Originally posted by Kekkeruusi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
-
-
Originally posted by Kaimann View PostMää vähän veikkaan et osa noista "ammattikuskeista" on ihan vitun idiootteja, turpaan sais vetää.
Hyvä esimerkki tuli eräältä Lahden reissulta kotiutuessa, emäntä ajoi ja itse torkuin vieressä. Pitkä suora ja emännällä vakkari säädetty 80 alueella n. 85km/h todelliseen nopeuteen. Äkkiä havahduin puoliunesta siihen, että joku on pielessä, avasin silmät ja näin kun rinnalla ohitusta tekevä täysperävaunurekka alkoi vetää takaisin kaistalle meidän ollessa vielä noin puolivälissä yhdistelmää. Huusin refleksinä ratin takana ihan shokissa olevalle muijalle, että JARRUTA, jolloin ymmärsi vetää liinat kiinni ja "kerittiin" muutaman sentin pelivaroilla pois alta.
Eräälle puolitutulle kävi hiukan huonommin, veti appiukkonsa uuden Volvon metsähallituksen kautta lunariin kun joku niin ikään reikäpäinen paskamaharahtari kiilasi suoraan kylkeen yhdistelmänsä kanssa. HYVÄ MEININKI!1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by ileN View PostMonesti tullut yhdistelmä vastaan missä tuulilasilla vilkkuu pari valkosta tennissukkaa, jätkällä kahvikuppi toisessa kädessä ja toisella tökitään tekstaria mammalle...
missä mentiin vikaan? ei sitten tullut mieleen laittaa poikaa hantin paikalta kaivamaan ja itse keskittyä ajamiseen?
Comment
-
-
Originally posted by Kaimann View PostMää vähän veikkaan et osa noista "ammattikuskeista" on ihan vitun idiootteja, turpaan sais vetää. Aika hurjan näköstä ku jonossa mennään ja 60000kg yhdistelmä roikkuu 3m päässä 200-300kg moottoripyörästä. Hurja lopputulos
tulee jos jono jostain syystä pysähtyy yhtäkkiä. Luulis heidänki tajuavan, että rekka vaatii moninkertaisen pysähtymismatkan kuin moottoripyörä
Se,että ite joskus roikun puskurissa tarkottaa vain ja ainoastaan yhtä asiaa....kaasua lisää tai sit väistää pois eestä.
On se nyt perkele kumma asia,että jos rajotus on 80, ite ajat vakkarilla 82-83, niin siinä eessä sit joku hlö-auto roikkuu eikä meinaa päässä eteenpäin.
Comment
-
-
herrakani
Oma kontribuutioni aiheeseen:
Olen ajanut 13v autoa, viimeiset 5 "työkseni" elikkäs työsuhdeautolla ja päiväsaikaan. Keskimäärin 40-60 tuhatta vuodessa eli jonkun matkaa jo. Käytän paljon vilkkua, vakionopeudensäädintä, hidastan suojateitten eteen, jne. En ole saanut ylinopeussakkoja. Ajan silti joskus valtateillä hieman nopeampaa kun rajoitus antaa myöden. Tällaiseen käytökseen en tietysti hae puolustusta, ylinopeus on rikos siinä missä kannabiksen polttelu tai vilunkipeli veroilmoituksessa ja paheksun tätä syvästi.
Silti mua ottaa aivoon ne, jotka tulevat eteen moottoritiellä kun takaa tulee nopeampi auto. Joo, ajan ylinopeutta, minun olisi pitänyt lähteä aiemmin niin olisin voinut mennä rajoitusten mukaisesti.
Perustelen tuon tahalliseksi sillä, että ko. "vahingot" tapahtuvat useammin silloin, kun ajan mercedeksellä tai bmw:llä tai firman väreihin teipatulla autolla. Kun käytössäni oli Toyota Avensis tai Ford Mondeo, tämä ilmiö oli jopa unohtua.
Sitten jos pikatieltä pääsee hengissä kaupungille asti, niin eikö helvetti joka urpo vedä parhaimmillaan jalkakäytävän kautta ohi jos pysähtyy suojatien eteen. Vein aikanaan markan tyypille joka tööttäsi takanani kun päästin rouvan lastevaunuissaan suojatien yli. Pyysin vielä anteeksi tuhlaamastani kalliista ajasta.
