Originally posted by b mutteri kasa
View Post
kortti lähti mitää veikkaatte tuomioksi?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by bmw323it View PostMulla lipsahti syksylla 60 alueella nopeudeksi 102km/h, lapussa luki 24 paivasakkoa, ajokiellon pituuteen vaikuttavia 22. Paasin kuukauden ajokiellolla, mutta sakkoa tuli euroina 2100eur. Kele.
Leave a comment:
-
Originally posted by ///Make View PostAjokiellon kesto /// Edellytykset /// Liukuma
6 viikkoa /// alle 24 pvs /// 1kk - 8 viikkoa
8 viikkoa /// 24-28 pvs /// 6 - 12 viikkoa
12 viikkoa /// yli 28 pvs /// 10 viikkoa - 6kk
Leave a comment:
-
Originally posted by Slazha View Posten pysähtynyt otaamaan niitä sakkoja paikanpäälle, kuulusteluissa eivät mitään kyselleet ja käräjille en päässyt niin hoidin asian kirjallisena.
itsekkin ihmettelin että miksi ei sakkoja mutta eipä tuo kyllä haittaakaan
Kaveri tuossa ajoi kolmion takaa toisen eteen onnistuen samalla vielä vahingoittamaan kolmattakin autoa. Ei sakkoja. Poliisi antoi vain huomautuksen. Vakuutus korvaa autot niin eipä tuosta tullut takkiin kuin pieni bonuksien laskeminen vakuutuksessa. Autonkin saa vakuutusrahoilla korjattua parempaan kuntoon kuin ennen kolaria oli. Kyseessä noin vuoden vanha auto johon ehtinyt tulemaan kaikenlaista pientä jälkeä mitkä nyt tulevat kuntoon samalla.
Itse ajoin 98@80 ja maksoin siitä muistaakseni hieman päälle satasen sakkoja. Selkeästi 18 km/h ylinopeus tyhjällä tiellä on siis suurempi rike kuin kolarin aiheuttaminen
Leave a comment:
-
Originally posted by väiski525 View PostEI SAKKOA?!?Originally posted by ///Make View PostSamaa täytyy hämmästellä! Miten on mahdollista?
itsekkin ihmettelin että miksi ei sakkoja mutta eipä tuo kyllä haittaakaan
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostMites kauan muuten noissa päätöksissä yleensä kestää?
Minulle tuli tossa syyskuun lopulla kirje poliisilta, että hei! huomasimme sinulla olevan liikaa ylinopeuksia ja sen takia määräämme sinut ajokieltoon.
Kuukausi oli aikaa laittaa jotain selvitystä ja nyt oottelen päätöstä. Mielenkiintoista oli taas se, että tuoreinkin ylinopeus on ajettu helmikuussa (4 ylinopeutta 2 vuoden sisään). Eli jos yhtä nopeasti tulee päätöskin, niin varmaan keväällä keksivät ottaa kortin ja jää kesän ajelut vähiin
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostMites kauan muuten noissa päätöksissä yleensä kestää?
Minulle tuli tossa syyskuun lopulla kirje poliisilta, että hei! huomasimme sinulla olevan liikaa ylinopeuksia ja sen takia määräämme sinut ajokieltoon.
Kuukausi oli aikaa laittaa jotain selvitystä ja nyt oottelen päätöstä. Mielenkiintoista oli taas se, että tuoreinkin ylinopeus on ajettu helmikuussa (4 ylinopeutta 2 vuoden sisään). Eli jos yhtä nopeasti tulee päätöskin, niin varmaan keväällä keksivät ottaa kortin ja jää kesän ajelut vähiin
Leave a comment:
-
Mites kauan muuten noissa päätöksissä yleensä kestää?
Leave a comment:
-
Originally posted by Ramzez View PostEn tiedä varmaksi, mutta en menisi sakkojen perusteella arvioimaan ajokiellon pituutta. Sillä itse aikanaan nappasin muistaakseni 45 päiväsakkoa n. 45 km/h ylinopeudesta (ei edes törkeä) ja ajokieltoa tuli tasan kuukausi. Siitä huolimatta nuo sakot olivat noin korkeat.
Leave a comment:
-
Ajoin maaliskuussa muutaman rekan ja henkilöauton ohitse, ns. turvallinen ohitus,
lp:t saivat tutkattua 165kmh nopeusrajoitus oli 80kmh ja hirvivaara-alue, kortti lähti tietenkin heti pois, mutta kun ei tuomiota alkanut kuulumaan, niin soitin sille poliisipäällikölle ja pyysin korttia takaisin oikeuden käyntiin asti ja sainkin sen takaisin oltuani 6,5 viikkoa kortitta, koska tuomiota ei ehditty antaa ennen syksyä, no nyt viime keskiviikkona oli käsittely ja tuomio oli, että ajokieltoa 30.10.2011 saakka, sekä 50 päiväsakkoa 1990euroa. Ei yhtään sakkoa yli kahteen vuoteen ja eka kertaa kortin lähtö, tiiä sitten onko kova rangaistus vai ei. Hauska juttu tässä on myös se, ettei kukaan ole kysellyt tuon kortin perään, vaikka se on mulla edelleen hallussa, mutta kait ne poliisit näkee koneiltaan tuon kortin voimassaolon?
Vielä tuossa on se, että paikalla tupsahteli silloin tällöin muutama hiutale räntää, niin nämä iloiset veikot kirjoittivat lappuun, että sillä hetkellä vallitsi lumisade, en tajua miksi en alkanut sitä kiistään, mutta eipä kai tuo olis asiaa muuttanut miksikään.
Ohitukseen johtanut tilanteen kulku meni tietenkin niin, että ajoin muutaman kilsan 70-80 km/h matelevan letkan perässä pitäen turvallista väliä edellä ajavaan, mikä johti siihen, että minun taakseni tulevat menivätkin minusta ohi ja jäivät sitten siihen eteen jyryyttään, no sitten tuli hieman pitempi suora niin polkaisin siitä letkasta edelle ja suoran päässä tuli liikkuvat vastaan.
Onnellinen loppu, eli viikon ollut taas kortti taskussaLast edited by Mattih; 10-11-2011, 17:54.
Leave a comment:
-
Originally posted by Ramzez View PostMinulta kortti lähti lokakuussa -08, että en tiedä sitten, onko sen jälkeen tapahtunut muutoksia. Silloin kun sen kortin menetin, niin en osannut sillä hetkellä edes kyseenalaistaa sakkojen suuruutta, koska en ollut aiemmin vastaavassa tilanteessa ja pidin sakkoja jopa kohtuullisina, kun ei ollut mihin verrata. Nythän se on jo myöhäistä valittaa, mutta näin jälkikäteen mietittynä, on aika erikoista, että sain 45 päiväsakkoa ylinopeudesta, joka ei ollut edes törkeä ja ei ollut mitään "raskauttavia" tekijöitä. Ajoin taajaman ulkopuolella, ei muuta liikennettä, ei muita matkustajia, jne., ainoastaan oli hieman hämärää ja poliisien mielestä liukastakin, vaikka ulkolämpötila oli vielä reilu 10C. Toisaalta ne minut pysäyttäneet poliisit olivat ehkä niitä ikävimpiä mitä paikalle voi sattua. Etenkin se naispoliisi, joka piti minulle reilun puolen tunnin saarnan siitä, kuinka huono ihminen minä olen ja sama poliisi nuo sakotkin kirjoitti.
Leave a comment:
-
Originally posted by ///Make View PostJaa, jännä... Onkohan hommat sitten muuttunu siitä ajasta?:think
Leave a comment:
Leave a comment: