Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XLI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    Originally posted by Venom View Post
    https://m.nettiauto.com/bmw/m3/12608...nt=25&vifNav=Y

    Varsin edullinen ämmä ja vielä manuaalikin..
    Originally posted by pyroz View Post
    Nimenomaan manuaali lienee syy edulliseen hintaan. Kilsojen lisäksi. Onneksi on vielä jäänyt pintavärikin gyntterillä tehtaalle niin ei ala houkuttaa
    Mitä Mineral Grey paras väri mitä löytyy, toki maku kysymys.

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Niin no... Hinnan olen kyllä pistänyt tuossa kohdalleen, oikeastaan kannataisi roudata se jo takaisin Saksaan, kattokaas mitä siellä LCI Competitioneista pyydetään, etenkin manuaaleista
    Bongasin viime syksyn lopussa ilmeisesti juurikin kyseisen auton vantaalta 24h parkista siirtokilvillä, oli kyllä hieno yksilö ja oliko alla talvisetti M3 perusmallin orkkis 437M mustilla vanteilla mutta sopi kyllä ne hyvin alle.

    Originally posted by Jarger View Post
    Vimppa vielä hieno M3. Seuraava näyttää yhtä upealta kuin koiranpaska. Ja en pidä koirista.
    Tästä samaa mieltä.

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3831
      • Nokia

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Niin no... Hinnan olen kyllä pistänyt tuossa kohdalleen, oikeastaan kannataisi roudata se jo takaisin Saksaan, kattokaas mitä siellä LCI Competitioneista pyydetään, etenkin manuaaleista
      On ollut hinta kohdallaan kyllä aika kauan, hämmästyttävä myyntiaika ollut tällä.

      Ei taida keppivaihteiset käydä tässä maassa kovin hyvin kaupan. Hieman alkanut itse kallistua manuaalin puolella ämmissä. On sitten DKG tai 8HP, niin hidas se on (siis jos ajetaan normaalikierroksilla) kun i4 tulee vierelle ja spontaanisti pitää lähteä normaalissa dynaamisessa liikennetilanteessa.. Puhumattakaan jos haluaa oikeasti kikkailla sillä autolla, siinä ei tee roboteilla tai momentinmuuntimilla juuri mitään.
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

      ex. 53*BMW

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5398
        • S:t Karins

        Koita sillä keppivehkeellä mennä spontaanisti sen M50:n kanssa kokeilemaan. Se manuaali vasta hidas on verattuna dkg:n .
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • BFI18
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1456
          • Turku

          Originally posted by Tommix View Post
          Koita sillä keppivehkeellä mennä spontaanisti sen M50:n kanssa kokeilemaan. Se manuaali vasta hidas on verattuna dkg:n .
          Totta.
          Muutenkin ämmien 7-V DCT, on kovaan ajoon hyvä laatikko, omien kokemusten perusteella.

          Jotenkin ihmetyttää uusissa ämmissä ratkaisu siirtyä momentinmuunnin-automaattiin esim. G8X autoissa. Ehkä se on sitten hyvä laatikko sekin.¨

          Hieno peli:
          Last edited by BFI18; 13-04-2023, 08:21.
          G26 i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7387
            • Oulu

            Eipä ole DKG/DCT:n toiminnasta kickdown-tilanteissa mitään kokemusta, mutta ihan jo ajatuksen tasolla häiritsee se, että moderneissa automaattivaihteisissa autoissa pitäis aina olla jotain ajotilamoodia ekana vaihtamassa että saa auton toimimaan halutulla tavalla siinä ennakoimattomasti tulevassa "spontaanissa liikennetilanteessa".

            Rata-ajossa jossain vastaavassa "kovan ajon" tilanteessa noi varmasti toimii aivan loistavasti.

