Announcement

Collapse
No announcement yet.

Parhaat katsastusmuistot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masa
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 2202
    • München

    #31
    Originally posted by Wiking
    Joo onhan ne sedät joskus mukavalla päällä..
    Olin muutoskatsastamassa tohon omaan ruoskaan 225/40/18 rinkuloita alle:
    Setä antoi ensin pihalla ihan hyvin kenkää, käänteli ja jarrutteli-> pukeille ja katteli alle ja koitti onko väljää jne. Kysyin sit tyhmänä mahtuuko(tiesin että ottaa lokariin kiinni jos kääntää kunnolla)? Setä(oli muuten aseman päällikkö) vaan että juujuu, kun on sen verran jäykkä alusta

    (parin viikon päästä etukumien sisäreunat on jo aivan sileät ja muovia hävinnyt sopisvasti tieltä ja paljas pelti näkyy )

    Samalla asemalla eri inssi oli katsastanut yhtä autoa ja ihmetellyt kun on erikoinen syyläri-> päällikkö oli just kävelly ohi, pyöritellyt päätään ja todennut: se on välijäähdytin,idiootti
    Missä tämä?

    -VaasaConnection-
    Originally posted by Homer;
    Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

    Comment

    • Rosi
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 474
      • Lapinjärvi, Kouvola

      #32
      Vein ton bemarin katsastukseen ja katsastusmies sano että päästöt on liian korkeat.... Sitte se katto rekisteriotetta ja sano että tuntee mun vaarin Sit se vaan sano et kyl tää läpi on ja käski sanoo vaarille terveisiä
      Nyt: Bmw E92 325 -07

      EX: Bmw E36 320 Coupe -95, Bmw E36 325 Cabriolet -95

      Comment

      • hankmo
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 174
        • Kaakko

        #33
        Viime syksynä oli täälläpäin "katsastuksen yö" tms ja lähdin viemään tuota golffia sinne. Samaksi illaksi oli sovittu tyttöystävän kanssa jotain menoa, joten hain hänet kotoaan, kävimme kaupasta hakemassa mäyrikset ja pakatut reput oli mukana. Autossa ei ollut tiettäviä vikoja, joten oletin sen olevan läpihuutojuttu. Kun äijä astui autoon, ajoi ovelle ja runttasi jarrun pohjaan aloin ihmetellä mikä lammikko alkoi ilmestyä auton alle. Lyhyestä virsi kaunis: jarruputki halki ja ajokielto. Auto jäi viereisen huoltoaseman pihaan ja taksilla jatkoimme illanviettoon. Silloin sapetti, mutta jälkikäteen on tullut naurettua

        Comment

        • DiisseliKiisseli
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 550
          • Uusimaa

          #34
          Paras muisto oli se kun katsastusmies sanoi pohjasta että "täällähän on hitsaamatonta saumaa." Minä siihen että joo niin on mutta kun oli niin vaikea paikka hitsata.

          Päästi läpi!

          Comment

          • tsbmw
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 1494
            • Ilvola

            #35
            Perinteitä kunnioitetaan valtion A-Katsastuksessa!

            Aamulla oli katsastus ja kappas, OMA VIRHE AJAN SUHTEEN, eipä mene tuontiautossa rekisterinumeron mukaan eli ajokieltoon. Sanoin katsastusmiehelle että kato ny ihmeessä
            vähän läpi sormien sillä se on työväline ja tuli vahinko ajoituksessa. Syynäsi 1960-l malliin ja löysi - apusimpukassa väljää. Varmasti oli sama tilanne alle vuosi sitten, löysi muutakin:
            1) Yhdestä tykkipyörävanteesta puutui yksi pultti (viime vuonna myös jolloin ei korjauskehoitusta).
            2) Rattilukko menee päälle avaimen ollessa tietyssä asennossa moottori sammutettuna ja virta katkaistuna kun ratista kääntää - huomautus. ?? Tehtaan systeemi sama on WV:ssä ja aiemmassa BMW:ssäni - vaati muutamaan Suomen lakien mukaiseksi eli rattilukko ei saa mennä päälle missään asennossa kun avain on lukossa.
            3) Yhden pyörän laakeri säädettävä.

