Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omalla autolla lomalle Eurooppaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockwell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 1713
    • Helsinki

    Omalla autolla lomalle Eurooppaan

    Empä heti törmännyt vastausiin.. Ja täällä varmasti on henkilöitä jolla on paljon kokemuksia tuolla reissaamisesta...

    Eli olisi tarkoitus lähteä kiertelemään ämmällä Saksaa ja sen lähi maita. Tarkoitus olisi ainakin käydä Münchenissä, ALPINA:lla, 'ringillä, Hartgella ja alpeilla.

    Reittiehdotuksia kaivataan, missä hienoja maisemia jne. Eli tarkoitus olisi ajaa muutakin kuin baanaa.

    Miten yöpyminen? Majatalot vai zimmer freit? Hintoja kummastakin. Miten paljon vaikeuttaa yöpaikan löytämistä jos mukaan tulee koira?

    Superfast varmasti fiksuin mennä sinne ja tulla pois?

    Ajankohta olisi elokuun viimeinen ja syyskuun eka viikko. Ei kai silloin ilmat vielä hirveän huonot ole. Milloin güntherit ovat itse lomalla?

    edit: lisää edittiä
    Last edited by O.K.; 11-01-2010, 19:52. Reason: otsikko
    BMW F31 330d M-Sport -13
    ex. BMW F21 116i -13
    ex. BMW 540i(g) Touring -01
    ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
    ex. BMW 316g -99
    ex. BMW M5 Touring -92
    ex. BMW 535i -91
    ex. BMW M5 -91
    ex. BMW 325i Touring -90
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Ite en päässyt Chiemsee:ssä/-llä käymään, mutta Güntherit pitää sitä paratiisina, eikä matka Münchenistäkään ole pitkä: www.chiemsee.de
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Kompakti
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 232
      • Tuusula

      #3
      Kannattaa ajella Mosel-joen laaksoa pitkin joko `Ringille tai sieltä pois. Maisemat ja kylät on mukavaa vaihtelua tylsään autobahnaan.
      Käväisin talvilomalla nyt keväällä Saksassa ja käytin hotelli varauksiin www.hotel.de palvelua. Siis iltapäivällä laitoin haun aikomani kylän/kaupungin hotelleista ja tein sitten varauksen valmiiksi. Homma toimi ihan kivasti läppäri-gprs yhteydellä, paitsi olisi ehkä kannattanut hommata paikallinen prepaid-liittymä millä olisi gprs:n saanut paljon halvemmalla. Muutamissa pysähdyspaikoissa oli tosin suojaamattomia wlan-yhteyksiä .
      E46 330Ci Cab M-Sport -03
      I01 i3s 120Ah "Voll" -19
      Ex:
      E87 120dA M-Sport -08
      E90 318i -06
      E46 320i M-Sport -02

      Comment

      • CeSsI
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 263
        • Mäntsälä

        #4
        En tiedä millanen kokoonpano reissuun on lähdössä, mutta itse tekisin silleen että (neljällä aikuisella) iltalautalla turusta ylitte stokikseen ja läpi päivän paukuttaa ruottin/tanskan lävitte saksaan ja sieltä sitten avaa hanat vaikka etelään vielä samana iltana. Edellinen säästää pitkän pennin tossa laivamatkassa. Toki raskas ja parempi toteuttaa yöpymisellä esmes Tanskassa jos on lapsia. Mutta jos mahdollista niin sunnuntai-illan ajaa saksan läpi vaikka Stuttgartiin asti (helppo kun on vähän rekkoja). Varaa ekaksi yöksi pari huonetta paikallisesta Etap-hotellista ja nukkuu seuraavana aamuna vastaavasti pitempään (huom. keikkamatkalaiset viikolla käyttää paljon noita Etapeja niin kantsii varata etukäteen).

        Tästä on sitten hyvä alottaa ottamalla esmes joku Feriewohnung läheltä Müncheniä vaikka 4 yöksi, joka tarkoittaa lomatilamajotusta saksalaisittain - asutaan yleensä jonkun perheen yläkerrassa jotka on yleensä tosi mukavia Suomalaisia kohtaan ja puhuvat vieläpä Englantia jos saksa ei taivu. Tuolta voi tehdä päiväreissuja ympäriinsä etelä-saksaa miten haluaa. Suosittelen käymään mahdollisuuksien mukaan yhden päivän Itävallan puolella eli Münchenistä tietä A95 kohti Garmisch-Partenkircheniä ja sieltä Innsbrückiin. Innsbrückistä pääsee joitain vuoristoteitä sitten taas pitkittäin takas Saksaan joissa on varsin mairea ajella. Ja sitten yks päivä Münchenissä tietty - jos feriewohnung on juna-aseman vieressä niin kannattaa ottaa se ja käydä hofbräuhausissa olusilla ja ottaa elämä lunkisti.

