Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XLI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7036
    • Forssa

    Originally posted by Fubar View Post
    Luukki on kuin oikeassa maasturissa mutta mites käytäntö. Harmittavan vähän kerrottu tekniikasta tai siihen ei ole sitten kajottu. Ilman lukkoja tai muita muutoksia ei tolla valitettavasti tee maastossa mitään.

    Omaa äksää vähän yritin haastaa maastossa ja aika äkkiä ollaan jumissa. Liikennevaloista lähtiessä huomaa kivasti vetoja olevan muillakin pyörillä kuin takana mutta siihen se sitten jääkin. Kaupunkimaasturista ei saa oikeaa maasturia ulkonäköä muuttamalla.

    Onkohan näihin saatavilla kitka tms lukkoja? Arvaan että joo mutta todella suurella rahalla, ehkä...

    Kunhan turisen lämpimikseni...
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1669
      • vihti

      Löytyy lukkoa jos jonkunlaista, halvimmat on ne racingdiffs avoperän lukkopalikat ja toiseks halvin joku helical-tyyppinen yksikkö vakio tasauspyörästöjen tilalle.

      Minkäs tyyppinen neliveto bemareissa olikaan? Selviääkö tällaisella ristiriipunnasta vai pitääkö sitävarten asentaa jotain lukkoja?
      E39 523i Turbo

      Comment

      • Krampus
        BTCF Member
        • Nov 2017
        • 373
        • Keski-Suomi

        Mitä katsastus-setä sanoo tuosta ratista, mistä puuttuu airbag?
        E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
        F39 X2 Xdrive20D, käyttis
        Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7036
          • Forssa

          Originally posted by naikou View Post
          Löytyy lukkoa jos jonkunlaista, halvimmat on ne racingdiffs avoperän lukkopalikat ja toiseks halvin joku helical-tyyppinen yksikkö vakio tasauspyörästöjen tilalle.

          Minkäs tyyppinen neliveto bemareissa olikaan? Selviääkö tällaisella ristiriipunnasta vai pitääkö sitävarten asentaa jotain lukkoja?
          Tässä prefacessa taitaa olla kolme täysin avointa välitystä. Ainakin käytöksen mukaan. Jää helposti sutimaan yhdellä. Tai sitten mulla on jotain rikki.

          Pitääkin jossain vaiheessa tutkia lukkoja. Ei sillä että tarvitsisin niitä mutta olisihan kiva olla edes jokin kitkalukko.
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7387
            • Oulu



            Sisäkuvia kaipais.


            Originally posted by |foder| View Post
            Tässä prefacessa taitaa olla kolme täysin avointa välitystä. Ainakin käytöksen mukaan. Jää helposti sutimaan yhdellä. Tai sitten mulla on jotain rikki.
            Ainakin uudempien X-sarjalaisten olettaisin osaavan käyttää jarruja fiksusti. Tämmöinen yksinkertainen testivideo sais kyllä löytyä kaikista 4-vetoisista: https://www.youtube.com/watch?v=KOIZBx0NOsY
            Last edited by Petri.Kekkonen; 18-01-2023, 08:39.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Tomba87
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 4029
              • Imatra

              Joo kyllä tuo preface X5 on aika onneton neliveto. Toki vajaavetoisen voittaa etenemiskyvyssä.



              340i GT olisi omaan makuun aika maukas käyttöauto. Näitä ei vissiin uutena ole Suomeen paljoa myyty kun ainakaan nettiautossa ei näy myytäviä eikä myytyjä. Ulkonäkö nyt on mitä on mutta tilat olisi mainiot ja vähän lisää korkeutta olisi käyttiksessä vain plussaa. Mitähän tuollaiseen tulee veroja :think
              Luukku auki ja risut kyytiin

              Comment

              • Topi08
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 4456
                • .



                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17500
                  • Turku

                  Originally posted by Krampus View Post
                  Mitä katsastus-setä sanoo tuosta ratista, mistä puuttuu airbag?
                  Ei taida mennä läpi sitten millään.
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16412
                    • Asikkala

                    Originally posted by Krampus View Post
                    Mitä katsastus-setä sanoo tuosta ratista, mistä puuttuu airbag?
                    Originally posted by Laku View Post
                    Ei taida mennä läpi sitten millään.
                    Juu ei saa leimaa tuolla ratilla ja tuskin on muutoskatsastettu tuota korotustakaan :think Rattiahan ei saa muutettua varmaankaan mitenkään lailliseksi.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16412
                      • Asikkala

                      Digimittaristo pilaa koko auton

                      Comment

                      • HC91
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 998
                        • 29100/310053

                        Originally posted by |foder| View Post
                        Luukki on kuin oikeassa maasturissa mutta mites käytäntö. Harmittavan vähän kerrottu tekniikasta tai siihen ei ole sitten kajottu. Ilman lukkoja tai muita muutoksia ei tolla valitettavasti tee maastossa mitään.
                        Ulkoisesti oikein virkistävän näköinen ilmestys mutta sisäkuvat latisti tunnelman ratin ja vaihdekepin osalta saman tein. Alkupään E34 525ix:stä löytyi keskeltä sähkömagneettinen lukko ja takaa hydraulinen lukko (0-100%), jos oli liukasta niin raapi vähintään kolmella rattaalla, sangen reipas etenemiskyky aikalaisekseen. Liekkö BMW:n ekonomit sitten torpanneet konstruktion käytön 94-mallivuodesta eteenpäin.
                        92' ///M5 3.8 individual
                        09' 320d xDrive
                        16' NIU N1 Sport
                        19' NIU U+ Sport

                        Comment

                        • Jarger
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 3681
                          • Finnland

                          Originally posted by HC91 View Post
                          Ulkoisesti oikein virkistävän näköinen ilmestys mutta sisäkuvat latisti tunnelman ratin ja vaihdekepin osalta saman tein. Alkupään E34 525ix:stä löytyi keskeltä sähkömagneettinen lukko ja takaa hydraulinen lukko (0-100%), jos oli liukasta niin raapi vähintään kolmella rattaalla, sangen reipas etenemiskyky aikalaisekseen. Liekkö BMW:n ekonomit sitten torpanneet konstruktion käytön 94-mallivuodesta eteenpäin.
                          Ajattelin samoin.
                          Vähän ehkä liikaa nuo popparijutut/ruuvit pintapelleissä myös itselle.