Sitten nämä perkeleen mopedit, skootterit, kevarit ja vitun mopoautot? Musta lapsille pitäis noitten sijaan ostaa viinaa, tupakkaa, lennokkiliimaa, teollisia liuottimia ja pyssyjä. Ei voi olla sellasta paikkaa missä ei ole riski jäädä jonkun edellämainitun alle jalankulkijana tai sellaista paikkaa mistä moinen kapistus hyppää ilman kypärää, valoja, vilkkuja tai muita eteen. Onneksi en asu yläasteen tai lukion lähellä, enää.
Comment
-
Originally posted by herrakani View PostOma kontribuutioni aiheeseen:
Sitten jos pikatieltä pääsee hengissä kaupungille asti, niin eikö helvetti joka urpo vedä parhaimmillaan jalkakäytävän kautta ohi jos pysähtyy suojatien eteen. Vein aikanaan markan tyypille joka tööttäsi takanani kun päästin rouvan lastevaunuissaan suojatien yli. Pyysin vielä anteeksi tuhlaamastani kalliista ajasta.
Comment
-
-
Originally posted by crane View PostKiitoooos
Se,että ite joskus roikun puskurissa tarkottaa vain ja ainoastaan yhtä asiaa....kaasua lisää tai sit väistää pois eestä.
On se nyt perkele kumma asia,että jos rajotus on 80, ite ajat vakkarilla 82-83, niin siinä eessä sit joku hlö-auto roikkuu eikä meinaa päässä eteenpäin.BMW i3
Comment
-
-
Originally posted by takatalvi View PostJoo, tämä vahvistaa vain käsitystä, että nykyään rahtiperseet ovat vajaaälyisiä ja isomman "oikeudella" öykkäröiviä paskamahoja. Useimmilla ei ole käsitystä edes liikennemerkeistä, kun ei edes kolmiota tunneta, siitä vaan massalla läpi..***tana. Niin säälittäviä esityksiä on näiltä ns. "ammattikuskeilta" nähty, että navetan takana annettava niskalaukaus on ainut koulutuskeino joka näihin persesilmiin tepsii. Ei pitäis apukoululaisia päästää tonneja painavan masiinan rattiin kun taito ei riitä edes käsikäyttöisen ruohonleikkurin ajoon.
Mutta tervettuloa vaan katsomaan säälittäviä esityksiä joskus rekan koppiin, niin näet millaista se homma on sieltä lasin toiselta puolelta katsottuna.
Ehkäpä mielipiteesi niskalaukauksista meille apukoululaisille muuttuu.
Nimimerkillä, melkosia säheltäjiä/koheltajia/itsemurhakuskeja näkevä.
Comment
-
-
Originally posted by crane View PostNo mikä siinä on niin vaikeata ajaa RAJOITUKSEN MUKAAN?
Mutta tervettuloa vaan katsomaan säälittäviä esityksiä joskus rekan koppiin, niin näet millaista se homma on sieltä lasin toiselta puolelta katsottuna.
Aluksi itsellänikin oli toisenlainen käsitys, mutta monet kerrat kaverin mukana olleena kyllä se ajatus vain muuttuu.
Kyllä itseänikin vituttaa kun rekka roikkuu peilissä ja tuntuu että kohta tulee kontista sisään, mutta tässä tilanteessa edelläni ajaa joku mittariin 80km/h. Itse ajan aina vähintään 90km/h mittarin mukaan 80km/h rajoituksella, koska eihän näissä paskoissa koskaan mittari pidä paikkaansa.
Tuntipalkalla rekkapenatkin töissä ovat, mutta empä minäkään jaksa tampere-helsinki väliä ajaa 40km/h koska siitä saa enemmän rahaa. Aikataulut ovat tiukat, kotia on kiva päästä, ylämäkiin pommit hyytyy mäkiin jos ei saada tarpeeksi kerättyä vauhtia = pitkässä jonossa tämä moninkertaistuu hännille.
Otetaan vaan ammattiautoilijat päiväksi sivuun liikenteestä. Tosin ollaan sitten seuraava päivä syömättä, juomatta ja lukematta uutisia.......
