Sain Laakkoselta tarjouksen kun e61 haluaa kohta huoltoon. Öljyt ehdittiin jo vaihtaa joten ne eivät lisää huoltohintaa.
Jos nyt jotain tuosta tarjouksesta ymmärsin niin auton vakiohuoltotyö on 116 euroa. Jos autoon vaihdetaan raitisilmasuodatin, jarrunesteet ja tulpat, tulee päälle pelkkiä työveloituksia 212 euroa tuon vakiohuoltohinnan päälle, eli pelkät huoltotyöt ovat yhteensä 328 euroa. Siihen kun laittaa päälle osat ollaan 670 eurossa ja jos tulisi vielä öljyt, filtteri ja työ siitäkin niin 1000 euroa olisi äkkiä kasassa.
Jotenkin rupesi tuntumaan että työtuntiveloitus, esim. 70 euroa/h alkaa olla aika edullista jos veisi auton jonnekin muualle :think
Vein auton aamulla. Hain iltapäivällä, kun auton soitettiin olevan valmis. Öljynvaihtoväli nollattu, merkintä huoltokirjassa tehdystä työstä, ylimääräinen öljy mukaan. Olen tyytyväinen.
Ei sinällään huolto vaan pikku fiksaus. Ostin E90 tossa perjantaina ja eikös heti samana päivänä kaveri onnistunut kaljapullolla kolauttamaan taakse takarenkaan yläpuolelle lommon. Ei mikään iso, perus parkkipaikkalommoa leveämpi mutta loiva. Pisti silti silmään pahasti aina kun kylkea katsoi 100e ja hieman yli tunnin homma niin koko lommo katosi täysin, vaikka kuinka katsoo paikkaa missä se oli niin ei kyllä pienen pientäkään jälkeä löydy. Voin suositella
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tosin City prota en löydä mistään 5W 50 viskositeetilla, vain neste 1 on 5W 50. City pro laajin 5W 40.
Kokonaan toinen asia on, miksi bmw huolto ei käytä Castrol öljyjä...
Nuo jätemaksut ovat sinänsä täysin laillista mutta huvittavaa rahastusta siitä että asentaja kiikuttaa suodattimen ja öljyt keräilyyn. Jäteöljyhän haetaan ilmaiseksi pois, suodattimista joutuu marginaalisesti maksamaan (joitain senttejä / kpl). En muuten kritisoi mutta jätemaksujen suuruudet alkavat jo olla perusteettomia.
Schmiedmann huollosta kokemusta. Tarkoitus olisi vaihattaa hihnat, selvityttää mihin hukkuu jäähynestettä, koiranluu ja mahd. Muita alustan osia ja tutkalla oleva vakkari kuntoon sekä parkkitutkasta tarkistaa mikä anturi pimeenä ja vaihtaa se.
Uskon että heillä homma sujuu, ja huoltojonosta päätellen joko tekevät vimpanpäälle tai tyytyväisiä asiakkaita on paljon? Vaiko laiskat asentajat ja paljon reklamaatioita?
Mites hintapuoli? Onko liian kallis paikka teetättää näin laaja homma ja ehkä myös hyvinkin aikaa vievä...
Alkuperäinen diagnoosi oli että jakopään tiiviste ja kannen tiiviste(?) on väärin asennettu ja vuotaa öljyä. No ei ollutkaan, ihan vain se öljysuodattimen jalantiiviste oli kyseessä. Onkohan nyt hinta ihan kohdillaan vai tuliko tyttölisää.. :think
Jatkossa saa Oulun tsi-miehet ilmoittautua jos kiinnostaa fiksailla kahden neidon bemaria vastaavissa keisseissä
22-12-14
Pienellä neuvottelulla hinta tuli alaspäin parilla työtunnilla, joka teki 136€. Eivät kuulemma jaksaneet tapella.
Last edited by m-elegance; 22-12-2014, 08:07.
Reason: Päivitystä
Pari viimeisintä kuulostaa siltä, että tehdystä työstä on liikkeillä katteet kohdallaan.
Niin niiden tietysti kuuluukiin olla, kun viedään auto isot kulut omaavaan liikkeeseen.
Perus öljy-, tarkastus -ja ilmansuodatinhuolto on alkuperäisosilla ja BMW-brändätyillä öljyillä itse tehtynä 100-150 EUR kustannus.
Vakaaja, pari jarruletkua ilmauksineen nestelisäyksellä ja öljynsuodatinjalan tiiviste varmaan se parin tunnin homma kahvitauolla ja osien haulla.
Alkuperäinen diagnoosi oli että jakopään tiiviste ja kannen tiiviste(?) on väärin asennettu ja vuotaa öljyä. No ei ollutkaan, ihan vain se öljysuodattimen jalantiiviste oli kyseessä. Onkohan nyt hinta ihan kohdillaan vai tuliko tyttölisää.. :think
Jatkossa saa Oulun tsi-miehet ilmoittautua jos kiinnostaa fiksailla kahden neidon bemaria vastaavissa keisseissä
22-12-14
Pienellä neuvottelulla hinta tuli alaspäin parilla työtunnilla, joka teki 136€. Eivät kuulemma jaksaneet tapella.
Moi Laura...!
Eihän se ihan nuin tuo remontti menny...! Sehän teki katsastustarkistuksen samalla, hiposteli jarrut kondikseen, kiristi käsijarrun ja selvitti sen öljyvuodon aiheuttajan. Sehän pitää kertoa reilusti että mitä siihen on tehty jos tänne kirjottelee!! Kehtasikko muka käydä valittamassa laskusta jälkikäteen?? Eikö se olis pitäny tehdä sillon ku haet auton eikä viikon päästä??
Eihän se ihan nuin tuo remontti menny...! Sehän teki katsastustarkistuksen samalla, hiposteli jarrut kondikseen, kiristi käsijarrun ja selvitti sen öljyvuodon aiheuttajan. Sehän pitää kertoa reilusti että mitä siihen on tehty jos tänne kirjottelee!! Kehtasikko muka käydä valittamassa laskusta jälkikäteen?? Eikö se olis pitäny tehdä sillon ku haet auton eikä viikon päästä??
T.Hannu
No moikka!
Alkuperäistä tekstiä kirjoittaessani KUITIN MUKAAN autoon oli tehty juurikin nuo listaamani asiat. Soitin liikkeeseen, ja nevottelimme asiasta ja tämä korjaaja kertoi mitä autoon oli tehty ja kuinka kauan mikin kesti. Yhdessä laskimme työtunnit yhteen ja kyllä, sen perusteella hän suostui tulemaan hinnassa vastaan sillä hän ei kuulemma jaksanut tapella kanssani asiasta. Menin maksamaan laskun samalla kun noudin auton ja tämä korjaaja kirjoitti minulle uuden kuitin. Joten kyllä kehtasin käydä valittamassa mutta jos nyt yhtään lohduttaa niin en tehnyt sitä jälkikäteen. Ja ainakin uskoakseni molemmin puolin - siis minun ja liikkeen puolesta hyvässä hengessä.
Terveisin Laura
Last edited by m-elegance; 25-12-2014, 15:19.
Reason: Ajatusvirheet pois
F10 525d InspectionII 865€. Onko normihinta? Hiukan vaikuttaa kalliilta, eikö tuossa vaihdeta öljyt, ilman-, polttoaine- ja raitisilmansuodatin sekä jarrunesteet?
Comment