Announcement

Collapse
No announcement yet.

kortti lähti mitää veikkaatte tuomioksi?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoun'
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 192

    Originally posted by LASSI-S View Post
    jos sulla käy huono säkä niin poliisit pistää rangaistukseksi sut samaan huoneeseen turboterminaattorin kanssa yhdeksi viikoksi jossa turbo kertoo sulle vähintäänkin tapahtumarikkaasta elämästään


    haha V"ittu repesin Tuo olisi jo semmonen rangaistus että ennemmin sotkisin vaikka pyörällä lopun ikkää.

    Comment

    • ^2Fast4You^
      Newbiemmer
      • Oct 2006
      • 10
      • Tampere

      Originally posted by Zoun' View Post
      Juu elikkä kortti lähti eilen tuossa pohjantiellä oulussa pienen kisailun päätteeksi kun täräytin tutkaan 100km/h rajoituksella 185km/h.. Lappuun kirjoittivat että ajokeli hyvä,ei ketään kyydissä jos jotaki hyviä puolia yrittää etsiä Ei ole aikaisempia rikkomuksia.. Käräjillehän tämä menee mutta onko muille sattunut samantapaista tai kuullut että paljonko ne on antanu ajokieltoa tuollaisesta..?? ei varmaankaan tälle kesälle tarvi ainakaan ajella sakkoja ei varmaan hirveitä tule koska olen opiskelia eikä ole tuloja..

      MUtta kyllä vein onneksi sitä sysleriä tais senki kuskila lähtä kortti...
      Mulla oli vauhtia 192km/h, RS Octavia tutkas vastaan tulevana
      Partio vastassa, kortti pois...ei siinä mitään mut vetäisin 15km päästä uudestaan tutkaan
      Lopputuloksena 100 vrk kortti pois ja 60 päiväsakkoa

      Comment

      • Zoun'
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 192

        Originally posted by ^2Fast4You^ View Post
        Mulla oli vauhtia 192km/h, RS Octavia tutkas vastaan tulevana
        Partio vastassa, kortti pois...ei siinä mitään mut vetäisin 15km päästä uudestaan tutkaan
        Lopputuloksena 100 vrk kortti pois ja 60 päiväsakkoa

        No ootse sinääki kyllä vähällä selevinny. mulleku yrittää syyttäjä tuota 5kk ja 70pvs PrKl..!

        Comment

        • kimmon
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1461
          • Tuusulantien päässä...

          Heh, minusta melko turhaa itkemistä jos on liki sata jo ylinopeutta ja kortti lähtee...

          Oma esimerkki tältä päivältä, postiluukusta tuli lappu joku aika sitten, että tervetuloa Punanotkonkadulle keskustelemaan ajokiellosta (neljä sakkoa kahteen vuoteen, suurin ylitys 24km/h muut alle sen, ei koskaan kortti hyllyllä).
          No, menin tänään miliisille tuossa yhdentoista aikoihin ja pääsin kuulusteluun missä poliisisetä vaatimattomasti toteaa, että maksimi rangaistus olisi tässä sellaiset viisi kuukautta (!!) ja mikähän olisi ajokortin tarve. Olen uusi yrittäjä, reilun vuoden vasta toiminut ja asiakkaissa/tapahtumissa tulisi kulkea päivittäin. Lisäksi toimin mekaanikkona vielä eräässä EM-sarjaa kiertävässä kisatiimissä eli pitäisi ajella ulkomaillakin vielä.
          Tuomio sitten? No, vaatimattomasti yhdeksän viikkoa eli 30.7 saisi kortin takaisin. Joutuu kyllä tekemään valituksen hallinto-oikeuteen, ei minun taloudellinen puoleni kestä millään tuota ajokieltoa. Kesä on vielä minun hommissani juuri sitä kiireisintä aikaa. Poliisi itsekin totesi, että nykyiset ajokiellot ovat järjettömän mittaisia. Onko ihme, että liikennepaot ovat lisääntyneet eksponentiaalisesti?
          Kenelläkään muuten kokemusta ajokiellosta valittamisesta, auttoiko vai muuttuiko ylipäätään mikään?
          Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

          Comment

          • JTS
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 37
            • Oulu

            Originally posted by kimmon View Post
            Heh, minusta melko turhaa itkemistä jos on liki sata jo ylinopeutta ja kortti lähtee...