-Vesku
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Niillä jotka vittuilevat ammattikuskien ajotaidoista tai niiden puitteista suosittelisin seuraavaa:
Menkää sinne kyytiin vaikka päiväksi, mieluummin pariksi. Menkää istumaan sen yhdistelmän kyytiin ja kattokaa kun joku ääliö hinaa siinä teidän edessä 80 alueella 60 km/h. Jaksaisitko sinä ajella sen hitaamman perässä parisataa kilsaa? No et todellakaan, sillä rekalla kun on pikkuisen hankalampaa lähteä ohittamaan kuin sillä vitun äkäsellä bemmillä jolla tapaat ajella. Mie en vaan jaksa kuunnella sitä kätinää rekkamiehistä, jos heitä ei olisi niin meillä muilla ois aika huono olla täällä. He tekevät työtänsä ja saavat siitä kiitokseksi vittuilua. Ja kyllä, olen ajanut rekkaa, olen ollut rekkamiehen kanssa yhdessä 4 vuotta sekä myös veljeni ajaa rekkaa. Kunnioitan heidän ammattiaan ja olempa jopa ajatellut itse alkavani tekemään ko. hommaa. Menkää itteenne. Kiitos ja herneitä saa vetää. Ja kaikille foorumin rekkamiehille, KIITOS!
Comment
-
-
Originally posted by Northstar View PostNo mitäs tuossa sitten olisi ollut oikea toimintamalli (ei sillä, että kyseinen toimintamalli olisi oikea)? Kun täällä niin pätevänä huudellaan. Tekstistäkin ilmenee, että jurpo seurannut hiukan pitempäänkin jo perässä "kovana". Palaisi itseltäkin käämi jo siinä vaiheessa. Poliiseille jos soittaa, niin nehän ei hanskaan vedoltaan moottoritien laidasta tutkan kanssa mihinkään kerkiä (ja ei, en ole saanut sakkoja, huvittaa vain kuin monena aamuna niitä siellä duuniin mennessä näkynyt, ei ikinä keskustassa!).
Eihän oikeesti kukaan tosissaan vedä tollasta pulttia liikenteessä, eihän?
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostLuitko tekstiä edes kunnolla? Veikkaan, että 90%:lla olisi tuossa _loppuvaiheessa_ palanut käämi. Äijä tyrii -> häiriköi -> lähtee seuraamaan -> junttaa sut autollaan umpikujaan -> soittaa poskeaan ja haistattelee taukoamatta, kun koitat itse mennä asiallisesti juttelemaan (en muuten nimitellyt sitä missään vaiheessa). Äijästä pääsin eroon vasta spontaanisti räjähtämällä. Olkoonkin, etten tajunnut siinä vaiheessa, että sillä oli jo paskat punteissa. Tietenkään tuollaisissa tilantessa ei ole voittajia.
Road rage on ihanainen asia, uuh....
Comment
-
-
Originally posted by Kekkeruusi View PostOlisit lyöny sitä sillä puukolla etkä vain huijannut sitä, olisin tuonut sulle vuoden pensat siitä tempusta.
Road rage on ihanainen asia, uuh....
Jaah. Ei näihin nyt kannattaisi edes vastailla, mutta täsmennykseksi... Sanotaanko näin, että sillä punaniskalla oli road rage jo valmiiksi. Itse asiassa se siihen risteykseen tullessa tuli sen edellisen perseessä vauhdilla, itse olin etuajo-oikeutettuna jo puolivälissä siinä, joten siihen väliin sitten menin. Se pässi ilmeisesti päätti kohdistaa sitä raivoaan edelläajaneen sijasta minuun. Olisin toki voinut peruuttaa pois siitä risteyksestä, mutta vauhdissa se on vähän vaikeaa.
Itse en ratissa saa raivoa aikaiseksi melkein mitenkään. Edelleen epäilen sinun luetun ymmärtämistä. Olin siellä parkkipaikan nurkassa ja ukko tukkii sitä autolla ja haistattelee taukoamatta eikä usko mitään puhetta. Siinä vaiheessa kun paloi käämi, niin sen verra musteni, ettei se ollut mikään uhkaus. Ei siinä vaiheessa ollut mitään tietoista toimintaa enää. Ukko vain pääsi pääsi karkuun ajoissa ja viha alkoi laantua.
