Ei kai kukaan noita saman tien noin ala vaihtelemaan. Hyvää öljynvaihtoa tuolle 5L40E ois sellanen 50tkm välein. Ja maksimi 100tkm, joka on jo ylipitkä/pihistelyä.
50-60 jos haluaa että pysyy hyvänä ja säästellen 80tkm. Tosin onko se GM loota sitten oikea paikka säästellä öljyissä
jos nyt aloitettais siitä, että näistä 530i löytyy aina zf.
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan E34 540iA 93 sedan E39 530iA 00 touring
Ei kai kukaan noita saman tien noin ala vaihtelemaan. Hyvää öljynvaihtoa tuolle 5L40E ois sellanen 50tkm välein. Ja maksimi 100tkm, joka on jo ylipitkä/pihistelyä.
50-60 jos haluaa että pysyy hyvänä ja säästellen 80tkm. Tosin onko se GM loota sitten oikea paikka säästellä öljyissä
Tässä on kyllä ihan eri loota kuin kertomasi. Bensat zF vaihteistolla ja dieseleissä surullisenkuuluisa.
Huonosti läksyt luettu.
Last edited by ritariässä; 19-02-2023, 20:09.
Reason: Kirrrjoitusvirrrhe
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Tuon väännönkesto tosin jää GM:lle noin 100:lla, input torque 300 NM. Nyt täytyy tunnustaa että mielummin ottaisin GM:n kuin tuon.
Tuota ZF-lukiessani oletin heti suoraan, että "ai siellä onkin 5HP-24, vau!"
Tuon väännönkesto tosin jää GM:lle noin 100:lla, input torque 300 NM. Nyt täytyy tunnustaa että mielummin ottaisin GM:n kuin tuon.
Tuota ZF-lukiessani oletin heti suoraan, että "ai siellä onkin 5HP-24, vau!"
Käytännössä 5hp19 on kestävämpi kuin 24. Itellä noita 5hp24 laatikoita on porsinut kaksi ja ne onkin sitten ainoot hajonneet. Asiaan voinee tietysti vaikuttaa että tuota isompaa on käytetty vain malleissa joissa voima riittää pelleilyyn. :think
Käytännössä 5hp19 on kestävämpi kuin 24. Itellä noita 5hp24 laatikoita on porsinut kaksi ja ne onkin sitten ainoot hajonneet. Asiaan voinee tietysti vaikuttaa että tuota isompaa on käytetty vain malleissa joissa voima riittää pelleilyyn. :think
Joo luulen että tämä selittää osansa myös GM kanssa, kun on aika yleinen dieseleissä. Ja käytetty turhan raskaissakin laitteissa, kuten oma E53.
Näissä automaailman jutuissa tuntuu että yksi suurimpia kehityksiä on tapahtunut juuri automaateissa vuosien myötä.
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Käytännössä 5hp19 on kestävämpi kuin 24. Itellä noita 5hp24 laatikoita on porsinut kaksi ja ne onkin sitten ainoot hajonneet. Asiaan voinee tietysti vaikuttaa että tuota isompaa on käytetty vain malleissa joissa voima riittää pelleilyyn. :think
Aika monelta myös se kutokoneiden hp19 hajonnut ja mm tutulta meni vuosi pari sitten pakkirumpu paskaksi, joten en sanoisi vahvemmaksi.
turbiineja menee sitten noista hp24 lootista herkemmin, ehkä, toki ne on vääntävämpien kasikoneiden ym jatkona muillakin merkeillä.
vanhuus näitä hajottaa, olipa vahvempi tai heikompi malli.
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Kauheat? Puolinahkahan on just pop, harmillisen harvinainen optio bemmeissä. Muutenkin kuvissa ihan hyvän oloinen yksilö, värikin ihan parhaasta päästä.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Nuo puolinahkapenkit on kyllä hirvittävin keksintö mitä sisustaan voi ruksia. En käsitä miksi tuommoisia on ikinä edes keksitty. Saatu näppärästi pahimmat puolet kummastakin mukaan...
Kelpoisasti varusteltu pikkuhybrid...sääli että rahat loppuneet aktiivivakkarin kohdalla...
Nuo puolinahkapenkit on kyllä hirvittävin keksintö mitä sisustaan voi ruksia. En käsitä miksi tuommoisia on ikinä edes keksitty. Saatu näppärästi pahimmat puolet kummastakin mukaan...
En olisi penkeistä huolissan, vaan siitä miten maalaus tehty, vielä kesällä 2020 oli koriltaan aika hirveässä kunnossa ja hintakin alkoi ykkösellä.
Juu tätä itsekin muistelin, että taisi olla aika rapea tapaus. Jos ei ole merkintää kattavista korikorjauksista niin parempi olettaa että vedetty mahdollisimman halvalla vaan
BMW 325i E91 LCI "330i" -09
BMW 530i E39 M-Sport -01
Alfa Romeo GT 3.2 -05
Comment