Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XXXIX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1369
    • Pohjanmaa

    Originally posted by sampsa- View Post
    Joo, ja tähän E53 keskusteluun vielä:
    Kakkosauto nyt siis vaihdossa. Nykyinen -06 punto, jolla ei vuoteen ajettu metriäkään. Joku sellainen hakusessa, millä pääsee parhaillaan pohjoisen kinttupolulla, retkikäytössä kesäaikana, sekä satunnaiset muutama pakollista ajoa talven aikana.
    Oltava bensa, ja haluaisin ekan veekasin omistaa.
    Olen katsellut X5, Q7, Ml -mese, xc90 volvo… nämä nyt äkkiseltään.
    Sais olla nyt jotain siedettävää varustettakin ja jonkunverran edes moderni auto.
    Mese ja volvo on tyrmätty ”saatanan rumina” joten rupeaa vaihtoehdot olemaan kovin vähissä.
    Huoltohommiin liittyen tosiaan hiukan vilkuilin noita jakopään hintoja, eikä ne maailman pahimmilta vaikuttaneet. Jollakin tavalla se nyt voisi olla sitten ”ihan sama” jos joku öljytihku jossain näkyy, jos sen koneen nyt muutenkin huoltaisi isosti.
    Q7:n hinnat huoltoihin ihan toiselta planeetalta.
    Juu, en välttämättä ostaisi 20v vanhaa V8 audia, kokemusta on

    Mitä sait jakopään hinnaksi? Kyllä sen pitäisi kohtuu kalliiksi hilata jos teetät sen muualla ja aletaan vaihtamaan kaikkea kuluvaa mitä matkalla tulee vastaan.

    Onhan tuo ihan siistin oloinen yksilö, ilmoituksessa ei kyllä ole mitään mainintaa huoltokirjasta joten huoltokuiteista kannattanee ainakin kysellä. Mahdollisella koeajolla kuuntelisin tarkkaan miltä kylmä kone kuulostaa startissa/startin jälkeen ja että vaihdelaatikko ei tee mitään hämärää missään tilanteessa. Näissä on ilmeisesti ZF 5HP24 laatikko mikä ei myöskään ole täysin huoltovapaa.
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • mikkod
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 5202
      • Stadi

      Originally posted by sampsa- View Post
      Joo, ja tähän E53 keskusteluun vielä:
      Kakkosauto nyt siis vaihdossa. Nykyinen -06 punto, jolla ei vuoteen ajettu metriäkään. Joku sellainen hakusessa, millä pääsee parhaillaan pohjoisen kinttupolulla, retkikäytössä kesäaikana, sekä satunnaiset muutama pakollista ajoa talven aikana.
      Oltava bensa, ja haluaisin ekan veekasin omistaa.
      Olen katsellut X5, Q7, Ml -mese, xc90 volvo… nämä nyt äkkiseltään.
      Sais olla nyt jotain siedettävää varustettakin ja jonkunverran edes moderni auto.
      Mese ja volvo on tyrmätty ”saatanan rumina” joten rupeaa vaihtoehdot olemaan kovin vähissä.
      Huoltohommiin liittyen tosiaan hiukan vilkuilin noita jakopään hintoja, eikä ne maailman pahimmilta vaikuttaneet. Jollakin tavalla se nyt voisi olla sitten ”ihan sama” jos joku öljytihku jossain näkyy, jos sen koneen nyt muutenkin huoltaisi isosti.
      Q7:n hinnat huoltoihin ihan toiselta planeetalta.
      X5 e70 4.8i - myyntipalstalla olisi yksi edullinen :think
      Ois mun valinta jos V8 X5 pitäisi ostaa.
      Helkama S3000
      Myydään kutosen alustaosia
      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

      Comment

      • jaskap
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 528
        • Finland Rovaniemi

        Originally posted by ekkoo1 View Post
        Juu, en välttämättä ostaisi 20v vanhaa V8 audia, kokemusta on

        Mitä sait jakopään hinnaksi? Kyllä sen pitäisi kohtuu kalliiksi hilata jos teetät sen muualla ja aletaan vaihtamaan kaikkea kuluvaa mitä matkalla tulee vastaan.

