Originally posted by Petteri75
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kyttäätkö vieressä kun autosi huolletaan ???
Collapse
X
-
Originally posted by Petteri75No mistä saisi sitten varmistuksen, että autolleen saa varmasti ammattitoisen asentajan? Tuntiveloitus kun on sama, on ruuvaamassa sitten bemu-guru tai joku kesäduunari. Itse korjaamollehan se on aivan sama mitä autolle tapahtuu, kunhan vain laskutus pelaa mutta arvattavasti auton omistajaa kiinnostaa enemmän. Ja jos tätä huolta ei "ymmärretä", jatkuu luottopajan etsintä edelleen - harjoittelua ei tarvitse suorittaa esim. allekirjoittaneen rahoilla ja varsinkaan riskillä.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Jos joudun viemään auton huollettavaksi johonkin itselleni "uuteen" paikkaan, niin kyttään tulevaisuudessa aivan varmasti. Tämän lisäksi kuvaan autostani huollettavan alueen ympäristöstä runsaasti kuvia->jotta voi näyttää sitten kuvia tyyliin ennen/jälkeen. Näin ei siis ollut aiemmin, vaan silloin vein autoni huollettavaksi ja lähdin lataamaan. Välillä saatoin jäädä rupattelemaan asentajan kanssa, mutta lähinnä vilkasemaan alustaa ym., niinkuin Spetke tuossa kirjoitti.
Jos taas auto menee laitettavaksi semmoiseen paikkaan johon syystä tai toisesta luotan nimiä mainitsematta, niin siellähän saa olla rauhassa. Kyllä ammattimieheen pitää voida luottaa ja useimmiten näin onkin ollut. Valitettavasti vaan aina ei näin ole ja sitten kun ottaa huomioon vielä "vahingon" mahdollisuuden...vahingostakaan kun ei aina aiheuttaja vastuutaan halua kantaa, näemmä.
Vahingosta viisastuneena: Chrisu
e: lisäystäLast edited by Chrisu; 21-06-2006, 08:19.-14 Skoda Octavia 2,0TDI RS
ex. -08 Audi A3 2,0TDI Quattro
ex. -95 E36 328i Coupe Individual
ex. -93 Mitsubishi Lancer Evo III
ex. -80 E21 320/6
Comment
-
-
Jos kerran täällä on huollon kavereita kyselemässä niin pistetääs nyt sit kauhutarinaa, miksi mä kyttään huoltoja lähinnä. Ei se että tehdäänkö sitä työtä vaan lähinnä kaiken maailman muut asiat merkkaa myös.
Joskus aikoinaan tämmösiä sattunu merkkihuollossa:
1. Naarmut ja kolhut kuskin oven pellissä vaikka hommana on ollu service 1. Eli öljynvaihtoa, suodattimia ja tulppia. No lopputuloksena ovi rutussa.
2. Nahkaisessa autonratissa puolet öljyisiä sormenjälkiä ja päältä pyyhitty jollain tärpätillä että nahkapinta ihan mattana. Mitä se semmonen touhu on?
3. Jätetty selvästi töitä tekemättä tyyliin paskanen sama vanha öljysuodatin siellä koneessa möllöttää vaikka laskussa on kyllä vedätetty todella suolainen hinta ö-suodattimesta.
Edit: ...Vähempikin säätäminen tekee aika vainoharhaiseksi
Että näin... Ei se että ollaan öljyissä hommissa todellakaan voi tarkoittaa sitä että pitää autot sotkea ja pellit rutata. Meinaan pienemmissäkin pajoissa osataan kunnioittaa toisten autoja sen verran että mennnään vaikka hanskat kädessä sitä rattia pyörittämään jos tarvis vaatiiLast edited by TrafficWB; 21-06-2006, 08:52.MYYTYE36 325i -93
Comment
-
-
Vainoharhaista? Ei haittaa mua
Autoni huollan itse, mutta esimerkiksi katsastaessa juoksen inssin perässä koko ajan, että näkee mitä se perkele tekee.
