Suosittelen sulle vakioalustaa Nimittäin itse en ole kyllä jytinää baanalla todennut, mitä nyt niitä betonilaatan saumojen tumahtelua joissain paikoissa, viimeksi tuli vedettyä ainakin A19, A1, A5 ja A7... Tietöitähän piisaa aina, ja osaksi noiden takia olen todennut tuollaisen 180+ nopeuden aika turhaksi, kun kuitenkin tulee sumppu jossa ei pääse yli 80. Muutenkin päiväsaikaan on aika rassaavaa itselle ja autolle vetää tuollaista kahtasataa, kun aina tasaisin väliajoin joku tuikkaa kuitenkin eteen ja sitten 200->100 ja jälleen 100->200 km/h. Itse olen todennut mukavimmaksi matkavauhdiksi tuollaisen 140-150 km/h. Mutta noin siis pätkillä mitä itse olen sattunut ajamaan...
No joo kieltämättä keskikulutuksen sai nousemaan jarrutusten takia, mutta pakkohan se on kerran kesässä. Eikä se autoa rasita juuri päinvastoin Kulutus muuten 2700km matkalla 12,7l keskinopeudella 95km/h. tuossa oli siis pari kaupunki cruisailupäivää ja laivoihin jonotukset, jotka myös nostivat tuota kulutusta, jos tämä nyt ketään kiinnostaa...
Noi 19" renkaat vaikuttaa enemmän kuin tuo alusta. Viimekesänä ei saumat/muut tuntuneet juuri ollenkaan 17" renkailla.
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Noi 19" renkaat vaikuttaa enemmän kuin tuo alusta. Viimekesänä ei saumat/muut tuntuneet juuri ollenkaan 17" renkailla.
Jep noin arvelinkin, tuskin toimiva M-alusta on baanalla huonompi kuin karvalakki.
Heitetään vielä tuo oma kulutuskin:
Siis Ruotsi - Tanska - Saksa - Sveitsi - Italia - Sveitsi - Itävalta - Saksa kaikkinensa 4300 km 8,6 l / 100 km. Sisältää kohtuudella kaupunkiajoa. Jatkuva ilmastoinnin käyttö helteessä näytti nostavan tuota kulutusta selvästi. Ja auto oli 523iA '96.
Ite tulin pe:na reissusta ja jälleen voi todeta, että pohjois-saksan baanat on kyllä melkoiselta osalta remontin tarpeessa.. Ainakin M alusta ja 19" nakeilla melkoista jytinää pakotellen ainakin +180 nopeuksissa. Ajettiin puttgarden hamburg berliini ja päinvastoin niin ja hide parkin huvipuisto soltaussa on jotakin aivan muuta mitä suomeen on tottunut siis todella hienosti rakennettu ja viimeistelty!!! Laitteista colossos ja scream on koettava. Colossos on puinen vuoristorata 60m/120km/h maailam jyrkin puinen rata todella toimiva!
Hyvä että tuli puhetta noista huvipuistoista. Katselin vähän ton Heide Parkin kuvia ja kyllä ihan ehdoton paikka missä pitää käydä. Hurjan näkösiä härveleitä.
Onko netissä Saksalaista versiota polttoaine.netistä? Paljonko siellä 95 maksaa?
Eipä ole tuollaista palvelua sattunut silmään, mutta ainakin vielä viime kuussa 95 eli siis Super maksoi saman verran kuin Suomessa. Jossain halvempaa ja jossain kalliimpaa. Mutta eihän sitä muuta tankata kuin Aralin Ultimate 100:aa tai V-Poweria
Eipä ole tuollaista palvelua sattunut silmään, mutta ainakin vielä viime kuussa 95 eli siis Super maksoi saman verran kuin Suomessa. Jossain halvempaa ja jossain kalliimpaa. Mutta eihän sitä muuta tankata kuin Aralin Ultimate 100:aa tai V-Poweria
Alkukuusta tuntui Saksassa olevan keskimäärin noin 10-15 senttä halvempaa tuo menovesi kuin Suomessa.
Italiassa tuli tarjoiltua API:n pojille viihdettä, kun ajoin asemalle, pysähdyin ja aloin pyöritellä päätä oikean mittarin löytääkseni. Tsiigasin vain sivusilmällä, että mitä v¤%&¤#a ne sällit oikeen repeilee, kunnes tajusin pysäyttäneeni äMmän tiedustelua tehdessäni sopivasti metaanitankin kohdalle.
Meni kyllä Saksassa nopeesti kaikki laskelmat perseelleen, kun huomasi, ettei tankillinen riitä parhaimmillaan/pahimmillaan kuin 300 kilometrille - siis kun sopiva väylä aukeaa. Ja aina löytyy ajoseuraa nopeammillekin stinteille. Hauskaahan se toki on, vaikka mutkaisia ne on saksalaisetkin baanat kun kovaa mennään.
There are only 10 kind of people - those who understand binary and those who don't
Alustavat laskelmat olen tehnyt 16l/100km kulutuksella ja 1,45€/l hinnalla. Ajetaan sitten hiljempaa jos ei riitä Muutenkaan ei ole tarkoitus vetää pelkkää baanaa paikasta toiseen.
BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Ite ajettiin tossa pinkillä sillon viikon reissu saksaan mut otettiin tosi lungisti ja vähä vähemmän säästeliäästikkin,eli hotellissa yövyttiin joka yö,en nyt muista nimeä mutta semmonen iso ketju saksassa jossa siis punanen kyltti ja valkosella teksti.Vähä sama ku suomessa tyylin sokos hotelli,eli melkeen joka nurkasta löyty.Hinnat oli 50e/yö sisäls aamiaisen kahdelle.Mut kauheesti ei ehitty kiertää,käytiin lähinnä tota pohjoissaksaa,nii ja tietty treffaamassa juhista sillon pari päivää samalla
Mutta toinen reissu joka heitettiin yhen kaverin kanssa kahestaan aikoinaan ni oli ihan pohjois-saksasta satamasta tietty niin loivilla kurveilla alas saakka koko saksa ja sieltä yli italiaan !Italiassa jo pysyteltiin melko lailla pohjosessa,ehkä noin 300km alespäin.Siellä oltiin sitte viikko eräässä BIBIONE-nimisessä pikkumestassa,jossa oli sitten muuten aivan taivaallisen siistiä...ei uskois niin pienestä kylästä että siellä vois ees viihtyä,mut siellä oli tajuttoman hienoja rantoja ja yökerhokin oli rakennettu rannasta veden päälle ja siis lasia koko pytinki Suosittelen siis että jos ehtii/kiinnostaa niin kannattaa koluta saksa ylhäältä alas ja livahtaa italiaan niin johan muuttuu meininki.
Mutta toinen reissu joka heitettiin yhen kaverin kanssa kahestaan aikoinaan ni oli ihan pohjois-saksasta satamasta tietty niin loivilla kurveilla alas saakka koko saksa ja sieltä yli italiaan !Italiassa jo pysyteltiin melko lailla pohjosessa,ehkä noin 300km alespäin.Siellä oltiin sitte viikko eräässä BIBIONE-nimisessä pikkumestassa,jossa oli sitten muuten aivan taivaallisen siistiä...ei uskois niin pienestä kylästä että siellä vois ees viihtyä,mut siellä oli tajuttoman hienoja rantoja ja yökerhokin oli rakennettu rannasta veden päälle ja siis lasia koko pytinki Suosittelen siis että jos ehtii/kiinnostaa niin kannattaa koluta saksa ylhäältä alas ja livahtaa italiaan niin johan muuttuu meininki.
Sama. Bibionen ohella myös Grado ja pari pienempää rantapaikkaa tulivat tuossa muutama viikko takaperin tutuiksi. Rannat ovat paikoitellen *todella* upeita, joskin tähän aikaan vuodesta saatanallisen täynnä porukkaa. Pudottelitko, Säkki, mahdollisesti tuolloin Itävallan läpi Grossglocknerin kautta? Me yövyttiin aikanaan Saksan puolella Rosenheimissa gasthausissa ja tultiin sitten mutkamäkeä Zell am Seen, Lienzin ja Udinen kautta Italiaan. Hyvällä ilmalla yksi komeimmista reiteistä imo.
Kyllähän tuollainen sopisi hyvinkin reittiin. Tuolta on hyvä nousta takaisin Saksaan Chiemseelle kun sitä täällä kehuttiin.
Meinasin itsekin ryhtyä mainostamaan Italiaa mutta kun otsikko sanoo nimen omaan "...Saksaan"
Lago Maggiore on järvi jonka pohjoisosa on Sveitsin puolella. Ei ole samanlainen turistirysä ainakaan eteläpäässä kuin esim. Gardajärvi tai Comojärvi, mutta en voi muuta kuin suositella. Järven ranta on täynnä pienempiä kaupunkeja, vuoristo ympäröi rantoja ja bonuksena Alppien korkein huippu on järven rannalta n. 80 km:n ajomatkan päässä (ei siis autolla ihan huipulle...). Italialaiset serpentiinitietkin on aika jänskä kokemus. Ajomatka rantaa pitkin järven päästä päähän on n. 80 km. Paikkoja missä käytiin tuolla oli ainakin Arona, Cannobio, Intra ja Verbania. Meininki lähempänä perinteistä Italialaista kuin saksalaisille turisteille suunnattua vouhotusta.
Tuollakin voi poiketa hyvin kun pudottelee Friedrichshafenista Milanoon. Paikkoja alkaa nyt olemaan jo aika paljon kahta viikkoa varten. Pitäisi jotain muutakin tehdä kun vain ajaa.
BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Jos ajelet alas Milanoon, voit harkita autostradan sijasta myös valumista tuon Maggioren länsirantaa, siinä ainakin näkee ne paikat. Siinä on ihan "normaali" rajanylityspaikka rantatiellä. Liikenne tuolla nyt on varmaan vilkkaampaa kuin heinäkuun alussa.
Autostradathan on Italiassa maksullisia. Kun strada alkaa, otetaan kopista lippu joka täytyy säilyttää. Jossain päin poistuessa stradalta täytyy lippu esittää virkailijalle ja sen matkan mukaan veloittavat maksun (1,6 € ja ylöspäin). Itse onnistuin tuon lipun kans säheltämään siten että ei ollut esittää sitä, joten mätkäsivät 64 €:n penaltyn käteen; kysyin "Is this ok now?" Ne ei tajua paskaakaan enklantia ja ukko vaan huito ja avasi puomin ja annoin palaa... Olipahan tuo pätkä sitten ilmainen Rekkari niille toki jäi muistiin joten katsotaan saapuuko ikinä maksukehoitusta kotiin.
Comment