Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyttäätkö vieressä kun autosi huolletaan ???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

Itse töissä olen huomannut ettei asentajan suhtautumisella "niskapokaan" ole mitään tekemistä taitojen tai tarkkuuden kanssa. Olen myös sitä mieltä että asiakas saa seurata asentajan hommia, kunhan asenne on oikea ja siitä ei tule tapaa - siitä ei tule mitään jos hallissa alkaa pörrätä enemmänkin vierasta porukkaa.

Jos itse käytän autoa huollossa jätän asentajan rauhaan, ellen tunne kaveria tai auto on mulle uusi ja haluan katsoa ihan nosturilla mitä se on syönyt.
    Ducati 998 -02 //

Comment

• Tapsa.k
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2676
      • Oulu

Originally posted by eeki
      Jos itse käytän autoa huollossa jätän asentajan rauhaan, ellen tunne kaveria tai auto on mulle uusi ja haluan katsoa ihan nosturilla mitä se on syönyt.
      Näimpä se on , mitä nyt tuolla huoltokorjaamolla on tullu oltua hommissa niin kyllähän siellä kaikenmaailman valittajia ja muuten vaan hengailijoita pyörii jatkuvalla syötöllä vaikka ovessakin lukee "annathan työrauhan" kissan kokosilla kirjaimilla, siis eihän siinä mitään niin kauan kun annetaan se työrauha ja seurataan asiallisesti vierestä mutta kun suurin osa tahtoo olla näitä hankalia tapauksia joille ei kelpaa mikään tai valitetaan hinnoista huoltomiehelle kun ei tiskillä sitä kehdata tehdä.

Itse en kehtaisi kytätä myöskään jos ei satu olemaan jo ennestään tuttu
      -Official member of BTCF-Sauna Team-

Comment

• ankkuli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 938
        • Hyvinkää

- kyttään. selitys alla.
        - en osallistu töihin, jos ei siitä ole sovittu erikseen
        - neuvon vain, jos kysytään, tai asentaja on selvästi unohtanut jotakin (tyylin öljyproppu pöydällä, kun laitetaan uutta öljy&#228

en vie autoa muiden sorkittavaksi, jos ei ole ihan pakko. jos vien, pyrin itse olemaan paikalla remontin aikana. joskus olen jättänyt auton pajalle ihmeteltäväksi ja "korjattavaksi" ja todennut, että olisi tullut halvemmaksi ottaa palkatonta vapaata ja taistella ite homman kanssa. joka VITUN IKINEN KERTA, kun auto on jätetty ilman valvontaa "korjaamolle", siinä on jotakin sanomista: tilattu työ tekemättä, rikottu osia väärien työkalujen/menetelmien takia, vaurioitettu remonttiin liittymättömiä osia, laskutettu osia, joita ei vaihdettu, väärät nesteet, väärät täyttömäärät, kaikki paikat täynnä mustia sormenjälkiä, naarmuja, kolhuja, rautalankapatentteja... ei tietenkään kaikkia mokia joka kerta, mutta joka kerta jotain. edes korjauksen hinta ei korreloi laadun kanssa: 60€/h merkkihuolto tunaroi siinä missä 30€/h nyrkkipajakin. noilla annetuilla hinnastoilla olisi loppupeleissä halvempaa maksaa "niskaanhengityslisää". tulisi kerralla kuntoon

jos tällä foorumilla on ammattiasentajia, tai heidän esimiehiään, niin saavat viedä kollegoilleen ja työnantajilleen terveisiä:

- jos ei osaa, kannattaa tunnustaa se heti, ja hankkia koulutusta. ymmärrän kyllä, ettei kaikkea voi osata, mutta jos ei osaa, NIIN LUULISI OSAAVAN KYSYÄ, TAI LUKEA OHJEISTA.

- jos ei kiinnosta, kannattaa pyytää niin paljon lisää liksaa, että kiinnostaa.

- jos ei koulutuksesta ja rahasta huolimatta ala sujua, kannattaa vaihtaa alaa.

en ole ammattiasentaja, enkä edes erityisen taitava harrastaja, mutta eivät sitä näy olevan monet hommasta palkkaa nostavatkaan. mikä tekee oman työn asiallisesta hoitamisesta niin vitun vaikeaa? korjaamot/asentajat ovat pissanneet omaan puuroonsa ja hankkineet niskapokansa aivan itse.
        Last edited by ankkuli; 19-06-2006, 22:43.
        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

