Announcement

Collapse
No announcement yet.

Parhaat katsastusmuistot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsbmw
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 1493
    • Ilvola

    Parhaat katsastusmuistot

    Kerrotaan tähän tarina:
    Joskus kauan sitten 1983 kuplaa katsastaessa Raumalla jumittu oven lukko just siinä katsastusmiehelle autoa ajaessa ja nää keräänty oven ympärille joukolla:
    "Hei ny toi ei saa autonsa ovee auki." Oli katsastusmiehillä hauskaa...

    No ei siinä mitään, mutta kun kone ei enää käynnistynny pohjatarkastuksen jälkeen (edes räikkäavaimella laturin akselin mutterista äkkikääntämällä - kuten yhen Norjan reissun tein) kysyin, että mitäs ny ku ei toi mosa toimi, johon katsastusmies:
    "Moottori ei ole katsastusvaruste"

    Työntämällä - läpi meni.
    Last edited by tsbmw; 01-03-2006, 20:19.
    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
    - E28 528i, 528i+, M5
  • samtheMan
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 4759
    • Tikkaslovakia

    #2
    En tiedä onko nyt paras mutta naurattamaan laittoi katsastusmiehen kommentti edellisen 325:n kohdalla. "Mitäs tää katti täällä tekee? Ei tää semmosia tarvii.."

    Kaverin opelin uusintatarkistus, inssin kommentti: "Missä se edellinen on tästä teräviä reunoja löytänyt?"
    Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
    PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

    Comment

    • 6power
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 254
      • Tampere

      #3
      Tsau!

      Tuli mieleen katsastuksesta kun 80-90 luvun taitteessa kävin saab 90 vm 85/86 katsastuksessa...oli meidän korjaamolla huollossa ja minä killi poika sain sit käskyn mennä lähtee katsastaan kyseinen peli. Ei tarvinnut ajaa ku kilometri niin hiki karpalot otsalla alko helmeileen auto oli huonoin auto ajaa mitä on kohdalle ikinä sattunut...ei meinannut pysyä omalla kaistalla vaikka mitä teki jotenkin pääsin sillä konttorille 15 km päähän....ja eiku meni läpi katsastuksesta...silloin meni luottamus katsastukseen auton kunnon mittarina.

      T:6power

      Comment

      • KJ
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 695
        • Järvenpää

        #4
        Syylärinnesteet inssin niskaan

        Hyvin on jäänyt mieleen rekisteröintikatsastus mun ex-touringille keväältä 2004 ku pemu päätti heittää syylarin nesteet inssin niskaan

        Eli: ostin e34 525i Touringin Saksasta, jonka itse hain ja rekisteröin jne. Välittömästi kun auton kotimaahan, ja tallille sain päätin tehdä siihen pienen kuntotarkistuksen ja pientä huoltoa itse. Eli vaihdoin siihen mm jäähdytinnesteet. Ilmauksen tein ja sen enempää asiaa ajattelematta ilmauksen jälkeen väänsin sen muovisen ilmausruuvin "hyvin" kiinni. No heti seuraavana aamuna päätin ajaa bemun siihen reilun kilometrin päähän rekisteröintikatsastukseen. Kone ei kuitenkaan ehtinyt lämpeämään sillä matkalla. No inssi totesi ensin jarrujen toimivan hyvin ja ajoi auton halliin. Oli siis pakokaasupäästöjen mittaus vuorossa. Kone ei siis ollut lämmin ja inssi totesikin että jätetään se käymään tähän nosturille ja tutkitaan autoa alta sillä aikaa kun kone siinä tyhjäkäynnillä hiemän lämpenee lisää.
        No kauaa ei inssi ehtinyt auton alla ihailemaan tätä saksan tuliaista, kun se varsin hassu kommervenkki sattui! Eli kun inssi testaili etupään niveliä, niin yhtäkkiä siinä koneen käydessä, se oli lämmennyt riittävästi ja muodostanut sopivaa painetta paisariin niin se mun liiantiukkaan kiristämä ilmausruuvi napsahti poikki, ja syylärin nestettä rupes ryöppyämään alas. Ja kun se inssi seisoskeli siinä moottorin alla, niin se ehti kivasti saada sellaisen mukavan lämpöisen ryöpyn syylarinnestettä niskaansa! Silloin kyllä oli pakko revetä, vaikka sinänsä tilanne oli kovin vakava, koska en heti tietenkään tiennyt että mistä se kaikki neste yht'äkkiä tuli!