            Vielä saa uutta autoa manuaalina:
            Last edited by Petri.Kekkonen; 13-04-2023, 08:33.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Reeperbahn
              BTCF Member
              • May 2012
              • 604
              • EFOU

              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Eipä ole DKG/DCT:n toiminnasta kickdown-tilanteissa mitään kokemusta, mutta ihan jo ajatuksen tasolla häiritsee se, että moderneissa automaattivaihteisissa autoissa pitäis aina olla jotain ajotilamoodia ekana vaihtamassa että saa auton toimimaan halutulla tavalla siinä ennakoimattomasti tulevassa "spontaanissa liikennetilanteessa".
              Siitähän selviää sillä että ajaa manuaalimodella. Ei kyllä itsellä juuri koskaan ole tullut ajettua automaattimodella tässä viimeisen 7 vuoden aikana mitä DCT-laatikollisia autoja on pari kappaletta omistuksessa ollut. Heti kun auton käynnistää niin manuaali ja MDM päälle ja siinä ne pysyy auton sammuttamiseen asti. Korkeintaan joskus sunnuntaina rapulassa on ehkä tullut automaatilla ajettua.

              Erehdyttävästi 996 GT3 edukkaasti myynnissä, mutta onkin tarkemmalla tarkastelulla tax-free:

              Last edited by Reeperbahn; 13-04-2023, 11:52.
              -BMW M3 -09
              -MB E320 Coupe -94
              -MB E250 CGI -10
              -Husqvarna R320 -14

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6707
                • PK-seutu

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Eipä ole DKG/DCT:n toiminnasta kickdown-tilanteissa mitään kokemusta, mutta ihan jo ajatuksen tasolla häiritsee se, että moderneissa automaattivaihteisissa autoissa pitäis aina olla jotain ajotilamoodia ekana vaihtamassa että saa auton toimimaan halutulla tavalla siinä ennakoimattomasti tulevassa "spontaanissa liikennetilanteessa".

                Rata-ajossa jossain vastaavassa "kovan ajon" tilanteessa noi varmasti toimii aivan loistavasti.

                Vielä saa uutta autoa manuaalina:
                https://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/13408493
                Ratin vasemmasta vivusta kun vetäsee kerran tai tarvittaessa kaksi kesken D:llä kruisailun niin ollaan samantien tilanteessa mukana. Ei ongelmaa päinvastoin juuri tuollaisessa toimii .yös oikein hyvin. Eikä tarvi olla edes kaksoiskytkin härveli vaan ihan 8hp läpysköillä toimii loogisesti ja hyvin. Sitten kun ohitustilanne on ohi niin vaihtaa itekseen takaisin D:lle.
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7031
                  • Forssa



                  Kaverin auto eikä todellakaan ole myynnissä.

                  Mikähän vedätys tää on olevinaan? Kaverin firman pihalla otettu kuvat kyllä mutta ei ole kaverin ottamat eikä ole tehnyt toimeksiantoa liikkeelle.

                  Joku vois huvikseen kysellä miten pääsisi koeajolle jne.
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • isolohko
                    BTCF Member
                    • May 2004
                    • 900
                    • Kymenlaakso

                    Originally posted by |foder| View Post
                    https://www.nettiauto.com/bmw/530/13471156

                    Kaverin auto eikä todellakaan ole myynnissä.

                    Mikähän vedätys tää on olevinaan? Kaverin firman pihalla otettu kuvat kyllä mutta ei ole kaverin ottamat eikä ole tehnyt toimeksiantoa liikkeelle.

                    Joku vois huvikseen kysellä miten pääsisi koeajolle jne.
                    Oho. Jopas. ”Ruskea metalliväri”, eikös tuo ole vihreä. Tehot ilmoitettu 190hv, kw:nä oikea luku.

                    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                    Comment

                    • Jarger
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 3669
                      • Finnland

                      Aika vanha myyjä... oisko tossa vahingossa väärä auto laitettu myyntiin tms toimeksiantona?
                      Negatiiviset kauppakokemukset:
                      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                      Comment

                      • anv
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2012
                        • 319
                        • Oulu

                        Originally posted by pyroz View Post
                        Ratin vasemmasta vivusta kun vetäsee kerran tai tarvittaessa kaksi kesken D:llä kruisailun niin ollaan samantien tilanteessa mukana. Ei ongelmaa päinvastoin juuri tuollaisessa toimii .yös oikein hyvin. Eikä tarvi olla edes kaksoiskytkin härveli vaan ihan 8hp läpysköillä toimii loogisesti ja hyvin. Sitten kun ohitustilanne on ohi niin vaihtaa itekseen takaisin D:lle.

