Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyttäätkö vieressä kun autosi huolletaan ???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

Originally posted by GameOver View Post
    Kaivokselan Lexus-huollosta auton saa pestynä (ja imuroituna) pois... On kuulemma kivampi huoltaakin puhdasta autoa..

Lisäplussana sanottakoon, että parkkiruutu on nimellä varattu autoa huoltoon vietäessä. Oikeesti pienet asiat saa asiakkaan tuntemaan itsensä tervetulleeksi, kun ei tartte esim. metsästää parkkiruutua jostain tupaten täyteen ahdetulta pihalta.

Kaiken lisäksi ihan normaali huolto oli vielä halvempi, kun ihan normaali huolto Saabiin (merkkiliikkeessä siis).
    Tuolla on kyllä liikkeessä todella mukava ilmapiiri. Isän kanssa käytiin RX 450H:ta koeajamassa viime keväänä ja koeajon aikana pesivät myös meidän auton. Asiallinen palvelu. Auto itsessään ei kyllä ollut oikein Bemaristin käteen sopiva.

EDIT: Itse aiheeseen.

Riippuu paljolti tilanteesta. Tiedonjano on kyllä sammumaton, mutta en viitsi vieressä pyöriä, ellei ole "tutumpi" asentaja.
    Last edited by McBeast; 12-12-2011, 14:14. Reason: EDIT
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

Comment

• Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11082
      • Oulu

Nykyään kyttään joka kerta kun joskus harvoin käytän autoa jossain. Lähinnä siksi, että ainoastaa ilmastointihuollot on onnistunut ilman ylimääräisiä vaurioita.

Esim. pyöräkulmia suuntaamassa saa olla itte kokoajan tuputtamassa mitkä kulmat sinne laitetaan, kun yleensä sinne laitetaan ihan mitä sattuu, vaikka etukäteen olen maininnut mitä haluan. Lisäksi pultteja tuhotaan paskoilla työkaluilla, vaikka etukäteen olen ne jo herkistelly.

Ja toinen pahempi on vielä rengasfirmat, missä ei tahdo rengashommat onnistua vaikka kuinka pitäs olla ammattilaisia. Yleensä naarmutetaan sekä vanteen reunat että pulttien kolot vähintään, ja parhaimmassa tapauksessa pilataan navasta kierteet, kun pamautetaan pulttipyssyllä suoraan pultit kiinni.

Aivan varmasti asentajaa vituttaa, kun oon siinä vieressä huutelemassa ja neuvomassa jos asiota ei tehdä oikein. Minua ainakin vituttais Mutta jos hommat onnistuu niinkuin pitää, niin silloin olen vaan hiljaa kattelemassa takavasemmalla, minkä nyt ei pitäs ketään haitata.

Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

Comment

• Miltzu
        BTCF Member
        • May 2008
        • 2476
        • Finland

Originally posted by GameOver View Post
        Kaivokselan Lexus-huollosta auton saa pestynä (ja imuroituna) pois... On kuulemma kivampi huoltaakin puhdasta autoa..
        Ohoh, kuulostaapa hyvältä palvelulta! Jenkeissä asuessa kuului asiaan että auto on aina pesty kun se haki huollosta, ärsyttää kun täällä ei sellaista palvelua tunnu saavan mistään. No jostain näköjään saa

Ja ei, en todellakaan kyttää vieressä. En mä siitä mitään ymmärtäisi ja luotan merkkihuollon ammattilaisiin....

Comment

• GameOver
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3026
          • Sjundeå

Originally posted by Miltzu View Post
          Ohoh, kuulostaapa hyvältä palvelulta! Jenkeissä asuessa kuului asiaan että auto on aina pesty kun se haki huollosta, ärsyttää kun täällä ei sellaista palvelua tunnu saavan mistään. No jostain näköjään saa
          Suosittelen varauksetta (jos jonain päivänä Lexus-omistajaksi muutut ) Kyllähän tuollakin tietty jotkut asiat maksaa, mutta eipä kai jotain ilmaiskareita halvalla mihinkään merkkiin saa.

Faija sanoikin tossa, että taitaa jatkossa mahdollinen merkin vaihto olla todella vaikeeta tämmösen palvelun jälkeen...
          -22 Lexus ES300h
          -08 Subaru Impreza

...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

Comment

• Justabanana
            BTCF Member
            • Jul 2008
            • 835
            • Käpylä

Kuinka en ole huomannut tällaista lankaa ennen.