        No auto äkkiä nosturilla alas, ja kone seis. Minä tietenkin heti pellin alle kattomaan mitä kävi, ja se ilmausruuvihan siellä oli poikki! No siitä tilanteesta hämmentyneenä inssi sitten löi papereihin että pakokaasutesti pitää tehdä uudestaan koska lukemia ei ehditty kirjaamaan, mutta unohti sitten siinä haalari märkänä tarkastaa suurimman osan muista katsastuskohteista, kuten valojen suuntaukset ja pyöränlaakereiden väljyyksien, renkaiden kunnon tutkimiset jne No sinne se inssi jäi sitten siivoomaan sen nosturin alta sitä rasvamonttua bemun syylarinnesteistä, ja minä lähdin Touringinilla kaverin E39:n naruun köytettynä takaisin tallille!
        Last edited by KJ; 27-02-2006, 22:46.
        F30 330e -17 Alpinweiss 3
        E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

        Comment

        • E36-coupe
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1099
          • Ylämylly

          #5
          No mulla särkivät koneen katsastuksessa...ei sen pahempaa. Pari tonnii nurin vitun inssin takia!
          *545i E60 -05*

          Comment

          • Janza182
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4987
            • 013

            #6
            Originally posted by E36-coupe
            No mulla särkivät koneen katsastuksessa...ei sen pahempaa. Pari tonnii nurin vitun inssin takia!
            Minkä koneen?

            Itellä paras muisto ku -92 coupea kävin katsastaa ja inssi rupes väittää että renkaat on liian isot siinä autossa vaikka otteeseen oli merkattu isommat kumit
            sit -01 vuonna ku setä käännytti jo pihalla pois ku oli kuulemma liian matala auto

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Mun eka e28 kärsi akuutista bensatankin haperuudesta... Se vuosi kuin seula.

              Kun inssi nosti auton ilmaan ja etupään vielä ylös, niin lotina vaan kävi kun bensaa valui lattialle.

              Mulla oli tekemistä keksiä tyhmiä kysymyksiä auton etupäässä ettei inssi huomaisi koko vuotoa. Ei huomannut silloin, mutta saattoi varmaan ihmetellä myöhemmin että mistä helvetistä se lammikko siihen tuli.

              t.Ville

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Kai se paras on tuon sigun keskimmäisen möhkön katsastus joskus -96 Jämsässä. Katsastuksen suoritti katsastushenkilö eli siis suomeksi nainen...

                Muutama kohokohta:

                - Missäs tässä on ykkönen ja mikäs tuo nappi on kepin päässä? (Keppilukko pois päältä kahvasta, riuhtaisu taakse ja runttaus eteenpäin. Ykkönen on tuossa ja älä paina sitä nappia se on transbraken nappi, teki kyllä mieli sanoa että se on heittoistuimen nappi... Sitäpaitsi siinähän on vaihteet kuoressa merkittynä.).

                - No niinpäs onkin. Trans... Mikä??? (Joo, se kytkee ykkösen ja pakin yhtä aikaa päälle ja auto pysyy paikoillaan vaikka linttaa kaasun pohjaan, lähtee sitten kun päästää napin pois päältä).

                - Jahasjahas...

                Talla melkein pohjaan ja kylkimyyryä renkaat savuten kohti konttorin seinää, löyti sentään jarrun... Kone stumppasi eikä lähtenyt käyntiin, ei tietenkään automaatilla oleva auto saa lähteä vaihde päällä käyntiin tuumasin. Vaihde takas parkille ja uusi yritys, tässä vaiheessa alkoi jo tosissaan hirvittämään...

                - Katotaas ne valot (Rupesipa täti laskemaan rättikattoa alas ja katon etulukot kiinni, katon käyttömoottori huutaa hoosiannaa...).
                - Eikun tuosta katkaisijasta...

                - Pissapoika ei toimi ja vetää viiksestä (Ei tietenkään kun se on jalalla pumpattavaa mallia).
                - Ei toimi vieläkään (Ei tietenkään koska painelet pitkien valojen katkaisijaa sillä jalallas...).

                Koeajolenkki jäi jostain syystä tekemättä Mutta leima tuli
                Last edited by Leka; 01-03-2006, 21:01.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • narzn
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 279
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Leka
                  Kai se paras on tuon sigun keskimmäisen möhkön katsastus joskus -96 Jämsässä. Katsastuksen suoritti katsastushenkilö eli siis suomeksi nainen...

