Mielialan mukaan, välillä tulee provosoiduttua....
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Autolla suht rauhassa en toki tientukkona oo, pinna kyllä palaa helposti, kun taas prätkällä tulee ajeltua yleensä aika rivakasti. Ikinä en ole edes parkkisakkoa saanut silti
Kieltämättä tulee useimmiten ajeltua niinku kusipää. Jatkuvasti tulee ajeltua ylinopeutta, roikuttua edellä ajavan perseessä kiinni sekä torvea tulee melko usein paineltua, puhumattakaan suurista määristä "voimasanoja", joita tulee kyllä huudeltua, oli joku kyydissä tai ei.
Mutta kun yli 2 vuotta on selvinny ilman sakkoja/pysäytyksiä, niin eiköhän sitä vois vähän alkaa rauhoittumaan...:think
Tuohon kyselyyn varmaan on vaikuttanut myös se, että minkälainen auto jää mieleen liikenteessä helpoiten. Itsellä ei ainakaan jää merkki mieleen, ennemminkin oliko teiniviritys, kansanauto vai myyntitykin uusi auto.
Itsellä ajotavat eivät varmaankaan ole parhaasta päästä. Turhaudun, jos joutuu ajamaan alle rajoituksien jonossa. En oikeastaan varaa ylimääräistä aikaa päivittäiseen paikasta toiseen siirtymiseen.
En muista olenko vastannut tänne vielä mutta lyhyesti:
Ajotyyli riippuu sen hetkisestä mielentilasta hyvin pitkälle, mutta yleensä hiukan ylinopeutta. Ohitusta en ole koskaan suorittanut ilman ylinopeutta. Taajamassa rauhallisesti mutta rivakasti. Koulujen ja kauppojen lähellä tulee ajettua vähän hitaammin, koskaan ei tiedä kuka piruparka sieltä tarjoaa itseään keulaan
Autolla ei ole väliä, ajotapa samanlainen kaikilla merkeillä.
G4 -00
Entiset ajokit:
e36 328i Coupé -95
e36 316i Sedan -98
1 ainut sakko reilun 10 vuoden sisällä turvavyöstä. Kai siitä jotain voi päätellä millainen ajotyyli.
Mutta eipä sitä voi kieltää etteikö joskus lapsettaisi.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
1 ainut sakko reilun 10 vuoden sisällä turvavyöstä. Kai siitä jotain voi päätellä millainen ajotyyli.
Mutta eipä sitä voi kieltää etteikö joskus lapsettaisi.
Eihän tuo sakkomäärä todista mitään
Kuten cruiser totesi, vituttaa jonottaa alinopeutta. Pieni ylinopeus on oikeestaa aina.
Ohitukset reippaasti. Pakko myöntää, fiilis autoa ajaessa on täysin eri oman e30:in ratissa ku exän uudessa cliossa. Kusipää?
Ajotapa riippuu tiestä. Mutkapätkällä tulee yleensä ajeltua vähän reippaammin... Kaupungissa / taajamissa olen yrittänyt ajaa "sivistyneesti massan seassa"...
Motarilla jonon ensimmäiseksi yritän kovasti päästä, tosin 1.6 Sierralla se on jäänyt harmittavan kauas.
En siltikään voi itseäni törtöksi väittää liikenteessä. Mutta ei ole tapana ajella holtittomasti. Mutta kuten sanoin aiemmin niin joskus se lapsettaa.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Aika reippaasti tulee ajettua, melkein aina ylinopeutta paitsi taajamassa jne.
Ohitukset aina kunnolla eli vauhdilla.
En kuitenkaan kiilaile, tööttäile, roiku puskurissa, näyttele kansainvälisiä käsimerkkejä, huutele, roskaa, vilauttele valoja (paitsi jos varoitan poroista tai poliisista!), annan tietä jalankulkijoille jne. Eli jokainen päättäköön itse olenko kusipää? Varmaankin olen
edit. oho, olinki jo vastannu tähän
Last edited by tuumas; 13-10-2010, 18:09.
Reason: lisäys
Mielestäni ajelen ihan sivistyneesti, vaikka päivisin tutuilla 60km/h alueilla tuleekin vedettyä vähintään 80 lasissa, jossei edessä pyöri joku Micra ja motariakin harvoin ajan alle 130 lasissa, oli rajoitus 100 tai 120 ja aina tietysti ohituskaistaa, ellei takaa ole tulossa nopeampi. Ohitukset myös aina nopeasti ja sulavasti. Kaupungissa yms. pihateillä ajelen kyllä varovasti aina. Öisin tulee ajettua aina rajotusten mukaan, kun ei koskaan tiedä onko takana oleva se poliisi.
Talvella sitten ihan kaikki mutkat ja muut missä vähänkään varaa sinne liukusuuntaan, niin aina kammessa ja tulihan lähes päivittäin oikeasti vähintään tunti vedettyä yhtäjaksosta puolelta toiselle bensantuhlailua jäähallin pihalla Tampesterissa. Yhdet sakot saanut ja nekin, kun yöllä katoin, että 1 auto tulossa vastaan ja aattelin oikasta "vasemmalle kielletty"-merkillä merkittyä tietä Hervannan valtaväylälle. Olihan se vastaantuleva sitten sivarit hahah.
ennen tuli ajeltua aika reilustikin liikenteessä (pl. taajamat) kortti kun oli vähän aikaa (=lue 5kk) hyllyllä niin kummasti on sen jälkeen rauhottunu ajotyyli.
pitäs vissiin hakeutua jollekkin vihanhallinta ja itsehillintäkurssille, kun tulee kilahdettua liikenteessä melko usein
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Heh , 8 vuotta vanhoja postauksia
petrolin ajotapa : Taajamassa nopeusrajoituksien mukaan ja varsinkin pväkotien ja oppilaitosten kohdalla korostetun varovaisesti , joskus alinopeuttakin :think
Ajotavastani maantiellä en ole ylpeä , turhan reippaasti.
Ajotavastani radalla en ole myöskää ylpeä , turhan hiljaa.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment