memebuy23buy

ALPINA keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #46
    Originally posted by Rockwell View Post
    Onhan mobilessa tälläkin hetkellä 2x farkku B8 4.6 myynnissä. Väärän värisiä vaan tosin
    Katos, typo iski.

    Muttajoo, eipä tuo pohjamaaleihin jätetty nyt ihan hirveältä näytä. Hintojen kehitys on ollut sitten viime näkemän, sanotaanko ihan riittävä.
    Mutta eiköhän tämä OT lopu tähän kun köyhällä ei rahaakaan ole.
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • huru-ukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 4052
      • Inkoo/Portimao

      #47
      Originally posted by muggo View Post
      Huru, missäs hinnoissa nämä E36 farkut, ns. oikealla koneella, pyörivät tällä hetkellä, siis 4.4l V8:na?
      Näkyvät pyytelevän 15~17 tonnia.Kone on vaan hieman porattu eli 4,6 ja se myös sitten on noita ongelmia aiheuttanut eli sylinterien välikannakset ovat niin ohkaisia,että käprähtelevät.Jos koneeseen on vaihdettu metallinen kannentiiviste,niin on kuulemma alkanut kestää paremmin...Sellainen remontti oli tehty yhteen B8 sedan'iin,joka kuitenkin roikkui lähes vuoden myynnissä pudoten tuonne 15 tonnin tietämiin...

      ...mutta eikö tämä olis houkutteleva - voisi siis painavampikin liikahtaa

      Comment

      • Oldtimer
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 349
        • Ähtäri

        #48
        Originally posted by huru-ukko View Post
        Näkyvät pyytelevän 15~17 tonnia.Kone on vaan hieman porattu eli 4,6 ja se myös sitten on noita ongelmia aiheuttanut eli sylinterien välikannakset ovat niin ohkaisia,että käprähtelevät.Jos koneeseen on vaihdettu metallinen kannentiiviste,niin on kuulemma alkanut kestää paremmin...Sellainen remontti oli tehty yhteen B8 sedan'iin,joka kuitenkin roikkui lähes vuoden myynnissä pudoten tuonne 15 tonnin tietämiin...
        Hmm. mites yleinen ongelma tuo kansipahviongelma on? Kun tässä vähän mielessä kummittelisi Alpina 4.6 koneella. Ja ilmeisesti siellä vain palaa kansipahvi eli ei muuta ongelmaa tuosta ohkaisesta välikannaksesta?
        ----: Fuck The Fuel Economy :----

        Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

        Comment

        • huru-ukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 4052
          • Inkoo/Portimao

          #49
          Originally posted by Oldtimer View Post
          Hmm. mites yleinen ongelma tuo kansipahviongelma on? Kun tässä vähän mielessä kummittelisi Alpina 4.6 koneella. Ja ilmeisesti siellä vain palaa kansipahvi eli ei muuta ongelmaa tuosta ohkaisesta välikannaksesta?


          ...ja tässä ylipäänsä keskusteluja ALPINAsta:



          ..sekä täällä on kaikenlaista,joka liittyy BMW/ALPINA-harrastukseen - myös tarjolla harrastajien hienoja yksilöitä,osia,vanteita ym.



          ...kuten esim. :http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndik...SOR+550PS.html
          Last edited by huru-ukko; 09-04-2007, 07:13.

          Comment

          • Oldtimer
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 349
            • Ähtäri

            #50
            Joo kiitoksia linkeistä ja vastauksesta, omalla korkeajännitys saksalla nuo muut linkit eivät hirveästi valaisseet mutta ensimmäisen linkin kuvat selvittivät kyllä ongelmaa.

            Pitäisikö sitten vaan unohtaa koko Alpina haave, kurjaa se on jatkuvasti vaihdella kansipahvejakin...
            ----: Fuck The Fuel Economy :----

            Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

            Comment

            • Juhaska
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 3997
              • Suomi

              #51
              Originally posted by Oldtimer View Post
              Joo kiitoksia linkeistä ja vastauksesta, omalla korkeajännitys saksalla nuo muut linkit eivät hirveästi valaisseet mutta ensimmäisen linkin kuvat selvittivät kyllä ongelmaa.

              Pitäisikö sitten vaan unohtaa koko Alpina haave, kurjaa se on jatkuvasti vaihdella kansipahvejakin...
              Ei sitä nyt unohtaa kannata.:think En ainakaan itse meinaa unohtaa mihinkään... Ajattelin että rakennan tuon nykyisen projekti auton valmiiksi ja myyn pois ja sitten alkaa tutkimaan ALPINA tarjontaa.
              ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

              Comment

              • huru-ukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 4052
                • Inkoo/Portimao

                #52
                Originally posted by Oldtimer View Post
                Joo kiitoksia linkeistä ja vastauksesta, omalla korkeajännitys saksalla nuo muut linkit eivät hirveästi valaisseet mutta ensimmäisen linkin kuvat selvittivät kyllä ongelmaa.