            Oma esimerkki tältä päivältä, postiluukusta tuli lappu joku aika sitten, että tervetuloa Punanotkonkadulle keskustelemaan ajokiellosta (neljä sakkoa kahteen vuoteen, suurin ylitys 24km/h muut alle sen, ei koskaan kortti hyllyllä).
            No, menin tänään miliisille tuossa yhdentoista aikoihin ja pääsin kuulusteluun missä poliisisetä vaatimattomasti toteaa, että maksimi rangaistus olisi tässä sellaiset viisi kuukautta (!!) ja mikähän olisi ajokortin tarve. Olen uusi yrittäjä, reilun vuoden vasta toiminut ja asiakkaissa/tapahtumissa tulisi kulkea päivittäin. Lisäksi toimin mekaanikkona vielä eräässä EM-sarjaa kiertävässä kisatiimissä eli pitäisi ajella ulkomaillakin vielä.
            Tuomio sitten? No, vaatimattomasti yhdeksän viikkoa eli 30.7 saisi kortin takaisin. Joutuu kyllä tekemään valituksen hallinto-oikeuteen, ei minun taloudellinen puoleni kestä millään tuota ajokieltoa. Kesä on vielä minun hommissani juuri sitä kiireisintä aikaa. Poliisi itsekin totesi, että nykyiset ajokiellot ovat järjettömän mittaisia. Onko ihme, että liikennepaot ovat lisääntyneet eksponentiaalisesti?
            Kenelläkään muuten kokemusta ajokiellosta valittamisesta, auttoiko vai muuttuiko ylipäätään mikään?
            Jaa-a, toistuvista ylinopeuksista johtuvasta kortin menettämisestä itkeminen ei sitten ole yhtä turhaa?
            F11 520dA xDrive -16
            F30 320dA xDrive -13 (2019-2021)
            E46 316ti -04 (2004-2008)
            E21 315 -83 (2001-2002)

            Comment

            • Amd-man
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 211
              • Pertteli

              Tänne samat nopeusrajoitukset kuin Mansaarella
              Auto tykkää kun sille annetaan kenkää

              Comment

              • Zoun'
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 192

                Originally posted by JTS View Post
                Jaa-a, toistuvista ylinopeuksista johtuvasta kortin menettämisestä itkeminen ei sitten ole yhtä turhaa?
                veit sanat suustani.. Minä ajoin vain kerran ylinopeutta mutta sinä taidat ajella kokoajan.

                Comment

                • Wiking
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 1647
                  • Laihia

                  Originally posted by Zoun' View Post
                  veit sanat suustani.. Minä ajoin vain kerran ylinopeutta mutta sinä taidat ajella kokoajan.
                  Niin niin, tai sit oot vaan jääny kerran kiinni
                  Aikamoista paskaa, jos lähtee noin pitkäksi aikaa noista 4 pikkuylityksestä...
                  Mull oli sen 3kk pois mut ylitykset oli 2 vuoden sisään 36, 26, 35 ja 73... Joista kolme viimestä vuoden sisään... Et olis menny sinne asemalle ku kerta tiesit et kortti lähtee.. Yks tuttu viivytteli monta kuukautta tota asemalle menoa työkiireet verukkeena....
                  Nyt
                  BMW 330e g21 M-Sport
                  Ennen
                  BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                  Comment

                  • SidiOus
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 523
                    • Helsinki

                    Originally posted by kimmon View Post
                    Heh, minusta melko turhaa itkemistä jos on liki sata jo ylinopeutta ja kortti lähtee...

                    neljä sakkoa kahteen vuoteen, suurin ylitys 24km/h muut alle sen

                    Olen uusi yrittäjä, reilun vuoden vasta toiminut ja asiakkaissa/tapahtumissa tulisi kulkea päivittäin. Lisäksi toimin mekaanikkona vielä eräässä EM-sarjaa kiertävässä kisatiimissä eli pitäisi ajella ulkomaillakin vielä.
                    Tuomio sitten? No, vaatimattomasti yhdeksän viikkoa eli 30.7 saisi kortin takaisin.
                    Originally posted by JTS View Post
                    Jaa-a, toistuvista ylinopeuksista johtuvasta kortin menettämisestä itkeminen ei sitten ole yhtä turhaa?
                    On kyllä aivan mitättömiä tuommoiset ylinopeudet, varsinkin jos joutuu ajelemaan paljon päivittäin, niin välillä se neula väkisin lipsahtaa hieman rajoituksen yli. Hyvällä säällä Suomen teiden nopeusrajoitukset ovat selvästi alakanttiin. Rangaistuksessa ei taas ole yhtään mitään järkeä, kun huomioi "kaaharin" kortin tarpeen.