        Onhan tuo ihan siistin oloinen yksilö, ilmoituksessa ei kyllä ole mitään mainintaa huoltokirjasta joten huoltokuiteista kannattanee ainakin kysellä. Mahdollisella koeajolla kuuntelisin tarkkaan miltä kylmä kone kuulostaa startissa/startin jälkeen ja että vaihdelaatikko ei tee mitään hämärää missään tilanteessa. Näissä on ilmeisesti ZF 5HP24 laatikko mikä ei myöskään ole täysin huoltovapaa.
        Reilun tonnin maksaa pelkät osat. Repullinen tiivisteitä ja muuta. Sitä ei usko, ennenkuin kokee. Jos joutuu työn ostamaan jostain, niin en tiedä.
        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
        e32 750 iA -88 DoubleSex.
        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
        e32 735 1/18
        e34 M5 1/18
        e24 635 Csi 1/18
        e9 3.0 CSi 1/18
        e31 850 Csi

        Comment

        • Jarger
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 3977
          • Finnland

          Jos E70 pitäis alkaa katsomaan niin varmaan dieselinä sitten veis voiton.
          Itseä vaan ei mallina sytytä ollenkaan. Tuollainen IS taas puolestaan saa kuolaamaan. Siksipä omasta dieselistä tulee löytymään samoja ulkonäön elementtejä "kas kummaa"
          Negatiiviset kauppakokemukset:
          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

          Comment

          • sami83
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 188
            • Pori

            https://m.nettiauto.com/hummer/h2/12...nt=14&vifNav=Y Vielä mahtuu muutama lisävalo🤔
            F11 520d Alpinweiß

            Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34

            Comment

            • E39Fin
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2013
              • 1762
              • HKI/Orimattila

              Originally posted by mikkod View Post
              X5 e70 4.8i - myyntipalstalla olisi yksi edullinen :think
              Ois mun valinta jos V8 X5 pitäisi ostaa.
              Samoilla linjoilla olisin, etenkin jos kriteerinä oli jonkin sortin modernius. Mun makuun E53 huonoin puoli on kyllä sisusta, joka ei oikein varusteillakaan tule tälle vuosituhannelle. Etenkin faceliftien kohdalla tuntuu, että ulkokuori ja sisusta on eri vuosituhannelta (niin kuin ne itse asiassa onkin).

              Itse myönnän kyllä myös kuolanneeni V8-koneisia E53, mutta olen kyllä nyt tullut lopputulokseen, ettei ole varmaan kaiken vaivan arvoisia. Jos täytyisi jotain ehdottaa, niin jos on valmis ottamaan E53 ongelmikseen, niin ei se saman ikäluokan Range Rover V8:llä ole siitä enää edes juuri pahempi vaihtoehto. Sillä sitten voi oikeasti myös lähteä kuralätäkköä kovempaankin maastoon halutessaan.



              Sitten myös cayennet pyörinyt mielessä, mutta niistä taitaa ainoat järjelliset vaihtoehdot olla 3.2/3.6 ja Turbo. 4.8 osalta en tiedä mitään. Nuo tuntuu olevan aika halpoja myös.
              Last edited by E39Fin; 14-05-2022, 09:59.
              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
              E39 523iA Oxfordgreen

              Comment

              • Jarger
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 3977
                • Finnland

                En tiedä onko tuossa Land Roverissa mitään järkeä kun ei se mikään tykki ole kuitenkaan tuolla koneella ja syönti aika reilua. Tosin jos ei sillä ole väliä, niin..

                Mielenkiintoinen laite silti, en tiedä noista mitään.

                Noihin VW tuotteisiin luulisin että se hinnan lasku liittyy juuri niihin kalliisiin huoltoihin ja siihen että saat kaivaa lompakkoasi jopa enemmän kuin Bemarin kanssa Ja ajat muka Porschella, joka todellisuudessa on vaan VW.

                Land Roverissa jopa dieselin keskikulutus on 11,3l? Tosin se nyt varmaan tippuisi hiukan jos tuota konetta piristäisi.

                Oman 184hp automaatti E53 keskilutus on 9,7l joka on mielestäni sangen ok tämän kokoiselle autolle. Nyt vähän tippunee kun manuaaliksi tekee. Tosin isompia jarruja ja torsenit molempiin periin, ja 21" alle 11,5" leveydellä, niin enpä tiedä.........
                Negatiiviset kauppakokemukset:
                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7561
                  • Kotona



                  Vähän ajettu 125i coupe
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                  Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                  -

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5061
                    • Paimio

                    Originally posted by E39Fin View Post
                    Sitten myös cayennet pyörinyt mielessä, mutta niistä taitaa ainoat järjelliset vaihtoehdot olla 3.2/3.6 ja Turbo. 4.8 osalta en tiedä mitään. Nuo tuntuu olevan aika halpoja myös.
                    Noihin Cayennen halpoihin hintoihin on syynsä jos kerta pelkät perusjarruremontin osat maksaa yli 5000€!