        Toisaalta jos haluaa matkailla hotelleissa niin voi valita paikallisista hotelleista ja käydä kattoos BMW-museon ja Münchenin muut nähtävyydet sekä ajella sitten vaikka ALPINAN nimikkopaikoille sekä ringille tietty. Tuohan toimii ottamalla hotelleja vaan sen mukaan mistä matkaporukka haluaa. Mosel-joella on mm. vanhoja linnoja joissa on tosi nasta käydä kattomassa, itse kävin viime syksynä linnassa nimeltä Burg Eltz. Tuotakin voi suositella, vaikkakin aika tyristirysäksi oli tehty, mutta fiilis oli tosi jees.

        Yhtäkaikki viesti oli se että jos ei ole päivän päälle niin kannattaa ajella ruottin kautta ja käyttää Seawindin halpaa laivaa Tukholmasta Turkuun kun tuo Superfast on mun mielestä kohtuuttoman kallis hytillä matkustaessa. Toki lepotuoli on eri asia, mutta eihän sekään toimi lasten kanssa. Jos paukkuja riittää niin takastulo samoin eväin ruottin lävitte, kannattaa vaan miettiä ajoitusta laivan suhteen että haluaako ajaan läpi päivän vaiko yön. Toki jos rahnaa on niin takas vaan Rostockista Hankoon.
        Last edited by CeSsI; 27-06-2006, 18:07.
        F11 530 xd ’14
        E23 735i ’85
        E36 328 Cabrio Bostongrün - Edition Jürgen
        Ex: E46 320d '02 M-sport Titansilber
        Ex: 525i 24V -92 Calypsotrot - Vetokoukku edition
        Ex-Talvilelu: Arctic cat F5 2003

        -Agenda on siellä missä aurinko paistaa!-
        -=Team maa-, muovi- ja murhamoottori=-

        Comment

        • Rockwell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 1713
          • Helsinki

          #5
          Kiitoksia vinkeistä. Nuo ferienwohnugit ovatkin tuttuja ja erittäin mukavaksi havaittu, mikä on niiden hinta taso nykyään? Edellisestä tuttavuudesta on ~10v aikaa. Silloin kierreltiin myös Moselin alueella.

          Ruotsin läpi ajo ei kyllä kiinnosta yhtään.

          Meitä on lähdössä matkalle kaksi. Eli hätätilassa sitä vaikka nukkuu touringin kontissa.

          Nyt olisi samalla tarkoitus käydä Itävalta, Sveitsi, Luxenburg, Ranskassa ja Hollanti pikaisesti katsomassa.
          BMW F31 330d M-Sport -13
          ex. BMW F21 116i -13
          ex. BMW 540i(g) Touring -01
          ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
          ex. BMW 316g -99
          ex. BMW M5 Touring -92
          ex. BMW 535i -91
          ex. BMW M5 -91
          ex. BMW 325i Touring -90

          Comment

          • CeSsI
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 263
            • Mäntsälä

            #6
            Originally posted by Rockwell
            Kiitoksia vinkeistä. Nuo ferienwohnugit ovatkin tuttuja ja erittäin mukavaksi havaittu, mikä on niiden hinta taso nykyään? Edellisestä tuttavuudesta on ~10v aikaa. Silloin kierreltiin myös Moselin alueella.

            Ruotsin läpi ajo ei kyllä kiinnosta yhtään.

            Meitä on lähdössä matkalle kaksi. Eli hätätilassa sitä vaikka nukkuu touringin kontissa.