                    Comment

                    • Hyppyri
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 331
                      • Espoo

                      Itelle on käymässä aika kerpeleesti.

                      Kun tosiaan ekaa kertaa napsahti rangaistus ja omasta mielestä vauhti oli se 80km/h 60 alueella eikä se identtinen 115km/h joka oli sillä 300C:lla..

                      Noh en vienyt asiaa käräjille, koska poliisisetä sanoi että menee niin kauan käräjille pääsy. Ja jos tunnustan 115km/h 60 alueella niin pääsen 2-3kk:lla, koska olen ensikertalainen ja asia käsiteltäisiin nopeasti kirjepostina tms. Ja saisin siis kortin pois nopeasti. Eli käräjille pääsy veisi kauemman aikaa kuin tuo rangaistus.

                      Noh tunnustin ja pian 2kk mennyt. Tilanne on silti se, että nyt on ruuhkaa syyttäjällä tms. viranomaisilla sen verran, että veikkaavat tapauksen käsittelyssä ajan venyvän viellä huomattavasti. Eli nyt alkaa pian ketuttaa ja pelkäämpä, että autonhankita EHKÄ hiipuu hetkeksi, jos en ala ton turbon kanssa kikkailla.

                      Saa nähä jos talvimiitteihin ehkä pääsisi
                      sigpic
                      Ex.
                      E36 325i "M-Sport"
                      E36 328i M-Sport
                      E39 523ia
                      E46 320da
                      E39 525ia
                      Nyt F30 320ia xDrive Sport & E46 M3 Cabrio

                      Comment

                      • reddewil
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 3015
                        • West Coast

                        Originally posted by Hyppyri View Post
                        No kuulusteluissa todettiin että sama nopeus oli laitettu kuin edellä ajaneella. Tämä nopeus oli siis poliisin arvio eikä minulle saatu mitattua omaa nopeutta, mutta helpoimmalla pääsin kun unohdin käräjät ja kirjeteitse laitettiin asiat vireille.

                        Väittely on turhaa mutta oma sanomani on etten ajanut tuota nopeutta. Ei se kaasujalka ole painava jos kyydissä on enemmän porukkaa kuin itse. Tätä olen itse noudattanut ja eka rike tämä siis oli kaikenkaikkiaan.
                        Siis käsittääkseni mikään ei mene käräjille suoraan, vaan aina syyttäjälle syyteharkintaan?! Eli jos syyttäjä katsoo että olet paha poika, niin laittaa sut silti oikeuteen
                        Minä kiistin maksukyvyn ja olosuhteet, mutta en kieltänyt ajaneeni ylinopeutta. Sitten vaan valituskirjelmä menemään ja 500€:n säästö sillä kirjeellä, päiväsakkojen määrä ja summa tipahti kun joku viskaali soitti. Kirjelmässä vetosin hyvään säähän, vähäiseen liikenteeseen, kellon aikaan jne. Mielestäni kannatti, paitsi se ylinopeus!
                        ...

                        Comment

                        • ile01
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 191
                          • Helsinki

                          länkkäri-07 rajotus 80kmh ja oma vauhti 150kmh, eli 70kmh ylinopeut, kortti oli hyllyllä 5kk, ja sakkoa 900€, mikä meni ilosesti hoviin, katotaan joss tippuu oon tietty ilone joss ei ni sit tehään tietty jotaa ilkivaltaa poliiseille
                          vhl:llän vemppa team

                          Comment

                          • Sasha
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 60
                            • Jyväskylä

                            Ajoin 50 alueella 102.. sain 300eu sakkot ( opiskelija) + 7kk ajokieltoa (6kk, mutta ne on unohtanut koko mun juttun)

                            Comment

                            • Axum
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 4416
                              • Kuopio

                              Siis voi v*ttu näitä käsittely aikoja..kortti lähti 31.3, tänään sain haasteen ja käsittelelevät 27.6 kirjallisena.
                              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                              - E39 528ia
                              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                              Puretaan 520ia -97
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                              Comment

                              • MarttiKK
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 1637

                                Originally posted by ile01 View Post
                                länkkäri-07 rajotus 80kmh ja oma vauhti 150kmh, eli 70kmh ylinopeut, kortti oli hyllyllä 5kk, ja sakkoa 900€, mikä meni ilosesti hoviin, katotaan joss tippuu oon tietty ilone joss ei ni sit tehään tietty jotaa ilkivaltaa poliiseille

                                vesipää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