Non saanut huomata kuinka motarilla porukalla alkaa nopeus nousta, kun heitä ohitetaan. Hienoa vakkari päällä siinä ohittaa, kun toinen ajaa rinnalla tai kiihdyttää. Jos jättäydyt hänen taakseen, nopeus laskee taas.
Tämä on tullut huomattua. Yleensä kun kolmatta kertaa ohitan (ohitettavan ohitettua vuorostaan minut) alkaa tyhmempikin huomata tilanteen naurettavuuden. Toisinaan näytän kädellä suoraan ylös nauraen, jotta ohittava tajuaisi minun ajavan vakkarilla .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Hyvä ajatus, mutta olen liian kankea siihen ja tilaakin on turhan vähän .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Haa, tiesin että google löytää sopivan kuvan tähän
Ainiin ei oo munakuskeja näkynyt viime aikoina. Paitsi se yks vanhus joka pyöräili itäväylällä ohituskaistalla siinä Itiksen ja Viikin liittymän välissä.
Se on kevät taas:
- harrastajapemaristit vääntää ylisuurta tinapalloa alle ja hinkkaa raatojaan, sen jälkeen ei sitten enää uskalleta ajaa muun liikenteen mukana vaan ajrrutellaan lätäköihin ja jäädään jumiin varjopaikkoihin
- työsuhdepemaristit vetää motareilla tuhatta ja sataa yli rajoituksen, "kun on niin hyvä auto alla".
- viikonloppupemaristit lastaa koko suvun pemariin ja lähtee tutustumaan valtateitä pitkin ihmeelliseen pääkaupunkiin ja on ihan pallo hukassa ensin leveäkaistateillä ajaen alinopeutta tasan keskiviivan vieressä ja sitten vilkuttelevat valoja kun menet ohitse, ja sitten pallohukkasena "suuressa kaupungissa" tukkien kaistoja, risteyksiä, tehden kummallisia kaistanvaihtoja ja muutenkin aiheuttaen pahennusta työmatkalaisissa.
- yleisesti ottaenkin pemaristeilla käy kemiat kierroksilla kun kevät saa hormonit hyrräämään; roikutaan puskurissa, vilkutellaan valoja, vedetään viimeisillä vaaleanpunaisilla risteys tukkoon, huudellaan törkeyksiä ja näytetään keskisormea. ja varmuuden vuoksi ei vahingossakaan päästetä ketään ohitse vaan kiihdytetään rinnalla "toivottavasti nyt tulee rekka vastaan ja toi ohittaja kuolee siihen keulaan".
- mediapemaristit kailottaa uutisissa kuinka taas on pemarilla aiheutettu kolmatta maailmanpaloa vastaava katastrofi ajamalla ylinopeutta Kevo-Utsjoki -linjalla keskellä yötä, herranjestas olishan siinä voinut joku itärajan takaa eksynyt murmeli olla hengenvaarassa.
Vaihda termiä "pemaristi" johonkin automerkkiin tai ihan vaan geneerisesti termiiin "autoilija" ja lue teksti uudestaan... Elävää elämää tältä viikolta.
Se on kevät taas:
- harrastajapemaristit vääntää ylisuurta tinapalloa alle ja hinkkaa raatojaan, sen jälkeen ei sitten enää uskalleta ajaa muun liikenteen mukana vaan ajrrutellaan lätäköihin ja jäädään jumiin varjopaikkoihin
Se on muuten jännä, että stancejonnet ovat liikenteessä jo tässä vaiheessa. Eivätkä mainetta ole keränneet pelkästään bemaristit, vaan tuossa menneellä viikolla näin myös erään 3BG Passatin, joka oli tontitettu huolella ja eihän siitä matkanteosta tahtonut tulla mitään, kun pahin routa-aika on nyt käsillä ja tiessä niin hirvittäviä heittoja, että tekee pahaa välillä ajaa normaalillakin alustalla. Tuossa jo yksi kevät meinasi tapahtua vahinkoa, kun eräs Mese kuski oli laittanut kesäpalloa alle ja auton tonttiin ja sitten vastanntullessa ajoi vahingossa vitulliseen routamonttuun ja joku pohjapanssari sieltä sitten lensi melkein oman autoni alle.
Minulle on aivan sama, jos joku haluaa tontittaa autonsa, mutta voisi silti harkita sitä, ettei ehkä ihan vielä tässä vaiheessa sitä tee.
Tän päivän munakuskeja oli kaikki ne kyyrät, rekkakuskit ja muut idiootit jotka kolmostiellä tunkivat oikealta kaistalta vasemmalle n. 100 km/h (tai alle) nopeudella, kun vasemmalla kaistalla oli jo autoja ohittamassa jonoa 120 km/h nopeudella. Siellä on kesärajoitukset, vitun idiootit, vois vähän miettiä mihin väliin tunkee!