Jos joskus harvoin pitää viedä auto korjajattavaksi, niin kyllä silloin rohkenee jättää auton korjaajan käsiin. Lopuksi pitää vaan tarkastaa paikat tarkasti.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Vittu mitä toimintaa.. Täytyy tulevaisuudessakin suosia vain arjalaisia huoltomiehiäBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by jam75No esim kysyä miksi kyseinen osa vaihdetaan? Vai mitä mieltä olet jos sulta vaihdetaan ilmamäärämittari vaikka siinä mitään vikaa ole? Miksi bensapaineen säädintä suunnitellaan vaihdettavan jos paineet humbaa auton tyhjäkäynnin humbaamisen aikana puolesta baarista baariin? Ja ties mitä muuta... Vedetäänkö 4000tonnin automaattilaatikkoremontissa loota paikalleen pulttien avulla ja vielä se, että laitetaanko turbiini laatikon kans vai ilman paikalleen ja varmistetaan vielä, että se öljy mikä siellä vaihdelaatikkojärjestelmässä on ollut niin varmasti puulataan puhtaaksi lauhduttimia myöten. Tuo prkle ite tänne autos huoltoon ja mene kotiin rauhallisin mielin ja kun autos menet hakeen niin puskurit on enään entisestä autosta jäljellä ja lasku "miljoona". Mikäs sit oli vikana? Nooh, siinä oli sitä ja tätä ku olis menny softan päivityksellä
Oletkos ottanu sen huomioon, että jotku voi harrastaa jotain merkkiä sen verran, että tietää miten hommia voi ratkaista mutta työvälineet/paikat ei ole parkkipaikkaa kummemmat. Ja rahasta homma ei ole kiinni ollut koskaan, mutta esim 4000laatikkoremontissa ois saanut olla ja pitäny olla vittuilemassa vieressä että etkö sie prkle osaa ja merkkihuollossa vielä.
Sellaiselle joka ei oikeasti osaa muuta kuin tankata ja ajaa autolla niin tämäntapaiset hommat on vaikeita, ties mitä siellä oikeasti tapahtuu :( Mutta sit on ne paikat jotka leviävät ns puskaradion kautta, että homma toimii niin niissä ei tarvi kytätä paikalla
Aina kun on ollu pelkona joutua teettämään jotakin hommaa jossain firmassa on ostettu tarvittava työkalu/laite -> eipä ole tarvinnut kyttäillä -> jos jotain menee pieleen syylllinen löytyy peilistä.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1Jamilla kannattaa tulla tänne Rovaniemelle tekemään /teettämään nuita remppoja, säästyy hermot ja rahat.
Aina kun on ollu pelkona joutua teettämään jotakin hommaa jossain firmassa on ostettu tarvittava työkalu/laite -> eipä ole tarvinnut kyttäillä -> jos jotain menee pieleen syylllinen löytyy peilistä.
Asiakas saa olla reilusti vittumainen jos hommat kusee ja rahaa menee useampia tonneja, pitäis pikkuhiljaa alkaa sielä firman kelloissakin soimaan silloin. Missään nimessä se ei ole asentajan tyhmyyttä jos sanoo, että ei osaa ja harjotteluksi menee ja kysyy apua muualta. Mutta tämä työ ei sit saa olla se sama 80euron tuntitaksa joka menee "peräkoukun asennuksen/renkaanvaihdon/öljynvaihtojen yhteydessä" joita asentaja tekee vaikka unissaan.
Tässä topikissa jotkut, ilmeisesti ehkä itse asentajina toimivat ottivat ehkä turhankin kirjaimellisesti tuon otsikon kyttäys-sanan joka omassa jutussa ainakin tarkoitti lähinnä sitä, että mielenkiinnon vuoksi on matkassa ja samalla kyselee että miksi esim joku osa vaihdetaan, onko vika siinä jne jne. Ja ehkä pientä neuvoa jos homma on itelle jotain kautta tuttumpi entä ite asentajalle. Eli eliminoitais just näitä puskurista puskuriin oisien vaihdoista kertyviä älyttömiä korjaussummia, jotka tulee lopulta asiakkaan maksettavaksi. Kait maksava asiakas saa olla kiinnostunut siitä mitä omalle autolle tehdään ja miksi näin tehdään .