Comment

• Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

Originally posted by ankkuli
          en ole ammattiasentaja, enkä edes erityisen taitava harrastaja, mutta eivät sitä näy olevan monet hommasta palkkaa nostavatkaan. mikä tekee oman työn asiallisesta hoitamisesta niin vitun vaikeaa? korjaamot/asentajat ovat pissanneet omaan puuroonsa ja hankkineet niskapokansa aivan itse.
          Aamen! Nyt tuli asiatekstiä ankkulilta. Mielestäni on kaksi aivan eri asiaa olla katsomassa kun autoon tehdään remonttia kuin se että on paikalla muka neuvomassa asentajaa vaikkei tajua itse remontista hevon vittua ja marisee ja itkee joka asiasta. Ja jos asentajalla ja korjaamolla on puhtaat jauhot pussissa niin ei paljoa luulisi haittaavan jos joku seuraa vieressä työntekoa! Jos ei sitä kestä niin tarvii varmaan vaihtaa alaa. Esim. joku kaivostyöntekijän homma voisi sopia tai sokeiden kanssa työskentely. Eipähän tarvisi pelätä että poka on kyttäämässä vieressä..
          All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• jani1632
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 2243
            • Etelä-pohjanmaa

Voi voi....
            Nää on varsin mukavaa luettavaa,suosittelen kuitenkin ennen sen korjaamon tai asentajan mollaamista perehtyä nykypäivän autotekniikkaan hieman syvällisemmin niin saattaa omilla aivoillaankin ymmärtää miksi sille asentajalle se hiki/viha nousee pintaan jonkun kyrvän huohottaessa niskaan...joo ei siinä mitään tähän taas joku viisas kohta toteaa että KOULUTUSTA KOULUTUSTA....asia nyt vaan on niin että tämän päivän autotekniikka on menossa siihen suuntaan että alalle ei kohta enään saada helposti uusia työntekijöitä ja kun vielä tunnetusti palkka on kohtuuttoman pieni.Koulutus täytyisi olla jatkuvaa,ja näin ollen nykyisillä tuntitaksoilla näitä kuluja ei saada peitettyä ja kaikki varmasti senkin tietää että nämä puljut eivät tee hyvätekeväisyyttä.
            Minua henk.koht ei haittaa vaikka asiakas kyttää,pyörii,neuvoo tms.vieressä,sen verran ammattiylpeyttä on!
            Mutta jos ja kun joskus tulisi siihen mahdollisuus että minä vaihtaisin paikkaa sen asiakkaan kanssa ja samalla aivoja niin tekisin sen mielellään,olisi sen jälkeen meillä molemmilla vertailukohtaa ja molemmat ymmärrettäisiin toisiemme tuskat ja itkun aiheet...
            Eikä niitä tarvisi nettifoorumeista lukea.
            Tallin täytteet:
            E70 3.0d -09
            E34 540ia -94
            E39 520d -00
            E39 528i M-sport -00
            E60 520i -04
            E30 -86
            E61 520da -09

Comment

• Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

Niin no jokainen on tapaus erikseen mutta en minä ainakaan ala asentajaa neuvomaan itsestäänselvissä tapauksissa saati sitten syyttelemään mistään! On se ihme homma jos ei saa olla katsomassa vieressä mitä omalle autolle tehdään ja siitä kummiski pitää maksaa parhaimmassa tapauksessa satoja euroja. Kyllä merkkiliikkeissäkin annetaan välillä sellaista valohoitoa rahoille vastineeksi ettei mitään rajaa, onhan tästä ollut vuosien varrella TM:ssäkin monta juttua todisteena!
              All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

OT:nä voisin mainita tähän mennessä ärsyttävimmän tapauksen(tapahtui edellisessä työpaikassa) jonka tiedän.

Laitoin renkaat paikalleen, ei sattunut momenttivarsi olemaan käsillä, joten pyöritin pultit hollille käsin, ennenkuin olin edes kerennyt pakille kävelemään huolestunut vanhempi asiakas huusi että "eikä noita oikeasti laiteta tuon kireämälle?".

Samainen miesasiakas tarkisti öljypropun kiinnityksen 5 kertaa minun jäljiltäni huollon aikana. Viimeisellä "laitetaan vielä vähän kireämmälle" väännöllä olin huomaavinani että vaikka asiakas väänsi myötäpäivään, vääntö helpottui...

Kun ei lammikkoa lattialle tehnyt en itse edes tarkistanut asiaa, huomautin vain työnjohtajalle että asiakas pyöräytti tod.näk. kierteet öljypropusta...

Arvata vain voi mikä sota olisi ollut jos proppu olisi vuotanut... idiootti asentaja oli jättänyt löysälle, kiertänyt väärille kierteille tms...
                Olli.

Comment

• jasse
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2003
                  • 473
                  • Salo , Finland

yleensä en kyttää mutta viimeks bemun huollossa mekaanikko tuli oikein pyytämään, et mä tulisin kattomaan jotain ihmeellistä.
                  Nooh, eihän se mitään ihmeellistä sit loppupeleissä ollu.