                          Laillisuus, noh.. mikä laillisuus?

                          En minä ainakaan prefaceliftia ole saanut yhdellä suttailemaan kuin ainoastaan silloin jos on abs-valo taulussa ja anturi rikki. Jarrut tosin noissa kuumenee älyttömästi kiinni jäädessä.

                          Minulla on tuollainen tallissa, vähän levinnyt sinne tänne, ensin piti tehdä siitä manuaali, sitten päätinkin vaihtaa IS-mallin jarrut jotta ne isompina kuumenee vähemmän.. no sitten kuitenkin laitoin levyttömät lukot etu- ja taka-akselille. Tai laitoin ja laitoin, eihän mulla tuolla ole takapäässä mitään alustaa kiinni.

                          Itsellä ollut alustassa 40mm korotuspalat edessä ja takana, nostaa autoa noin arviolta 50mm. Tai ne kerkesi leiman ajan olla paikallaan ja 400km, kunnes tämä remontti alkoi

                          Vähän haaveiluttaisi tuollaiset ilmapussit etu- ja taka-akselille, mutta aika kustanteeksi taitaa tulla ja sitten vikaherkkyys. Ois sinänsä hienot. Mutta ei nillä saa ilman mitään muokkauksia vakiokorkeutta nostettua kuin +25mm.

                          Piristävän erilainen ilmestys kuitenkin. Vanteet vaikuttaa peltisiltä itse levitellyiltä? Laittomat Suomessa sinällään?
                          Negatiiviset kauppakokemukset:
                          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                          Comment

                          • mikae34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 4985
                            • Forssa

                            Originally posted by |foder| View Post
                            Luukki on kuin oikeassa maasturissa mutta mites käytäntö. Harmittavan vähän kerrottu tekniikasta tai siihen ei ole sitten kajottu. Ilman lukkoja tai muita muutoksia ei tolla valitettavasti tee maastossa mitään.

                            Omaa äksää vähän yritin haastaa maastossa ja aika äkkiä ollaan jumissa. Liikennevaloista lähtiessä huomaa kivasti vetoja olevan muillakin pyörillä kuin takana mutta siihen se sitten jääkin. Kaupunkimaasturista ei saa oikeaa maasturia ulkonäköä muuttamalla.

                            Onkohan näihin saatavilla kitka tms lukkoja? Arvaan että joo mutta todella suurella rahalla, ehkä...

                            Kunhan turisen lämpimikseni...
                            Ei siitä kyllä maasturia saa juu mutta kivan näköisen kyllä

                            Kiinnostaisi tietää millä sitä on saatu 15cm ylöspäin.

                            Mussossa on keskilukko ja taka-akselilla lukko. Edessä manuaaliset napalukot. Lisäksi alennusvaihteet. Käytännössä kuten Pajero. Sekä oikean maasturin tikapuurunko. Sillä pääsee kyllä jo todella hyvin ja kiinni on vaikea jäädä. Hieno vetää jumissa olevia autoja pois nostamalla kytkintä. Mutta jos jäät kiinni niin sitten olet kanssa kiinni
                            Auto on liikkumaväline.

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 3681
                              • Finnland

                              Eikö kaikesta saa, eriasia minkä verran vaivaa se vaatii? Siis kai joku tekijämies vaihtaa jakolaatikonkin alennusvaihteelliseen ja lukolliseen, periaattessa vaatisi vain etukardaanin vaihdon nivellettyyn ja sitten sovituksen. Ja etu- ja taka-akselillehan puolestaan saa mitä vaan sovellettua. Eri asia onko siinä taas järkeä.

                              Minua vähän ahdisti tuo jarrujen lämpeäminen ja sitten ajattelin että sillä se hoituu kun päivittää nuo isommat jarrut. Ja lopen sitten mietin, että "no vetää ainakin kahdella jos abs-vika tulisi, kun lukot laittaa...
                              Jälkikäteen kun miettii niin voikin lyödä itseään tyhjällä lompakolla otsaan

                              Mielestäni tuossa nettiauton värkissä on laskettu mm. apurunkoja. Todennäköisesti nivelten kulmien takia ja sen vuoksi että saa isomman rengaskoon erityisesti.
                              Koska jos laskee apurunkoa ilman rengaskoon suurennusta, tuoko se todellista maavaraa. Itse hommasin talveksi renkaat siinä koossa että tulee sieltä 2,5cm maavaraa lisää. Se onkin aika maksimi noin
                              kivutta tulevaksi. Pitäisi päästä lumessa ja tiellä. Näin nuuka mies ei halua autoaan hajottaa maastossa kuitenkaan
                              Last edited by Jarger; 18-01-2023, 17:43.
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              • ritariässä
                                BTCF Member
                                • Jan 2006
                                • 3510
                                • Raisio

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Digimittaristo pilaa koko auton
                                Oot tullut vanhaksi ku et enempää ” virheitä ” löytänyt
                                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