            Nyt olisi samalla tarkoitus käydä Itävalta, Sveitsi, Luxenburg, Ranskassa ja Hollanti pikaisesti katsomassa.
            Meillä oli pari vuotta sitten feriewohnung 7 päiväksi niin se oli jotain 25e/päivä muistaakseni. Yllätyin positiivisesti ja oli todella mukavia ihmisiä jos tosiaan haluaa tollasta vähän pitempää majoitusta ja tehdä just sellasia päivän keikkoja johonkin tiettyihin mestoihin. fewoja

            Joo tuo ruottin läpiajo on aivan syvältä, mutta säästää siinä sellasen 350e jos aattelee että superfast hytillä 250e/nokka + 100e auto. Tietysti jos lepotuoli piisaa niin mikäs siinä. Ajallisesti tietysti ollaan vähän +-0 kun riesaa siitä on ja kaikki on pois omasta selkänahasta.
            F11 530 xd ’14
            E23 735i ’85
            E36 328 Cabrio Bostongrün - Edition Jürgen
            Ex: E46 320d '02 M-sport Titansilber
            Ex: 525i 24V -92 Calypsotrot - Vetokoukku edition
            Ex-Talvilelu: Arctic cat F5 2003

            -Agenda on siellä missä aurinko paistaa!-
            -=Team maa-, muovi- ja murhamoottori=-

            Comment

            • Tuotanur
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 275
              • 03

              #7
              Sveitsi, Ranska, Luxemburg ja Hollanti nopeasti nähtynä on p*ska suunnitelma.
              Katso nyt yksi maa kunnolla ja ensi kerralla toinen, et nää nopeasti katsottuna yhdestä maasta mitään ja sama kuin et olisi sielä edes käynytkään.

              Tuo ruotsin välihän on ihan huippu laskea, hyvää tietä ja lautalta lähtee aina mukavia kilpakumppaneita E4 laskemaan. Suosittelen.

              Comment

              • Rockwell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 1713
                • Helsinki

                #8
                Voihan noissa jossain olla yötäkin jos mielyttää. Itseäni nuo eivät niin kiinnosta mutta parempi puolisko haluisi noissa käydä kun ei ole vielä käynyt. Pitää hiukan hänenkin toiveitaan kunnioittaa

                506€ sain hinnaksi superfastilla kahdelta hengeltä kansituolissa + auto, meno paluu. Aika paljon..

                Mitäs muita vaihtoehtoja on suoraan Saksaan?
                Last edited by Rockwell; 27-06-2006, 23:48.
                BMW F31 330d M-Sport -13
                ex. BMW F21 116i -13
                ex. BMW 540i(g) Touring -01
                ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                ex. BMW 316g -99
                ex. BMW M5 Touring -92
                ex. BMW 535i -91
                ex. BMW M5 -91
                ex. BMW 325i Touring -90

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by Rockwell
                  Voihan noissa jossain olla yötäkin jos mielyttää. Itseäni nuo eivät niin kiinnosta mutta parempi puolisko haluisi noissa käydä kun ei ole vielä käynyt. Pitää hiukan hänenkin toiveitaan kunnioittaa

                  506€ sain hinnaksi superfastilla kahdelta hengeltä kansituolissa + auto, meno paluu. Aika paljon..

                  Mitäs muita vaihtoehtoja on suoraan Saksaan?
                  etpä taida millään ja mitään reittiä päästä tuota halvemmalla. kun liityt autoliittoon saat autopaikat puoleen hintaan, siinä säästää jo satasen.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4647
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by Rockwell
                    506€ sain hinnaksi superfastilla kahdelta hengeltä kansituolissa + auto, meno paluu. Aika paljon..

                    Mitäs muita vaihtoehtoja on suoraan Saksaan?
                    .. turku-tukholma 50e, tukholma-malmö 600km (oisko ~60e), silta- ja lauttamaksut ~80e, malmö-hampuri ~400km (~40e?) eli yhteen suuntaan 230e eli ei tuokaan mikään ilmainen reitti ole

                    Toki kannattaa muistaa että superfastilla on ne iki-ihanat 15e/ lippu polttoainelisämaksut.. Autoliittoon kannattaa liittyä niin saa tosiaan tuon autopaikan puoleen hintaan (ainakin ennen Tallinkin ostoa mutta kai se toimii vieläkin).