Itse kuulun siihen ryhmään, jonka mielestä ammattilaiselle annettakoon työrauha. Tähän pyrin aina jos kiinteistö, auto, tai jokin muu tarvitsee omat taitoni ylittävää asiantuntemusta. Ostan ammattilaisen työpanoksen, en kaveruutta mukavien juttelemisen merkeissä. Arvostan samaa myös silloin kun teen itse töitä niinsanotulla ammattitaidollani.

Kouluaikana asentajana oli ihan mukava jutella asiakkaiden kanssa esimerkiksi silloin kun kotteroa oli luovuttamassa takaisin, mutta hommia tehdessä riepoi kyllä kun piti turista serkuntytön ratsastusleireistä tai siitä miten hieno erikoisvarusteltu saksantuliainen justiinsa tämä kiesi on.

Asentajan töiden seuraaminen ja varsinkin neuvominen sekä paskanjauhanta aikaansaa vain hermostumista ja keskittymisen herpaantumista. Jos täytyy hengittää niskaan koko ajan, niin on turha ihmetellä miksi korjaamolla sählätään.
            Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
            Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

Comment

• tommi--fi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 1066
              • Riihimäki

Originally posted by Freeman View Post
              Yleensä huollot tullu tehtyä itse tai sitten ollut kiire vaan töihin tms. ja auto jäänyt korjaamon hellään huomaan. On kyllä monenlaista asentajaa tullut nähtyä ja oikein on joskus hirvittänyt asiakkaan puolesta.

Itse kun olin autokorjaamohommissa niin istuinsuojaa käytin poikkeuksetta. Siitä tuli vaan tapa. Kaikki hommat tein hanskat kädessä ja hanskojen kanssahan en koskaan asiakkaan autoa ajanut joten ratti yms. pysyi siistinä.
              Makuasioita ja tottumuksia on monenlaisia mutta kun niihin hanskoihin oikeasti investoi eikä hanki 1,0e tarjouskorista niin niillä oikeesti voi näprätä ihan pikkunippeleitäkin.

Asiakkaan seurahan oli useimmiten ihan mukavaa jos se jäi ihan vaan katselemiseksi, mutta jotkut ei vaan ymmärrä antaa sille asentajalle tilaa. Mielestäni asentajan ei kuitenkaan tarvitse tuntea olevansa tiellä

Nyt on kuitenkin työtilanne muuttunut oleellisesti ja kaikki ylimääräinen aika on oikeasti kortilla joten seuraava huolto täytyy suorittaa liikkeessä. Täytyy alkaa lueskelemaan foorumia läpi, että mihin huoltoon uskaltaa autonsa viedä täällä Kanta-Hämeessä
              Itse veisin tänne

Ja aiheeseen. Rengashommat tulee usein seurattua vierestä jos heti ottavat työnalle.
              Isompia remppoja varten tulee auto jätettyä pajalle ja itse taksilla kotiin.
              Auto tai moottoripyörä Virosta?

Comment

• petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

Originally posted by Miltzu View Post

Ja ei, en todellakaan kyttää vieressä. En mä siitä mitään ymmärtäisi ja luotan merkkihuollon ammattilaisiin....
                Kääntäen , Suomessa asiakkaan ei ole pakko maksaa siitä jos ei halua. Luulisin että monessa isommassa autotalossa onnistuu auton puhdistus korjaamokäynnin yhteydessä pyytämällä , kun / jos saman katon alla toimii fiksipuoli.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• micke_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1154
                  • Lojo

En kyttää koska olen asentaja ja teen kaikki omien autojen korjaukset itse.

Se että häiritseekö se että asiakas pyörii ympärillä riippuu hyvin pitkälti siitä että mikä homma kesken ja mistä asiakas puhuu. Sitä että asiakas alkaa neuvomaan miten asia tehdään en ala kuuntelemaan.
                  Rengashommia tai öljynvaihtoa tehdessä voi ihan hyvin rupatella jos ne tehdään ulkonosturilla, halliin ei ole mitään asiaa.
                  E24 ///M635CSI
                  E61 520d LCI
                  Ex: E30 1006hv/1161nm
                  ig: m1ckee_

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