Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Itselleni ei oo kovin montaa kertaa sattunu näitä roadrageja kohdalle, mutta kyllä se täytyy myöntää, että tuo 5-sarjan BMW taksi on niin vitunmoinen punainen vaate varsinki näille V70 volvoilla ajaville sankareille.
Voi hyvä jumala ku joka vitun kerta saa katella etteivät tuu takaluukusta sisään tai, että mihin vittuun ajavat kun ei ikinä vilkkuja löydy ja aina pitää kiihdyttää kohdalla jos oot vahingossakaan pyrkimässä ohi (niin ja nehän yleensä köröttelee alinopeuksia eikä varsinkaan valoista lähde mihinkään).
Varsinkin Oulussa on vittumaista ajaa päivävuoroa, kun ei se liikenne suju millään ja ois kiva tehdä sitä rahaakin. Itse ajelen todellista nopeutta noin 5km/h yli, eli mittarin mukaan 60-alueella 70 ja niin edelleen. Taajamassa aina 35, 45 ja 55 mittarin mukaan riippuen tietenkin rajoitusalueesta. Aina silti esim. Tuiran silloilla kaikki kaahaa ohi tai limingantullissa tai saaristonkadulla tai uusikadulla. Auta armias jos satun yöllä ajelemaan sitä 70km/h mittarin mukaan 60km/h alueella esim. Limingantiellä/eteläsuomentiellä (vanha nelostie) niin joka kerta on joku perseessä kiinni, eikä ohi voi mennä vahingossakaan. Muutaman kerran oon vetässy bussipysäkille sivuun ja päästäny menemään, yleensä en jaksa vaivautua, siinäpähän ajakoot. Varmasti on paikkoja joissa ohi pääsee useampiakin, yleensä vaan ei tulla ohi.
Hauskinta pohjantiellä (eli uudella nelostiellä, moottoritie) Oulussa on nuorehkot naiset, jotka tulevat uusilla autoillaan ohi vaikka sulla itellä ois mittarissa 120km/h. Puhuvat samalla kännykkään hyvin yleensä, eivätkä huomaa omia nopeuksiansa lainkaan. Sitten tullaan siihen suoraan nenän eteen, muutaman kerran olen joutunut jarruttamaan, etteivät perkele tule kylkeen. En haluaisi yleistää, mutta yleensä kyseessä on nainen.
Rahtareista ja taksinkuljettajista itselläni ei ole pahaa sanottavaa yleisesti ottaen, mutta aina niidenkin joukkoon joku kusipää löytyy.
Kerran jollakulla valion autolla (kuorma-auto kyseessä) oli jostain syystä tajuton kiire Kempeleeseen, hän halusi välttämättä puskea takaluukusta sisään 60km/h alueella. Ilmeisesti halusi ajaa rajoitinta vasten. Aluksi itse ajattelin, että tuolla kun on kiire, niin nostan vauhtia vähän. Ei auttanut. Jonkin matkaa ajeltuani päätin sitten ajaa bussipysäkille ja päästää ohi. Ongelmana oli vain se, että tajuaisko kyseinen kaveri, että käännyn siihen bussipysäkille. Ei kai siinä muuta ku vilkku päälle, tien pientareelle ja jarrua. Kuorma-autoilija ei näyttänyt hiljentävän yhtään. Ei vilkkua tai mitään elettä kiitokseksi. Ilmeisesti oli kovakin kiire...
Huh... Tulipahan avauduttua.
Comment
-
-
Ajelin eilen illalla Petoselle päin vitostietä mittarinopeutta 110 km/h, enempää en uskalla kortin uhalla ajaa. Lähdin ohittamaan rekkaa Jynkän liittymän kohdalla, jolloin takana ajanut harmaa Auris/Corolla päätti tulla oikealta ohi. Puskettuaan polkupyörän mentävään väliin rattisankari poistui kahden kilometrin päässä ABC-liittymästä Petosen suuntaan.
Terveisiä kyseiselle setä-miehelle, jätetään se kanssa-autoilijoiden jarrujen testaus katsastusasemille.
Comment
-
-
Tänään sattui varsinainen teitten kansallispoliisi autolla KEVYT kiihdytys about 30 km/h (autossa hieman jytympi putkisto ja ne kutosen äänet joten luuli varmaankin että kiihdytin kovempaankin nopeuteen) ja sitten tämä herrahan tulee keskelle tietä seisomaan ja kävelee sitten ikkunalle joka mulla oli auki ja tokaiseen " täällä on lapsia että ei tarvii kiihdytellä , lyönkö ohtaan??" kyllä kieltämättä pokassa oli pitämistä tilanteessa ei ollut lähelläkään yhtään lasta. No huomaspa ainakin että tällä sankarilla oli alla ehkä se oli sitä kateutta niistä kutosen murinoistaBIGBROTHER kommentti team
Comment
-
-
tässä eräs päivä viimeviikolla olin töistä tulossa. no olin tulossa juuri liikenneympyrään tai kiertoliittymä taitaa olla oikea nimitys,no joka tapauksessa ympyrässä oli 2 autoa,etummainen oli joku renault tai joku ja jälkimmäinen oli X5. no katselin että etummainen auto laittoi vilkun päälle ja ajoivat sen verran hitaasti että arvioin että ehdin hyvin vaikka jälkimmäinen auto ei kääntyisikään pois ympyrästä.
no eihän se kääntynyt joten painoin vähän kaasua jotta ehdin alta pois vaikkei mikään läheltä piti tilanne ollutkaan. no kyseinen X5 kuski oli ilmeisesti eri mieltä, taikka hänen valoihin tuli jotain häikkää koska pitkät valot alkoivat vilkkumaan kiivaaseen tahtiin. no ajelin muutaman sata metriä kunnes käännyin koti tielleni. koko tuon matkan liikenne ympyrästä siihen risteykseen peruutuspeilissä vilkkui valot kuin diskossa
varmuuden vuoksi käännyin äkkiä risteyksestä koska en ollut yhtään varma että huomaako hän väistää minua kun taisteli valo ongelmansa kanssa
myönnän että tein virheen kun tungin vähän liian pieneen väliin,mutta tosiaan mitään vaaratilannetta ei syntynyt eikä mitään muutakaan minkä takia kannattaa repiä valo viikseä irti.
ja tänään jollain audikuskilla oli todella kova kiire ilmeisesti, ajelin rauhallista vauhtia toisen auton perässä taajama alueella. no yhtäkkiä takanani ajanut audi päättää lähteä ohi, hädintuskin ehti minusta ja edellä ajanesta autosta ohi kun hän päättikin kääntyä risteyksestä oikealle.
ehkä hänellä oli todella kova kiire jos sillä n.3 sekunnilla mitä hän siitä hyötyi oli merkitystä, tai jos kyseinen audi olikin quattro jolloin voi ajaa yhtä kovin lumimyrskyssä kuin kesällä. kyllähän minuakin vituttaisi ajaa vajaa vetoisten takana lähes tulkoon etanan vauhtia alueella jossa on muutenkin 40/30 rajoitus.Originally posted by Rockfordjo kdffz< jerraan näin i´nssinn alasti ihan posliini
Comment
-
-
Äsken töistä tullessa ajelin kantatiellä, jossa 80km/h talvinopeusrajoitus.
Edelläni meni 2 autoa, jotka ajoivat 70 - 75km/h, en lähtenyt ohittelemaan kun ei ollut mikään kiire ja tien pintakin oli polanteinen ja liukas. Pidin n. 60-70 metrin turvaväliä edelläajavaan, sen ja etummaisen auton välissä oli n. 30 metriä.
Eräällä pysäkillä oli linja-auto (koululaiskyyti) pudottamassa matkustajia ulos ja 50m ennen kuin ensimmäinen auto oli sen kohdalla, se riipaisi vilkun vasemmalle ja lähti pysäkiltä liikkeelle tunkien väkisin tielle, vastaan tuli autoja n. 100 metrin päässä.