Edelleen mun kirjoituksen pointti on se, että jos duunissa ahistaa, ei seiso tai muija ei anna, niin ei kannata kilahtaa ja lähteä jonkun perään ja ajaa nurkkaan satunnaisesti, tai jos hän ei tietä sinulle omista. Vastassa voi olla minusta poiketen joku joka tarjoilee kättä pidempää ennen kuin kerkiät suutasi avata.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by crane View PostNo mikä siinä on niin vaikeata ajaa RAJOITUKSEN MUKAAN?
Ehkäpä mielipiteesi niskalaukauksista meille apukoululaisille muuttuu.
Nimimerkillä, melkosia säheltäjiä/koheltajia/itsemurhakuskeja näkevä.Originally posted by M&M View PostNiillä jotka vittuilevat ammattikuskien ajotaidoista tai niiden puitteista suosittelisin seuraavaa:
Menkää sinne kyytiin vaikka päiväksi, mieluummin pariksi. Menkää istumaan sen yhdistelmän kyytiin ja kattokaa kun joku ääliö hinaa siinä teidän edessä 80 alueella 60 km/h. Jaksaisitko sinä ajella sen hitaamman perässä parisataa kilsaa? No et todellakaan, sillä rekalla kun on pikkuisen hankalampaa lähteä ohittamaan kuin sillä vitun äkäsellä bemmillä jolla tapaat ajella. Mie en vaan jaksa kuunnella sitä kätinää rekkamiehistä, jos heitä ei olisi niin meillä muilla ois aika huono olla täällä. He tekevät työtänsä ja saavat siitä kiitokseksi vittuilua. Ja kyllä, olen ajanut rekkaa, olen ollut rekkamiehen kanssa yhdessä 4 vuotta sekä myös veljeni ajaa rekkaa. Kunnioitan heidän ammattiaan ja olempa jopa ajatellut itse alkavani tekemään ko. hommaa. Menkää itteenne. Kiitos ja herneitä saa vetää. Ja kaikille foorumin rekkamiehille, KIITOS!
Mielestäni on varsin hyvä, että kuskit jotka eivät katso kykenevänsä ajamaan 100km/h tai 80km/h, ajavat sitten sitä omaa vauhtiaan. Kyllä niistä ohi aina pääsee, oli alla uusi M5, Fiat 127 tai raskas yhdistelmä.
En ala arvostelemaan kenenkään ajotaitoja, jokaiseen ryhmään mahtuu aina idiootteja ja osaamattomia paskiaisia. Sen verran täytyy kuitenkin sanoa, että yleisesti ottaen rahtarit osaavat antaa hyvin tilaa ja muutenkin ajavat kuten pitää, mutta on sitten poikkeuksiakin.
Lähinnä ongelmana on riittävän välimatkan pitäminen edellä ajavaan, ei se edellä ajava auto yhtään lujempaa mene vaikka ajaisi kuinka lähellä. On se perkele, että pitää roikkua ihan puskurissa kiinni, oli alla sitten henkilöauto, yhdistelmä / mikä tahansa.
Edellä ajavaan jätetään kunnon väli, niin että takaa pääsee tarvittaessa nopeampi ohi eikä yllättävässä tilanteessa tarvitse alkaa vakuutuspapereita täyttelemään... Edellä ajavasta mennään ohi reilulla nopeudella kun sopiva paikka tulee, ei sokeassa mutkassa / ylämäessä "ei sieltä ketään tule" - tyyliin..
Ja pientä kärjistystä loppuun. Ammatikseen ajavien on turha alkaa itkemään "minun täytyy aina ja iänkaikkisesti saada ajaa 89km/h, oli tilanne ja paikka mikä tahansa."
Perkele! Siellä ajetaan kaikkien ehdoilla, jos joutuu joskus hidastelemaan tai odottamaan jonossa, ei sille mitään voi. Liikenne on yhteispeliä, jota on lähes mahdotonta ennakoida.
Ja sitten siihen "se on palkasta pois", "ei pääse kotiin nukkumaan" jne jne. Lisätään vielä samaan soppaan "diisseli maksaa kauheasti".
Tässä maassa on about vapaa markkinatalous, sopimukset kannattaisi tehdä niin että firma kannattaa. Sitä voi alkaa peiliin vilkuilemaan mikäli on tullut tehtyä huonot sopimukset, sama homma se on joka alalla. Kaikki vaan eivät itke omia mokiansa naurettavia tekstiviestikampanjoita myöten.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Comment