Terv. se vittumainen asiakas tarvittaessa
Comment
-
-
Joo ,en minä kyllä mitään merkkihuoltoa tarkoittanutkaan...
Toi varaosapuolen kaveri niillä tuntuu kyllä olevan ihan asiallinen. Hinnoistakin päästäään yhteisymmärrykseen yleensä.
Ja tuohon "kyttäykseen" vielä. Noin 13 vuotta oon näitä korjaillut (ja rakennellut), en ammattimielessä vaan enempiki harrasteena, päivätyö tietoliikennehommia. Silti jonkin verran on tullut muidenkin autoja laiteltua, tuttavien ja sukulaisten. Tätänykyä alkaa olla noita korjaamolaitteita ja kokemusta hyvinkin monenlaisesta kalustosta sen verran jotta eipä juuri ole riskiä kyseiselle alalle yrittäjäksi ryhtyä, harrasteautopainotteista oto. hommaa ainakin aluksi.
Ei minua ainakaan mitään haittaa vaan päinvastoin on positiivista jotta se jonka autoa laitetaan on läsnä kattelemassa tai jopa avittamassa (tosin - yrittäjähän määrittelee kiireensä ihan itse...). Mikäpä siinä jutustellessa samalla, jos on hommista erimielisyyksiä niin haetaan faktat sitten esiin asiasta, moni on oppinut jotain ja onhan tässä itsekin samalla oppinut ei kukaan ole aina oikeassa. Parashan se on reilu ja avoin peli puolin ja toisin, varsinkin jos jonkun tärkeää harrastekohdetta laittelee. Osa kun on semmosia erikoisuuksia jotta omistaja saattaa olla joistain jutuista paremmin perillä mutta varmistetaan kuitenkin aina ettei sutta tule, kokemuksen myötä kertynyt tekniikan ja elektroniikan tuntemus auttaa kuitenkin kummasti, ja halu ja kiinnostus perehtyä eri juttuihin, ikuista opiskelua tämäkin kun on. En minä ainakaan voi ylpeillä olevani niin kaikkitietävä tälläkään kokemuksella jottei neuvoa saisi, jos asiakas päättömiä puhuu niin tuskinpa hänellekään on haitaksi asiallista tietoa antaa, kaikella kunnioituksella tietenkin.
Siksipä kummastuttaa kun jotkut juuri ammattikoulusta valmistuneet luulevat olevansa niin kaikkitietäviä jottei minkäänlaista palautetta kestä antaa, pitääkö se tosiaan kaikkien ihan kaikki kantapään kautta opetella, eiköhän se joskus kannattaisi muitakin kuunnella?
-ot Täytyy mainita jotta tänäpäivänä netti on kyllä "pajalla" lähes välttämätön tietolähde, varsinkin englanniksi löytyy juttua ja jopa faktaakin asiasta kuin asiasta, autoihinkin liittyen...Last edited by WSE1; 10-07-2006, 23:27.
Comment
-
-
Silloin kun on auto pitänyt johonkin pajalle viedä, olen yleensä aina käynyt edes katsomassa mitä tapahtuu. Mukavahan se on asentajan kanssa jutellakkin, jos sattuu bemaristikin vielä olemaan
Itse LVI-asentajana ja asiakkaiden kanssa saa olla jatkuvasti tekemisissä. Noin puolet tulee selän taakse katsomaan ja kyselemään, mutta eipä se haittaa, ihan mielellään sitä vastailee. Kyllähän se vähän tuo oman fiiliksensä kun takana on koko suku katsomassa mutta mitäpä siitä, keskittyy vain siihen omaan hommaansa.E61 523iA 2007
Comment
-
Comment