Kiva ajaa koko matka kehä-kolmoselta Tampereelle niin, että pisin aika minkä sai ajaa koskematta vakkarin säätöön tai polkimiin oli luokkaa 2 minuuttia
nii et tästä kirjoituksesta tulee taas mielee tuo hieno ajatusmaailma etteivät rekat saisi ohitella ollenkaa hitaampia??
ku sulla siellä henkilöautos on niin hemmetin kiire ja raskasta ajella ettei sulla millään hermo riitä ajamaan 30sec. sen rekan perässä jolla ohitus kestää hiukan kauemmin...
mene nyt vähän itseesi äläkä valita liikenteestä,ku et ainakaan itse ole näköjään valmis tekemään mitään sen sujuvuuden vuoksi...
nii et tästä kirjoituksesta tulee taas mielee tuo hieno ajatusmaailma etteivät rekat saisi ohitella ollenkaa hitaampia??
ku sulla siellä henkilöautos on niin hemmetin kiire ja raskasta ajella ettei sulla millään hermo riitä ajamaan 30sec. sen rekan perässä jolla ohitus kestää hiukan kauemmin...
mene nyt vähän itseesi äläkä valita liikenteestä,ku et ainakaan itse ole näköjään valmis tekemään mitään sen sujuvuuden vuoksi...
Rahtaritkin vois tehdä sen verran, että ku näkee kaverin lähtevän ohitukseen, ni laskee nopeutta pikkasen. Piruuttaan väännetään vaan rajotinta vasten ku toinen jurnuttaa 2km/h lujempaa kilometrikaupalla siinä rinnalla. HKI-TRE välillä jos laskee muutaman kerran nopeutta vaikka sinne kahdeksankympin paikkeille, ni ei luulis matka-aikaa syövän ku joitain sekunteja.
Sinänsä ymmärrän täysin, että kuorma-autollakin halutaan hitaammasta ohi. Eihän kukaan halua ylimääräistä aikaa duunissa viettää. Ja aika harvat niin paljon nauttii olostaan tuolla Suomen maanteillä, että ehdoin tahdoin haluis siellä pidempään viipyä.
Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden
kyllä nyt kun prätkällä alkanut taas liikkua niin voi perse mitä puusilmiä löytyy auton rattien takaa
80alueellakin kun ajaa normaalisti keskellä ajokaistaa eikä missään pientareella, ja vähintään se 80 lasissa niin silti pakko ängetä risteyksissä eteen ja sit saa ite seisoa jarrulla prkl.
kyllä prätkän nyt moposta erottaa kilometrin päästä.
Rahtaritkin vois tehdä sen verran, että ku näkee kaverin lähtevän ohitukseen, ni laskee nopeutta pikkasen. Piruuttaan väännetään vaan rajotinta vasten ku toinen jurnuttaa 2km/h lujempaa kilometrikaupalla siinä rinnalla. HKI-TRE välillä jos laskee muutaman kerran nopeutta vaikka sinne kahdeksankympin paikkeille, ni ei luulis matka-aikaa syövän ku joitain sekunteja.
Sinänsä ymmärrän täysin, että kuorma-autollakin halutaan hitaammasta ohi. Eihän kukaan halua ylimääräistä aikaa duunissa viettää. Ja aika harvat niin paljon nauttii olostaan tuolla Suomen maanteillä, että ehdoin tahdoin haluis siellä pidempään viipyä.
Tiedättekö te henkilöautoilijat kuinka perkeleen kauan se vie kiihdyttää sillä 60 tonnin painosella rekalla ensinnäkin sinne 80km/h? ja kuinka paljon ne vie ainetta(varsinkin jos joutuu jatkuvasti vaihtelemaan nopeutta 70-85km/h kaikenmaailman kyyrien takia)?
Rahtarit kuitenkin siinä päivän aikana ajelee 700-800km niin siihen sopii aika paljon äksöniä välille ja kaikki viivästykset kertaantuu loppua kohden(=useita tunteja loppu viikosta).
Autokouluun oppiaineeksi pari päivää pitkän linjan rekan kyydissä niin josko ne asenteet alkais muuttumaan
Tämä viesti ei siis ollut sinulle kohdistettu vaan yleisesti.
Rahtaritkin vois tehdä sen verran, että ku näkee kaverin lähtevän ohitukseen, ni laskee nopeutta pikkasen. Piruuttaan väännetään vaan rajotinta vasten ku toinen jurnuttaa 2km/h lujempaa kilometrikaupalla siinä rinnalla. HKI-TRE välillä jos laskee muutaman kerran nopeutta vaikka sinne kahdeksankympin paikkeille, ni ei luulis matka-aikaa syövän ku joitain sekunteja.