            Perusteli ajokiellon: "Kun on noita korjauskehoituskohtia lisäksi..."
            (OLI VALTION A-KATSASTUS VIIMEISTÄ KERTAA)
            Sain helan apusimpukkaan huomisaamuksi ja korjaamoajan samoin - eli auto vapautuu huomenna ajokiellosta jos ei yllätyksiä.
            Last edited by tsbmw; 16-03-2007, 18:27.
            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
            - E28 528i, 528i+, M5

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              #36
              Pari vuotta oon käyttäny autoa samalla katsastusmiehellä.. kerran väläytti toiselle inssille että tällä kaverilla oli ennen sellainen foordi joka pääs aina läpi vasta kolmannella yrittämällä
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • JiiP
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1734
                • Tampere

                #37
                ALPINAn kun viime kesänä katsastin niin inssi päästöjen, jarrujen ja iskaritestin lisäksi auton alle katso, mutta ei alkanut paikkoja renamaan. Silloin tietää, että auto on kunnossa, tai ainakin näyttää siltä..

                Niin ja sitten tuohon ruton akeen. Meni tuossa väliaikaisessa katsastuslapussa aika umpeen kun tullin päätöstä hiukan veivattiin ees taas, joten ensi kesänä uusi rekisteröintikatsastus. Tämä on AKEn kanta, kun piti se oikein puhelimella varmistaa kun en konttoria voinut uskoa.
                Official member of BTCF-Sauna Team
                E46 316i -03
                Ex:
                E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                Comment

                • honkkeli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 947
                  • Kaarina

                  #38
                  Ite olin leimalla uusinta leimalla primeralla. ni siinä samaan aikaan oli vanha volkkari pussi leimattavana. noh se jäi rasvamontulle kun kone sammu ja savut päästi halliin sisälle.. naureskeltiin inssinkans hetki, mut sit lähettiin yhteistuumin tuuppimaan sitä pihalle kun omin voimin se ei enää liikkunu. Sen omistaja vaan koitti kovin puhumalla saada leimaa lappuun.. "ei mitään vikaa autossa ole, noh moottori ei toimi mut jarrut pitää. kait mä ny sen leiman saan" Ei saanu

                  Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista


                  E46 320i -99

                  "Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85

                  ex:
                  E34 535iA -91
                  E30 316i -89
                  E30 320i -90

                  Comment

                  • tsbmw
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 1494
                    • Ilvola

                    #39
                    EKa postaus --- "että mitäs ny ku ei toi mosa toimi, johon katsastusmies:
                    "Moottori ei ole katsastusvaruste"

                    - TAITAA HYVÄKSYMINEN VAIHDELLA HATUSTA -
                    Oikeesti jos moottori lopettaa toiminnan konttorilla ja muuten päästöt ym. ok, niin ei ole järkeä katsastuttaa uudelleen - EIHÄN VOI AJAA MOOTTORITTA!
                    "pompotipompotipompotipom"
                    Last edited by tsbmw; 16-03-2007, 18:35.
                    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                    - E28 528i, 528i+, M5

                    Comment

                    • MYM5
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1141
                      • Joensuu

                      #40
                      Omat mukavat katsastusmuistot 10 vuotta sitten. Oli 316 -84 kaasari, johon tuli laitettua 1.8 ruiskutekniikka. Eka Katsastuksessa päästöt oli korkealla, johon katastus-setä sanoi, että annas, kun säädän tota kaasaria ( todellakin joskus katastus setät käänteli kaasarin säätöruuveja). Eikun pelti auki, johon katastus mies tuumas VAi TÄMMÖNEN KAASARI! Sen jälkeen ei puhuna mitään..Uusinta näyttö pakokaasuista. Sen jälkeen tuli leima vielä 5 vuotta...
                      Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

                      Comment

                      • mukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 5965
                        • Uleåborg