Comment

• villek
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2004
                    • 106
                    • loimaa

Jos vien autoni huoltoon/korjaukseen ja ajan auton halliin kerron asentajalle vain mitä halusin autolle tehtävän (vaikka työnjohtaja tuokin työmääräyksen) ja lähden pois häiritsemästä.
                    Kun haen auton olen yleensä antanut röökiaskin tai pari purkkia kaljaa. (Yleensä asiakkaan kiitokset ei välity työnjohtajalta asentajalle)

Comment

• Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

Huollan autoni itse. Syy tähän tuli selväksi jo intissä missä oli tuvassa huolto-miehiä. Kuuntelin juttuja kauhulla ja jos meininki on sinnepäinkään niin autoni ei tule pajaa näkemään. Jääköön leimat saamatta mutta työt tehdään ainakin kunnolla, ajan kanssa ja HYVIN.
                      Eikä noita hommia opi kuin tekemällä, ja tarvittaessa kysyy neuvoa, ei anna sen ylpeyden tulla esteeksi..
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

Comment

• Benu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 2536
                        • Espoo

Ekalla kerralla mun mielestä se on ihan normaalia et vähä tuijottaa, ei sitä koko päivää tarvii jäädä kattomaan jos homma näyttää toimivan, mutta jos joku käsi siellä ei saa mitään järkevää aikaseks ni voi kyllä jäädä pidemmäkski aikaa tiirailemaan. Kyllä se vaan niin on että asiakkaan on saatava nähdä ku ostaa sen palvelunki, jos vituttaa ni sitte ottaa sen kympin ylimäärästä tunnilta. Onpahan sitte omistaja hyvin mielen jälkeen päin.
                        "Fat chicks are like mopeds, they are fun to ride but you dont want your buddies to catch you riding them"

Comment

• Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3449
                          • Janakkala

Hyviä kommentteja olette antaneet

Lähdin lähinnä siksi kysymään moista asiaa kun itse korjailen / huollan Bemareita (vain ja ainoastaan) ja olen suhkot isossa talossa duunissa ja abaut 8 eri automerkkiä saman katon alla. Ja näistä kyttäämis asioista on monesti kahvi paussila ollut työkavereiden kanssa hauskoja keskusteluja.

Itseäni EI haittaa vaikka asiakas haluaa tulla katsomaan esim autonsa alustaa tai seuraaman remontin / huollon kulkua vierestä onhan se ymmärrettävää, että jotkin haluavat nähdä silloin tällöin miltä se pohja näyttää.
                          Ja sen verran on kuitenkin minulla "hommat hoidossa" että itse pystyn keskittymään töihini vaikka vieressä kytättäisiin ja esitettäisiin typeriä kysymyksiä. Joskus on jopa mukavaa että on muutakin juttuseuraa kuin aina samat työkaverit, ja on sitä joskus saatu pientä dippiäkin ja muuta pientä kiitosta hyvin hoidetusta työstä.
                          Ja kyllähän se asiakas saa vahvemman luottamuksen autonsa laittoon kun tuntee henkilön kuka hänen autoansa huoltaa tai korjaa ja sehän on vain kaikille plussaa.
                          -Mutta sitten on myös näitä toisen laisia tapauksia:
                          On jokin kesäharjoittelija tai muu asentaja joka ei tunne BMWeetä niin on siinä joillekkin joskus tullut "hikisiä" tilanteita kun asiakas on seurannut vierestä ja kaveri ei ole tiennyt suoraan sanoen hevon vittuakaan miten kyseinen työ tehdään. Ja niistä ei kyllä hyvää seuraa kellekkän...
                          -Ja on sitten myös asentajan turjakkeita jotka kyllä osaavat hommansa mutta eivät muuten ole vain niin sosiaalisia ja siten eivät tykkää vierestä seuraajista.
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

Comment

• full
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 1214
                            • Tampere

Itse kyllä annan mielihyvin ainakin tuo talvikipon.. vois vaikka sanoa että kunhan työ tulee tehtyä oikein niin olen tyytyväinen.. tarkotetaan tällä nyt sitten niitä jälkiseuraamuksia.

toista kippoa en anna kenenkään muun käsiin.
                            BMW M535iA -86
                            Volvo V90 -18

Comment

• M325i
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 1529
                              • Etelä-pohjanmaa

Muistuu ihan mieleen ammattikouluajat hallissa kun samat "niskaanhuohottajat" neuvoi takana ja kehuivat itse tekevänsä homman nopeammin. Itse olin jo ennen amista 4-5 vuotta ruuvannut autojen kanssa joten kyllä se homma sujui,mutta aina riitti parempia seppiä ja parille asiakkaalle joskus tuli "avauduttua" ja annettua hieman ympäripyöreitä vastauksia
                              E30 ja E46 ///M

Comment

• Petteri75
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 2540
                                • Kirkkonummi

No mistä saisi sitten varmistuksen, että autolleen saa varmasti ammattitoisen asentajan? Tuntiveloitus kun on sama, on ruuvaamassa sitten bemu-guru tai joku kesäduunari. Itse korjaamollehan se on aivan sama mitä autolle tapahtuu, kunhan vain laskutus pelaa mutta arvattavasti auton omistajaa kiinnostaa enemmän. Ja jos tätä huolta ei "ymmärretä", jatkuu luottopajan etsintä edelleen - harjoittelua ei tarvitse suorittaa esim. allekirjoittaneen rahoilla ja varsinkaan riskillä.
                                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