Edelläajajavat tietysti jarruttivat (linja-auto ei) ja hetken näytti että etummainen auto ei pysy tiellä, eikä saanut pysäytettyä ennen linja-auton persettä, mutta sai kun saikin vähän vauhtia pois ja väistettyä linkusta ohi vastaantulevan kaistan kautta. Vastaantulevan auton kuski huomasi tilanteen ja hiljensi, joten siihen jäi pelivaraa. Toinen auto ensimmäisen vanavedessä ohi, minä jäin linja-auton taakse odottamaan kun se yritti epätoivoisesti kiihdytellä pois alta.
No linkkukuski jäikin köröttelemään 50km/h ja kun vastaantuleva kaista oli vapaa, ohitin sen ja tööttäsin kuskin kohdalla, linkkukuski vastasi heti töräyksellä.. Ei tainnut tajuta tehneensä äsken melkoisen harakirin
Oikein "ammattikuljettaja"
Taajamassahan linja-auto saa tulla pysäkiltä muun liikenteen sekaan ensin vilkkua käyttäen ja tuossa tilanteessa sillä on etuajo-oikeus, mutta tuo etuoikeus ei ole voimassa etuajo-oikeutetulla kantatiellä, jossa on 80km/h nopeusrajoitus! Onneksi selvittiin säikähdyksellä.
Seurasin pelistä ja linja-auto puikkasi taas heti seuraavalle pysäkille (pysäkkien väli n. 600m), joten mitähän se luuli tuolla tempulla voittavansa?
Teki mieli pysäyttää ja käydä kysymässä, että mitä siellä pään sisällä liikkuu, mutta tuskinpa siitä olisi mitään hyvää seurannut...--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Ajelin töistä tuossa pari-kolme viikkoa sitten kun oli eka loska keli. Takanani ajeli auto ihan puskurissa kiinni. ajelin jotain 70-80km/h koska pakussa oli alla vielä kesäkumit. Noo kun tyyppi ajeli niin perseessä kii et niin väläytin vilkkua et mennä vaan ohi ettei minun takia mistään myöhästyä . Noo tyyppi meni ohi ja ajeli sitten edellä 50km/h noin 10km matkan kyl oli mahtava fiilis ja laitoin pitkät päälle ja ajelin perässä sit kunnes jouduin lopulta ohittaan koska kärsivällisyys loppui täysin. sama perseessä ajo jatkui taas mutta onneks enään muutaman kymmenen kilometriä Kauhee hinku toisilla ajaa 2m toisten autojen perästä mikähän siin on? turvallisempi tunne tms.?:thinkVw Passat "power diesel" 1.9tdi
Comment
-
-
Jospa sillä oli köysi sun perseessä ja säästi bensaa olemalla hinauksessa ?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Iskipä taas kunnon tieraivo kun heitti emäntää töihin.. Ajoin tapani mukaisesti vasenta kaistaa oikealla meneviä hitusen vauhdikkaammin. No liikennevaloissa tulee ooppeli vierelle ja kumit ulvoen valojen vaihtuessa edelle, ok ei siinä vielä mitään, ooppelin kiihdytys hyytyi kumminkin siihen vakioon 40km/h ja minä jatkan edelleen tapani mukaisesti vasemmalla vähän vauhdikkaammin, jolloin vastapuolelta alkaakin taas löytyä potkua koneesta. Ok ei siinäkään vielä mitään vaihdan kaistaa ooppelimiehen perään,kun nopeus alkaa olla jo selvästi nopeampaa mitä itse käytän ja kaistat vähenemään päin. Samalla hetkellä kun vaihdan kaistaa ooppelimiehellä vaihtuu kaasu välittömästi jarruun, ja melkeen peräänajoon joka tietysti olisi ollut minun syytäni. Jälleen köröteltiin 40kmh vauhtia (50kmh alueella)
Tommoset omatoimiset siviilipoliisit saa kyllä sykkeen nousemaan.
Comment
-
-
Turun ohitustie on perseestä! (Tai sitten siellä vaan on mulkkujen kokoontumisajot)
Kun ajat vasenta kaistaa MUIDEN PERÄSSÄ, miksi täytyy roikkua hanurissa/ajaa reunaviivan ulkopuolella, että ohi mennään vaikka kaiteen kautta.