                        Ainakaan mun Hyundain kaksoiskytkinlaatikon kanssa tuokaan ei auttanut tilanteessa kun rekkaa oli ohi lähdössä. Etukäteen manuaalipuolelle tai ei, kuitenkin pari nykäisyä läpästä esimerkiksi 7->5 vaihteelle ja kaasu pohjaan, se prkle päätti ottaa kickdownin kehiin ja pykältää 3:lle. Siihen meni sekka tai pari, mutta selvä vaikutus ohitukseen kuitenkin. Sen jälkeen sitten vingutetaan punarajalle, missä tuolla 1.4 turbokoneella ei ihan hirveästi enää vääntöä löydy. Tuo tilanne sinänsä ennakoitavissa ohitusmatkaa arvioidessa. Vielä hankalampi tilanne oli aina liikenneympyrään tullessa kun se vilkuton auto kääntyykin pois ja itsellä olisi tilaisuus painua ympyrään...muttamutta vaihteena 3:n ja vauhtia kävelyvauhti... lopputuloksena kaasunpainallukseen joko kytkimen luistatusta tai hetken seis kunnes se ykkönen on löytynyt...prkle. Olipa oikeastaan tilanne mikä hyvänsä, koskaan ei tiennyt varmasti minkälaisella väännöllä lähdetään etenemään missäkin tilanteessa. Peräkärryn peruuttamisesta puhumattakaan. Minulle tuli sellainen kammo noita kohtaan ettei ikinä enää minulle tuollaista vaihteistoa.
                        Näin kertoilee tänäpäivänä onnellinen sähkärin omistaja

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7508
                          • Kotona

                          Originally posted by anv View Post
                          Ainakaan mun Hyundain kaksoiskytkinlaatikon kanssa tuokaan ei auttanut tilanteessa kun rekkaa oli ohi lähdössä. Etukäteen manuaalipuolelle tai ei, kuitenkin pari nykäisyä läpästä esimerkiksi 7->5 vaihteelle ja kaasu pohjaan, se prkle päätti ottaa kickdownin kehiin ja pykältää 3:lle. Siihen meni sekka tai pari, mutta selvä vaikutus ohitukseen kuitenkin. Sen jälkeen sitten vingutetaan punarajalle, missä tuolla 1.4 turbokoneella ei ihan hirveästi enää vääntöä löydy.
                          M3 ja Hyundaissa saattaa olla pieni ero kun lyödään lappua lattiaan



                          Perusavo-bongo
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                          -

                          Comment

                          • Reeperbahn
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 604
                            • EFOU

                            Joo en lähtis ämmä-Bemarin tai Porschen kaksoiskytkinlaatikkoa ihan suorilta hylkäämään sen pohjalta että Kiassa se ei ollut hyvä . Ylipäätään tuntuu että ne jotka noita dissaa niin eivät ole niillä ikinä edes ajanut.

                            -BMW M3 -09
                            -MB E320 Coupe -94
                            -MB E250 CGI -10
                            -Husqvarna R320 -14

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3509
                              • Raisio

                              Kivahan se on kytkinpommeja antaa ja syckroja rusautella, lisää racefiilistä ajamiseen vaikka meno tökkii joka vaihdon kohdalla
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • Mäkki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2010
                                • 2190
                                • Orimattila

                                Originally posted by ritariässä View Post
                                Kivahan se on kytkinpommeja antaa ja syckroja rusautella, lisää racefiilistä ajamiseen vaikka meno tökkii joka vaihdon kohdalla
                                Tuosta vielä kun tuuttaa virityspalikkaa sisään ni jo on menohalut taattu


                                Alkaa ne näidenkin hinnat jo nähtävästi laskemaan
                                #Ilmastoahdistus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