                    Maastureista puheenollen tämä etusivun bongo on aikas komia:
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • MeisterW
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2017
                      • 307
                      • Uusimaa

                      Originally posted by sampsa- View Post
                      Harmi. Yksi soitto riitti lannistamaan kiinnostuksen.
                      Myyjä kertoi katsastuksessa tulleen huomautusmerkinnän öljyvuodosta moottorissa. Kuulemma vain "pientä kosteutta jossain kohtaa. Ei ainakaan hallin lattialle asti ole tullut".
                      Nihkeältä tuntuu, vaikka korjaamo perhepiiristä löytyykin.
                      Joo, ainahan näissä nyt varautua tarvii, mutten nyt ehdointahdoin käsiäni kuraan halua lykätä.
                      Omasta mielestä on mahtavia laitteita. Aikoinaan mulla oli e53 4.8is, kun eka kertaa kuuli tyhjäkäynnin auton ulkoa niin se oli kaupat.

                      Tuossa 4.6is on M62 jakopää pidettävä vaan kunnossa, mut toisaalta on sitten vähemmän muita lci malliin tulleita murheita. Öljyä hikoilee varmaan jo kaikki e53 ja e70 myös, eli sitä voi olla vaikea välttää ton ikäisissä. Jos moottori ei ylimääräisiä raksuttele ja ZF vaihtaa sujuvasti, niin uskaltaisin ostaa puoliharrastepeliksi..

                      Xoutpost.com noista löytyy hyvin tietoa lisää
                      E39 M5 2002
                      E70 X5 3.0sd 2008
                      E83 X3 3.0i 2005
                      G21 330e

                      Comment

                      • jaskap
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 528
                        • Finland Rovaniemi

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Noihin Cayennen halpoihin hintoihin on syynsä jos kerta pelkät perusjarruremontin osat maksaa yli 5000€!


                        Maastureista puheenollen tämä etusivun bongo on aikas komia:
                        https://www.nettiauto.com/willys/jeep/12814110
                        Onkohan noissakin ims ongelmat ja sylinterien murtumisia. Rahhoo saapi olla repullisia.
                        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                        e32 750 iA -88 DoubleSex.
                        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                        e32 735 1/18
                        e34 M5 1/18
                        e24 635 Csi 1/18
                        e9 3.0 CSi 1/18
                        e31 850 Csi

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5061
                          • Paimio

                          Originally posted by jaskap View Post
                          Onkohan noissakin ims ongelmat ja sylinterien murtumisia. Rahhoo saapi olla repullisia.
                          https://www.autoscopecarcare.com/car...e-ims-bearing/
                          Eikös nuo IMS ongelmat kohdistu pelkästään vastaiskumoottoreihin?

                          Cayennessahan niitä ei käytetty.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Juhaska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 3989
                            • Suomi

                            Saattaa olla, että olen nyt ajatusteni kanssa yksin, mutta menkööt:



                            Tämmönen on omaan silmään huvittava ilmestys, mutta saattaisi olla monikäyttöisenä kulkineena näppärä reissuun ja kun niskat ja selkä on välillä vähän jumisa, nii tuollaiseen kippoon on helppo vain sujahtaa sisään, eikä tarvi sen kummempaa akrobatiaa, eikä maksa paljoa.

                            Harmi sinänsä, että linkin yksilö on ainoa euromalli ja loput kaikki Japanin tuonteja ja CVT-vaihteistoilla. :think
                            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                            Comment

                            • jaskap
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 528
                              • Finland Rovaniemi

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Eikös nuo IMS ongelmat kohdistu pelkästään vastaiskumoottoreihin?

                              Cayennessahan niitä ei käytetty.
                              Joo. Sekoitin Caymaniin
                              e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                              e32 750 iA -88 DoubleSex.
                              Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                              Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                              e32 735 1/18
                              e34 M5 1/18
                              e24 635 Csi 1/18
                              e9 3.0 CSi 1/18
                              e31 850 Csi

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17546
                                • Turku

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Noihin Cayennen halpoihin hintoihin on syynsä jos kerta pelkät perusjarruremontin osat maksaa yli 5000€!


                                Maastureista puheenollen tämä etusivun bongo on aikas komia:
                                https://www.nettiauto.com/willys/jeep/12814110
                                Olisiko työnantaja SNA Europe, kun vaikuttaisi olevan pääsponsorina ?
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