                Pitäisikö sitten vaan unohtaa koko Alpina haave, kurjaa se on jatkuvasti vaihdella kansipahvejakin...
                Tämä allamainittu paikka myy yhtä ja toista ALPINA-kamaa:koreja,koneita,eli purkavat mällejä saaneita ALPINOITA ja Bemuja...Nytkin on kori myynnissä "mobilessa" ja varmaan saman hyrrän kone "autoscout24":n varaosapuolella...
                He tuosta V8-koneen ongelmasta kertoivat,mutta valistivat myös,että sen saa varmaan&kestävään kuntoon tietyin muutoksin!(Mitähän lienee muuten ne yli 30 kohtaa,joita ALPINA on kehittänyt BMW:n kasissa??)

                Tässä paikassa(Mönchengladbach/41063,Alsstrasse 268,puh.+49-/0/2161 -827466/Marco)oli vielä viime kesänä myynnissä upea 6-litrainen Hartge-BMW,ALPINA C1(!!!),erilaista kilpasälää ym. ämmää...

                Comment

                • Rockwell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 1713
                  • Helsinki

                  #53
                  Originally posted by Oldtimer View Post
                  Hmm. mites yleinen ongelma tuo kansipahviongelma on? Kun tässä vähän mielessä kummittelisi Alpina 4.6 koneella. Ja ilmeisesti siellä vain palaa kansipahvi eli ei muuta ongelmaa tuosta ohkaisesta välikannaksesta?
                  Jossain noita kuviakin on ollut lohkosta ja muutaman millin seinämät ei herätä luottamusta. Eivät vauriot jää pelkkään pahviin vaan lohko luultavasti menee samalla. Eli se kun korkkaa niin voi sanoo koneelle morjens. Vaurion mahdollisuus vakio kansipahvilla on aina olemassa ja se oli yksi syy mikä sai mut perääntymään lähes varmalta E34 B10 4.6 Touring kaupalta. M5boardin kauhutarinat kalvoivat mieltä liian paljon.

                  Eikä niitä pahveja kokoajan vaihdella, metallinen vaan tilalle.

                  Englanniksi ALPINA-juttuja voi lukea: http://www.m5board.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=11

                  En tiedä onko vika korjattu E39 malleihin.
                  Last edited by Rockwell; 09-04-2007, 15:03.
                  BMW F31 330d M-Sport -13
                  ex. BMW F21 116i -13
                  ex. BMW 540i(g) Touring -01
                  ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                  ex. BMW 316g -99
                  ex. BMW M5 Touring -92
                  ex. BMW 535i -91
                  ex. BMW M5 -91
                  ex. BMW 325i Touring -90

                  Comment

                  • Masatus
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 867
                    • Haukipudas

                    #54
                    Originally posted by huru-ukko View Post
                    Jos pystyy identifioimaan sen tosiasian,että on ALPINAn omistaja,tehdas toimittaa kyllä kaiken tarpeellisen.Nut'in pirssin olemassaolo Suomessa on tehtaan kirjoissa ja sieltä sain ystävällistä palvelua mm. katsastukseen tarpeellisista muutostodistuksista
                    Tosiaan miten tämä rekisteröinti puoli onko näissä ALPINOIDEN rekisteröinnissä mitään ihmeellisyyksiä kuten joissakin japseissa esim: nippon skyline, vai onko ALPINA rekisteröinti ihan "läpihuutojuttu".

                    Entäs tämä switchtronic on kai aika kehuttu laitos...mutta viekö tosiaan sekunnin kauemmin 0-100km/h kiihdytyksessä kuin manu.. jossain oli että manuaali b3 3.3 5.7sekunttia ja tronicci 6.8sekunttia...ja nämä oli kai tehtaan lupauksia ja joku lehti oli saanu tuon manuaalin ajan pienemmäksi mutta automaattia ei tainnu olla mistä testata.
                    Last edited by Masatus; 09-04-2007, 17:15.

                    Comment

                    • Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3997
                      • Suomi

                      #55
                      Originally posted by Rockwell View Post
                      Jossain noita kuviakin on ollut lohkosta ja muutaman millin seinämät ei herätä luottamusta. Eivät vauriot jää pelkkään pahviin vaan lohko luultavasti menee samalla. Eli se kun korkkaa niin voi sanoo koneelle morjens. Vaurion mahdollisuus vakio kansipahvilla on aina olemassa ja se oli yksi syy mikä sai mut perääntymään lähes varmalta E34 B10 4.6 Touring kaupalta. M5boardin kauhutarinat kalvoivat mieltä liian paljon.

                      Eikä niitä pahveja kokoajan vaihdella, metallinen vaan tilalle.