                  Muutama kohokohta:

                  - Missäs tässä on ykkönen ja mikäs tuo nappi on kepin päässä? (Keppilukko pois päältä kahvasta, riuhtaisu taakse ja runttaus eteenpäin. Ykkönen on tuossa ja älä paina sitä nappia se on transbraken nappi, teki kyllä mieli sanoa että se on heittoistuimen nappi... Sitäpaitsi siinähän on vaihteet kuoressa merkittynä.).

                  - No niinpäs onkin. Trans... Mikä??? (Joo, se kytkee ykkösen ja pakin yhtä aikaa päälle ja auto pysyy paikoillaan vaikka linttaa kaasun pohjaan, lähtee sitten kun päästää napin pois päält&#228.

                  - Jahasjahas...

                  Talla melkein pohjaan ja kylkimyyryä renkaat savuten kohti konttorin seinää, löyti sentään jarrun... Kone stumppasi eikä lähtenyt käyntiin, ei tietenkään automaatilla oleva auto saa lähteä vaihde päällä käyntiin tuumasin. Vaihde takas parkille ja uusi yritys, tässä vaiheessa alkoi jo tosissaan hirvittämään...

                  - Katotaas ne valot (Rupesipa täti laskemaan rättikattoa alas ja katon etulukot kiinni, katon käyttömoottori huutaa hoosiannaa...).
                  - Eikun tuosta katkaisijasta...

                  - Pissapoika ei toimi ja vetää viiksestä (Ei tietenkään kun se on jalalla pumpattavaa mallia).
                  - Ei toimi vieläkään (Ei tietenkään koska painelet pitkien valojen katkaisijaa sillä jalallas...).

                  Koeajolenkki jäi jostain syystä tekemättä Mutta leima tuli
                  Ei tämmönen voi olla mahollista!

                  Missä tälläinen suomalainen ammattitaito kukoistaa?
                  Last edited by Leka; 01-03-2006, 21:01.

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by narzn
                    Ei tämmönen voi olla mahollista!

                    Missä tälläinen suomalainen ammattitaito kukoistaa?
                    Siinähän se lukee... Korjasin myös tuohon sun quoteen yhden typon...
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • samtheMan
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 4759
                      • Tikkaslovakia

                      #11
                      Heh heh.. tuo olisi pitänyt olla näkemässä ja kuulemassa Lekan reissussa!
                      Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
                      PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

                      Comment

                      • mailman
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 8003
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by E36-coupe
                        No mulla särkivät koneen katsastuksessa...ei sen pahempaa. Pari tonnii nurin vitun inssin takia!
                        Jos ne sen särki, mikseivät korvanneet?
                        G01 ///M40i '19
                        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                        E39 ///M5 '00

                        Comment

                        • eeki
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 1966
                          • HKI

                          #13
                          E30 318is:n maahantuontikatsastuksessa vähän päälle vuosi sitten tiesin että autossa on vähän sanomista, joten menin ns. hakemaan vikalistaa jonka yksi takuuvarma kohde oli tosi paskat etuiskarit.. Katsoin sitten kun inssi ajoi auton iskaritestiin ja rupesi pompottamaan toista rengasta. Pyörähän kävi parhaimmillaan 10-15cm ilmassa, mutta inssi ei maininnut sanallakaan koko iskareista.

                          Hylsy siitä sitten tuli lopulta päästöjen ja raidetangonpään takia mutta so not.

                          Hauskempi kokemus sitten oli kun olin mukana katsastamassa Marmon Speedsteriä vuodelta 1927, oli siinä inssillä ihmettelemistä että mitä tästä nyt sitten oikein sanoisi.
                          Ducati 998 -02 //

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7387
                            • Oulu

                            #14
                            -79 mallista Corollaa joskus 90-luvun alkupuoliskolla katsastelin, ja olihan auto jo aika lahossa kunnossa ja hirveän näköinen kaikilta osiltaan. Ainoa huomatus minkä sain oli se, että radioantenni oli liian paljon takaviisto (vaikkei ei sen pää edes tullut auton ulkopuolelle).
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Jortikka83
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 424
                              • Karvia

                              #15
                              No paras oli se kun olin katsastamas isän autoo, jätin paperit ja avaimen tiskille ja menin odotustilaan kahville. En kerinny saamaan edes kuppia tyhjäks niin katsastusmies toi jo avaimia ja kehu et leima tuli, eli koko katsastukseen ei menny edes viittä minuuttia. Päästöt oli kyl mitattu jo ennen katsastusta, mut silti aika ripeetä touhua..
                              MYYDÄÄN E30 OSIA: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=352522

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