutta niiden vikojenkin kanssa pystyy ajamaan niin pitkään kuin haluaa ja mitä e39 hyvyyteen tulee niin vakio koneella ja avoimella perällä aika tuhnuja pelejä(pl. 540 ja m5)kun nykyiset perus perheautotkin on kovempia menemään, talvella ihan onneton jos on sattunut satamaan vähän enemmän lunta koska jää jumiin naurettavan helposti, toki mutkatiellä kolmosvaihteella nätti päästellä niinkuin muutkin 6-mukiset BMW:t, jäätävä kulutus(tilavampaan nelimukiseen etuvetoon verrattuna)vaikka ajais nätisti. Ajettavuushan näissä on todella hyvä ”isoksi autoksi”, sisustan mukavuus ja laatu on ihan eri maata moneen muuhun saman ikäiseen tai saman hintaluokan autoon verrattuna.

                            Alle kympillä saa e39 vastaavan tuotteen, jopa paremman, vaikkapa audin turbokoneella, quattrolla ja monta vuotta uudempana, niissäkin on omat oikkunsa ja pientä laittoa riittää…kuten bemareissakin.
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16422
                              • Asikkala

                              #89
                              " audin turbokoneella"

                              Eikö näistä pitäisi pysyä erossa ?

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16344
                                • Leppävirta

                                #90
                                Originally posted by jr66 View Post
                                " audin turbokoneella"

                                Eikö näistä pitäisi pysyä erossa ?
                                Onko kokemusta?
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