Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Willtord
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 3302
    • Vaasa

Originally posted by Carbonfiber View Post
    Ootko saanu jo palautetta tosta volvokuskeilta?
    en muuta kuin rakollisen virtsaa tuulilasiin

Comment

• 9313juha
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 1272
      • Ratissa vuodesta 1968

Originally posted by jumbo View Post
      Valot vaihtuvat vihreiksi, moottoripyörä kiihdyttää suht normaalisti n.60km tuntinopeuteen ja itse toimin samoin. Minun ja mp:n välinen etäisyys pysyy edelleen samana n3 metrin mittaisena,
      Jos olisin ollut se prätkäkuski, en olisi tyytynyt juttelemaan vain ryssän kanssa. Kuuttakymppiä perässä kolmen metrin päässä prätkästä!?
      "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

Comment

• jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6602
        • Lappeenranta

Originally posted by 9313juha View Post
        Jos olisin ollut se prätkäkuski, en olisi tyytynyt juttelemaan vain ryssän kanssa. Kuuttakymppiä perässä kolmen metrin päässä prätkästä!?
        Itse siis ajoin n.3 metrin päässä siitä mp:stä, ja tuo kyseinen moottoripyöräilijä tajusi kyllä miksi ajoin siinä lähellä
        M550d

Comment

• spottti
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 596
          • Valkeakoski

Huh, saipahan tänkin luettua läpi...tunnissa.
          Täytyypä kantaa oma korsi kekoon kun tulee aihetta.
          Äite on monet kerrat nauranut, kun on sattunut kyydissä olemaan jos ollaan johonkin menty penarilla, kuinka paljon toi auton merkki oikeasti provosoi ihmisiä(40-60v ukkoja)kisailemaan ym...

Ja yhdyn tuohon, että ammattiliikenteessäkin on niitä töhöjä, jotka lähtee ohittamaan ohituskaistalla sillon kun kaista loppuu-merkki jo näkyy. No ei siinä, pääsee just ohi kun ite vähän himmaa(ei onneks oo paljoo painoo koskaan päällä, mut ärsyttää se silti).
          Menee n.10km niin eikö sama hiton yhdistelmä/puolikas ole jossain levähdyspaikalla parkissa(nämä puolikkaat ovat useimmiten itänaapurin rekisterissä)...

nimim. rahtari
          F11 530DA X-drive M-sport -12
          Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

Comment

• Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

Noniin puretaampa tuntoja tänne

Lähtötilanne seuraavanlainen, liikennevalot ja kaksi kaistaa josta mahdollista jatkaa suoraan. Vasemmanpuoleinen kaista loppuu n.200m valojen jälkeen ja siltä on siirryttävä oikeanpuoleiselle kaistalle. Itse olen oikeanpuoleisella kaistalla moottoripyörän perässä, ja vasemmanpuoleisella kaistalla on venäjän kilvissä oleva toyota land cruiser maastoauto. Valot vaihtuvat vihreiksi, moottoripyörä kiihdyttää suht normaalisti n.60km tuntinopeuteen ja itse toimin samoin. Jättämättä kuitenkaan moottoripyörän taakse tilaa maastoautolle(Ihan periaatteesta en anna venäläisille tilaa kun ne täällä ajaa ihan miten haluaa!!), takanani on kuitenkin tilaa n.50m ennen seuraavaa autoa. Venäläinen huomaa että hänen kaistansa on loppumassa eikä huomaa että olen siinä vieressä, tähän asti hän siis ajoi samaa tahtia minun ja mp:n kanssa. Painan tottakai töötin pohjaan ettei tule kolaria. Minun ja mp:n välinen etäisyys pysyy edelleen samana n3 metrin mittaisena, mutta venäläinen yrittää vieläkin punkea väliin ja kiihdyttää ja punkee. Loppujen lopuksi en laske autoa edelleni kaistalle koska takana on vieläkin tilaa, jonne maasturi lopuksi menee. Näyttäen toki kansainvälisiä sormimerkkejä johon vastaan samalla mitalla. Vähän matkaa takana ajettuani maasturi alkaa ohittamaan minua ja mp:tä, se jos mikä alkoi ottamaan pannuun ja ajoin perässä mp:n ohi jatkaen vuorostaan venäläisen takana. Saavuimme letkassa järjestyksessä venäläinen, minä ja mp hidastetöyssylle, jossa mp siirtyi ajamaan pyörätietä ja alkoi osoittelemaan maasturin kuljettajaa, ajaen samalla maasturin vierellä pyörätiellä. Tästä seurasi se että mp pysähtyi maasturin eteen seuraavassa liikenneympyrässä ja alkoi mesoamaan kuljettajalle, josta venäläinen tietysti ihan ihmeissään "että eihän hän mitään tehnyt". Tätä jatkui hetki kunnes tilanne purkautui ja pääsimme jatkamaan matkaa...