                        #41
                        Alkuviikosta tuli käytettyä tota hätäpäisostos VW Jetta '84:sta leimalla (seissyt neljättä kuukautta ajamattomana firman pihassa), kaikki muut oli 'huippuluokkaa' paitsi yllättäen etukelkka mädäntynyt käsiin.
                        Siinä kun jettaan poljettiin päästöjä oli viereisellä paikalla Carrera S samoissa hommissa, porkkeen ei leimaa herunut kun päästöt mitä sattui ja jettaankin leima kun 'uusi' kelkka iskettiin alle
                        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                        Save the World, Fuck The Fuel Economy
                        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                        Comment

                        • jsa014
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1651
                          • Turun Pallivaha

                          #42
                          Kun olin E34 540:ä rekisteröintikatsastamassa, alkoi katsastusmies kyseleen että miks olen siirtänyt jarrutehostimen kuskinpuolen ajovalon taakse ja onko se laillista... Onneks siinä sit oli toinen kaveri joka oli E34:n M60:lla nähnyt ennenkin ja opasti kollegaansa että sinä sen kuuluu ollakkin.
                          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                          Comment

                          • Pode
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 437
                            • Muurame

                            #43
                            Viime kesänä tappelin jyväskylässä nisulan katsastus aseman poman kanssa 3viikkoa citroen 2cv4sen (rättäri) etuiskareista! Eka kerralla valitti et ne on huonot... noo sit auto takas työpaikalle ja tarkemman tutkiskelun jälkeen, "ei vittu tässä oo etuiskareita". Noo soitto maahantuojalle paljastaa et 2cv4:sessa ei kuulukkaan olla iskareita, ainoastaan heilahduksen vaimentajat joilla ei ole mitään merkitystä! Noo 4kertaa koitin itse selittää leima sedälle et ei näissä ole edes etuiskareita mut eihän se sitä uskonut. Koska takana on iskarit ja taka ja etujouset ovat periaatteessa samat niin tämä päätti että ne takaiskarit vaikuttaa myös eteen, joka ei ole millään tavalla mahdollista! (joku joka joskus on rättärin jousituksen nähnyt, tietää mitä tarkoitan! Noo maahantuojalta virallinen tieto niin meni inssille sormi suuhun, sai muuten työpaikka hyvät korvaukset turhista käynneistä !

                            Lelu: "315" -83 "THE RACER"
                            EX: Astra 2.0 sport -00
                            EX: 320i Touring -89"Emma"
                            EX: 528i -84 "IGOR"
                            EX:Vectra -93 "IKE"
                            EX: 518i -87 "WanhaHerra"
                            EX:316 -88 "ruttureplica"
                            EX:316 -86


                            -MME connection-

                            -BTCF absolutistit team-

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6709
                              • PK-seutu

                              #44
                              Kerran vanhaa E30 prosenttipommia katsastaessa: Inssi syynäsi auton normaalisti ja kaikki oli kunnossa, mutta leimaa lappuun lyödessä samalla sanoi: "Taitaa tässäkin olla noi prosentit lähempänä kahdeksaa kymmentä....Että kannattasko vaihtaa"
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • kamu
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2005
                                • 182
                                • Pori

                                #45
                                Ford Taunus -74 varustettuna Haltecin ruisku/suorasytkä kamoilla, Hiacen taka-akseli(vakion vetarit katkeili), jarrutehostin poistettu (läppärunkojen/imutorvien tieltä), takaiskareiden kiinityspisteet muutettu, yms... Katsastusmies totes että jarrupoljinta joutuu painamaan vähän rajummin, mutta kuulemma riittää, taka-akselin/iskarien kiinitykset oli kuulemma hyvin hitsattu (?).
                                Nauro että on kova peli kun ei ole virranjakajaa ollenkaan ja käy silti . Leima kirjaan, vaikka jouduttiin yhteisvoimin nostamaan auton keulaa pois ajaessa(pikkasen matala), ainoa kehotus oli se, että tarvitsisi käyttää parempaa äänenvaimennusta taajama ajossa. Oli tainnut "setä" saada pesää edellisenä iltana. Tämä siis vuonna -95....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