Ja kaksi kertaa on jostain Littoisista ja Liedosta tulevat kinnerit meinannut aiheuttaa peräänajon. Kun Ravattulan mäessä "jatkan" vasenta kaistaa ja Liedosta tuleva kaista sikiää siihen oikealle puolelle, niin jostain syystä on pakko kiihdyttää sen mitä MAZDA 323 tai SEAT LEON pystyy ja sitte vasemmalle eteen ja jarrun päälle, kun se jono EI MENE sen kovempaa!
Nää kaks kertaa olen seisonut kaksin jaloin jarrulla, ettei osunu, toisella kerralla olin varma, että auto lyhenee. Molemmille torvi soi hyvin pitkään. MAZDA-kuski jäi seuraavalla rampilla poistuessaan kuorma-auton taakse piiloon, ettei lätty näy...
Verenpaine kävi sen verran korkealla, että jos oltais samalle pihalle stopattu, ni olisin lyöny ensin ja kyselly vasta jälkeen päin!Blow My Whistle
Comment
-
-
Originally posted by ++500Nm View PostTurun ohitustie on perseestä! (Tai sitten siellä vaan on mulkkujen kokoontumisajot)
Kun ajat vasenta kaistaa MUIDEN PERÄSSÄ, miksi täytyy roikkua hanurissa/ajaa reunaviivan ulkopuolella, että ohi mennään vaikka kaiteen kautta.
Ja kaksi kertaa on jostain Littoisista ja Liedosta tulevat kinnerit meinannut aiheuttaa peräänajon. Kun Ravattulan mäessä "jatkan" vasenta kaistaa ja Liedosta tuleva kaista sikiää siihen oikealle puolelle, niin jostain syystä on pakko kiihdyttää sen mitä MAZDA 323 tai SEAT LEON pystyy ja sitte vasemmalle eteen ja jarrun päälle, kun se jono EI MENE sen kovempaa!
Nää kaks kertaa olen seisonut kaksin jaloin jarrulla, ettei osunu, toisella kerralla olin varma, että auto lyhenee. Molemmille torvi soi hyvin pitkään. MAZDA-kuski jäi seuraavalla rampilla poistuessaan kuorma-auton taakse piiloon, ettei lätty näy...
Verenpaine kävi sen verran korkealla, että jos oltais samalle pihalle stopattu, ni olisin lyöny ensin ja kyselly vasta jälkeen päin!
Comment
-
-
Originally posted by ++500Nm View PostTurun ohitustie on perseestä! (Tai sitten siellä vaan on mulkkujen kokoontumisajot)
Kun ajat vasenta kaistaa MUIDEN PERÄSSÄ, miksi täytyy roikkua hanurissa/ajaa reunaviivan ulkopuolella, että ohi mennään vaikka kaiteen kautta.
Ja kaksi kertaa on jostain Littoisista ja Liedosta tulevat kinnerit meinannut aiheuttaa peräänajon. Kun Ravattulan mäessä "jatkan" vasenta kaistaa ja Liedosta tuleva kaista sikiää siihen oikealle puolelle, niin jostain syystä on pakko kiihdyttää sen mitä MAZDA 323 tai SEAT LEON pystyy ja sitte vasemmalle eteen ja jarrun päälle, kun se jono EI MENE sen kovempaa!
Nää kaks kertaa olen seisonut kaksin jaloin jarrulla, ettei osunu, toisella kerralla olin varma, että auto lyhenee. Molemmille torvi soi hyvin pitkään. MAZDA-kuski jäi seuraavalla rampilla poistuessaan kuorma-auton taakse piiloon, ettei lätty näy...
Verenpaine kävi sen verran korkealla, että jos oltais samalle pihalle stopattu, ni olisin lyöny ensin ja kyselly vasta jälkeen päin!
Ja lisäksi ne rampit kun liittyy ja erkanee moottori-/moottoriliikennetiestä ovat KIIHDYTYS-/JARRUTUSramppeja. Kumpaakin vaan näkee tehtävän useimmiten itse tieosuudella.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
Comment