Tarinalla ei ole varsinaista opetusta eikä minkäänlaista loppuhuipennusta, ihmetyttää vaan että kuinka hölmöjä ja iröyhkeitä etenkin venäläiset osaavat liikenteessä ollakaan
            ...tässä tapauksessa Venäläisetkö?????
            Kenen asennevamma tämän tilanteen nyt kuitenkin oikeasti aiheutti?

Comment

• Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

Joo kyl se tällä viikolla olen mä.

Perhana en ollenkaan havainnut pyöräilijää vaikka mielestäni tarkkailin aivan asianmukaisesti kevyttä liikennettä. Sori vaan jos säihkähdit lukkojarrutusta, minä ainakin säikähdin.
              Olli.

Comment

• jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6602
                • Lappeenranta

Originally posted by Hemi View Post
                ...tässä tapauksessa Venäläisetkö?????
                Kenen asennevamma tämän tilanteen nyt kuitenkin oikeasti aiheutti?
                Jos itse ajat kaistalla toisen auton vieressä, ja toinen auto alkaa tunkemaan kaistallesi niin mitä teet? painat jarrua ja annat tilaa? Näin voisi normaalin ajotaidon omaavan suomalaisen kanssa tehdäkkin, mutta pikkuhiljaa alkaa olemaan mitta täysi noiden "ajan miten haluan" asenteella olevien venäläisten kanssa!! Tai jos olisit itse ollut venäläisen tilalla, olisitko väkisin yrittänyt tunkea viereiselle kaistalle vielä senkin jälkeen kun olet huomannut että rinnallasi ajaa auto. Vai ehkäpä löysännyt kaasua ja jättäytynyt auton taakse kun siellä sitä tilaa oli runsaasti???????
                M550d

Comment

• Beemer man
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 560
                  • Imatra

Lähtötilanne seuraavanlainen, liikennevalot ja kaksi kaistaa josta mahdollista jatkaa suoraan. Vasemmanpuoleinen kaista loppuu n.200m valojen jälkeen ja siltä on siirryttävä oikeanpuoleiselle kaistalle. Itse olen oikeanpuoleisella kaistalla moottoripyörän perässä, ja vasemmanpuoleisella kaistalla on venäjän kilvissä oleva toyota land cruiser maastoauto. Valot vaihtuvat vihreiksi, moottoripyörä kiihdyttää suht normaalisti n.60km tuntinopeuteen ja itse toimin samoin. Jättämättä kuitenkaan moottoripyörän taakse tilaa maastoautolle(Ihan periaatteesta en anna venäläisille tilaa kun ne täällä ajaa ihan miten haluaa!!), takanani on kuitenkin tilaa n.50m ennen seuraavaa autoa. Venäläinen huomaa että hänen kaistansa on loppumassa eikä huomaa että olen siinä vieressä, tähän asti hän siis ajoi samaa tahtia minun ja mp:n kanssa. Painan tottakai töötin pohjaan ettei tule kolaria. Minun ja mp:n välinen etäisyys pysyy edelleen samana n3 metrin mittaisena, mutta venäläinen yrittää vieläkin punkea väliin ja kiihdyttää ja punkee. Loppujen lopuksi en laske autoa edelleni kaistalle koska takana on vieläkin tilaa, jonne maasturi lopuksi menee. Näyttäen toki kansainvälisiä sormimerkkejä johon vastaan samalla mitalla. Vähän matkaa takana ajettuani maasturi alkaa ohittamaan minua ja mp:tä, se jos mikä alkoi ottamaan pannuun ja ajoin perässä mp:n ohi jatkaen vuorostaan venäläisen takana. Saavuimme letkassa järjestyksessä venäläinen, minä ja mp hidastetöyssylle, jossa mp siirtyi ajamaan pyörätietä ja alkoi osoittelemaan maasturin kuljettajaa, ajaen samalla maasturin vierellä pyörätiellä. Tästä seurasi se että mp pysähtyi maasturin eteen seuraavassa liikenneympyrässä ja alkoi mesoamaan kuljettajalle, josta venäläinen tietysti ihan ihmeissään "että eihän hän mitään tehnyt". Tätä jatkui hetki kunnes tilanne purkautui ja pääsimme jatkamaan matkaa...