                      Englanniksi ALPINA-juttuja voi lukea: http://www.m5board.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=11

                      En tiedä onko vika korjattu E39 malleihin.
                      Luulisi kyllä (ja jopa toivoisi) etttä uudempaan on vika korjattu.
                      Onko se todella niin että bemarin vakio lohkosta alkavat tekemään omaa moottoria?
                      Ainakin itse jostain luin että bmw tekee tilauksesta ALPINA:lle lohkot niiden omiin malleihin ja niihin sitten ALPINA:n insinöörit tekevät loput. Tämä ainakin uusissa malleissa vanhoista en osaa sanoa juuta enkä jaata.:think
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                      Comment

                      • nut
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1613
                        • Vaasa/Kauhajoki

                        #56
                        Originally posted by Juhaska View Post
                        Luulisi kyllä (ja jopa toivoisi) etttä uudempaan on vika korjattu.
                        Eipä sitä kaiketi ole vielä kaikkiin E39 B10:kään korjattu, alpina-forum.de:ssä olivat kysyneet tehtaalta asiasta seuraavin tuloksin, lähteenä Herr Klotzbücher:

                        Leider können wir die Frage, ab welcher Fahrgestellnummer Metalldichtungen verbaut worden sind, nicht beantworten. Die fortlaufenden Motornummern sind nicht fortlaufenden Fahrgestellnummern zugeordnet.
                        Ab Motornummer 14579 bei LHD und ab Motornummer 14553 bei RHD sind
                        Metalldichtungen verbaut worden.

                        Die Motornummer beim F4 (Anm. d. Admin: B10 V8) befindet sich im V vorne, also ohne aufwändige Zerlegearbeiten nicht sichtbar. Es wurde von uns aber eine kleine Blechfahne mit der darauf befindlichen Motornummer am rechten Motorträger unterhalb des Klimakompressors angebracht. Diese ist von der Fahrzeugunterseite ersichtlich. Im Zweifelsfall kann man sich mit einer Kfz-Schein-Kopie per Fax an mich wenden.
                        Eli lyhyesti: moottorinumerosta 14579 asti on vasemmalta veivattaviin asennettu nuo metalliset kansipahvit, mutta koska runko- ja mottorinumerot ei mene samaa tahtia ei suoraan voi tietää mistä valmistusnumerosta asti. Ilmeisesti kuitenkin noin keväästä 2001 eteenpäin tuon foorumin juttujen mukaan? Moottorinumero on myös oikean puolen moottorikannattimessa lätkässä ilmastoinnin kompuran alla, josta sen näkee auton alta. Tosin runkonumeron jos tietää, saa tuon moottorinumeron tehtaalta kysymällä.

                        Jos saksa taipuu tuolta löytyy tuo threadi: http://www.alpina-forum.de/forum/showthread.php?t=138
                        BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                        Comment

                        • Rockwell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 1713
                          • Helsinki

                          #57
                          Kaverilla on tuollainen E39 B10 4.6 ja sen mukana tuli kiva määrä huoltokuitteja. Kansiota selatessa huomasin että 96tkm kohdalla oli kone vaihdettu ALPINA:lla. Lasku muistaakseni vaivaiset 21k DM eli vajaa 11k €.
                          Toivottavasti uusi kone on metallisilla tiivisteillä
                          BMW F31 330d M-Sport -13
                          ex. BMW F21 116i -13
                          ex. BMW 540i(g) Touring -01
                          ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                          ex. BMW 316g -99
                          ex. BMW M5 Touring -92
                          ex. BMW 535i -91
                          ex. BMW M5 -91
                          ex. BMW 325i Touring -90

                          Comment

                          • culli
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 378
                            • Helsinki

                            #58
                            Onko e36 ALPINA B3 malleissa lukkoperä vakiona?
                            Jos ei ole, onko saanut lisävarusteena ja kuinka yleinen on?
                            e36 cabriota tekee mieli ja vaihtoehtoina on m3 tai alpina, mutta lukkoperä on
                            pakollinen.
                            G20 320i M-sport
                            Alfa GTV 1750

                            Comment

                            • huru-ukko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 4052
                              • Inkoo/Portimao

                              #59
                              Originally posted by culli View Post
                              Onko e36 ALPINA B3 malleissa lukkoperä vakiona?
                              Jos ei ole, onko saanut lisävarusteena ja kuinka yleinen on?
                              e36 cabriota tekee mieli ja vaihtoehtoina on m3 tai alpina, mutta lukkoperä on
                              pakollinen.
                              Alle Infos rund ums Auto bei AutoScout24: Testberichte, Ratgeber zu Kauf & Verkauf, Auto-Lexikon, Forum und Rechner zu Autofinanzierung, Versicherung & Leasing


                              Tuohon malliin on tulossa cabrio,jossa voisi olla lukko?

                              Ja tässä coupe'ssahan se on:



                              ...mutta todellakin hankittuna erityisvarusteena!

                              Comment

                              • Juhaska
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 3997
                                • Suomi

                                #60
                                FantasyCars brings you Supercars, Exotic Cars and really any fast cars or not-so-fast cars that make our hearts beat!


                                Tuolla sivulla olisi jonkinlaista faktaa muutamista ALPINA malleista ihan englannin kielellä.
                                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                                Comment

                                Working...
                                X