                    Via Baltica on toki vaihtoehto sekin. ~1500km tallinna-berliini, bensa ~80cnt litra ja tie puolan osuutta ja paria tietyömaata lukuunottamatta hyvässä kunnossa. Hotelleja löytyy tien varrelta (vartioidut parkkipaikat yms) ja ylipäänsä hintataso matala.
                    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #11
                      Originally posted by Jonsku
                      .. turku-tukholma 50e, tukholma-malmö 600km (oisko ~60e), silta- ja lauttamaksut ~80e, malmö-hampuri ~400km (~40e?) eli yhteen suuntaan 230e eli ei tuokaan mikään ilmainen reitti ole

                      Toki kannattaa muistaa että superfastilla on ne iki-ihanat 15e/ lippu polttoainelisämaksut.. Autoliittoon kannattaa liittyä niin saa tosiaan tuon autopaikan puoleen hintaan (ainakin ennen Tallinkin ostoa mutta kai se toimii vieläkin).

                      Via Baltica on toki vaihtoehto sekin. ~1500km tallinna-berliini, bensa ~80cnt litra ja tie puolan osuutta ja paria tietyömaata lukuunottamatta hyvässä kunnossa. Hotelleja löytyy tien varrelta (vartioidut parkkipaikat yms) ja ylipäänsä hintataso matala.
                      niin ja tuo reilu 50e on päivälaivan hinta... sitten vielä hotelliyö päälle, tai kalliimmalla yölaivalla ruotsiin.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Rockwell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 1713
                        • Helsinki

                        #12
                        Nyt on Superfast varattu autoliiton kautta.

                        Superfastilla Rostockiin tulleet:

                        Miten kauan kestää että laivasta saa auton ulos? Kannattaako saada auto ensimmäisten joukossa laivaan nopeuttaakseen matkan jatkumista satamasta.

                        Tarkoitus suunnata Lübeckin suuntaan ja sieltä lähteä kiertämään.
                        BMW F31 330d M-Sport -13
                        ex. BMW F21 116i -13
                        ex. BMW 540i(g) Touring -01
                        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                        ex. BMW 316g -99
                        ex. BMW M5 Touring -92
                        ex. BMW 535i -91
                        ex. BMW M5 -91
                        ex. BMW 325i Touring -90

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19178
                          • -

                          #13
                          Originally posted by Rockwell
                          Superfastilla Rostockiin tulleet:

                          Miten kauan kestää että laivasta saa auton ulos? Kannattaako saada auto ensimmäisten joukossa laivaan nopeuttaakseen matkan jatkumista satamasta.
                          Ainakin Rostock-Hanko välillä noudatetaan sääntöä "Ensimmäisenä laivaan, viimeisenä ulos laivasta." Eli ensimmäisten joukossa olevat henkiöautot ajetaan ruumassa sellaisesta luukusta sisään johonkin ihme poteroon. Ja sieltä pääsee pihalle vasta kun kaikki muut kannet on purettu. Eli kannattaa mielummin mennä viimeisten joukossa laivaan niin ei joudu sinne loukkoon autonsa kanssa. Sitä paitsi kovin matalalla autolla sinne ei edes pääse ilman että joku paikka raapii kiinni.
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • skaffa
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2005
                            • 92
                            • Hesa

                            #14
                            Originally posted by Rockwell
                            Nyt on Superfast varattu autoliiton kautta.

                            Superfastilla Rostockiin tulleet:

                            Miten kauan kestää että laivasta saa auton ulos? Kannattaako saada auto ensimmäisten joukossa laivaan nopeuttaakseen matkan jatkumista satamasta.

                            Tarkoitus suunnata Lübeckin suuntaan ja sieltä lähteä kiertämään.
                            Viimeisenä paattiin mennyt pääsee ekana ulos. Ekana menneet joutuu vesirajan alle ja sieltä kestää puolituntia päästä ulos.

                            Skaffa
                            e60, 530d, 311hp, 693Nm, Silber Grau

                            Comment

                            • Rockwell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 1713
                              • Helsinki

                              #15
                              Tätä vähän epäilinkin. Eli eipä ole kiire luukulle. Osaisitteko vielä vastata siihen kuinka nopeasti laivan saapumisen jälkeen pääsee jatkamaan matkaa.

                              Vakio M5 alustalla voi mennä vaikka safarille
                              BMW F31 330d M-Sport -13
                              ex. BMW F21 116i -13
                              ex. BMW 540i(g) Touring -01
                              ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                              ex. BMW 316g -99
                              ex. BMW M5 Touring -92
                              ex. BMW 535i -91
                              ex. BMW M5 -91
                              ex. BMW 325i Touring -90

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