Sinänsä ymmärrän täysin, että kuorma-autollakin halutaan hitaammasta ohi. Eihän kukaan halua ylimääräistä aikaa duunissa viettää. Ja aika harvat niin paljon nauttii olostaan tuolla Suomen maanteillä, että ehdoin tahdoin haluis siellä pidempään viipyä.
kyllä mulla ainakin on tapana motarilla helpottaa toisen ohitusta,jos ite jurnutan sitä 85km/h.. nii nostan hetkeks jalan kaasulta jos toinen rekka lähtee ohi... sitä en tietenkää tee jos toinen lähtee ylämäessä ohi,mut sehän on selvää ettei 60 tonnin painoilla helpata kaasust mäes...
Tiedättekö te henkilöautoilijat kuinka perkeleen kauan se vie kiihdyttää sillä 60 tonnin painosella rekalla ensinnäkin sinne 80km/h? ja kuinka paljon ne vie ainetta(varsinkin jos joutuu jatkuvasti vaihtelemaan nopeutta 70-85km/h kaikenmaailman kyyrien takia)?
Rahtarit kuitenkin siinä päivän aikana ajelee 700-800km niin siihen sopii aika paljon äksöniä välille ja kaikki viivästykset kertaantuu loppua kohden(=useita tunteja loppu viikosta).
Autokouluun oppiaineeksi pari päivää pitkän linjan rekan kyydissä niin josko ne asenteet alkais muuttumaan
Tämä viesti ei siis ollut sinulle kohdistettu vaan yleisesti.
Kiitos ja anteeksi, minä jatkan oluen hörppimistä
tuosta olen samaa mieltä et autokoulus pitäis olla pakollisena päivä ison auton kyydissä...
ihmiset ku sais oppimaan et ku se 60t lähtee paikoiltaan liikkeelle,nii ennen ku yhdistelmä on liikkunu oman mittansa,aikaa on kulunu noin 20sec... 80km/h kulkeva henkilöauto liikkuu samassa ajassa 440 metriä...
eli ei me tosiaan hypätä teidän henkilöautoilijoiden eteen ku tullaa jostai stop merkin takaa toiselle tielle... se vaan tuntuu siltä,ku ei me vaan päästä yhtään nopeammin alta pois ja varsinkin ku joka paikassa ei ole edes sitä näkyvyyttä kilsaa molempiin suuntiin...
ja viellä vois ne h.a:n kuljettajat opetella et me ei päästä yhtään nopeammin alta pois vaikka kuinka tööttäätte ja vilkutatte valoja...
tuosta olen samaa mieltä et autokoulus pitäis olla pakollisena päivä ison auton kyydissä...
ihmiset ku sais oppimaan et ku se 60t lähtee paikoiltaan liikkeelle,nii ennen ku yhdistelmä on liikkunu oman mittansa,aikaa on kulunu noin 20sec... 80km/h kulkeva henkilöauto liikkuu samassa ajassa 440 metriä...
eli ei me tosiaan hypätä teidän henkilöautoilijoiden eteen ku tullaa jostai stop merkin takaa toiselle tielle... se vaan tuntuu siltä,ku ei me vaan päästä yhtään nopeammin alta pois ja varsinkin ku joka paikassa ei ole edes sitä näkyvyyttä kilsaa molempiin suuntiin...
ja viellä vois ne h.a:n kuljettajat opetella et me ei päästä yhtään nopeammin alta pois vaikka kuinka tööttäätte ja vilkutatte valoja...
Slightly OT
Ja talvella joissaan tapauksissa risteyksestä on pakko syöttää eteen, ettei lumi sula renkaiden alla ja jäädä jumiin tukkimaan risteys.
Eikä pikkuautolla ole pakko tunkea samaan aikaan tiukkaan risteykseen odottelemaan, vaan himmataan 30 m päässä ja annetaan ison auton keulalle tilaa kiertää toisen kaistan puolelta. Näitä tilanteita näen lähes joka päivä.
Ja ei...en ole rekkakuski, mutta luotan maalaisjärkeen ja ajattelen liikenteen sujuvuutta myös muiden kannalta.
Ja talvella joissaan tapauksissa risteyksestä on pakko syöttää eteen, ettei lumi sula renkaiden alla ja jäädä jumiin tukkimaan risteys.
Eikä pikkuautolla ole pakko tunkea samaan aikaan tiukkaan risteykseen odottelemaan, vaan himmataan 30 m päässä ja annetaan ison auton keulalle tilaa kiertää toisen kaistan puolelta. Näitä tilanteita näen lähes joka päivä.
Ja ei...en ole rekkakuski, mutta luotan maalaisjärkeen ja ajattelen liikenteen sujuvuutta myös muiden kannalta.
Eihän kukaan halua ylimääräistä aikaa duunissa viettää. Ja aika harvat niin paljon nauttii olostaan tuolla Suomen maanteillä, että ehdoin tahdoin haluis siellä pidempään viipyä.
Syystä en ole varma, mutta ainakin täälläpäin on varsin tyypillistä, että joku raksafirman paku tai joku muu paku, missä on jonkun firman logot kyljessä, vetää letkaa selvällä alinopeudella. Jantterit tuntipalkalla?
Comment