Tarinalla ei ole varsinaista opetusta eikä minkäänlaista loppuhuipennusta, ihmetyttää vaan että kuinka hölmöjä ja iröyhkeitä etenkin venäläiset osaavat liikenteessä ollakaan
                  Oikein toimittu Nuo v#tun ryssät ajelee miten sattuu
                  Harley-davidson sportster -09
                  Yamaha R1 -02
                  e61 520d lci
                  micra

Exät
                  e24 635csi
                  e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
                  e34 520, 540, 535
                  e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
                  e46 316, 323
                  e39 523,520x2

Comment

• Maniver
                    BTCF Member
                    • Apr 2005
                    • 1953
                    • Helsinki

Mikä siinä vetoketju liittymisessä nyt on niin kauhean vaikeaa? Rampeista liittyvät joutuvat vetämään sikamanöövereillä väliin kun suomalaiset vetää kaistalla itsensätuoksuiset wunderit viuhuten metrin päässä toisiaan ettei vaan kukaan pääse väliin.

Olen kaahaava munakuski ja annan Venäläisille(kin) tietä.
                    F20 125

Comment

• nekholm
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 860
                      • Porvoo

Mulla oli vastaava tilanne vähän aikaa sitten. Kaksi kaistaa, minä oikealla, toinen auto vasemmalla, autot edessä ja takana. Oikealla kiihdytyskaista, ja sieltä tulee auto, ajaa samaa vauhtia kuin minä. Kaista loppuu, ei mahdu kaistalle, ja oikealta tuleva vaan jatkaa, eli ajaa pientareella Hetken päästä mahtuu mun taakse, ajaa puskurissa kiinni, vasemmalle kaistalle, ja sieltä väkisin mun eteen niin että joudun jarruttaa kunnolla ettei osu
                      VW Passat 1.4 TSI -12
                      Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

Comment

• Warra
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 483

Jos itse ajat kaistalla toisen auton vieressä, ja toinen auto alkaa tunkemaan kaistallesi niin mitä teet? painat jarrua ja annat tilaa? Näin voisi normaalin ajotaidon omaavan suomalaisen kanssa tehdäkkin, mutta pikkuhiljaa alkaa olemaan mitta täysi noiden "ajan miten haluan" asenteella olevien venäläisten kanssa!! Tai jos olisit itse ollut venäläisen tilalla, olisitko väkisin yrittänyt tunkea viereiselle kaistalle vielä senkin jälkeen kun olet huomannut että rinnallasi ajaa auto. Vai ehkäpä löysännyt kaasua ja jättäytynyt auton taakse kun siellä sitä tilaa oli runsaasti???????
                        Veikkaan että ne jotka ei asu itärajan tuntumassa, eivät todella tiedä (tai voi arvata) miten röyhkeitä ja vaarallisia venäläiset osaavat olla liikenteessä.. Imatralla niitä pyörii, kuten myös omassa kotipaikassani.

Hienoa oli kun opetusluvalla oli opetettavan ensimmäinen ajotunti, niin heti meinasi tulla pitkäkilpinen citymaasturi kolmion takaa kylkeen. Ostavat varmaan ajokortit viipurin torilta tai jotain, sillä sellaisia ajosuorituksia välillä näkee että huhhuh.
                        E46 320i Facelift Touring M54b22
                        exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

Comment

• jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6602
                          • Lappeenranta

Rahalla siellä saa kortin jos ajotaidot ei riitä.
                          M550d

Comment

• 174000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2008
                            • 1176
                            • Tuusula

Jos itse ajat kaistalla toisen auton vieressä, ja toinen auto alkaa tunkemaan kaistallesi niin mitä teet? painat jarrua ja annat tilaa?
                            Kun jo aavistit etukäteen (?) kuinka venäläinen yrittää "kiilata" sinun eteesi niin mikset jättänyt suosiolla sille tilaa? Meinaatko että oppi nyt ajamaan nätimmin?
                            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                            '02 VW Golf 1.4i
                            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

Comment

• jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6602
                              • Lappeenranta

Suora lainaus aiemmasta tekstistä: Ihan periaatteesta en anna venäläisille tilaa kun ne täällä ajaa ihan miten haluaa
                              M550d

Comment

• Beemer man
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 560
                                • Imatra

Originally posted by 174000 View Post
                                Kun jo aavistit etukäteen (?) kuinka venäläinen yrittää "kiilata" sinun eteesi niin mikset jättänyt suosiolla sille tilaa? Meinaatko että oppi nyt ajamaan nätimmin?
                                Kyllä se tais olla periaate kysymys

Edit.. Siinähän se jo tulikin
                                Harley-davidson sportster -09
                                Yamaha R1 -02
                                e61 520d lci
                                micra

Exät
                                e24 635csi
                                e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
                                e34 520, 540, 535
                                e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
                                e46 316, 323